Kirjoittaja Aihe: Sääntömuutoksia  (Luettu 24545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« : 02.11.02 - klo: 10.11 »
AKK-MOTORSPOT -lehden mukaan pienoisautoiluun on nyt sitten tulossa sääntömuutoksia, ilmeisesti kesällä tehdyn kenttäkyselyn seurauksena?

TJ-10, S2-10 ja S4-10: uusi eräpituus 4 min
Iha täysin en tätä ymmärrä, koska kyselyn tuloksista
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=265
näkyy, että 9 vastaajaa kannatti 4 min eriä, 19 vastaajaa vastusti sitä, ja 7 vastaajalla ei ollut mielipidettä.
Ehkä Tumppi kerrot, mistä päätös 4 min eriin siirtymisestä tuli, ja miksi kentän mielipidettä ei seurattu?

TS-10F
Uusi foamiluokka. Tätäkin vähän ihmettelen, vaikka asia ei minulle kuulukaan. Samaisten kyselytuloksien perusteella solukumirenkaita halusi, olikohan se max 5 kuskia, mutta suuri enemmistö ei halunnut. Olen aiemminkin ihmetellyt, mistä foamiluokka putkahti ihan yhtäkkiä, kuin näkymättömän käden tuomana. Voisiko joku kertoa, kenelle tämä näkymätön käsi kuuluu?

TS-10 ja TJ-10 luokan ainoa rengastyyppi 1.5.2003 lähtien on CS-27
Kyselyssä tiedusteltiin yhden rengastyypin rajoitusta vakioluokkiin, ja se sai kannatusta. Itse ymmärsin tuon "vakioluokan" tarkoittavan ainoastaan TJ-10:ä, mutta ei TS-10:ä. Taisin ymmärtää väärin.
Olin odottanut, että eräänlaisena kompromissina olisi toteutettu hyvin monien kannattama ajatus: ulkona CS-27, sisällä CS-22.

Muitakin muutoksia on, mm. C-12 saa 6 kennon akun uhdessä 27-lankaisen moottorin kanssa, ym.

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #1 : 02.11.02 - klo: 10.15 »
Just nii, mun piti tehdä mun akuista 4 kennon satseja kun niillä olis huomattavasti rauhakkisempi ajaa, mutta nyt tuli tälläinen sääntö.

Pitääkö nyt käyttää pelkkiä 6 kennon akkuja vai saako käyttää myös pienempiä ?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #2 : 02.11.02 - klo: 10.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Pitääkö nyt käyttää pelkkiä 6 kennon akkuja vai saako käyttää myös pienempiä ?

Ymmärrän muutoksen niin, että edelleenkin saa käyttää 4 kennon akkua nykyisin säännöin (joita en tunne), mutta mikäli käyttää 6 kennoa, on autossa oltava 27-lankainen vakiomoottori (sama kuin TJ-10).

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sääntömuutoksia
« Vastaus #3 : 02.11.02 - klo: 10.22 »
Lehteä en kyllä ole vielä nähnyt, mutta aika ihmeelliseltä nuo kuulostavat: nykyisin vakioluokissa ajetaan lähes poikkeuksetta 2400/3000 akuilla, joten kapasiteetti riittää hyvin viidenkin minuutin ajoon. Toisaalta tuo uusi sääntö sallii nyt halvemmat ja huonommat akut, mutta yhden "kisaminuutin" menetys on mielestäni kuitenkin menetys vakiokuljettajille.

TSF-10 luokkaa ajakoot ne ketkä pitävät mattoautoilusta, TS-10:n hauskuus piilee "lähes" kiskopidossa, ei kiskopidossa  8)

Tuo rengassääntö on ihan hyvä, jos Suomen kesä olisi koko vuoden +20 asteen lämpötilassa. Kuusankoskella ajetaan taas kauden avaus - pakkasta tai pari plus astetta. Miten ihmeessä C-27 renkaat (jotka toimivat noin +20 asteessa) toimivat 10-20 astetta viileämmässä lämpötilassa? Matolla ei ainakaan tarvitse ajaa CS-27 renkailla...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
4 ja 6 kennoa
« Vastaus #4 : 02.11.02 - klo: 10.26 »
C-12 luokassa saa ajaa seuraavilla kombinaatioilla:
- 4 kennoa ja virikone (min 12t)
 tai
- 6 kennoa ja vakiomoottorin ankkuri EFRAn mukaisessa kannussa
eli ts. virikannussa. EFRAlla kun ei ole virallisesti vakioluokkaa arvokisoina, ainoastaan joissain maissa kansallisena luokkana, kuten Suomessa. Jenkeissä hieman eri asia(ROAR), jonka ehdoilla SUomenkin stanut pyörii.

Samainen 4/6 kennon sääntö on ollut käytössä englannissa muutaman vuoden hyvällä menestyksellä, porukkaa on tullut lisää.
Toivottavasti näin myös Suomessa.
 :wink:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #5 : 02.11.02 - klo: 10.27 »
Onko moottoreiden kannalta yhtää joustettavuutta kerhokisoissa ? , kun minä ostin ensimmäisen autoni (asso b3) niin siinä tuli mukana sellainen Reedy Conquest kone ja se ei kai ole ihan vaiko ?!?!

Rc-pisteetä kun kysyin siitä koneesta Ainolta niin siellä oli sellainen Reedyn moottori esite ja siinä oli kyseinen kone ja siinä luki että kone on 27 lankanen, mutta siinä on jotain asteita vähän enemmän kuin normaali stanussa.

Sitten taas kaverikin oli kysynyt samasta koneesta koska hänelläkin on sellainen, ja Aino oli sanonut että se on 23 kääminen. Nyt on sitten vähän paha sanoa että kumpi se on, ROAR merkintää siinä ei ainakaan ole !

Mutta saisko tälläisella ajaa kerhokisoissa ?
Uus moottorikin olis sitten jo sen 50 € ainakin  :(

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #6 : 02.11.02 - klo: 10.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Lehteä en kyllä ole vielä nähnyt, ...

Koska postia ei jaeta pariin päivään, ja kun taas jaetaan, sinä taidat olla palannut metsäneläimeksi...
Hieron skannerin lämpimäksi ja lähetän sääntömuutos-jutun hetken päästä skannattuna sähköpostiisi.

Nimi. Sotapoikia pitää aina auttaa

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #7 : 02.11.02 - klo: 10.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Onko moottoreiden kannalta yhtää joustettavuutta kerhokisoissa ? Mutta saisko tälläisella ajaa kerhokisoissa ?

Tota, taisit laittaa tämän kysymysksen väärään topiciin. Yritetään pitää aiheet oikeissa lokeroissaan. Tähän topicciin tulee varmasti kohta paljon juttua koskien sääntömuutoksia.
A8-kisoissa ollaan kisakutsun mukaan joustavia:
"Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin. Lisenssiä ei tarvitse (AKKn tapaturmavakuutus on voimassa lisenssin omistajille), vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa.... yms. Että kaikki pääsisi mukaan."
Moottorin kanssa voi olla siinä ja siinä. Jos olet tulossa Lohjan kisoihin, niin lainaan sulle sen kisan ajaksi TJ-koneen.
Jos vastaat, niin siirry vaikka tänne:
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1100

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Sääntömuutoksia ...... Lyhyt on ihmisen muisti !
« Vastaus #8 : 02.11.02 - klo: 11.13 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
AKK-MOTORSPOT -lehden mukaan pienoisautoiluun on nyt sitten tulossa sääntömuutoksia, ilmeisesti kesällä tehdyn kenttäkyselyn seurauksena?

TJ-10, S2-10 ja S4-10: uusi eräpituus 4 min
Iha täysin en tätä ymmärrä, koska kyselyn tuloksista
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=265
näkyy, että 9 vastaajaa kannatti 4 min eriä, 19 vastaajaa vastusti sitä, ja 7 vastaajalla ei ollut mielipidettä.
Ehkä Tumppi kerrot, mistä päätös 4 min eriin siirtymisestä tuli, ja miksi kentän mielipidettä ei seurattu?

TS-10F
Uusi foamiluokka. Tätäkin vähän ihmettelen, vaikka asia ei minulle kuulukaan. Samaisten kyselytuloksien perusteella solukumirenkaita halusi, olikohan se max 5 kuskia, mutta suuri enemmistö ei halunnut. Olen aiemminkin ihmetellyt, mistä foamiluokka putkahti ihan yhtäkkiä, kuin näkymättömän käden tuomana. Voisiko joku kertoa, kenelle tämä näkymätön käsi kuuluu?

TS-10 ja TJ-10 luokan ainoa rengastyyppi 1.5.2003 lähtien on CS-27
Kyselyssä tiedusteltiin yhden rengastyypin rajoitusta vakioluokkiin, ja se sai kannatusta. Itse ymmärsin tuon "vakioluokan" tarkoittavan ainoastaan TJ-10:ä, mutta ei TS-10:ä. Taisin ymmärtää väärin.
Olin odottanut, että eräänlaisena kompromissina olisi toteutettu hyvin monien kannattama ajatus: ulkona CS-27, sisällä CS-22.

Muitakin muutoksia on, mm. C-12 saa 6 kennon akun uhdessä 27-lankaisen moottorin kanssa, ym.



Lehdessä ei siis ole ollut mitään uutta, mitä täällä ei olisi jo kommentoitu, (pl. C-12) ? En ko.  lehteä ole vielä nähnyt, mutta tuon mukaan nuo kaikki asiat ovat olleet jo täällä esillä, enkä niihin siis enää palaa. mm. rengassääntö ja ajo-aika, niitä on ihan riittävästi täällä spekuloitu, haukuttu ja perusteltu ja mitä vielä... Lukekaa vanhat topicit ko. aiheesta, ITSE en enää niitä kommentoi uudelleen ja uudelleen.. Asiat on päätetty ja perusteltu, nyt katsotaan ensi vuosi ja kuulostellaan kuinka käytännössä uudet säännöt toimivat noiden osalta, sen jälkeen katsotaan ja punnitaan uudelleen mitä muutetaan, muutetaantko mitään jne. Näin se homma etenee ja kehittyy.

Mitä tulee C-12 ja TSF (Foam) luokkaan kyseessä on lisäluokat lähinnä FT-kisojen yhteydessä ajettavat ja tulevaisuus niiden suhteen on järjestäjien ja kilpailijoiden käsissä.

Nyt olen tyly, mutta en siis enää näitä asioita kommentoi (siis tämän topicin alla olevia asioita tarkoitan). Vaan edelleenkin yritän keskittyä FT-sarjan ohjeistuksen rakentamiseen ja uuden vakiomoottorisäännön löytämiseen kaiken muun ohella.


siis
Lukekaa vanhat topicit ko. aiheesta, ITSE en enää niitä kommentoi uudelleen ja uudelleen..

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Sääntömuutoksia ...... Lyhyt on ihmisen muisti !
« Vastaus #9 : 02.11.02 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
 
Lehdessä ei siis ole ollut mitään uutta, mitä täällä ei olisi jo kommentoitu, (pl. C-12) ? En ko.  lehteä ole vielä nähnyt, mutta tuon mukaan nuo kaikki asiat ovat olleet jo täällä esillä, enkä niihin siis enää palaa. mm. rengassääntö ja ajo-aika, niitä on ihan riittävästi täällä spekuloitu, haukuttu ja perusteltu ja mitä vielä... Lukekaa vanhat topicit ko. aiheesta, ITSE en enää niitä kommentoi uudelleen ja uudelleen..


Otsikkosi ei ollut reilu, koska vastauksia puuttuu paljon, Tumppi! Se on tosiasia, vaikka monia asioita onkin vatkattu täällä.

On tosi, että rengaskeskustelu oli vilkasta. Menikö sääntömuutos kentän enemmistön mielipiteen mukaan, on toinen juttu, enkä sano siitä mitään.

Sen sijaan keskustelua TJ-10:n ajoajasta en ole nähnyt muuta kuin CAi:n ja Jassun muutaman kirjoituksen. Olisi mielestäni reilua, Tumppi, että kertoisit, miksi muutos tehtiin vastoin kentän selvän enemmistön toivomusta? Kerro myös, ajavatko he itse TJ-10:ssä, jotka ovat 4 min ajoaikaa halunneet, tai jotka ovat toimineet "asiantuntijoina"?

Olen tässä foorumissa kysynyt jo kahdesti aiemmin, mistä ja kenen aikaansaamana TSF-luokka tuli? Nyt kysyn kolmannen kerran.
TSF on kokeiluna ihan ok, enkä kritisoi sitä millään tavalla, sillä olen kaikenlaisen järkevän ja perustellun kokeilutoiminnan kannattaja. Haluan vain tietää, mitkä sellaiset mekanismit ja vaikuttajat lajimme piirissä toimivat, jotka saavat hiljaisen äänensä näin hyvin kuuluviin? Sitäkö ei voi kertoa?

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #10 : 02.11.02 - klo: 13.25 »
Rengassääntö tarkoittaa nyt sitten sitä, että talvella 2003-2004 ei tarvitse kisata.
-Pekka

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #11 : 02.11.02 - klo: 13.34 »
Minkä ihmeen takia noi erät pitää vaihtaa 4min pituisiksi :?:  :shock:  (Eihän siinä edes kerkeä lämmetä :!: :wink:)
täysii

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #12 : 02.11.02 - klo: 13.37 »
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Minkä ihmeen takia noi erät pitää vaihtaa 4min pituisiksi :?:  :shock:  (Eihän siinä edes kerkeä lämmetä :!: :wink:)


Eiköhän se idea ollu tehdä luokasta vähän aloittelija ystävällisempi. Halvemmillakin akuilla pääsee maaliin ja koneet säilyy parempina pidempään.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #13 : 02.11.02 - klo: 13.43 »
No se on periaatteessa ainakin hyvä juttu mulle kun oon aloittelija  :)
täysii

Poissa Juho.nordgren

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #14 : 02.11.02 - klo: 14.20 »
Siis pitääkö ajaa sisällä myös CS27?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sääntömuutoksia
« Vastaus #15 : 02.11.02 - klo: 14.43 »
Kyllä pitää, mutta vasta ensi talvikaudella. Ensi syksynä ajetaan kuitenkin vain kansallisia kisoja, joissa voi ajaa mahdollisesti jollain muulla rengasmallilla (tällöin luokka on kuitenkin epävirallinen?).

Tuo vakioluokan neljän minuutin sääntö on kyllä siinä mielessä hyvä, että luokasta todella tulee vakioluokka. Nykyinen kärkikuskien "viriluokan"kisabudjetti tulee hyödyttömäksi, koska vanhoillakin akuilla pääsee tuon neljä minuuttia. Moottorin sorvaustarve vähenee myös, koska neljän minuutin aikana kone ei ehdi palaa niin paljon kuin nyt.

Mutta vieläkään en ymmärrä tuota rengassääntöä - varsinkaan viriluokan osalta missä sentään Suomessa on Euroopan kovatasoisin kärki! :cry:

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #16 : 02.11.02 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"


Mutta vieläkään en ymmärrä tuota rengassääntöä - varsinkaan viriluokan osalta missä sentään Suomessa on Euroopan kovatasoisin kärki! :cry:


Ei sitä monikaan ymmärrä varsinkaan, kun 22:n tilalle tulee foamit ???
-Pekka

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #17 : 02.11.02 - klo: 14.51 »
Siis Hetkinen :!:  Tuleeko toi rengas juttu pakolliseksi vasta ens talvena :?:  Saako vielä ajaa nyt tämän kauden ja ens kesään asti millä tahansa renkailla vaan :?:  Olen pihalla kuin lumiukko :cry:
täysii

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sääntömuutoksia
« Vastaus #18 : 02.11.02 - klo: 14.58 »
Feevoni: Näin kirjoitti VesaK ensimmäisessä viestissään: "TS-10 ja TJ-10 luokan ainoa rengastyyppi 1.5.2003 lähtien on CS-27".

Eli 1.5.2002-30.4.2003 välisenä aikana renkaat ovat CS-22 ja CS-27 (myös pari kovempaa CS-rengasta on sallittu, mutta niitä ei tuoda Suomeen), 1.5.2003 lähtien vain CS-27 on sallittu.

Reittilä: Mistä lähtien touringin arvokisoja on ajettu foameilla? Tietääkseni tuo on vain lisäluokka, aivan kuten TS-10KV oli aikoinaan.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #19 : 02.11.02 - klo: 15.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"


Reittilä: Mistä lähtien touringin arvokisoja on ajettu foameilla? Tietääkseni tuo on vain lisäluokka, aivan kuten TS-10KV oli aikoinaan.


En sanonutkaan, että arvokisoja ajettais foameilla.
Ihmettelen lähinnä sitä, että kielletään "säästön nimissä" ainoa mielekäs nakki talvikaudella, mutta sallitaan kuitenkin joku kokeellinen spesiaaliluokka. Kaikilla ei ole esim. rengassorvia jne.
-Pekka

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #20 : 02.11.02 - klo: 15.25 »
siis sehän menee ihan pelkäks luisteluks jos sisälläkin joutuu ajaan 27:lla  :x
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #21 : 02.11.02 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
siis sehän menee ihan pelkäks luisteluks jos sisälläkin joutuu ajaan 27:lla  :x


Teemu12: Naulan kantaan !
-Pekka

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sääntömuutoksia
« Vastaus #22 : 02.11.02 - klo: 15.31 »
Sorry ymmärsin sun viestin väärin. TSF-10 kyllä vähän arveluttaa, etenkin kun muistaa TS-10KV luokan kohtalon parin vuoden takaa...

Tuo CS-27 rengas on varmasti hyvä rengas kerhokisoihin ja harrastajille, mutta onko tarkoituksena karkoittaa viimeisetkin kärkikuskit tavallisista kisoista täällä Suomessa? Henk.koht. olen sitä mieltä, että kisojen suola on juuri kärkikuskien osallistuminen samoihin kisoihin missä itse ajaa. RC-autoilun julkisuuskuvan nostaminen muodustuu mahdottomaksi jos arvokisamitalistit eivät käy enää muissa kisoissa.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #23 : 02.11.02 - klo: 15.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Sorry ymmärsin sun viestin väärin. TSF-10 kyllä vähän arveluttaa, etenkin kun muistaa TS-10KV luokan kohtalon parin vuoden takaa...

Tuo CS-27 rengas on varmasti hyvä rengas kerhokisoihin ja harrastajille, mutta onko tarkoituksena karkoittaa viimeisetkin kärkikuskit tavallisista kisoista täällä Suomessa? Henk.koht. olen sitä mieltä, että kisojen suola on juuri kärkikuskien osallistuminen samoihin kisoihin missä itse ajaa. RC-autoilun julkisuuskuvan nostaminen muodustuu mahdottomaksi jos arvokisamitalistit eivät käy enää muissa kisoissa.


No problem.

Ja kyllä lajin vasta-alkajatkin tarvitsevat ns. esikuvia, joita "ihailla" kisoissa.
Jos kärkikuskit jäävät kisoista pois, voidaan koko touhulle sanoa ennenpitkää hyvästit.
Itse, kohta 20v lajia harrastaneena (missähän sekin näkyy ? ;)) ollaan ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa allekirjoittanut, ilman, että kuulun kärkikaartiin, harkitsee talvikauden jättämistä kokonaan väliin, _sääntöjen takia_.
-Pekka

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sääntömuutoksia
« Vastaus #24 : 02.11.02 - klo: 18.06 »
Tässä päivän keskusteltuani kuskien kanssa ei näytä ensitalvi kaudelle olla kuskeja tulossa CS-27 luokkaan. Useimmilla Suomen radoilla ei talvella tarvi ajaa ollenkaan... Jo nyt useimmat matot ovat niin heikko pitoisia että järkevän kilpailun aikaansaamiseksi pitäisi ajaa ennen kisoja pitoa rataan. Ainoa rata missä on riittävä pito sijaitsee Vantaalla jossa taas kisoja ei järjestetä...

Olisi kiva tietää kuka tämän ehdoituksen teki, ja ketkä sen hyväksyivät?

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #25 : 02.11.02 - klo: 18.27 »
Ajoajan lyhennyksellä ei oo koneitten kannalta juuri mitään merkitystä ainakaan talvella, koska rengas vaihdetaan kovemmaksi (hyvä juttu TJ-luokkaan). Mun mielestä jos oltaisiin jatkettu CS-22 olisi ehkä ollut perusteltua lyhentää ajoaikaa, muttei enään kun ongelma korjaantui siirtymällä CS-27 renkaisiin. Tämän asian olen tuonut päättäjille tiedoksi jo ajat sitten. Eikä toi 27 renkas oo niin huono ajaa virissäkään, ettei tarttis ajaa ollenkaan.
Vantaalla kisataan lokakuussa 2003, LRP-Touring.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #26 : 02.11.02 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Aake"
...Eikä toi 27 renkas oo niin huono ajaa virissäkään, ettei tarttis ajaa ollenkaan.
Vantaalla kisataan lokakuussa 2003, LRP-Touring.


Aake: On se !
Sitäpaitsi ainakaan meikäläisen kaaliin ei mahdu, miksei mattokaudellal ainoa tyyppi voisi olla 22 ja kesällä 27 ?
-Pekka

Poissa Juho.nordgren

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #27 : 02.11.02 - klo: 18.30 »
Siis kokeilin kerran tuola Hiekkaharjussa ajaa CS-27 ja se oli aika liukasta ajettavaa.  Oon nyt tästä rengas jutusta pihalla kun lumiukko. Eli ajetaanko sisällä 1.5.2003 ja siitä eteenpäin foam renkailla olisin nyt näin ymmärtännyt..... Siis korjatkaa joku jos oon väärässä

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sääntömuutoksia
« Vastaus #28 : 02.11.02 - klo: 19.12 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Aake"
...Eikä toi 27 renkas oo niin huono ajaa virissäkään, ettei tarttis ajaa ollenkaan.
Vantaalla kisataan lokakuussa 2003, LRP-Touring.


Aake: On se !
Sitäpaitsi ainakaan meikäläisen kaaliin ei mahdu, miksei mattokaudellal ainoa tyyppi voisi olla 22 ja kesällä 27 ?


Aake, sillä ei tarvi ajaa ollenkaan. Esim. Seinäjoella ei pysy nostajat pystyssä ilman golf-kenkiä niin kuinka siellä vois ajaa 27-renkailla...korkeintaan jos niihin sais nastat tai lumiketjut... :o
Miksi ei 22, en ole tainnut kertaakaan tarvita 27 rengasta, oikeilla setupeilla saa 22 renkaan toimimaan kaikissa Suomen lämpötiloissa... Taas 27-renkaisiin saa laittaa jotain kodinputkimiestä pintaa että se edes vähän pehmenis... sekö on sitten terveellisempää?
 :?:

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sääntömuutoksia
« Vastaus #29 : 02.11.02 - klo: 23.05 »
Tumppi,

Olen ennenkin saanut olla ukkosenjohdattimenasi, kun olen omissa nimissäni esiintynyt kerho- ja kisaluokkakavereiden äänitorvena, ja voinpa tehdä niin nytkin. Parempi että yksi leimautuu narisijaksi kuin kaikki. Minullahan tuskin on suurta tulevaisuutta edessäni rc-tähtenä - tai mistäpä sen koskaan tietää :wink:

Tumppi, tiedän sinut parin kesäisen tapaamisemme perusteella ns. järkijätkäksi, jonka en lainkaan epäile tarkoittavan kaikessa toiminnassaan lajin parasta. Sinulla on tukeva pienoisautoilutausta, mutta koska se ei ole rc-autoilusta, tiedän, että et ole itse päätynyt nyt esiteltyihin sääntömuutoksiin, vaan ympärilläsi on "asiantuntijoita", lobbareita, entisiä lajiaktiiveja, muita lajiryhmän jäseniä ym., joiden näkemysten perusteella muodostat omat mielipiteesi. Olet myös sen verran pohjalainen luonteeltasi, että lajiryhmässä tekemienne päätösten suhteen olet lojaali, olipa oma kantasi ollut alunperin mikä tahansa, ja pysyt yhteisten päätöksienne takana. Tämä näkyy moneen kertaan toistamastasi "en niitä enää kommentoi uudelleen ja uudelleen" -vastauksestasi asioille, joita et ole itse asiassa kommentoinut vielä kertaakaan, ainakaan julkisesti. Tarkoittaa, että joko kompetenssisi ei ko. asioissa riitä, tai sitten olet itse alunperin ollut niistä toista mieltä.

Nyt on vain niin, että koko harrastajakunnan huomio sääntömuutosasioissa kohdistuu sinuun, koska olet lajiryhmän pj. Aivan kuten hallituksen pääministeri on vastuussa omien neuvonantajiensa ja alaistensa hölmöilystä, vaikka ei niihin olisi itse sotkeutunutkaan.
Edellä kyselemäni TJ-luokan ajoajan muutos 4 minuuttiin, vaikkakin on täysin selittämätön ja kentän mielipiteen vastainen päätös, on peanuts. Samoin peanuts on foam-luokka, joka tupsahti jostakin lobbareittesi tuomana.
Mutta CS-27 -rengassääntö, joka on täysin järjenvastainen (minäkin ymmärrän sen, vaikka en ole ajanut TS-luokassa metriäkään) ja kentän enemmistön mielipidettä halventava, on iso juttu. Sillä olet pahimmassa tapauksessa lamaannuttamassa lajia maassamme. Sitä en voi uskoa sinun haluavan.

Näytä edelleen sitä lajin aitoa kehityshenkeä, mitä olet osoittanut tähänkin asti, kuuntele kentän mielipidettä, ja tee siitä oikea johtopäätös.

Terveisin
VesaK