Kirjoittaja Aihe: Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.  (Luettu 3517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Ei vithitto x 10000 x 100000!!!!!!! Eli kerron tässä tuoreen oman tarinani sanoinkuvaamattoman i*ioottimaisesta ostajasta, jollasta en ole ikinä ennen edes kuvitellut. Tämä kaikki alkoi n. 2.5 viikkoa ennen kesäkuuta.

No, ensin kaveri tulee eräänä kauniina kesäpäivänä meille ihastelemaan mun upeeksi tuunattua xx4:sta ja sen huippu varusteita. Kaverilla on ultiman ensimmäinen malli eikä pärjää sillä mitenkään nykysille crossareille ja haikailee uuden auton perään. Minä sitten heitin hatusta vaan et ois mulla tua vähän vakiovarusteisempi xx4, joka täytys saada pois. Kaverihan riemastu heti ja alko kyselee jo hintaa. Ennen kun ehdin mitään sanoa se jo tarjos ultimaansa vaihdossa ja mää heitin siihen 200e. No se tinkas 175e + rämä ultima. Aluks epäröin mutta sitten suostuin.

Aloin fiksaa kaverille xx4:sta kuntoon ja pianhan se oli jo kasassa. Enään oli ongelma, että sen vanhemmat ei ollu viä suostunut siihen kauppaan ja kaveri ilmotti olevansa 50% varma.

Siitä kulu viikko ja kesä jo häämötti niin kaveri vaihto mulle ultiman ja annoin sille xx4 koeajalle ylimäärästen varusteiden kanssa, jota ei ees alunperin kauppaan kuulunu, mutta ajattelin et se pääsis paremmin niillä vauhtin ja ostas uudet vehkeet autoon, kun kyllästyy vanhoihin. Ultiman huolsin kuntoon ittelleni ja tyyppi sai rauhassa testailla kotonaan ultimaa.

Sitten...kaveri soitti mulle et hihna oli rikki ja toi mulle auton korjattavaks viikonloppuna. Kerto myös et kauppa on 95% varma ja saa ostaa auton. Uhrasin kallista aikaani hihnan vaihtoon ja muihin moottorinvaihdoksiin ja noparin testailuihin, jota se halus. Sain selville et pääajatus oli, että auto vaan kulkis kovaa. Yritin sanoo et saat nopeemman auton ostamalla paremmat saähköt, mutta niin se lähestulkoon pakotti mun ottaa sen ultiman surkeet sähköt (jotka sille piti jäädä) ja sai hintaa 50e alemmas. Tein siinä jo häviöö. Kysyin siltä et haluutko tän (heiluttelin kassia jossa oli kaikki kamat auton lisäks, jotka kuulu mukaan sovittuun pakettiin). Kaveri vastas et "kai mää tän otan" ja lähti menee.

No mää aloin sit syömään ja sen jälkeen soitin sille et koskas maksat. Se sano maksavansa parin päivän päästä.
Eipä mitään kuulunu ja soitin uudestaan mut ei vastannu. Sit lähettiin Bulgariaan.

Vajaa viikko sitten Bulgariaan tuli mulle viesti kännykkään et "mää en ota tätä autoo koska käytän rahat muuhun". Kaikkien niiden uurastustuntien jälkeen mitä olin auton eteen tehny olikin nyt turhaa. Auto oli jo ollu sillä koeajalla ja kaupan jälkeen n. 3 viikkoo ja just kun rahat pitäs antaa, se alkaa peruu.


Tänään soitin sen vanhemille ja äiti vaan sano koko ajan et "ei me anneta sen pojan ostaa sitä autoo. Ne rahat menee pyörään ja urheiluun." Koitin sanoo et uskon et molemmat niistä on tärkeitä mut kaupassa menetän 200e rahana + kaikki tunnit hukassa mitä sen eteen oon tehny. Silti ne väitti et ei oo pakko ostaa kun ei anneta lupaa. Tavallaan ymmärrän vanhempien logiigan et lapsi ei osta ellei anna lupaa, mut mitä hittoo ne vanhemmat ajatteli sillon, kun se auto oli koeajalla 3 viikkoo? Miks ne ei käskeny pojan tuoda sitä mulle kun tiesi ettei poika saa ostaa sitä?? Pojan äiti vaan sano "oisit pyytäny. Sun hommas se on. Oisit pyytäny...blaa,blaa,blaa... Tommosta se sönkkäs koko puhelun. En voi uskoa tätä vieläkään enkä usko että koskaan uskon. Kuinka voi olla noin tyhmää porukkaa??

Sanokaa edes jotain järkeviä tai järjettömiä mielipiteitä tästä asiasta. Kumpi oli oikeessa ja kumpi väärässä?
Oli pakko pistää kun meni täysin hermot ja sulattelen tätä vielä pitkään.


Tänne voi yleisesti pistää pieleen menneitä kauppojaan ja pyydän moderaattoreilta myötätuntoa, koska kun ottaa näin paljon päähän niin täytyy purkaa se jonnekkin ja tää ois hyvä ketju siihen.

KIITOS

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #1 : 22.06.05 - klo: 23.50 »
Olihan tuo ihan sikamainen temppu. Katsos halus auton 3 viikoks ni tollei sen saa.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #2 : 23.06.05 - klo: 08.10 »
Ei hemmetti!!!!  Kyllä on huijari tuo tyyppi!!!
   Tollasta helkutin piiip...  EI SAA tehdä!!

  Ja vanhemmat vielä puollustelee, ei hitto!!

 Kyllä taitaa olla aika turhamainen tyyppi, lupaa varmasti eikä sit ostakkaa, tiedän tunteen ja tiedän tyypin!! Häneen EI VOI luottaa!!!

  Tolla asialle pitäiskyllä tehdä jotain, meinaan menny monta tuntia auton laittamisessa säätämisessä ja kaikki turhaan!!

 Nuo ovat juuri niitä ostajia, joille EI KOSKAAN kannata myydä YHTÄÄN mitään kokemuksia myös minulla tuon tyypin ostelusta!!

 SlidSlide on mielestäni täysin oikeassa, vaikka ymmärränkin vanhempien logiikan, mutta silti se äiti oli kyllä ihan väärässä!!

 En suostittele myymään eikä edes ostamaan tuolta ko. tyypiltä mitään, ostamisestakin on kokemuksia, kolvaukset lähtivät ensimmäisen ajon yhteydessä irti mekaaninen oli rikki enemmän mitä myyjä väitti osia puuttui!!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #3 : 23.06.05 - klo: 08.15 »
Minulla oli musiikki puolella tämmöinen samankaltainen kauppa, ja kuin tuli selväks että he eivät maksai niin ilmoitin puhelimesessa mitä minä rehellisesti ajattelen heistä toisin sanoen kirosin heidät maan rakoon. Nyt en ole niin hyvä sydän ihminen vaan katson tarkemmin nuo asiat. Luulen että tarkoitit vaan hyvää mutta tämä koitui sinun harmiksi näin.

Hyvää juhannusta sinulle ja pyyhi pois tämä juttu nopeasti vaan niin hyvää tulee.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #4 : 23.06.05 - klo: 08.19 »
Valitettavasti maailma on täynnä henkilöitä, joilta kaupankäynti ei oikein luonnistu. Itselläni on jo pitkään ollut muutama periaate myydessäni tai ostaessani tavaraa. Näistä voin toki luistaa, jos ostaja on tuttu luotettavaksi todettu henkilö.

- Rahat ensin tuote vasta sitten (postiennakko, rahat tilille tai käteiskauppa). Olen monesti miettinyt tuon postiennakonkin pudottamista, koska ainahan joku voi jättää tuotteen noutamatta.
- Osamaksut yms. ei tule kyseeseen.
- Ostaessa en maksa ennakkomaksuja.
- Jos epäilen edes joltakin osin kauppoja, lopetan kaupankäynnin siihen.
- Alaikäisiltä vaadin pääsääntöisesti vanhempien suostumuksen.
- Jos tuote pitää nähdä tai kokeilla, se tapahtuu minun valvonnassa.
- Kerta riittää. Eli en tee enää kauppaa missään muodossa, jos kerrankin on mokannut.
- Jos ostajalla on ollut, jotain ongelmia tuotteen kanssa, autan parhaani mukaan kauppojenkin jälkeenkin.

Näillä ohjeilla olen tehnyt paljon onnistuneita kauppoja.

Minulle ei tulisi mieleenikään antaa jotain autoa jollekin teinille viikoiksi koeajoon.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #5 : 23.06.05 - klo: 08.34 »
Nyt en enään ittekkään samaa virhettä tee. Aina ensin rahat käteen ennen kun annan mitään. Sen muistan tästä lähtien. Ehdin jo enisöimäänkin ultimaa alkuperäseen esim. maalasin korin ja hankin muita osia siihen.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #6 : 23.06.05 - klo: 08.56 »
Samalla periaatteella minäkin teen kauppoja, jos ostan maksan ensin jos postitetaan, mutta käteisellä heit oston yhteydessä kuten eilen sen Mad Forcen Hummer H1 korilla auton, maksoin heti käteisellä kuten pitää!!   8)

 Myydessä ensin rahat sitten tavara.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #7 : 23.06.05 - klo: 09.09 »
Muutin otsikon asialliseksi.

Ja tuohon Slidsliden tapaukseen: ikävä juttu. Mutta, ellei kaupankäyntikumppanina ole joku äärimmäisen luotettava osapuoli, tuttava, kaveri, sukulainen jne., en ainakaan itse luovuttaisi tavaraa, ennen kuin rahat on taskussa.
Lahti Rock City

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #8 : 23.06.05 - klo: 11.11 »
Samoin, mutta  yleensä nämä asiat opitaan kantapään kautta, kuten myös itse aikoinaan, ja sama kun myy tavaraa se pitää olla sov*tunlaista.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #9 : 23.06.05 - klo: 11.29 »
Tässä nyt ei kerrottu, että pitääkö olla RC ;) Mut anyway. Tuossa keväällä myin kaverille oman vanhan vahvistimeni. Hänen takiaan maalasin/hioin sen nätiksi (kanteen tehty "modaus"), tähän meni kanssa pari työtuntia+maalit. Vahvarista tuli nätti ja se toimi, testasin ennen myyntiä. Kerroin kaverille "viat", jotka ei vaikuttanut musiikin kuunteluun ja kaveri oli ostamassa. No vein vahvarin sitten yks päivä sen luo. Asenneltiin popit kiinni ja hyvin jympytti :) Kaveri itekkin oli iloinen, kun kerrankin sai kuunneltua musiikkia kotonaan hyvin (ennen oli vain perus mankka, johon lisätty pari extra kajaria :D Eihän se tietenkään jaksanut soittaa niitä, joten tarvis vahvarin.)

Noo, meni päivä vai pari, kaveri soittaa ja sanoo, että vahvari ei toimi. Kyselin vähän alustavia tietoja ym. Pääsulake oli palanut. Sanoin että osta uus ja vaihda. Kaveri teki näin ja testas. POKS ja sulake poikki. Vahvari alkoi siis polttamaan sulakkeita. Toisen kaverin (sähköinsinörtti) kanssa todettiin, että se "pääpiiri" on tohjona...

Parasta tässä on se, että kaveri maksoi tasan puolet vahvarin luovutus hetkellä ja sanoi antavansa loput parin päivän päästä, että sais töistä rahaa. Tälläkin hetkellä vahvari on kaverilla ja puolet siitä saamista rahoista jo tuhlattu :D Mutta puolia ei oo näkynyt, eikä varmaan näykkään... Tottakaihan se on minun/vahvarin vika, kun se särky heti luovutuksen jälkeen. Mutta jos jannu itse kerkee popitella ainakin yhden illan kunnolla, niin onko se minulla jo ollut hajalla?!?! :twisted:
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #10 : 23.06.05 - klo: 12.38 »
Tuossa tapauksessa tekisin itse ainakin sen että kaveri saa pitää risan vahvarin ja itse pidän puolet rahoista.

Eli riita halki poikki ja pinoon.

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #11 : 23.06.05 - klo: 12.53 »
Nyt meni kyllä yli ymmärryksen... ei hitto osaa olla tyhmä jätkä ihan pakko myöntää!!!!!!!!!!!







 Ladon taakse ja niskalauk...!!!
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #12 : 23.06.05 - klo: 13.06 »
Siinähän niitä onkelmia aina tulee kun ei heti tehdä kauppoja vaan annetaan niitä koekäyttöön. Sit kun tuote hajoaa ni vaikee rahoja saada enää :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #13 : 23.06.05 - klo: 13.38 »
Kannattaa pitäytyä kaupanteossa sellaisten kanssa, joilla ei ole holhoojia tai muita määrättyjä edunvalvojia. Lapsilta voi ostaa mutta niille ei voi myydä.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vuodatusta ja avautumista yksityisten välisistä kaupoista.
« Vastaus #14 : 23.06.05 - klo: 15.42 »
lapsilta ostamalla tekee paljon helpommin isoa rahaa, kuin niille myymällä! ;D
-Lithium Love Racing-