Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1502212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Noobikysymykset
« : 25.06.05 - klo: 21.48 »
Ajattelin et tänne alottelijat voisivat kirjottaa kysymyksiään ilman että ketjuja lukittaisiin, tai että noobeille ärtyiltäisiin (eihän kukaan lue ohjeita eikä siten tajua käyttää "hakua" :shock:). On se kyllä totta et jotain tietoja esim. Stampede topicista on hitonmoista lähtee ettii. Ois kai moden homma tämmönen, mut aattelin kumminkin tehä kun monella foorumilla tämmönen on onnistunu ihan hyvin. Eli fiksuja ja vähemmän fiksuja...korjaan vähemmän tiedollisia kysymyksiä tänne!! :wink:

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1 : 25.06.05 - klo: 22.19 »
Jos ostan tällaisen akun vastarille niin minkälaisella laturilla voin ladata sitä?

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2 : 25.06.05 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "R/C"
Jos ostan tällaisen akun vastarille niin minkälaisella laturilla voin ladata sitä?


Tälläisellä http://www.shop.graupner.de/webapp/commerce/command/ExecMacro/Graupner/macros/main.d2w/report?lang=en&show_cat=5633
minulla on kyseinen laturi ja ostin Sabesta , ihan hyvä perus laturi ja hintakin kohdillaan : noin 15€.
Liittimet pitää vain vaihtaa mutta ne voi myöskin teipata kuten me tehtiin ja hyvin pellaa.  :D

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3 : 26.06.05 - klo: 21.13 »
Eikö ole mitään laturia jolla pystyisi suoraan lataamaan ilman liittimien vaihtamista.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4 : 27.06.05 - klo: 15.11 »

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #5 : 27.06.05 - klo: 15.27 »
Mutta ei tuo sinun mainitsema laturi kai käy Markus. Tai joku sanoi tuolla niin.

http://www.prc-autoilijat.com/Forums/viewtopic/t=83.html

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #6 : 27.06.05 - klo: 15.32 »
Jaa, no kyllä se minulla on toiminut :mrgreen:

Akku http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24606&grpid=5017 ja laturi tuo minun ylempänä mainitsema.

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #7 : 27.06.05 - klo: 17.08 »
Mahtuukohan toi akku HPI MT 2 vastarikoteloon?


Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #9 : 28.06.05 - klo: 10.16 »
Toi laturi on NiCd akuille ja toi akku on NiMh,

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #10 : 28.06.05 - klo: 10.30 »
Kyllä se vain haittaa. NiCd-laturi lataa NiMh-akun liian täyteen, joten NiMh-akun tuhoutumisriski on melkoisen suuri.

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #11 : 02.07.05 - klo: 22.59 »
mikä on rc
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #12 : 02.07.05 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"
mikä on rc


Radiocontrol :)

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #13 : 02.07.05 - klo: 23.02 »
Hmm... Kylläpä heitit vaikeen...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #14 : 02.07.05 - klo: 23.08 »
Itseasiassa rc voisi olla myös remote control. Oon joksus lukenu sanakirjasta "kauko-ohjattava" eli ei ollenkaan tyhmä kysymys. Kun alkaa tarkasti pohdiskelee tuttuja asioita, niin kuinka moni muistaa mitä tekee ensimmäiseksi aina kun menee vessaan...no tietty pistää valon päälle :roll: . Huono esimerkki mutta kaikki "helpotkaan" ja jokapäiväset asiat on monimutkasempia mitä luulee. Toiminta on jääny vaan aivokäyrään ja ihmisen havainnot ja muistot yhdistää ne tekoihin. Sori mut psykologiaa ei pitäs opettaa koulussa :wink: .

Poissa KertM5

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/kert.siret/
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #15 : 02.07.05 - klo: 23.11 »
radio controlled

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #16 : 02.07.05 - klo: 23.11 »
No mä veikkaan ettei hpi oo enää hetkeen täälä viestejä lueskelemas. Tai no...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #17 : 03.07.05 - klo: 11.45 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
No mä veikkaan ettei hpi oo enää hetkeen täälä viestejä lueskelemas. Tai no...


Kyllähän se viestejä voi lukee, mut ei kirjottaa ainekaan hpi fatpipe- tunnuksella

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #18 : 04.07.05 - klo: 12.49 »
no täällä ollaan! sori off topicci!
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #19 : 04.07.05 - klo: 22.46 »
Hyvä.

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #20 : 10.07.05 - klo: 20.57 »
miten sammutetaan polttis

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #21 : 10.07.05 - klo: 21.08 »
purista letku kasaan,tuki pakoputki,kenkä vauhtipyörään tai aja tankki tyhjäksi.. siitä voit sitten valita (tankki tyhjäksi helpoin kun ei tarvitse tyhjentä tankkia ja letkuja..
RB,the power of champions.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #22 : 10.07.05 - klo: 21.09 »
Tukkimalla pakoputken pää tapoja on monia. Polttoaineesta sellaista että eikös side winder ole kisa ainetta eikä voitele läheskään yhtä hyvin kuin cool power?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #23 : 10.07.05 - klo: 21.22 »
Älä nyt taas alota.
Kisa aineet nimenomaan voitelee paremmin kun tollaset kurat.
Cool Powerissa ei ole rissaa joten se ei voitele läheskään yhtä hyvin kuin Winderi.

Ja missään nimessä sitä konetta ei sammuteta puristamalla letkusta. Se on huonoin tapa sammuttaa kone tankin tyhjäksi ajamisen lisäks. Kengän kärki vauhtipyörään tai tukkii pakoputken pään.

Kuten olen jo jossain maininnut niin ei neuvota jos ei tiedetä.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #24 : 10.07.05 - klo: 21.33 »
Joni oli siis väärässä. Hän on kyllä konenut näiden vehkeiden kanssa. Sanoi että cool powerissa olisi enemmän voitelua. Kait kallistun kuitenkin HOKEN puolelle. Onko kuitenkin totta että side on kisa ainetta ja cool on piha suditteluun? Ja miksi Hobbypeoplen sivuilla luki että 20 prossanen cool olisi heli ainetta. Eikö se muka käy autoon? Muuten kyllä ostaisin sitä side winderia mutta asia on nyt kiinni myös rahasta.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #25 : 10.07.05 - klo: 21.57 »
Coolissa on kyllä sinäänsä enemmän voitelua, mutta ongelma on siinä että rissa puuttuu. Juuri tästä asiasta olen vääntänyt jo vähintään kolmessa topickissa mutta näköjään turhaan. Minä olen kokeillut hyvin monet aineet läpi ja voin kokemuksella kertoa että Coolilla ei pääse mihinkään, lämmöt nousee ja käynti on epätasasta. Winderi toimii reilusti paremmin koska siitä tuota elintärkeää rissaa löytyy.

Muutamat suomen huippu krossari kisaajat sanoivat heti kun olin tuota Coolia kokeillut että asiahan on päivänselvä. Olisimpa vaan heti heiltä kysynyt niin olisi säästytty kahdelta moottori rikolta ja lukuisilta kiroiluilta kun ei koneet pelaa.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #26 : 10.07.05 - klo: 23.26 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Älä nyt taas alota.
Kisa aineet nimenomaan voitelee paremmin kun tollaset kurat.
Cool Powerissa ei ole rissaa joten se ei voitele läheskään yhtä hyvin kuin Winderi.

Ja missään nimessä sitä konetta ei sammuteta puristamalla letkusta. Se on huonoin tapa sammuttaa kone tankin tyhjäksi ajamisen lisäks. Kengän kärki vauhtipyörään tai tukkii pakoputken pään.

Kuten olen jo jossain maininnut niin ei neuvota jos ei tiedetä.

heh auton ohjekirja sano että sammuteen puristamalla letkua tai tankki tyhjäksi :D ja kiellettyjä tapoja oli magneton stoppaaminen ja putsarin painaminen..... mutta ei kai cool power konerikkoa aiheuta?  :shock:  kun mulla on sitä gallona käyttämättä enkä poiskaan viitsi heittää :D
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #27 : 10.07.05 - klo: 23.39 »
Just...
Älä vaan missään nimessä usko.

Senhän uskoakseni tiedät että jos kone käy laihalla niin kone ei saa tarpeeksi voitelua ja se kuluu.
No mitäs luulet tapahtuvan kun ajaa tankin tyhjäksi tai puristaa polttoaine letkun kasaan?

No se menee todellakin piikille.

No nyt mä rupeen jo ihan tosissani ymmärtämään miks näin suurella osalla alottelijoista on ongelmia.

Älkää vaan missään nimessä uskoko kokeneempaa.
Minä puhun aivan samalla suulla kuin lähes jokainen kisaava kuski. Ja varsinkin koska olen saanut kokemusta kantapään kautta sekä tietoa esim Suomen kovimmalta kuskilta + usealta muulta erittäin kauan harrastaneelta. Pari näistä on jopa harrastanut niin kauan että silloin kun he eloittivat niin minä vielä sotkin vaippoja ja teistä ei ollut edes pienintä kutinaa isänne puntissa.

Mun ohjeitten jako loppuu ihan kohta ja alan tukemaan piruuttani näitä teidän harha oppejanne... Katsotaan kuinka sitten suu pannaan.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #28 : 10.07.05 - klo: 23.40 »
Ystäväni Joni tai neuvon antajani on ajanut CoolPowerilla eikä hänellä ole ollut mitään ongelmia.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #29 : 10.07.05 - klo: 23.46 »
Niin ja naapurin pena varmaan tulee sanomaan että kun lorauttaa vähän kusta sekaan niin tulee tehoja lisää.

Tulkaa nyt edes kerran katsomaan kisaa ja huomaatte miten kellään ei ole tuota löpöä.

Miten mun pitäsi todistaa teille että minä vain yksinkertaisesti tiedän mistä minä puhun??!!!!

Ei... kuten sanoin... uskokaa ihan mitä haluatte. Minä jatkan omaa linjaani ja pokkaan lisää SM-pokaaleja.