Kirjoittaja Aihe: Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä  (Luettu 158718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #300 : 11.07.05 - klo: 16.00 »
laakerit voisi minun mielestä silti sallia keraamisina. ei maksa paljoa, suorituskyvyn lisäys on olematon. mutta kesto on eri luokkaa, jolloin kisoissa ei tulisi keskeytyksiä niin usein(nämä lienevät kaikkien kannalta ei-toivottuja).

hiilikuitu on selvästi kevyempi yhtä kestävänä kuin muut yleiset materiaalit ja maksaa hirmuisesti(vaikka tekisi itse - ainakin työn muodossa)
sen kieltäminen käypi järkeen.
-Lithium Love Racing-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #301 : 11.07.05 - klo: 17.27 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
laakerit voisi minun mielestä silti sallia keraamisina. ei maksa paljoa, suorituskyvyn lisäys on olematon. mutta kesto on eri luokkaa, jolloin kisoissa ei tulisi keskeytyksiä niin usein(nämä lienevät kaikkien kannalta ei-toivottuja).

hiilikuitu on selvästi kevyempi yhtä kestävänä kuin muut yleiset materiaalit ja maksaa hirmuisesti(vaikka tekisi itse - ainakin työn muodossa)
sen kieltäminen käypi järkeen.


Eiköhän tämä asia ala olla jo puitu loppuun. Keraamiset on kiellettyjä, ja näin asia tulee olemaan ainakin toistaiseksi. Jos joku haluaa asiaan vaikuttaa, niin ottakaa asioista päättäviin tahoihin yhteyttä, eli suoraan Jenkkeihin. Meidän säännöt mukailee niitä, niinkuin moneen kertaan on todettu. Pyytäkää sääntömuutos heidän sääntöihinsä, niin muutetaan säännöt myös meille. Meidän säännöt on kuitenkin jo lähetetty AKK:hon, eli siksikin turha enään jankuttaa noista laakereista. Kenenkään kisa ei keskeydy laakereihin, ellei huoltoja ole laiminlyöty tai käytetty jotain surkeita kiinalaisia laakereita.
Mutta, olisiko mitenkään mahdollista antaa nyt tämän laakeriasian olla? Minä en aio enään kertaakaan enään asiaan ottaa kantaa, ennenkuin Jenkit muuttaa omia sääntöjänsä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #302 : 22.07.05 - klo: 17.26 »
RC monster trucks 2005 lehdessä on kyselty Adam Drakelta muutama kysymys. Tässä yksi kysymyksistä ja Adamin vastaus

Q: Do you think it's fair to race 2-speed trucks against the latest long-chassis truggies? Should there be some clarification in the rules?

A: I think the truggy class should be called 1/8-scale truck, and the true monster trucks should be in their own class. Truggies aren't monster trucks; they are 1/8-scale trucks.

Lyhyesti, eli Adam on sitä mieltä, että selkeästi erityylin monsterit tulisi olla omissa luokissaan.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #303 : 05.08.05 - klo: 00.29 »
No niin, nyt on typoja korjailtu ja pieni "säätö" tehty rengas sääntöihin.
Rengas säännöstä poistettu kohta "kilpailija saa käyttää vain yhtä sarjaa renkaita" mutta kokonais rengas määräksi on "pudotettu" 8kpl renkaita.
Eli nyt saa käyttää kumpaa rengas sarjaa vain.....
Polttoaine puolelta poistettu "kaupallisuus" vaatimus turhana, säännöissähän lukee ennestään että saa sisältää metanolia, nitroa ja öljyä, eli muut "lisäaineet" on kiellettyjä.
Liki kaikkihan sekoittavat löpöntilkkansa täyteen astiaan uuden "jatkoksi", tästä olisi voinut tulla "närää" että olisiko "löpö" ollut enään kaupasta ostettua "tavaraa".  :wink:
AKK:n kokoushan on 24 päivä tätäkuuta jotenka jos pahoja puutteita ei löydy niin laitan tämän ehdotuksen tällaisenaan menemään.
Eli kommenttia "kehiin", mikäli niitä puutteita vielä ilmenee......
 
Standard Monster Truck
Mittakaava -1/10-1/8
Kuvaus:
Sääntöjenmukaisen Standard Monster Truck:in moottorin alin piste täytyy olla vähintään 38mm rungon matalimman pisteen yläpuolella (Useimmiten pohjapanssari).
Epäilyttävän Standard Monster Truck:in katsastaminen suoritetaan ottamalla vanteet irti, painamalla auton jousitus täysin pohjaan ja käyttämällä joko viivoitinta tai 38mm mittaa selvittämään etäisyys moottorin ja rungon alimman kohdan välillä.
Auton tulee olla yleisesti saatavilla harrastealan kaupoissa, sekä automallin valmistemäärä vähintään 100 kappaletta.
Seuraavat autot ovet esimerkkejä jotka mahtuvat mittojen sisään: T/S/E-Maxx, Savage, Mgt, Revo, TNX/TC ja LST.

Mitat ja painot (Kohta 1).
1/1 Akseliväli-----------------------------------Minimi 305mm.
1/2 Minimi paino-------------------------------2,1ksm - 3,0ksm pikkulohkoisissa 2750g ja 2,5ksm - 4,6ksm isolohkoisissa 4300g.        
1/3 Maksimipaino-----------------------------6072g.
1/4 Minimi moottorin korkeus-----------Standard Monster Truck moottorin alin piste täytyy olla vähintään 38mm rungon matalimman pisteen yläpuolella.

Moottori polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto (Kohta 2).
2/1 Moottori--------------------------------------2,1ksm - 4,6ksm, tai sähkö (E-Maxx). Porttaus kielletty. Moottorin on oltava yleisesti markkinoilla olevia malli ja saatavilla harraste alan kaupoista.
2/2 Pakoputkisto------------------------------Polttomoottori autossa pakoputkisto pakollinen, sekä putkistossa ei saa olla irroitettavia / irtoavia osia. Vaihtelevaa pakoajoitusta, porttausta tai pakoputkistoja joissa on liikkuvia osia ei sallita.
2/3 Kaasuttajankurkku----------------------Ei koko rajoituksia. Kaasuttimen tulee olla tukevasti kiinnitetty moottoriin .
2/4 Moottorin käynnistintyyppi----------Ei rajoituksia (Roto, veto ja starttimoottorit OK).
2/5 Polttoainesäiliö---------------------------Vain yksi polttoainesäiliö sallitaan. Autoissa ovat vain ne alkuperäiset tankit ovat sallittuja joilla tehdas auton toimittaa, tai vaihtoehtoisesti 2,1ksm - 3,0ksm moottorikoon autoissa 125ksm ja 2,5ksm - 4,6ksm moottorikoon autoissa 150ksm.

Kori ja alusta (kohta 3).
3/1 Kori--------------------------------------------Truck tai SUV (Ei buggy tai tavallisten auton koreja, truck koriksi luokitellaan myös kaikki avolavakorit).
3/2 Puskurit--------------------------------------Puskuri on vapaavalintainen, jos puskuria käytetään, se ei saa ulottua pidemmälle korista kuin 25mm.
3/3 Etu / Taka spoileri / siipi---------------Spoileri ja siipi on vapaavalintainen.
3/4 Pohjapanssari-----------------------------Pohjapanssari ei saa ulottua pidemmälle kuin 25mm korista edestä ja takaa.
3/5 Jouset ja iskunvaimentimet---------Saa vaihtaa, mutta oltava rakenteeltaan alkuperäisten tyyppiset, aktiivijousitus kielletty.
3/6 Runko / pohjalevy-----------------------Vakio tai vakion mallinen, ei saa madaltaa, rakenteissa alkuperäisten materiaalien lisäksi sallittu teräs, muovit, komposiittimuovit, alumiini ja titaani.

Voimansiirto (Kohta 4).
4/1 Vetotapa-------------------------------------Vain 4WD.
4/2 Vaihteisto-----------------------------------1, 2 tai 3 vaihteinen, alkuperäisen malliset kuoret ja rattaat (Myös kevennetyt) sallittu.
4/3 Vetoakselit---------------------------------Alkuperäiset tai CVD tyyppiset sallittu.
4/4 Diffit-------------------------------------------Ainoastaan auton alkuperäis tyyppiset diffit ovat sallittuja, keskidiffi kielletty (100% lukko sallittu) .


Renkaat ja vanteet (Kohta 5).
5/1 Renkaan halkaisija----------------------Minimi 5,1" tuumaa / 129,54mm (Asennettuna).
5/2 Renkaan leveys--------------------------Minimi 2,75" tuumaa / 69,85mm (Asennettuna).  
5/3 Renkaat ja vanteet täytyy tukevasti kiinnitetty, niin ettei ole vaaraa niiden irtoamisesta.
5/4 Renkaiden on oltava yleisesti saatavilla harraste kaupoissa (Ollut myynnissä viimeisen kahden viikon aikana).
5/5 Renkaat ja vanteet täytyy olla valmistettu Monster truck autoihin, minkään muunlaista rengasta ei sallittaisi vaikka se täyttäisi minimimitat.
5/6 Vain kumista valmistetut renkaat ovat sallittuja (Luonnonkumi sekä synteettinen tai niiden seos sallitaan).
5/6 Renkaitten tulee olla yhtä kappaletta, minkäänlaista renkaiden yhdistämistä ei sallita. Renkaan kulutuspinnan leikkaus tai muuttaminen sallitaan.
5/7 Kaikki piikit, putket ja kaikenlaiset muut esineet jotka ovat liimattu renkaan ulkopinnalle tai puhkottu renkaan lävitse on kielletty.
5/8 Renkaan rungon muuntaminen millään tavalla on kielletty ja renkaiden kaventaminen on kielletty.
5/9 Kilpailijalla saa olla käytössä vain kaksi sarjaa renkaita, jotka merkitään ennen kilpailua kisarenkaiksi (8 kpl vanteineen).
HUOM! Johtuen useista eri vannekoosta joita Monster Truck autoihin on saatavissa, renkaan asennusreunaa voidaan leikata jotta se saadaan vanteelle. Esimerkkinä ProLine Bowtie rengas REVOn vanteelle. Kaikki renkaan mittaukset koskevat RENKAAN RUNKOA eikä sisällä kulutuspinnan leveyttä tai syvyyttä / paksuutta.

Muut säädökset (Kohta 6).
6/1 Kaikenlaisten elektronisten luistoneston, aktiivisten jousitusten tai ohjauksen laitteita ei sallita.
6/2 Minkäänlaista hydrauliikkaa ei sallita.
6/3 Kaikki keraamiset osat ovat kiellettyjä.
6/4 Kaikenlaiset laakerit ja kiertokanget ovat sallittuja, paitsi keraamiset.
6/5 Polttoaineet saavat sisältää vain metanolia, nitrometaania ja voiteluaineita.
6/6 Imuäänenvaimennin ja pakoäänenvaimennin on oltava siten asennettuna ja toimivana että äänen kokonaisvoimakkuus 80dB ei ylity mittauksessa. Mittaus suoritetaan 10 metrin täyskiihdytyksen jälkeen, tarvittaessa kummaltakin puolen autoa. Mittaus etäisyys, 10m etäisyydeltä / 1m korkeudelta.
6/7 Autoissa saa käyttää alkuperäisiä puskureita vaikka ne eivät täyttäisi kori ja alusta kohdan 3/2 sääntöä.


HUOMIOT:
1. Kaikki Standard Monster Truck:it ajavat samassa luokassa. Isolohko vastaan pikkulohko ei ole enää ongelma johtuen isompi moottorisien autojen suuremmasta minimipainosta joka tasoittaa autojen tehoerot.
2. Kilpailun pituudet. Vapaa harjoittelu aikavarauksin aamulla 8.00 - 9.30, eräharjoitus / alkuerät  5min - 10min ja finaalit 15min - 60min.
3. Kilpailuissa noudatetaan AKK:n pienoisautojen kilpailusääntöjä, itse kilpailut ajetaan M-8 luokan säännöillä (Palkinnot ja sarjapisteet jaetaan myös M-8 luokan mukaan).
4. Kuljettajien kilpailunumerot jaetaan edellisen kauden sijoitusten mukaan, uudet kuljettajat saavat numeron ilmoitusten saapumisjärjestyksessä.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Unlimited  Monster Truck luokka.

Mittakaava -1/10-1/8
Kuvaus:

Mikä tahansa Standard Monster Truck joka ei täytä sataprosenttisesti vakio Standard Monster Truck luokituksia mutta täyttää kuitenkin alla olevat määritelmät, osallistuvat Unlimited luokkaan. Myös Standard Monster Truck luokan autot voivat osallistua Unlimited luokkaan.

Mitat ja painot (Kohta 1).
1/1 Akseliväli-----------------------------------Minimi 305mm.
1/2 Minimi paino------------------------------2750g.
1/3 Maksimipaino----------------------------6072g
1/4 Minimi moottorin korkeus----------Ei rajoituksia.

Moottori polttoainejärjestelmä ja pakoputkisto (Kohta 2).
2/1 Moottori-------------------------------------2,1ksm - 4,6ksm tai sähkö (E-Maxx). Porttaus kielletty. Moottorin on oltava yleisesti markkinoilla oleva malli ja saatavilla harraste alan kaupoista.
2/2 Pakoputkisto------------------------------Polttomoottori autossa pakoputkisto pakollinen, sekä putkistossa ei saa olla irroitettavia / irtoavia osia. Vaihtelevaa pakoajoitusta, porttausta tai pakoputkistoja joissa on liikkuvia osia ei sallita.
2/3 Kaasuttajankurkku---------------------Ei koko rajoituksia, Kaasuttimen tulee olla tukevasti kiinnitetty moottoriin .
2/4 Moottorin käynnistintyyppi----------Vapaa (Roto, veto ja starttimoottorit OK).
2/5 Polttoainesäiliö---------------------------Vain yksi polttoainesäiliö sallitaan.

Kori ja alusta (Kohta 3).
3/1 Kori--------------------------------------------Truck tai SUV (Ei buggy tai tavallisten auton koreja, truck koriksi luokitellaan myös kaikki avolavakorit).
3/2 Puskurit--------------------------------------Puskuri on vapaavalintainen, jos puskuria käytetään, se ei saa ulottua ulommas korista kuin 25mm.
3/3 Etu / Taka spoileri / siipi---------------Spoileri ja siipi on vapaavalintainen.
3/4 Pohjapanssari-----------------------------Pohjapanssari ei saa ylettyä pidemmälle kuin 25mm korista edestä ja takaa.
3/5 Jouset ja iskunvaimentimet---------Muutoin vapaa mutta aktiivijousitus kielletty.
3/6 Runko / pohjalevy-----------------------Ei rajoituksia.

Voimansiirto (Kohta 4).
4/1 Vetotapa-------------------------------------2WD / 4WD.
4/2 Vaihteisto-----------------------------------Ei rajoituksia.
4/3 Vetoakselit---------------------------------Ei rajoituksia.
4/4 Diffit-------------------------------------------Ei rajoituksia.

Renkaat ja vanteet (Kohta 5).
5/1 Renkaan halkaisija----------------------Minimi 4,55" tuumaa / 115,57mm (Asennettuna).
5/2 Renkaan leveys--------------------------Minimi 2,25" tuumaa / 57,15mm (Asennettuna).  
5/3 Renkaat ja vanteet täytyy tukevasti kiinnitetty, niin ettei ole vaaraa niiden irtoamisesta.
5/4 Renkaiden on oltava yleisesti saatavilla harraste kaupoissa (Ollut myynnissä viimeisen kahden viikon aikana).
5/5 Renkaat ja vanteet täytyy olla valmistettu Monster truck autoihin, minkään muunlaista rengasta ei sallittaisi vaikka se täyttäisi minimimitat.
5/6 Vain kumista valmistetut renkaat ovat sallittuja (Luonnonkumi sekä synteettinen tai niiden seos sallitaan).
5/6 Renkaitten tulee olla yhtä kappaletta, minkäänlaista renkaiden yhdistämistä ei sallita. Renkaan kulutuspinnan leikkaus tai muuttaminen sallitaan.
5/7 Kaikki piikit, putket ja kaikenlaiset muut esineet jotka ovat liimattu renkaan ulkopinnalle tai puhkottu renkaan lävitse on kielletty.
5/8 Renkaan rungon muuntaminen millään tavalla on kielletty ja renkaiden kaventaminen on kielletty.
HUOM! Johtuen useista eri vannekoosta joita Monster Truck autoihin on saatavissa, renkaan asennusreunaa voidaan leikata jotta se saadaan vanteelle. Esimerkkinä ProLine Bowtie rengas REVOn vanteelle. Kaikki renkaan mittaukset koskevat RENKAAN RUNKOA eikä sisällä kulutuspinnan leveyttä tai syvyyttä / paksuutta.
Panther LP rengasta käytetään referenssinä ja tämä on kaikkein pienin hyväksyttävin rengas.

Muut säädökset (Kohta 6).
6/1 Kaikenlaisten elektronisten luistoneston, aktiivisten jousitusten tai ohjauksen laitteita ei sallita.
6/2 Minkäänlaista hydrauliikkaa ei sallita.
6/3 Kaikki keraamiset osat ovat kiellettyjä.
6/4 Kaikenlaiset laakerit ja kiertokanget ovat sallittuja, paitsi keraamiset.
6/5 Polttoaineet saavat sisältää vain metanolia, nitrometaania ja voiteluaineita.
6/6 Imuäänenvaimennin ja pakoäänenvaimennin on oltava siten asennettuna ja toimivana että äänen kokonaisvoimakkuus 80dB ei ylity mittauksessa. Mittaus suoritetaan 10 metrin täyskiihdytyksen jälkeen, tarvittaessa kummaltakin puolen autoa. Mittaus etäisyys, 10m etäisyydeltä / 1m korkeudelta.
6/7 Autoissa saa käyttää alkuperäisiä puskureita vaikka ne eivät täyttäisi kori ja alusta kohdan 3/2 sääntöä.

HUOMIOT:
1. Kaikki Unlimited Monster Truck:it ajavat omassa luokassa.
2. Kilpailun pituudet. Vapaa harjoittelu aikavarauksin aamulla 8.00 - 9.30, eräharjoitus / alkuerät  5min - 10min ja finaalit 15min - 60min.
3. Kilpailuissa noudatetaan AKK:n pienoisautojen kilpailusääntöjä, itse kilpailut ajetaan M-8 luokan säännöillä (Palkinnot ja sarjapisteet jaetaan myös M-8 luokan mukaan).
4. Kuljettajien kilpailunumerot jaetaan edellisen kauden sijoitusten mukaan, uudet kuljettajat saavat numeron ilmoitusten saapumisjärjestyksessä.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Atte.P

  • Jäsen
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #304 : 05.08.05 - klo: 12.36 »
Mutta mites on nuissa sähköissä ( E-maxx ) Onko siinä jotenkin rajoitettu tuo teho? vai saako iskeä tehokkaimman harjattoman kiinni ? :D

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #305 : 05.08.05 - klo: 13.35 »
Harjattomia saat tuossa luokassa mielestäni käyttää ja se Barracuda on henkilöauton kori. Ja henkilöauton korit ei ole sääntöjen mukaisia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #306 : 05.08.05 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Mutta mites on nuissa sähköissä ( E-maxx ) Onko siinä jotenkin rajoitettu tuo teho? vai saako iskeä tehokkaimman harjattoman kiinni ? :D


Kyllä saat, tosin 15min erä esim 1800W moottorilla vie sen verta jo virtaa että vaikka auto olisi "ladattu" täyteen LiPoja joutuisi varikolla niitä kesken erän vaihtamaan (Ja siinä kuluu "pikkuisen" aikaa, verrattuna polttiksen tankkaukseen).
Joten sähköautoilla menee väkisinkin "tasapainoiluksi" moottorin tehon ja akkujen kapasiteetin kanssa (Roikkajohto on kielletty vaikka sitä ei säännöissä sanotakkaan  :wink: ).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #307 : 07.08.05 - klo: 19.08 »
onkos tätä monsteri luokkaa odotettavissa jo ensi kaudeksi? :) jos vaikka osallistuis..koska jonkunhan on jäätävä viimiseksi :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #308 : 07.08.05 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
onkos tätä monsteri luokkaa odotettavissa jo ensi kaudeksi? :) jos vaikka osallistuis..koska jonkunhan on jäätävä viimiseksi :mrgreen:

Käsittääkseni ensivuodeksi jonkinlainen kerhojenvälinen mestaruuskisa on tulossa ainakin.
Nämä monsterithan on oivia autoja aloittaa kausi jo kun kevätaurinko rupeaa lämmittämään riittävästi, tuskin minkään muun luokan auto sopii "hankiralliin" niin hyvin kuin 4WD monsterit.
Ehdotankin että "vedetään" parit kisat myö lumien maahan saapumisen jälkeen.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #309 : 07.08.05 - klo: 21.19 »
Mekin mietimme radan tamppaamista. Se onnistuisi ainakin moottorikelkalla. Tarkoitus olisi ajaa talvella, ja kyllä talvella tampatulla radalla crossarikin kulkisi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #310 : 08.08.05 - klo: 08.13 »
ääh...täällä ei ole kerhoa joten siitä "ainakin kerhojen välisistä kisoista"...jos sarja tulee niin osallistun.. :)
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #311 : 09.08.05 - klo: 20.27 »
No niin, laitoin sääntöehdotuksen AKK:lle menemään koska täälläkin oli jo "hiljaista".
Siksi nyt jo, koska jos se tulee "bumerangina" jonkin typerän kohdan takia takaisin niin kerkiämme vielä "sorvata" sitä ennen lopullista päätöstä.
AKK:n kokoushan on vasta kahden viikon päästä, jotenka "hivenen" jäisi vielä aikaa korjailuunkin.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #312 : 09.08.05 - klo: 23.37 »
Saikos muuten kallistuksen vakaajat laittaa stanuluokkaan???
Niitähän ei erikseen säännöissä kielletä...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #313 : 09.08.05 - klo: 23.48 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Saikos muuten kallistuksen vakaajat laittaa stanuluokkaan???
Niitähän ei erikseen säännöissä kielletä...


Kyllä vain, sääntöjen puitteissahan auton rakentelu on suht vapaata kuitenkin (Montaa asiaahan ei kiellettyjen listalla).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #314 : 16.08.05 - klo: 00.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
3/6 Runko / pohjalevy-----------------------Vakio tai vakion mallinen, ei saa madaltaa, rakenteissa alkuperäisten materiaalien lisäksi sallittu teräs, muovit, komposiittimuovit, alumiini ja titaani.


Mistä tuo kohta sääntöihin on otettu? Lähinnä tuo että runkoa/pohjalevyä ei saa madaltaa? Rapakon takana ne ajelee lehti ja nettikirjoitusten mukaan madalletuilla rungoilla kilpaa virallisesti ja niissä tuo 1,5" korkessääntö moottorin alla täyttyy silti. Kiinnostaa vaan, kun siellä, niin miksi ei täällä, kai joku osaa sanoa syyn tähän.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #315 : 16.08.05 - klo: 08.17 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
3/6 Runko / pohjalevy-----------------------Vakio tai vakion mallinen, ei saa madaltaa, rakenteissa alkuperäisten materiaalien lisäksi sallittu teräs, muovit, komposiittimuovit, alumiini ja titaani.


Mistä tuo kohta sääntöihin on otettu? Lähinnä tuo että runkoa/pohjalevyä ei saa madaltaa? Rapakon takana ne ajelee lehti ja nettikirjoitusten mukaan madalletuilla rungoilla kilpaa virallisesti ja niissä tuo 1,5" korkessääntö moottorin alla täyttyy silti. Kiinnostaa vaan, kun siellä, niin miksi ei täällä, kai joku osaa sanoa syyn tähän.


Jos et lukenut koko viestiketjua niin nämä "meidän" säännöthän koostuu kahden "jenkkilässä" ajettavan luokan säännöistä, Nirto Maxx Challange ja RC Pro Series luokan säännöistä, niin ettei niissä pitäisi olla ristiriitaa (Sama auto pitäisi käydä kumpaankin luokkaan).
Nitro Maxx Challange sännöt
Rc Pro Series säännöt
Rc Pro series säännöissä sanotaan näin -No converted low chassis trucks allowed. Must utilize stock style transmission case/gears (lightened gears or no reverse OK, CVD’s OK, no 1:8 differentials)
EDIT. Mutta unlimited luokassahan saa ajaa madalletulla pohjalevyllä.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #316 : 25.08.05 - klo: 00.26 »
Jenkkilässä tapahtuu.......
Sielläkin on vielä sääntöjen hiomista näköjään.
ROAR:kin on vihdoin määritellyt monster truckin, tuttuun tyylinsä "väljästi" http://www.roarracing.com/pdfs/2005rules3.21.05.pdf
ROAR:in 2005 sääntömuutokset. http://www.roarracing.com/rules.php
Lisäksi näyttää siltä että "jenkkilän" kisat on menossa US Monster Truck Championships säännöilla ajettaviksi, muutoin yhtenevät säännöt mutta "jenkit" näyttävät menevän tuohon tiukempaan tankkisääntöön myös muissa luokissa, eli "pikkulohkot" 125cc tankilla ja "isolohkot" 150cc tankilla (Käsittääkseni ROAR 1/8 monster truck sääntöihin on tulossa sama rajoitus).
Näyttääkin siltä että RC Pro Series luokka jää ainoaksi "jenkkilässä" ajettavaksi luokaksi jossa tankin kokoa ei ole rajoitettu (Muuta kuin yhteen tankkiin).
Alla “Provisional” US Monster Truck Championships säännöt.


Official Monster Truck Rules for the US Monster Truck Championships

All Monster Trucks must satisfy the following specifications:

Wheel base - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Minimum 12 inches
Transmission - - - - - - - - - - - - - - - - - - 1, 2 or 3 speed are OK
Bodies - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Truck, SUV (no car or buggy bodies allowed)
Bumpers - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bumpers are optional. If used, must not extend further than 1" past the body on the front and rear.
Rear Spoiler/Wing - - - - - - - - - - - - - - - A spoiler/wing is optional.
Skid Plates - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Skid Plates must not extend further than 1" past the body on the front and rear.
Tires - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Must be rubber only and currently available to the public (i.e. in hobbyshops at least 2 weeks prior to event) as a Monster Truck tire. No tires created for other vehicle types even if they fit the specifications will be allowed. Cutting or modifying the tread is allowed. Modifying the tire carcass is prohibited (i.e. no "CUT" tires - whether they started as a Monster Truck tire or not. ). All tire measurements reference the carcass dimensions and does not include the tread depth or width.
Tire diameter- - - - - - - - - - - - - - - - - - -Minimum - 5.1" (mounted)
Tire width - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Minimum - 2.75"(mounted)


NOTES:

1 ) Monster Trucks will be weighed RTR (body, wheels, Rx batt, etc.) minus fuel.
2 ) 3 channel radios are permitted, but control is limited to forward, brake, shifting and steering.
3 ) Bodies may be trimmed past the trim line to accommodate exhaust pipes only.
4 ) 8th scale wings are allowed
5 ) Two or four wheel drive allowed.
6 ) Metal skid plates and chassis components are only allowed if safely attached and pose no danger to drivers, pit persons or turn marshals. Any Monster Truck may be inspected for safety at any time by an official. Any component, regardless of material composition, that is deemed hazardous must be removed and/or replaced. The MT will not be allowed to compete until the official is satisfied it is safe.
7 ) Fuel tanks are defined as: Complete onboard fuel storage. This may include, 1 tank, fuel lines and filters.



Individual Classes will be divided 2 ways defined as "MONSTER TRUCK" and "MONSTER ARENA TRUCK"



MONSTER TRUCK (May be also be referred to as "STANDARD MONSTER TRUCK")

Description:
To be a MONSTER TRUCK, the lowest point of the engine must sit 1.5" inches above the lowest point along the front-back centerline when compressed (usually the "skid plates").
To tech questionable MTs, remove the wheels, place MT on flat surface, compress the vehicle fully and a ruler (or 1.5" guage) could be used vertically to measure the engine above the surface.
Examples of Monster Trucks are: HPI Savage, Traxxas Revo and T-Maxx, Tamiya TNX, Losi LST, CEN Genesis and Trinity Spyder
Scale - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Not applicable
Engine - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 12ci to .28ci
Minimum weight - - - - - - - - - - - - - - - - -.12ci to .18ci: 2750grams (~6 pounds), .19ci to .28ci: 4300 grams (~9.5 pounds)
Maximum weight (all MTs)- - - - - - - - - - - 13lbs, 6oz
Fuel Tanks - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Single fuel tanks only. max capacity: 125cc for .18ci and below, 150cc for .19 to .28

NOTES:
1) All Standard MT's will run in the same class, larger displacement engines have a heavier minimum weight to compensate.
2) If enough entries exist, this class should be further separated by engine size: .12ci-.18ci and .19ci-.28ci


MONSTER ARENA TRUCK (May be referred to as "UNLIMITED MONSTER TRUCK" or "TRUGGY")

Description:
Any Monster Truck that does not 100% meet the Standard MONSTER TRUCK specifications while still meeting the below guidelines. Standard Monster Trucks may NOT enter this class.

Scale - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Not applicable
Engine - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 12ci to .28ci
Minimum weight - - - - - - - - - - - - - - - - -.12ci to .18ci: 2750grams (~6 pounds)
Maximum weight (all MTs)- - - - - - - - - - - 13lbs, 6oz
Fuel Tanks - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Single fuel tanks only. max capacity: 150cc
NOTES:
1) Run whatcha brung and have fun


Sitten vielä lisäksi huomasin että Unlimited / Outlaw luokka on noissa säännöissä MONSTER ARENA TRUCK luokka!
Nämä säännöt näyttävät tosiaan olevan yhtenäisiä myös kahden aiemman "jenkkilässä" ajettavan luokan kanssa (RC Pro Series ja Maxx Challenge).
No tarvinnee kysyä myös AKK:n "väeltä" tuota mieleipidetta tuosta tankin kokorajoituksesta (Heillä oli kyllä selkeä mielipide, mieluummin tiukemmat, koska niitä on aina helpompi "höllentää" myöhemmin).........
AKK:lta tulikin vastaus ja paperiversio pitäisi tulla minulle postissa lähiaikoina, sen lisäksi he halusivat tietää "kilpailuformaatin", eli seuraavaa Lisäksi kaipaamme lajiryhmässä ajokaaviota näihin luokkiin, eli alkuerien määrä / pituus, finaalit (nousut vai A, B, C...). Ajokaavion voit laittaa Monster truck sääntöjen seuraavaan versioon.

Eli kysymys kuuluukin nyt, "jenkithän" ajavat alkuerät 5 - 10 minuuttia ja finaali 15 - 60 minuuttia, kuinka pitkät ne meillä pitäisi olla (Mieluummin tuossa "jenkkihaarukassa").
Sitten alkuerien määrä ja nousufinaalit, kuinkas ne ajettaisiin?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #317 : 25.08.05 - klo: 00.50 »
Jännä homma että on noin typerä toi tankki sääntö, vai oonkohan nyt
ymmärtäny ihan väärin, eli kun LSTssä on jo vakiona 170cc(en muista oliko cc vai cl???)
niin sillonhan sillä ei saisi osallistua jos ei väännä jotain rumaa kantikasta
tankkia siihen??? :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #318 : 25.08.05 - klo: 00.59 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Jännä homma että on noin typerä toi tankki sääntö, vai oonkohan nyt
ymmärtäny ihan väärin, eli kun LSTssä on jo vakiona 170cc(en muista oliko cc vai cl???)
niin sillonhan sillä ei saisi osallistua jos ei väännä jotain rumaa kantikasta
tankkia siihen??? :shock:

Joo, siihen näyttää nuo "jenkit" menevän, varmaankin niillä hyvät syyt ovat siihen koska "tiukemman" linjan ovat ottaneet (RC Pro Series on ainut monsteriluokka jossa tuota tankin kokoa ei ole rajoitettu).
Ainkin uskon että noiden sääntöjen myötä tulee markkinoille "virallisenkokoisia kisatankkeja", varmaan LST kuskeja "jenkkilässäkin" riittää (Ainakin kuvista päätellen, tiedä sitten mitä pienempää tankkia he käyttävät jotta auto on säänöjen mukainen)?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #319 : 25.08.05 - klo: 08.58 »
Ja onhan raja johonkin vedettävä. Losin tankki on vakiona liian suuri, mutta jos siitä lipsuttaisiin, niin kohta jollain valmistajalla olisi 500ml tankki vakiona... Olisi aika kova sana finaalissa, noh, ehkä noin suuri paino jo kostautuisi kierrosajoissa... Mutta, ei varmaan auta, kuin hommata pienempi tankki heti kun sellainen tarjolle tulee.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #320 : 25.08.05 - klo: 15.43 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Ja onhan raja johonkin vedettävä. Losin tankki on vakiona liian suuri, mutta jos siitä lipsuttaisiin, niin kohta jollain valmistajalla olisi 500ml tankki vakiona... Olisi aika kova sana finaalissa, noh, ehkä noin suuri paino jo kostautuisi kierrosajoissa... Mutta, ei varmaan auta, kuin hommata pienempi tankki heti kun sellainen tarjolle tulee.

Mun mielestä typerä sääntö... Formuloissakin taktikoidaan täyttömäärällä :wink:

Kai se on vaan sitte todettava että LST on pelkästään pro sarjaan tarkotettu :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #321 : 25.08.05 - klo: 15.46 »
Kiva homma kun ei vakio tankillakaan pääse ku 5 minuuttia radalla,
eihän siitä tuu mitään että 4 minuutin välein pitäs tankata :evil:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #322 : 25.08.05 - klo: 16.19 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Kiva homma kun ei vakio tankillakaan pääse ku 5 minuuttia radalla,
eihän siitä tuu mitään että 4 minuutin välein pitäs tankata :evil:


Aikas juoppo on LST:n pata. :?:
Savage 4.6:n tankki (160 cc) kestää n.10 min.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #323 : 25.08.05 - klo: 17.51 »
Ei mun LST ole noin syöppö, ajaa ainakin 7min tankillisella (ainakin kerhokisojen finaalissa meni).

Ei toi tankki sääntö mun maailmaa kaada, ei tankit kuiteskaan niin kalliita osia ole.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #324 : 25.08.05 - klo: 20.37 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Kiva homma kun ei vakio tankillakaan pääse ku 5 minuuttia radalla,
eihän siitä tuu mitään että 4 minuutin välein pitäs tankata :evil:


Aikas juoppo on LST:n pata. :?:
Savage 4.6:n tankki (160 cc) kestää n.10 min.

Ai radalla vai? Kyllä LSTnki tankki kesti 10min kun testasin ennen viime
kisoja, edellisenä iltana ajelin veljen tontilla niin täysillä ku pystyi edes takas :?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #325 : 25.08.05 - klo: 20.40 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Ei mun LST ole noin syöppö, ajaa ainakin 7min tankillisella (ainakin kerhokisojen finaalissa meni).

Ei toi tankki sääntö mun maailmaa kaada, ei tankit kuiteskaan niin kalliita osia ole.


Joo voi mennä vähä yli 5min, mut 5minuutin päästä pitää jo melki ajaa tankkaamaan :wink:

Ei ne tankit paljoa maksakaan, mut rumahan siitä tulee, ku änkee
"kolmikulmasen" tilalle suorakaiteen muotosen :?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #326 : 27.08.05 - klo: 17.07 »
No niin, sainkin tuossa AKK:n Tony Raikkaalta paperiversion sääntöehdotuksesta.
Puutteeksi hän olikin "listannut" polttoainesäiliöiden koot, saako solukumirenkaita käyttää (Säännöissähän kyllä sanotaan että renkaat ja vanteet on oltava valmistettu monster truck autoihin, ekös asia ole slilloin selvä?), mitaamisessa käytettävä tarkkuus (0.01mm, onkohan liian "tiukka", menee jo "tönärillä mitailuksi?) ja ajokaavio (Eikös se "vedetä" M8 krossin mukaan?).
Tuosta tankin koosta vielä, foorumeilta luettuani, ainakin "Savagekuskit" ovat "pultanneet" asson MGT:een 150cc tankkeja Savageen jotta tankki olisi sääntöjen mukainen (Varaosanumero 25075, maksaa alle 20$).

Kannattaa lukea myös "jenkkien"  US Monster Truck Championship säännöt.  http://www.rcproseries.com/USMTC/index.php

Tätä olenkin nyt kääntämässä......

EDIT.
Vähän keskeneräinen käännös alla......

 

Kaikkien Monster Truck:ien on täytettävä seuraavat kohdat:

Akseliväli - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Minimi 305mm.
Vaihteisto - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -1, 2 ja 3 vaihteiset sallittu.
Kori - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Truck, SUV ("normaai autojen" tai buggy:jen korit kielletty).
Puskurit - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Puskurit ei pakolliset. Jos käytetään puskureita, ne ei saa ulottua pidemmälle kuin 25mm korista edestä sekä takaa.
Takaspoileri/Siipi - - - - - - - - - - - - - - - - Taka spoileri/siipi on valinnainen. Spoilerin tai siiven leveys EI SAA ylittää korin leveyttä
Pohja panssarit - - - - - - - - - - - - - - - - - -Jos käytetään pohjapanssareita, ne ei saa ulottua pidemmälle kuin 25mm korin edestä ja takaa.
Renkaat - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Ainoastaan kumista valmistetut renkaat ovat sallittuja (sekä niiden pitää olla myynnissä harrastealan liikkeissä yleisesti saatavilla viimmeisen kuukauden aikana) ja niiden pitää olla valmistettu Monster Truck autoihin. Renkaita jotka ovat valmistettu toisen tyyppisiin ajoneuvoihin ei ole sallittu VAIKKA ne täyttäisivät mittavaatimukset. Pintakuvion leikkaus tai muuntaminen on sallittu. Renkaan rungon muuntaminen ei ole sallittu (Ei ”leikattuja” renkaita vaikka ne olisivat olleet MT renkaita.). Kaikki mitoitukset koskevat renkaan runkoa eikä sisällä kulutuspintaa tai sen leveyttä.
Renkaan halkaisija- - - - - - - - - - - - - - - -Minimi - 129,54mm (5,1") asennettuna.
Renkaan leveys - - - - - - - - - - - - - - - - - Minimi - 69,85mm (2.75") asennettuna.

HUOMIOT:

1 ) Monster Truck:it punnitaan ajovalmiina (kori, renkaat, vastaanottimen akku, ym.) ilman polttoainetta.
2 ) 3 kanavaiset radiot sallittu, mutta kontrollit on rajoitettava kaasuun, jarruun, vaihtamiseen ja ohjaukseen.
3 ) Korit voidaan leikata ”Leikkausrajan” ylitse vain pakoputkiston ulostuloja varten.
4 ) Vain 1/8 kokoluokan siivet on sallittu.
5 ) Vain kaksi tai nelivetoiset autot on sallittu.
6 ) Metalliset pohjapanssarit ja alustaosat ovat sallittu mikäli ne ovat turvallisesti kiinnitetty ajoneuvoon eivätkä tuota vaaratilanteita ajajille, varikkohenkilökunnalle, tai kääntäjille. Mikä tahansa MT voidaan katsastaa milloin hyvänsä turvallisuusperustein kisavalvojan toimesta. Mikä tahansa komponentti, oli se mistä materiaalista hyvänsä, jos todetaan vaaralliseksi täytyy poistaa tai vaihtaa. MT-Auton ei sallita kisaan ennen kuin kisavalvoja on varmistanut sen turvallisuuden.
7 ) Polttoainesäiliöt määritellään seuraavasti: Auton polttaoinejärjestelmän tilavuus lasketaan yhteen. Tähän kuuluu, 1 tankki, polttoaineputkisto, suodatin ja mahdollisesti pumppu.

Yksittäiset luokat jaetaan kahtia seuraaviin määritelmiin "MONSTER TRUCK" ja "MONSTER ARENA TRUCK"


MONSTER TRUCK (Viitataan myös "STANDARD MONSTER TRUCK"ina)

Kuvaus:
Ollakseen MONSTER TRUCK, auton moottorin alin kohta tulee olla 1,5” (tuumaa) alustan alimmasta vaakalinjansta kun jousitus on pohjattu. (Useimmiten pohjapanssareista).
Kyseenalaisen MTn katsastus suoritetaan iroittamalla renkaat, asetetaan MT tasaiselle alustalle, pohjataan ajoneuvon jousitus täysin ja joko viivoittimella tai 1,5” mittapalalla tarkastetaan moottorin etäisyys mittausalustasta.
Esimerkkejä hyväksytyistä autoista on: HPI Savage, Traxxas Revo and T-Maxx, Tamiya TNX, Losi LST, CEN Genesis jaTrinity Spyder.
Skaala - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Ei määritelty.
Moottori - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2,1ksm - 4,6ksm.
Minimipaino - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2,1ksm - 3,0ksm: 2750g, 3,1ksm - 4,6ksm: 4300g
Maksimipaino (Kaikki MT:t)- - - - - - - - - - - 13 paunaa, 6 unssia
Polttoainesäiliöt - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Vain yksi polttoainesäiliö. max tilavuus: 125cc for .18ci ja pienemmät, 150cc  .19 to .28 moottoreille

Huomautukset:
Kaikki standardi MT:t ajavat samassa luokassa, isomikuutioisten autojen suurempi minimipaino kompensoi eroa
Mikäli on tarpeeksi osaanottaji tämä luokka tulee/voidaan jakaa erikseen myös moottorikokojen peruusteella: .12ci-.sekä 18ci yhdessä   ja  .19ci- sekä.28ci  yhdessä


MONSTER ARENA TRUCK (Viitataan myös "UNLIMITED MONSTER TRUCK"ina tai "TRUGGY":na)

Kuvaus:
Mikä tahansa Monster Truck joka ei 100 prosenttisesti täytä Standard MONSTER TRUCK määritelmiä mutta silti täyttää alla olevat määritelmät Standard Monster Truck autot EIVÄT SAA kisata tässä luokassa

Skaala - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Ei määritelty
Moottori - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -2,1ksm - 4,6ksm.
Minimi paino - - - - - - - - - - - - - - - - -.- - -12ci to .18ci: 2750g
Maksimipaino (Kaikki MT:t)- - - - - - - - - - -6072g
Polttoainesäiliö - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Vain yksi tankki. Maksimitilavuus: 150cc.

Huomautukset:
1) Aja millä ajat ja pidä HAUSKAA!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #327 : 27.08.05 - klo: 20.35 »
Tätä tankkisääntöä ei varmaan tulla soveltamaan tulevassa monster-kisassa ulvilassa?
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #328 : 27.08.05 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Tätä tankkisääntöä ei varmaan tulla soveltamaan tulevassa monster-kisassa ulvilassa?

Ei, eikä muutenkaan olla "pipo tiukalla"........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #329 : 27.08.05 - klo: 22.41 »
No niin, taas päivä meni "hyvän asian" puolesta.
Väännetty on "puhtaaksi" noita sääntöjä huomioiden "jenkkien" kansalliset Monster Truck luokan säännöt.
Alla ehdotus josta on poistettu "tarpeettomia" kohtia, siis esim kaasuttumen koko vapaa (Jos vapaa, eihän sitä tarvitse edes kertoa).

 

EDIT. Vähän alempana on uusin sääntöehdotus, vanha poistettu puutteellisena ja tapeettomana......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.