Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1512137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #300 : 24.05.08 - klo: 18.14 »
pitäiskö pinjonissa olla mahollisimman monta hammasta ja spurrissa mahollisimman vähän?


Riippuu siitä, haluatko auton? menevän kovaa ja kiihtyvän hiljaa vai kiihtyvän nopeesti ja kulkevan hiljaa.

Iso pinjoni, pieni spurri= kulkee kovaa
Pieni pinjoni, iso spurri= kiihtyy nopeesti

Yleensä ainakin itselläni ollut hyvät "välitykset" vakiona, mutta jos autoa viritellään niin isompi pinjoni yleensä on hyvä laittaa jotta saa autosta ajettavan myös pienellä kaasulla.

Tekstistä valitukset Jurvan kuntaan.  :police:
Näillä eteenpäin!

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #301 : 24.05.08 - klo: 19.38 »
Kiitos paljon. Taidan mennä iso pinjoni, pieni spurri systeemillä sillä mahdollisimman nopeaksi vehkeeni haluan.  :laugh:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #302 : 24.05.08 - klo: 19.53 »
pitäiskö pinjonissa olla mahollisimman monta hammasta ja spurrissa mahollisimman vähän?


Riippuu siitä, haluatko auton? menevän kovaa ja kiihtyvän hiljaa vai kiihtyvän nopeesti ja kulkevan hiljaa.

Iso pinjoni, pieni spurri= kulkee kovaa
Pieni pinjoni, iso spurri= kiihtyy nopeesti

Yleensä ainakin itselläni ollut hyvät "välitykset" vakiona, mutta jos autoa viritellään niin isompi pinjoni yleensä on hyvä laittaa jotta saa autosta ajettavan myös pienellä kaasulla.

Tekstistä valitukset Jurvan kuntaan.  :police:

Ei saa laittaa liian pitkiä välejä Ja eikös kiertävämmälle moottorille vaihdeta yleensä pienempi pinjoni?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #303 : 24.05.08 - klo: 20.56 »
Se melko vähä kokemus mitä sähkö vehkeistä on tullut niin pienemmällä pinjonilla minäkin olen nuo saanut toimimaan paremmin hiljaisessa vauhdissa(vakio tai pienempi ollut kun vakiota kiertävämpi kone), mutta se on eri asia jos kone on joku todella alhaisen Kv:n vääntö kone...
Ite en ole edes yrittänyt hakea välityksillä ihan sitä maksimaalista huippunopeutta, on lyhyemmilläkin kulkenut vähintään riittävästi ja se on mukavaa kun auto lähtee kuin tykin suusta.
Mutta pienempää pinjonia peliin vaan jos kone käy liian kuumana..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa totese

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #304 : 24.05.08 - klo: 22.20 »
Niin ja naapurin pena varmaan tulee sanomaan että kun lorauttaa vähän kusta sekaan niin tulee tehoja lisää.

Tulkaa nyt edes kerran katsomaan kisaa ja huomaatte miten kellään ei ole tuota löpöä.

Miten mun pitäsi todistaa teille että minä vain yksinkertaisesti tiedän mistä minä puhun??!!!!

Ei... kuten sanoin... uskokaa ihan mitä haluatte. Minä jatkan omaa linjaani ja pokkaan lisää SM-pokaaleja.
  Moi  Kyl Mä uskon sua ainaskin kukaan  ei käytä tota löpöä mä oon ite ajanu 3kisoissa buggy luokassa...
Xray XB8R,Kyosho stadium force,Cen mg10 truggy.LRP SHARK   Kyosho Inferno7.5 sports4

Poissa totese

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #305 : 24.05.08 - klo: 22.23 »
Moi  Kyl Mä uskon sua ainaskin kukaan  ei käytä tota löpöä mä oon käytän ite tornadoa.mä oon ite ajanu 3kisoissa buggy luokassa...
Xray XB8R,Kyosho stadium force,Cen mg10 truggy.LRP SHARK   Kyosho Inferno7.5 sports4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #306 : 24.05.08 - klo: 22.55 »
Kiva kun lainaillaan kolme vuotta vanhoja viestejä...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #307 : 26.05.08 - klo: 19.08 »
Tuli nyt ajettua eka akullinen Rc urallani  :azn:. Tuli vain ajon jälkeen kun isoimpia roskia pois ottaessa mieleen, että mikä/mitkä olis hyvä putsata tai tarkastaa ajon jälkeen? Vai putsaatteko te yleensäkään autoanne kummosemmin?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #308 : 26.05.08 - klo: 19.09 »
Millanen auto on?Ainakin spurri ja pinjoni kannattaa puhdistaa,Kaikki nivelet ja muut liikkuvat osat tarkistaa.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #309 : 26.05.08 - klo: 19.25 »
minä en ainakaan putsaile pedestäni mitään jollei sitten ole kunnolla kura lentänyt.
silloin sitten hammasharjalla hinkataan puhtaaksi.
puretaan sen verran mitä täytyy että saa puhtaaksi.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #310 : 26.05.08 - klo: 19.33 »
Jos ajaa vesisateella ja auto menee kuraiseksi niin saa melkein kaikki nivelet ja muut irroittaa ja puhdistaa että ei hiekka rahise joka paikassa.

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #311 : 26.05.08 - klo: 19.52 »
Ok. Rustler VXL mulla on ja itse puhdistin juuri pinjoni spurri mestan huolellisemmin, tosin sinnehän ei kauheesti roskaa pääse kun on normistikkin suojattu niin hyvin.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #312 : 26.05.08 - klo: 20.07 »
jos tuossa vxl:n vaihteisto suojassa on vielä se kolo siinä vetarin kohdalla niin kannattaa ostaa rpm:n vastaava suoja tai ainakin teipata se kolo umpeen.
on aika hyödytön koko suoja kun siitä kolosta pääsee hiekka sisään.
tiedä kuka tuonkin on kehittänyt.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #313 : 26.05.08 - klo: 20.51 »
Joo, ekan ajokerran jälkeen kun tutkin että mistä mihinkin on hiekka päässyt niin mietin että miksi siihen tommonen kolo jätetty ja päätin teipata umpeen.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #314 : 27.05.08 - klo: 16.07 »
Mun rustlerista meni http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8076&grpid=3901 Toi osa poikki, en oo varma mikä ton nimi on mutta se pitäs vaihtaa enkä saa sitä irti millään, miten sen vois saada? Tuskin moni ymmärtää luultavasti vaan ne joilla on tuo rustler.

Toi taitaa suojata jotain laakeria tai sen sisäs on se laakeri tai silleen...  :lipsrsealed:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #315 : 27.05.08 - klo: 16.26 »
Taka hubi...

Kyllähän ton osan saat irti erittäin yksinkertaisesti.
Eihän siinä ole mitään muuta kuin raidetanko ja tukivarsi kiinni.
Vetoakseli ja laakerit.

Yksinkertasimpia osia rc autosta irroittaa, joten kyllä pitää onnistua ihan ilman apujen kyselyäkin tai muuten ollaan todella heikoilla liikkeellä.

Käyttöohjeet kouraan jos et ilman pysty purkamaan.

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #316 : 27.05.08 - klo: 17.44 »
Sain sen. Aluks yritin vain käsin vääntää sen yhden mutterin siitä edestä, jolloin en saanu sitä millään sit väänsin saksilla sitä jolloin se lähti. :azn:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #317 : 27.05.08 - klo: 19.20 »
kuinka saa tehtyä porakone startin autoon?
ps. en muuten suosittele kaatamaan autoa katolleen vesiojaan :roll:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #318 : 27.05.08 - klo: 19.25 »
Tekemisestä en tiedä...mutta kaupasta ostamalla saa valmiin. Tiger drive niminen systeemi, laitetaan vaikka vetonarun tilalle, ainakin sabe taitaa myydä...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #319 : 01.06.08 - klo: 13.28 »
radion hankinta edessä,mikä olisi hyvä,menee aloittelijan pää sekaisin kun mielipiteet jakautuu niin eri suuntiin,esim toisten mielestä hitecit on surkeita,eniten myönteistä on tullut sanwasta ja futabasta...
Eli haluaisin sellaisen missä ei tarvi kiteistä huolehtia,kun ei viitsi niihin ruveta rahaa laittamaan,muutaman kun ostaa niin menee jo yli halpisradion hinta.
Eli rehellisiä vastauksia,paljon kannattaa sijoittaa jotta saa sellaisen radion millä tekeekin jotain,missä on hyvä ohjaustuntuma(nyt ainoa radio kyoshon mukana tullut,aika rimpulan oloinen on)ehdotuksia vastaanotetaan.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #320 : 01.06.08 - klo: 18.08 »
radion hankinta edessä,mikä olisi hyvä,menee aloittelijan pää sekaisin kun mielipiteet jakautuu niin eri suuntiin,esim toisten mielestä hitecit on surkeita,eniten myönteistä on tullut sanwasta ja futabasta...
Eli haluaisin sellaisen missä ei tarvi kiteistä huolehtia,kun ei viitsi niihin ruveta rahaa laittamaan,muutaman kun ostaa niin menee jo yli halpisradion hinta.
Eli rehellisiä vastauksia,paljon kannattaa sijoittaa jotta saa sellaisen radion millä tekeekin jotain,missä on hyvä ohjaustuntuma(nyt ainoa radio kyoshon mukana tullut,aika rimpulan oloinen on)ehdotuksia vastaanotetaan.


tuossa on yks malli missä ei tarvi kiteitä http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1529

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #321 : 01.06.08 - klo: 21.00 »
"hrs nopeudella käytettävä digitaalisia servoja",pystyykö tuota käyttämään normaali servojenkin kanssa?
Eli pystyykö jostain valitsemaan heikomman nopeuden tms..?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #322 : 01.06.08 - klo: 21.55 »
Kyllä pystyy. Käytetään lähettimessä ja vastarissa PPM modea.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #323 : 01.06.08 - klo: 22.37 »
Ok,tämä selvensi taas vähäsen näitä radiokiemuroita,kiitosta :kiss:
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #324 : 02.06.08 - klo: 08.42 »
Lisätään vielä, että omat kokemukseni kyseisestä Futabasta ovat olleet hyviä. Hintakin on kuluttaja ystävällinen.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #325 : 02.06.08 - klo: 13.21 »
Onkos muilla tullu vastaan tälläsiä maalipurkkeja? Huoneen lämmössä kaapissa ollut ja nyt kun ois maalia tarvinnut niin... Sori surkeista kuvista.


Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #326 : 02.06.08 - klo: 13.53 »
Eipä ole vastaan tullut, vaikka itsekkin juuri noita Pactran purkkeja kans käyttänyt.
Kuinka kauan maalit oli kaapissa?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #327 : 02.06.08 - klo: 13.55 »
Jaa-a, on ne tainnu muutaman kuukauen olla. Muut purkit iha ok mutta tuo  on päässy jotenkin vuotamaan.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa TRX

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #328 : 05.06.08 - klo: 09.10 »
Miten kauan nuo Pactran lexan-maalit kuivaa ennen kuin maalaa toista väriä päälle?
Traxxas Stampede - Castle Sidewinder 4600

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #329 : 05.06.08 - klo: 21.39 »
sekoititko maalin kunnolla, siten että se kuula siellä sisällä heiluu
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro