Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1502115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #30 : 10.07.05 - klo: 23.47 »
Heh, monetta kertaa tota Coolpower - Sidewinder keskustelua jo käydään? No, jokatapauksessa, kuten Hoke jo kertoikin..

Cool Powerissa voiteluainetta on enemmän, Sidewinderissä voiteluaineen voitelukyky on parempi.

Ajatellaan asiaa vaikka jokaiselle tutun mehutiivisteen kautta. On olemassa esimerkiksi Pirkka-mehutiivistettä, joka sekoitetaan 1:3. Puolesta litrasta Pirkkaa saadaan siis kaksi litraa mehua. Toinen on Fun Light-tiiviste, joka sekoitetaan 1:9. Puolesta litrasta sitä saadaan viisi litraa mehua. Silti molemmat maistuvat yhtä vahvoilta.
Öljyillä on ajatus hieman sama. Toinen voitelee paremmin kuin toinen, jolloin määrä voi olla pienempi.

Miksi sitten lennokkikäytössä halutaan vartavasten käyttää suurempaa määrää "huonompaa" öljyä? Hyvä kysymys johon en osaa vastata. Lähinnä arvelisin erään syyn olevan öljyn tiivistävän vaikutuksen. Suurempi määrä öljyä polttoaineessa tiivistää männän ja sylinteriputken väliä. Toinen merkittävä ero auto- ja lennokkimoottorin kanssa on teho ja kierrosalue. 10 000 rpm kiertävä lennokkimoottori ei yksinkertaisesti aiheuta yhtä paljon kitkaa kuin miltei nelinkertaisesti kiertävä automoottori. Kolmantena asiana on risiiniöljyn paakkuuntuminen pitkäaikaisessa säilytyksessä ja synteettisen selkeästi puhtaampi pakojäämä (ei sotke kuten rissa).
Voi olla että kyseessä on kustannusasia, synteettinen öljy voi olla helposti huokeampaa valmistaa ja käyttää. Rissassa on jekkuja, kuten em. paakkuuntuminen ja voitelukyvyn muuttuminen mikäli öljyä säilytetään kylmässä. Näistä ei kuitenkaan kannata tavallisen käyttäjän murehtia, ne on valmiissa polttoaineessa jo ratkaistuja asioita, mutta em. ongelmat ovat lähinnä juuri raaka-aineen ominaisuuksia ja pikemminkin valmistajan murheita..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #31 : 10.07.05 - klo: 23.56 »
Kiitos Solar.

Mulla alko jo ihan oikeesti menemään kuppi nurin.
Mut mitä prrkllllllettä me näitä palikoita ollaan neuvomassa kun heidän kaverinsa tietävät paremmin kuin me ja sata+ muuta harrastajaa.

Harmittaa vaan kun nämä taulapäät ovat antamassa vääriä ohjeita muille ja siinä voi toisilla alotelijoilla mennä homma niin pahasti pieleen että loppuu harrastus lyhyeen.

Sovitaanko että mä lähen tonne polttis PM-kisoihin näiden parin taulapään ohjeistamana, niin tulee kunnon tulos kun kukaan muu sielläkään kisoissa ei näköjään tiedä että Coolia sen olla pitää ja kaikki säädöt pitää näköjään opetella uudestaan.
Itseasiassa tässähän pitää opetella koko harrastus ihan uusiks.
Pistetääs ulkomaidenkin foorumeille ilmotusta että me ollaan kaikki liikuttu väärillä poluilla ja nyt on parit jampat näyttäny meille valon.


 :evil:  :x
Nyt riitti.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #32 : 10.07.05 - klo: 23.56 »
Ei kai siitä Cool powerista ihan kone rikkoja tule,niinku hoke sanoi  :shock:  eihän sitä sitten uskalla edes käyttää vaikka on avaamaton gallonan pullo 10%cool poweria  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #33 : 11.07.05 - klo: 00.00 »
Hei nyt sitten alkaa menemään kuppi nurin.

Onko se nyt noin helkutin vaikeaa tajuta että mulla on menny kaks kisakonetta pilalle ton löpön takia. Toinen meni alle gallonan ajolla niin väljäks ettei sillä tee mitään ja toinen leikkas totaalisesti kiinni.

Ja jotta olisi homma vielä varmistunut niin hajotettin sitten kaverinkin kone vielä perään.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #34 : 11.07.05 - klo: 00.05 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Hei nyt sitten alkaa menemään kuppi nurin.

Onko se nyt noin helkutin vaikeaa tajuta että mulla on menny kaks kisakonetta pilalle ton löpön takia. Toinen meni alle gallonan ajolla niin väljäks ettei sillä tee mitään ja toinen leikkas totaalisesti kiinni.

Ja jotta olisi homma vielä varmistunut niin hajotettin sitten kaverinkin kone vielä perään.

ihmetyttää että auto myyjä suositteli tota löpöä  :?
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #35 : 11.07.05 - klo: 00.10 »
Myyjä on myyjä.

Minä sen itse parhaiten tiedän kun on vuosia ollu ammattina (onneks ei enää ettei tarvii kusettaa kaikkia).

Sitä mitä hyllyssä on eniten, sitä myydään pois.
Ja miksköhän sitä on hyllyssä eniten???

Aivan. Siks koska sitä ei osta muuta kuin tietämättömät.

Kuten jo sanoin niin menkää te ostamaan sitä ja hymyilkää, mutta älkää nyt jumaliste neuvoko muita.

Jättäkää se homma meille jotka oikeesti tietää.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #36 : 11.07.05 - klo: 00.15 »
sitä kyllä ihmettelen että miksi eniten tuhoava on myös eniten myydyin?  :)  kai puskaradio sen verran toimii että ihmiset oppisivat varomaan sitä jos se nyt on niin haitalllista kun kerrot..
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #37 : 11.07.05 - klo: 00.32 »
?????

No mistä oot keksiny että on eniten myydyin??

Jos auto puolta katselee niin se on sula mahdottomuus.
Se ei voi olla mahdollista koko Suomessa, eikä missään muuallakaan maailmassa. Sitä käytetään lentokoneissa, mutta ei autoissa.

Etkö lukenu tota Solarinkaan viestiä?

Ihan sama mulle, mut nyt kyllä lopetat ton typerän vänkäämisen.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #38 : 11.07.05 - klo: 00.38 »
no en kyllä usko että se rikkoo moottorin vaikka kuinka vakuuttelisit kokemuksellasi  :roll:  ja en nyt muista missä sivulla se tieto oli.
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #39 : 11.07.05 - klo: 00.47 »
Lainaus käyttäjältä: "minä"
Ihan sama mulle, mut nyt kyllä lopetat ton typerän vänkäämisen.


Ei sulle kyllä tosiaan mikään mee jakeluun.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #40 : 11.07.05 - klo: 00.50 »
Cool Power on maailman myydyin rc-polttoaine.
Sisältää täysynteetteettistä öljyä 17%
Metanoli puhtaus 99.7 % ennen valmistusta
Nitroa 10%
Sopii Lennokeihin ja Autoihin.
Muovikanisterissa 1 gal = 3,78 L
Toimitamme matkahuollon kautta ympäri Suomen.
kopioitu JR-hobbyn sivuilta...
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #41 : 11.07.05 - klo: 00.55 »
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

No nyt selvis... :lol:  :lol:  :lol:

Eihän tolle/sulle voi kuin nauraa...

Usko sinä vaan ihan rauhassa tuota sonnan vääntämistä, mutta älä väännä samaa sontaa muille.

Rajota nyt vähän ettei tarvii kuolla nauruun. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Sori vaan mut nyt tuli niin paha pohjanoteeraus ja itsensä nolaus ettei enää pokka pidä.

Eihän sulle voi edes kiukutella enää.

Otan syvästi osaa puolestasi.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #42 : 11.07.05 - klo: 00.57 »
tuolla se lukee http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=60&products_id=443 onko tota winderii sitte muitakin kun vain 25% ja 30 nitrolla? kun ei ka .15 koneeseen niin paljon nitroa tarvitse? on varmaa pakko ostaa coolii....-->gallona ni kone p*ska.... :???  Tiedattekö onko tornado 16% hyvää/laadukasta polttoainetta? käy rush evoon? sitä myydään rc-pisteessä.
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #43 : 11.07.05 - klo: 01.06 »
Kyllähän mä sen tiedän missä toi teksti sijaitsee...

Osta ihan mitä muuta tahansa kuin tuota Coolia.
Tornado on Ok.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #44 : 11.07.05 - klo: 01.14 »
...sähän tiedät kaiken... :!: no ei nyt oikeesti..no tiedätkös paljon/mitä öljyjä tornadossa on? onko kotisivua?
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #45 : 11.07.05 - klo: 01.55 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

No nyt selvis... :lol:  :lol:  :lol:

Eihän tolle/sulle voi kuin nauraa...

Usko sinä vaan ihan rauhassa tuota sonnan vääntämistä, mutta älä väännä samaa sontaa muille.

Rajota nyt vähän ettei tarvii kuolla nauruun. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Sori vaan mut nyt tuli niin paha pohjanoteeraus ja itsensä nolaus ettei enää pokka pidä.

Eihän sulle voi edes kiukutella enää.

Otan syvästi osaa puolestasi.

jospas herra kaikki tietäväinen kertoisi mikä noin hauskaa on?ja mielummin uskon rahan ahneeseen rc putiikkiin ;)
RB,the power of champions.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #46 : 11.07.05 - klo: 02.32 »
Jätkät! nyt loppu vänkääminen *HOKE* puhuu asiaa ja kokemuksesta. solar4 selitti asian tekniseltä kannalta ja teillä on läppäistä pöytään vain myyjän näkökulma. No okei Hoke kirjoittaa vähän provosoivasti tai ns. liian ylimielisesti, mutta sen kyllä ymmärtää kun katsoo minkälaista porukkaa vastaan hoke käy omaa ristiretkeään....

Ja meikäläinen on (taas) vahvasti etanolin vaikutuksen alaisena... sorppa.

 - Hount

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #47 : 11.07.05 - klo: 02.36 »
eipä mitään sittenkään....
RB,the power of champions.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #48 : 11.07.05 - klo: 02.38 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
tuolla se lukee http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=60&products_id=443 onko tota winderii sitte muitakin kun vain 25% ja 30 nitrolla? kun ei ka .15 koneeseen niin paljon nitroa tarvitse? on varmaa pakko ostaa coolii....-->gallona ni kone tutti.... :???  Tiedattekö onko tornado 16% hyvää/laadukasta polttoainetta? käy rush evoon? sitä myydään rc-pisteessä.

ei se kone leviä vaikka sitä käyttäisi... jos pelottaa niin pistä rissaa sekaan  :wink:
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #49 : 11.07.05 - klo: 07.52 »
Tosta JR-Hobbystä on käyty jo niin monta keskustelua että ei jaksa yhtään enempää.

Tuo että Cooli ois eniten myyty on totaalista P***a puhetta ja myyjän keksimää fantasiaa.

En ole herra kaikkitietävä, enkä ole koskaan väittänytkään, mutta tämän asian sentään tiedän kuten on jo pari muutakin kisailijaa maininnut.

Provosoivaksi tämä teksti menee vähemmästäkin kun vastassa on pari totaalisen alottelevaa junioria jotka ovat jo muutaman topickin pilanneet sillä ettei vaan kertakaikkiaan usko järkipuhetta ja ajavat toisia harrastajia täysin harhaan.
Ja kokoajan on yritetty keksiä mitä ihmeellisempiä vastauksia jotta ois saatu mun tieto näyttämään täysin tyhjältä.

Todella tyhmää toimintaa.
Alkaa naru kiristymään jo niin pahasti että kohta minä kaipaan banjokoulua, mutta siinä samalla voisi modet sitten myös mainita näille parille vänkääjälle että lopettaa muiden aloittelijoiden opastuksen.
Ei ole todellakaan kivaa että menee muutkin harhaan ja saavat varsinkin minusta vain sen kuvan että luulen tietäväni kaiken ja tietoni on silti metsässä.

Ei siihen taarvita kovin kummosta järkeä että ymmärtää tuon Coolin "hajottavan" koneita, koska siinä ei ole rissaa joka suojaa korkeilla kierroksilla ja koska siinä taas on niin jumalattomasti synteettistä öljyä että kone ei käy kunnolla muuten kuin säätämällä se liian piikille, jolloin kone todellakin kuluu ja kuolee todella nopeasti.

Se on tarkotettu lentokoneisiin jossa kierrokset ovat paljon alempana, eikä kierroksia muutenkaan pumpata kokoajan ylös alas ja jäähdytys on todella hyvä johtuen potkurin tuomasta jäähdytyksestä.

Nyt riitti mulle.
En selitä Juuzmolle enää yhtään mitään koska todella paksun kotelon läpi ei fakta mene... liekö sillä liikaa synteettistä tiedonrekisteröinti keskuksessa.

Toivon vain ettei kukaan ota sanaakaan hänen neuvoistaan vastaan.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #50 : 11.07.05 - klo: 08.22 »
Byron on paras.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #51 : 11.07.05 - klo: 08.55 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ei siihen taarvita kovin kummosta järkeä että ymmärtää tuon Coolin "hajottavan" koneita, koska siinä ei ole rissaa joka suojaa korkeilla kierroksilla ja koska siinä taas on niin jumalattomasti synteettistä öljyä että kone ei käy kunnolla muuten kuin säätämällä se liian piikille, jolloin kone todellakin kuluu ja kuolee todella nopeasti.


Jr-hobyssä sanottiin mulle (varmaan muillekkin) että kannattaa lisätä rissaa siihen ja sain rissapullon ilmaseks silloin. Sitä oon laittanut eikä kone oo rikki mennyt..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #52 : 11.07.05 - klo: 09.57 »
Ihan pakko vielä kommentoida.. Cool Power voi toki olla mailman myydin polttoaine, mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että se on lennokkikäyttöön. Isossa Maailmassa on kolme lennokkiharrastajaa jokaista autoharrastajaa kohden..

En tiedä rikkooko motteja, epäilen hieman asiaa, mutta kaikki on mahdollista. Tämä riippuu toki taas moottorista, onko kyseessä Puretenin vakiomoottori vai kisavireinen italianrauta. Se nyt on varmaa että ainakaan liemi ei ole optimaalista autokäyttöön.

Ajatus rissan lisäämisestä Cool Poweriin on aika .. noh, hämärä, sillä silloin öljypitoisuus nousee jo helposti 20%:n, joka ei varmasti ole hyvä asia. Eräs syistä tähän on aikaisemmin mainitsemani "enemmän öljyä tarkoittaa tiiviimpää sylinteriä". Palojäämät eivät varmasti myöskään ole yhtä puhtaita kuin pienemmällä nitromäärällä.

jeejee, kerro nyt vielä toki että kyseinen rissa mitä sait oli Aero Savea.. Sitä meinaan on muutama itse polttoaineen sekoittava koittanut autokäytössä ja moottorien eliniät ovat nousseet heti kun öljyksi on vaihdettu esim. Castrol M. Aero Save on myöskin lennokkikäyttöön suunnattu tuote. Mitä lennokkijamppoja on sivukorvalla seurannut, Aero Save on juuri niitä öljyjä joita vaivaa aikaisemmin mainitsemani paakkuuntuminen.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #53 : 11.07.05 - klo: 10.01 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Ihan pakko vielä kommentoida.. Cool Power voi toki olla mailman myydin polttoaine, mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että se on lennokkikäyttöön. Isossa Maailmassa on kolme lennokkiharrastajaa jokaista autoharrastajaa kohden..

En tiedä rikkooko motteja, epäilen hieman asiaa, mutta kaikki on mahdollista. Tämä riippuu toki taas moottorista, onko kyseessä Puretenin vakiomoottori vai kisavireinen italianrauta. Se nyt on varmaa että ainakaan liemi ei ole optimaalista autokäyttöön.

Ajatus rissan lisäämisestä Cool Poweriin on aika .. noh, hämärä, sillä silloin öljypitoisuus nousee jo helposti 20%:n, joka ei varmasti ole hyvä asia. Eräs syistä tähän on aikaisemmin mainitsemani "enemmän öljyä tarkoittaa tiiviimpää sylinteriä". Palojäämät eivät varmasti myöskään ole yhtä puhtaita kuin pienemmällä nitromäärällä.

jeejee, kerro nyt vielä toki että kyseinen rissa mitä sait oli Aero Savea.. Sitä meinaan on muutama itse polttoaineen sekoittava koittanut autokäytössä ja moottorien eliniät ovat nousseet heti kun öljyksi on vaihdettu esim. Castrol M. Aero Save on myöskin lennokkikäyttöön suunnattu tuote. Mitä lennokkijamppoja on sivukorvalla seurannut, Aero Save on juuri niitä öljyjä joita vaivaa aikaisemmin mainitsemani paakkuuntuminen.


Rissaks ne sano sitä mutten tiiä sitten.. Tollasta kellertävää paksua pahalta haisevaa töhkää.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #54 : 11.07.05 - klo: 10.48 »
Voihan se koneen leipominen johtua ajajasta. Jos HOKE napittaa enemmän kaasu pohjassa kuin minä. Itse höllään aika paljon. Kaveri on kyllä ajanut monta vuotta coolin kanssa eikä mitään ongenlmia. Johtuukohan siintä kun hänellä on vain pieniä koneita. Jaa no mulle ihan sama ostan kuitenkin CoolPoweria hitsi pitäiskö sittenkin ostaa sidea? Tuo byron olis halpaa mutta ei saa kun yhdestä paikasta :?  :mrgreen:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #55 : 11.07.05 - klo: 10.55 »
Yksinkertaisesti Byronit on parhaita.
Laatu todella hyvää ja hintakin ihan hyvä. Itse käytän 25 Race löböö omas hyperis ja hyvin pelaa.  8)

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #56 : 11.07.05 - klo: 11.07 »
Mä vetäsen noi byronit tankkiin. Vielä kun olis joku kuka tekis kimppa tilauksen niin sais halvemmalla.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #57 : 11.07.05 - klo: 13.08 »
Mä olisin ainakin kanssa ostamassa tota byronia :wink:
- Tapsa

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #58 : 11.07.05 - klo: 13.19 »
jos laittaa rissaa cool powerin sekaan niin millanen määrä on hyvä gallonan tönkköön?
RB,the power of champions.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #59 : 11.07.05 - klo: 14.16 »
no prkl!

jr-hobby minullekin myi 20% cool poweria Revon mukana. Tuli muuten postisssa 15% fuilia. siinä lukeekin vielä "15% HELI", eli kopterilitkua.

laitoin rissaa tollasen desin/puoltoista siihen gallonaan.

lämmöt on liian korkeat, voipi johtua polttoaineesta?

mitäs olet HOKE mieltä, että kannattaako kokeilla modeltechnics qvikfire(oliks se noin kirjoitettu?) 10 ja 16 %(molempia kaapissa, yht 1 1/2 gallonaa, ja cool poweria 1/2 gallonaa)?

vai mitä niille tekisin. infernokin on käynyt kuumana 10% qvikillä ja 15% cool powerilla.

mitäs jos menee kone cool powerin takia, kun myyjä erikseen sanoi että cool power on juuri hyvä revolle, kun tiedustelin suositeltavaa merkkiä/prosenttia?

onko minun vika silloin? täh? persus sentään.
-Lithium Love Racing-