Kirjoittaja Aihe: kyosho FW-05T?  (Luettu 25078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« : 18.05.05 - klo: 15.40 »
tommonen tuli tossa hommattua.kellään kokemuksia??
mitä tulee huomioida polttis autoista noin yleensä...ennen ja jälkeen ajon?auto pelaa tosi hyvin..en tosin oo muuta kuin ajanu sisään 3tankillista ja pari siihen päälle...eli säätöjen hakemista...tosin nyt alkaa olla säädöt suht kohallaan.

t:uusi jäsen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #1 : 08.06.06 - klo: 17.35 »
Minulla sama auto. Miten on toiminut? Ootko jo hankkinu mitään viri palikkaa?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #2 : 08.06.06 - klo: 18.25 »
ei oo ollu vuoteen koko autoa enää :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #3 : 08.06.06 - klo: 18.31 »
Taas se nähdään että kaikki ne alottaa Kyosholla :wink:
Omalla kohdalla tämä oli kyllä suuri virhe :|

Mika R

  • Vieras
kyosho FW-05T?
« Vastaus #4 : 08.06.06 - klo: 18.50 »
kaikki autot on suuria virheitä jos sikseen tulee
itsellä on ollut GSää, Kyoshoa, HPItä, Tamiyaa..kaikissa on hyvät ja huonot puolet
GS ei kestänyt päivääkään Lavangossa, Kyosho vuoden - onko silloin Kyosho huono vai hyvä ?
Voit tietysti väitellä että GS on parantunut tässä suhteessa

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #5 : 08.06.06 - klo: 19.43 »
mun tapauksessa kyse oli automallista eli Kyoshon Ultima ST GP on kyllä susi parhaasta päästä...

Poissa Joonas.O

  • Tiim Lahti
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #6 : 08.06.06 - klo: 20.11 »
Valmistaja, joka valmistaa laadukkaita kisa-autoja, ei voi valmistaa laadukkaita piha sudittelu autoja, ja toisin päin.
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #7 : 08.06.06 - klo: 20.18 »
Mitäs tuo ny tarkotti? Eihän suomessa oo edes stadiumeille kisaluokkaa :|
Mun ultimalla ajettiin nimenomaan vaan pihassa mutta prkl kun ei sillä päässy 2 vuoden aikana ku gallonan... Aina jotain rikki ja siihen kun sai varaosia odottaa aina viikkoja. Kiitos Atalan "kattavan" varaosavalikoiman jonka he auton myydessään lupasivat. Kyoshon jälkeen en atalaan oo koskenu pitkällä tikullakaan ja sillä linjalla aijon pysyä niin kauan ku vaan palvelua tässä maassa saa, toisin kuin atalasta.

Off topic shutdown...

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #8 : 08.06.06 - klo: 21.05 »
Mutta multa löytyy toi alunperin kysytty auto ja on sikahyvä. Varaosat löytyy ja virittää pystyy kunnolla. Munkin auto alkaa olemaan aika lailla FW05-RR jo.

Mika R

  • Vieras
kyosho FW-05T?
« Vastaus #9 : 08.06.06 - klo: 21.22 »
aivan. vastasko toi mun kommentti noista lämmöistä aiemmin yhtään?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #10 : 08.06.06 - klo: 22.43 »
Minulla taas ei ikinä ole ollut mitään tavallista suurempia ongelmia Kyoshon kanssa. Kaikki on toiminut niinkun pitääkin. Niitä autoja on sitten vuosien varrella ollut enemmän kuin vaan pari autoa.
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #11 : 08.06.06 - klo: 23.38 »
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Mutta multa löytyy toi alunperin kysytty auto ja on sikahyvä. Varaosat löytyy ja virittää pystyy kunnolla. Munkin auto alkaa olemaan aika lailla FW05-RR jo.



Mitä kaikkea olet tehnyt autolle? Vai onko siinä edes mitään alkuperäistä jäljellä?
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #12 : 09.06.06 - klo: 11.03 »
Kaikkea hauskaa on tullut tehtyä:

-vaihdoin takatukivarret jotta sain kiinni 30mm leveät foamit
-eteen ja taakse foam-renkaat
-taakse alumiiniset iskunvaimentimet
-iskunvaimentimien öljyjen viskositeettikokeiluja
-eteen TCD-diffi
-patterit vaihdoin akkuun (hieman kolvin käyttöä vaadittiin)
-uusi vastaanotin
-parempi ohjausservo
-eteen ja taakse kallistuksenvaimentimet
-eteen ja taakse vanttiruuvit jotta pyöräkulmat saa säädettyä tarkasti

Näillä asioilla on ollut auton käytökseen isompi vaikutus kuin alunperin luulin. Nyt menee aika lailla sinne minne haluan sen menevän.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #13 : 13.06.06 - klo: 00.41 »
Onko muita fw-05t omistajia?
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #14 : 16.06.06 - klo: 18.37 »
Mitäs RC-cross suosittelet pidon lisäämiseksi? LAitoin sponge renkaat alle mikä autto jo paljon mutta vielä tekisi mieli lisää pitoa. Onko kellään neuvoja tähän?
Kyosho GT Racing Art

Poissa jake_

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #15 : 18.06.06 - klo: 21.05 »
Joo - o

Alkuviikosta ajoin kesän ekat vedot purella ja tänään otin v-onen ajoon. On muuten ihan erilainen ajaa... kulkeekin samaa nopeutta jo pintakaasulla sisäänajossa.. Alusta toimii noin 100 kertaa paremmin... ei tarvi enää purella ajaa ku talvella ja pihassa..
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #16 : 19.06.06 - klo: 10.04 »
Pieto, onko sulla pyöräkulmat säädetty ? Vaikuttaa meinaan paljon.

Sitten tulee mieleen kokeilla vielä pehmeämpiä foameja taakse. Itsellä nyt kovuus 37.5 takana.

Sitten jos ei ole vielä, harkitse kallistuksenvaimentimia. Pito ei varsinaisesti lisäänny mutta autosta tulee paljon paremmin ohjaukseen reagoiva.

Jouduin vaihtamaan ohjausservon parempaan kun vakio simahti. Vaihdon jälkeen oli muuten iso ero ohjauksessa. Paljon nopeampi ja sitä kautta auto selvästi paremmin hallinnassa.

Kaikesta edellä mainitusta huolimatta on vieläkin hieman takapää 'herkkä' eli koitan itsekin saada jollain konstilla lisää vakautta ja pitoa autoon vielä. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #17 : 19.06.06 - klo: 14.09 »
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Pieto, onko sulla pyöräkulmat säädetty ? Vaikuttaa meinaan paljon.

Sitten tulee mieleen kokeilla vielä pehmeämpiä foameja taakse. Itsellä nyt kovuus 37.5 takana.

Sitten jos ei ole vielä, harkitse kallistuksenvaimentimia. Pito ei varsinaisesti lisäänny mutta autosta tulee paljon paremmin ohjaukseen reagoiva.

Jouduin vaihtamaan ohjausservon parempaan kun vakio simahti. Vaihdon jälkeen oli muuten iso ero ohjauksessa. Paljon nopeampi ja sitä kautta auto selvästi paremmin hallinnassa.

Kaikesta edellä mainitusta huolimatta on vieläkin hieman takapää 'herkkä' eli koitan itsekin saada jollain konstilla lisää vakautta ja pitoa autoon vielä. Ehdotuksia otetaan vastaan.



Oon joo yrittänyt säätää renkaan kulmia ja oikeeseen suntaan taidan olla menossa kun parani heti. Minulla parani toi perä kun jäykistin taka iskareita ja löysäsin etuiskareita. Tuota ohjausservoa olen kanssa itse ajatellu mutta tällä hetkellä se kyllä toimii ihan hyvin vakiollakin.  Minulla on foamit ympäriinsä en tiedä niitten kovuutta mutta pirun paljon paremmat kun alkuperäiset renkaat.

Eilen kun olin ajamassa jäi pienen pieni kivi rattaiden väliin jumiin ja söi ratasta sen verran että kävin tilaamassa uuden. Pari päivää joutuu odottaa että pääsee uudestaan ajelee.
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #18 : 19.06.06 - klo: 14.58 »
Mielenkiintoista: siis se, että kun jäykistit takaiskareita ja löysäsit etuiskareita, parani TAKApito. Miten teit tuon, laitoit jäykempää/löysempää iskariöljyä ? Mitähän jäykkyyksiä laitoit ?

Oletko kokeillut eri jäykkyyksisiä jousia ?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #19 : 19.06.06 - klo: 16.38 »
Siis jousilla nimenomaan hain sitä eri jäykkyyttä/löysyyttä. Minulla oli minun tr-15:sta jäänyt jousia yli ja huomasin että ne on samanpituiset kuin alkuperäiset, niin rupesin niillä säätämään. Idea tuossa että löysäsin keulaa ensin oli se että auto on ainaskin minun mielestä aika takapainoinen ja yritin löystäämällä keulaa parantaa sitä. Niin se parantukin mutta samalla perän pito parani (kuulostaa minunkin mielestä kummalliselta). Nyt auto ei puske yhtä pahasti kuin ennen ja peräkin pysyy paremmin mukana. Asia voi tietysti johtua siitäkin etten kauheasti ennen jousen vaihtoa ollut ajanut foameilla. Ja voi olla että se mielukuva perästä tuli nimenomaan renkaista eikä jousista.  Heti kun saan uudet rattaat pitää yrittää enemmän "leikkii" perän ja keulan jäykkyyksillä ja rupemaan siitä tekemään johtopäätöksia. Kuinka leveät foamit sinulla on muuten takana? Itselläni 30mm:set. Tästä kaikesta voi siis päätellä ettei se takapään pito tullut (luultavasti) jousista vaan paremman pitoisista renkaista.
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #20 : 19.06.06 - klo: 17.20 »
Hmm, jos vaan jaksat testailla jousia noilla foameilla niin olisi mielenkiintoista kuulla tuloksista. Se on tietysti selvä, että foamit parantaa pitoa mutta voihan se olla, että noi jouset vaikuttaa myös tavalla jota ei heti huomaisi (?)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #21 : 19.06.06 - klo: 17.49 »
Pitää testailla kunhan saan autoon uudet rattaat. Oletko tehnyt minkäänlaisia roiskeläppiä tai jotain muuta estäkseen pieniä kiviä lentämästä rattaiden väliin. Minulla tuppaa olemaan rattaat vähän liian usein pikkukiven ja muun sellaisen takia jumissa.
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #22 : 20.06.06 - klo: 13.50 »
Kävin aluksi ajelemassa parkkipaikoilla mutta niissä on aina kiviä vaikka näyttäiskin päällisinpuolin puhtailta. On niin avoin rakenne että menee tosiaan heti rattaiden väliin. En tosin saanut niitä p*skaksi vielä. Joten rupesin suosiolla käymään radalla niin ei ole tuota kiviongelmaa.

Mutta sen sijaan olen juuri joutunut toteamaan että foamit kuluu ihan sairasta vauhtia ! Nyt on jotain 6 tankkia ajettu ja takarenkailla ei oo varmaan enää hirveästi ajoaikaa jäljellä...  :( Tuntuu suorastaan rahan tuhlaukselta... mutta pitoa pitää silti olla.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #23 : 20.06.06 - klo: 15.29 »
Itse olen foameilla ajanut varmaan kymmenisen tankkia enkä ole mitään suurta kulumista huomannut. Voihan se olla että minulla on paljon kovemmat renkaat. Niitten kovuutta en taas muista/tiedä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #24 : 20.06.06 - klo: 15.32 »
Pehmoset foamit kuluu nopeemmin ku kovat mutta vian tiettyyn pisteeseen saakka. Kun mennään foameissa liian kovaan niin alkaa luistamaan ja siinehen ne kuluu kovatkin foamit :wink:

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #25 : 20.06.06 - klo: 15.41 »
Kovuus takana nyt 37.5 ja lujaa kuluu. Ostan seuraavaksi kovemmat kun en mitään kisaa aja kuitenkaan. Joku 40-42.5 vois olla hyvä.

Tossa liikkeessä totesi juuri, että alle 40 kovuudella ei aja kunnolla yhtä pitempää ajokertaa edes... Etupään kallistuksenvaimentajaa kiristämällä kuulemma saa pitoa lisää taakse.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #26 : 20.06.06 - klo: 16.13 »
Muistako paljon kallistuksenvakaajat maksaa? Pitäisi varmaan sellaiset tilata.


edit: tilasin juuri sekä eteen että taakse
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #27 : 20.06.06 - klo: 16.20 »
Tarkistin juuri siitä kaupasta mistä ostin minun foamit niin ne on kovudeltaan 39 tai 40. Pitää jatkossa vähän tarkemmin seurata miten ne kuluvat.
Kyosho GT Racing Art

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #28 : 20.06.06 - klo: 17.13 »
Hmm, noita foameja saattaa olla erilaisia vaikka kovuus olisikin aika sama. Meinaan kun sulla on ollut kovuus 39-40 ja sanot että ei kulu kovin nopeasti. Mulla oli viimeksi kovuus 40 takana ja ei sekään kauaa kestänyt... ajankohan mä jotenkin 'väärin'  :shock:

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho FW-05T?
« Vastaus #29 : 20.06.06 - klo: 18.24 »
Minun mielestäni minun renkaat eivät ole pahasti kulunut mutta se voi olla että en ole kauheasti seurannut sitä kulumista enkä ole antanut asialle huomiota. Teen sillein että kuin ensi kerralla ajelen niin mittaan renkaan mauserilla ennen ja jälkeen niin siitä saa varmaan jotain tolkkua jos ne tahtoo kuluu tosi nopeasti. Onhan asia niinkin että jos pelkästään ajaa radalla niin eiköhän se kuluta rengasta nopeammin.
Kyosho GT Racing Art