Kirjoittaja Aihe: Auton osto apua  (Luettu 4952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« : 21.06.05 - klo: 11.50 »
Terve, aattelin kysystä teiltä vähän auton osto apua, jos käy. Oon nyt tässä kartottanu muutamia vaihtoehtoja, ja toivoisin että voisitte suositella jotain ja antaa jotain lisä hillo infoo näistä. :) Budjetti ei ole kauhean iso joten kauhean montaa vaihtoehtoa ei ole. Oon lähinnä katellu noita autoja Jr-Hobby.comin sivulta, et voi kertoo jos jostain saa halvemmalla saman auton. :D

Tamiya Subaru Impreza WRC 2002 XB Nitro
Tamiya CLK-DTM Team Vodafone AMG-Mercedes Nitro
HPI Nitro Rush EVO RTR
Schumacher Nitro 21 XT-R3E 3-speed
Kyosho Pure 10 Alfa3 GP 4WD Porshe 911 GT3RS RTR

Auto tulis lähinnä hiekkakentällä, asvaltila jne. kruisailuun jne.
Mitä eroa periaatteessa noissa Kyoshon ja Tamiyan touringeissa on?
Ja kulkeeko noi kaikki sellailla ihan "kivasti"? Ei nyt mitään über nopeuksia tarvii kuitekaa olla eikä mitään hitaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Auton osto apua
« Vastaus #1 : 21.06.05 - klo: 11.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
Terve, aattelin kysystä teiltä vähän auton osto apua, jos käy. Oon nyt tässä kartottanu muutamia vaihtoehtoja, ja toivoisin että voisitte suositella jotain ja antaa jotain lisä hillo infoo näistä. :) Budjetti ei ole kauhean iso joten kauhean montaa vaihtoehtoa ei ole. Oon lähinnä katellu noita autoja Jr-Hobby.comin sivulta, et voi kertoo jos jostain saa halvemmalla saman auton. :D

Tamiya Subaru Impreza WRC 2002 XB Nitro
Tamiya CLK-DTM Team Vodafone AMG-Mercedes Nitro
HPI Nitro Rush EVO RTR
Schumacher Nitro 21 XT-R3E 3-speed
Kyosho Pure 10 Alfa3 GP 4WD Porshe 911 GT3RS RTR

Auto tulis lähinnä hiekkakentällä, asvaltila jne. kruisailuun jne.


Noista vaihtoedoista ehottomasti itse ottaisin tuon HPI:n, mutta Schumacher olisi "kakkosvaihtoehto".
Tamiyasta en osaa sanoa (Näyttää vähän "lelumaiselta") ja Kyoshon ottaisin jos en todellakaan mitään muuta saisi!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Auton osto apua
« Vastaus #2 : 21.06.05 - klo: 12.03 »
puretenit ja tamiyat voit jättää jo alku kättelyssä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #3 : 21.06.05 - klo: 18.07 »
Hpi on ihan hyvä alotteluautoks, mielummin ottasin itte
schumacherin (löytyy hienommalla korillakin) koska
siinä on sairaasti tehoa ja huippunopeutta ja näin sellasen
myyntitiskillä ulvilan savage racessa, mutta huomasithan
että siinä ei tuu edes ohjainta yms mukana ja se on aivan
liian tehokas alottelijoille :shock:

Ps. Ainahan voit kattella hyvää käytettyä...
esim mulla olis helmi Stadiumi huuto.netissä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18708473
 :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #4 : 21.06.05 - klo: 21.30 »
Joo, mulla on kyl ennestäänkin vanha tikkuradio mut sitten tarvis vaan ostaa servo(t?), viittiskö kukaan näyttää et millaset servot tohon Schumacheriin pitäs olla?
En oo kyl tiiä et toimiiko toi sitten ihan noin yksinkertaisesti? Tää on tälläne Futaban kaks kanavainen radio.  :roll:

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #5 : 21.06.05 - klo: 21.39 »
Onko sulla vastaanotin tallella? Vakio servot riittää, mutta
ohjaukseen olis tietysti hyvä kun olis voimakkaampi ja
nopeempi servo, mut nehän taas sit maksaa halpojen
radiolaitteiden hinnan/kpl! :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #6 : 21.06.05 - klo: 21.47 »
On joo tallella mut periaatteessa siis tolleen sen pitäs toimia vai? Kun en ite näistä paljoo tiedä.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #7 : 21.06.05 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
On joo tallella mut periaatteessa siis tolleen sen pitäs toimia vai? Kun en ite näistä paljoo tiedä.

Joo no siis noissa sun linkeissä olevissa mainoksissa
ainaki lukee alareunassa mitä pitää hommata auton lisäks,
jos sitä tarkotit?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #8 : 21.06.05 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

Joo no siis noissa sun linkeissä olevissa mainoksissa
ainaki lukee alareunassa mitä pitää hommata auton lisäks,
jos sitä tarkotit?

Joo niin lukee, mutta kun mulla nyt on tää vanha radio, mut on (kai, en tiiä yhtään, veikkaan vaan) vain yksi servo mutta pitäs olla kaksi servoa. Eli toimisiko se niin että ostaisi nuo kaksi servoa mutta käyttäisi tuota vanhaa radiota? Ei? En osaa selittää. :P

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #9 : 21.06.05 - klo: 22.24 »
Joo eli siis tarkotitko että toimiiko uudet erimerkkiset servot
vanhoilla radioilla = toimii, mutta tarkista sopiiko liittimet
(niitä on pari erilaista ja yleensä sopii keskenään) ja sit
pitää kattoo että johdot tulee oikeinpäin (jotkut saa väärinpäinkin).
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Auton osto apua
« Vastaus #10 : 21.06.05 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

Joo no siis noissa sun linkeissä olevissa mainoksissa
ainaki lukee alareunassa mitä pitää hommata auton lisäks,
jos sitä tarkotit?

Joo niin lukee, mutta kun mulla nyt on tää vanha radio, mut on (kai, en tiiä yhtään, veikkaan vaan) vain yksi servo mutta pitäs olla kaksi servoa. Eli toimisiko se niin että ostaisi nuo kaksi servoa mutta käyttäisi tuota vanhaa radiota? Ei? En osaa selittää. :P


Siis tarvitset lähettimen (Se sinulla onkin), vastaanottimen (Sitä et kertonut että onko tallella) plus kiteet näille ja kaksi servoa (Toinen sinulla ilmeisesti onkin).
Jos tuo vastari ja kiteet puuttuu alkaa olla katsellen kannattaako niitä enään uutena ostaa, saattaa tulla kalliimmaksi kuin ostaa osto ja myyntipalstalta esim Traxxasin rattiradiot joita on vastareineen ja kiteineen liikkunu 50€ tuntumassa (Uusi vastari alkaen 35€ ja kiteet 10€-20€ merkistä riippuen).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #11 : 21.06.05 - klo: 22.30 »
Jep tuota tarkoitin. Pitää nyt kuitenkin vielä miettiä kumman ostaisi. Ei tässä jäniksen selässä olla. :)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #12 : 21.06.05 - klo: 22.33 »
Jos radioita meinaat hommata nii sellasetki mulla olis vielä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=18643887

Äläkä vaan sekaannu mihkään traxxasin sontaradioihin.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #13 : 21.06.05 - klo: 22.42 »
Joo emt, jos toi vanhan radion käyttö tossa Schumacherin autossa ei ota onnatakseen niin sitten katse kääntyy todennäkösesti tohon HPI :n autoon.
Ja vielä tällänen tosi tyhmä kysymys, onko tossa HPI :n autossa pakkia?  :mrgreen:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #14 : 21.06.05 - klo: 23.33 »
Mitä vikaa TAMIYA autoissa on???? Olen itse omistanut n.100-120kpl TAMIYA autoja ja täytyy sanoa että on laatu kamaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #15 : 22.06.05 - klo: 00.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
Ja vielä tällänen tosi tyhmä kysymys, onko tossa HPI :n autossa pakkia?  :mrgreen:

Eipä taida muissa polttiksissa kuin monstereissa olla pakkia,
eikä niissäkään kaikissa oo vakiona.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #16 : 22.06.05 - klo: 00.55 »
Olen ehdottomasti Rush Evon puolella!
Pakkiahan siinä ei ole, mutta ei se menoa haittaa, tuleepahan liikuntaa :mrgreen:
HPI on laadukas merkki!

rs tuning, mistä olet kuullut että Traxxasin radiot ovat huonoja, kylle ne on ihan hyvät ja istuu käteen ;)

Jerzi, Tamiyat näyttää aina liian leluilta...

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #17 : 22.06.05 - klo: 00.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
rs tuning, mistä olet kuullut että Traxxasin radiot ovat huonoja, kylle ne on ihan hyvät ja istuu käteen ;)

Jerzi, Tamiyat näyttää aina liian leluilta...

Pata soimaa kattilaa! :lol:

Sama vika rahikaisella :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #18 : 22.06.05 - klo: 08.14 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Mitä vikaa TAMIYA autoissa on???? Olen itse omistanut n.100-120kpl TAMIYA autoja ja täytyy sanoa että on laatu kamaa.
Jerzi


ohhoh...ompa pojalla ollu monta autoa..liekkö se suhteessa hajonneiden määrään? :mrgreen:

mutta asiaan.HPI on hyvä ja kun taito karttuu ja haluat lisää kyytiä pirssiin,pystyy sitä järjestämään kohtuullisella raha määrällä.
esim jos laitat nitro star s18 outlaw koneen niin huippuja löytyy lähes/yli 70kmh..ja on aika harvinaista esim että krossi radalla pystyy hyödyntää paljoo yli 70:n nopeuksia,,toki voi mutta virheiden määrä kasvaa :mrgreen:

ja sitten esim se että kyosho vs. hpi varaosa hinnat,hpi:lla sairaan paljon halvemmat!!!!!schumacherista en tiedä muuta kuin että kaks sen nimistä jannuu ajaa vormuloilla..ja en kyllä ole kummastakaan niistä ikinä pitäny :P saksalaiset on muutenki arsesta :twisted:

että noista ehdottomasti hpi!

http://www.hpieurope.com/index.php?lang=en

eli tuolta valitset nitro rush evo...tai katos samalla nitro mt2 :wink:

niin ja toi rush evo on takapotku peli :wink: että se mt2 tais olla 4wdtoki takavedolla on kiva luistella :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #19 : 22.06.05 - klo: 08.22 »
No enpä tiedä koska minun tän hetken museossa on n.150kpl autoja ja 75-80% on just noita helposti hajovia ja kalliita TAMIYA autoja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #20 : 22.06.05 - klo: 08.28 »
budjetin kans pelaaminen on syvältä :wink: ite aikoinaan asetin max.550ylärajan...joka ylittyi reilusti....nälkä kasvaa syödessä :wink:

ja pappa inte betalar....eikä isi leasing...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JoniK

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #21 : 22.06.05 - klo: 08.30 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
No enpä tiedä koska minun tän hetken museossa on n.150kpl autoja ja 75-80% on just noita helposti hajovia ja kalliita TAMIYA autoja.
Jerzi


Mulla ois Jerzi kokoelmiisi joutava orkkis Mugen Super Athlete.Mites ois, kiinnostaako?

Poissa Tunna

  • Tulokas
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #22 : 23.06.05 - klo: 16.53 »
Miten iso tankki tuossa HPI :ssä on? Desilitroissa vaikkapa, mistään en löytänyt vastausta. :P Ja sit miten usein noita hehkuja menee? Että kandeeko ostaa saman tien pari taskuun?

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #23 : 23.06.05 - klo: 16.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
Miten iso tankki tuossa HPI :ssä on? Desilitroissa vaikkapa, mistään en löytänyt vastausta. :P?


Luulisin, että tankki on 85ml eli 0,85dl.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Auton osto apua
« Vastaus #24 : 23.06.05 - klo: 17.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Tunna"
Ja sit miten usein noita hehkuja menee? Että kandeeko ostaa saman tien pari taskuun?


Kannattaa ostaa ettei ajot jää ajamatta vain sen tulpan takia, pidä aina "jemmassa" tulppa tai pari.
Itse olen polttanut tulpan jo kahdella tankillisella, joskus se voi kestää gallonankin verran........
Ei hehkutulpalla ole mitään "ikää", kaikki riippuu tulpan laadusta, polttoaineen seoksesta, koneen käyntilämmistä ja kuun asennosta.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #25 : 23.06.05 - klo: 19.32 »
niin tai sitten se tulppa voi kestää useita gallonoita...tai se voi olla ostaessa rikki tai tai tai....esim 1-2 tulppaa varalle riittää..kunhan huolehdit siitä että aina on pahan päivän varalle tulppa...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #26 : 24.06.05 - klo: 00.26 »
Minä kuin luulin että nää kaikki rc autot ovat leluja, ja minun mielestä taas TAMIYA tekee kaikista hienoimat rc autot joten siinä sinun lelu on.  Onko kellään muulla RC auto merkillä näin hienoa ja kattavaa linjaa kuin mitä tamiylla on kysyn vaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #27 : 24.06.05 - klo: 13.27 »
Mun mielestä TAMIYA tekee ihan hienojakin autoja, kuten esim. noi monsterit :). Mutta monet ei tykkää noista TAMIYAN autoista, kun ne näyttää suurimmalta osin lelumaisilta  :| . Mutta TAMIYALLA on myös kilpailu-alalla menestyneitä autoja kuten noi uusimmat touring autot ja ne näyttää tosiaankin hienoilta 8)
Sori OT.
- Tapsa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Auton osto apua
« Vastaus #28 : 24.06.05 - klo: 14.59 »
kysyähän voi mutta lopulta nää on mielipide asioita....eli mun mielestä...no joo...olkoot.. :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-