Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1505244 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1620 : 15.07.11 - klo: 16.54 »
no juuri sitä halusin että auto keulisi mutta nyt siinä on paljon pitoa vaikka aluksi sutii lähdässä asfaltilla mutta kyllä se sen 50 menee :P

Ohjattavuus kärsii aika paljon siitä jos ohjaavat renkaat on ilmassa.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1621 : 15.07.11 - klo: 16.58 »
Mitä liimaa olette käyttänyt renkaiden liimamisessa? Ei tahdo pysyä savagen renkaat millään paikoillaan. Onko vanteiden "karhennuksesta" apua, eli auttaako kumien reunojen hiominen ja vanteiden hiominen liiman tarttuvuuteen.

Loctiten 406 ja Muchmore ovat ainakin hyvin toimivia rengasliimoja. Yleensä renkaan kumi murtuu ennen liimaussauman pettämistä. Tuo vanteiden karhennus auttaa, mutta muista puhdistaa liimattavat pinnat cleanerilla (sekä vanne että rengas).


Poissa piksu556

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1623 : 15.07.11 - klo: 21.28 »
Onko mahdollista jotta saisi slash 2wdn taka pyörät "lukittua".
Ärsyttää kun vähä kuopastaja ajaa niin aina joku pyörä ilmas ja meno tyssää siihen.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1624 : 15.07.11 - klo: 21.33 »
Kai ny pyörät ilmaan nousee töyssyssä, mutta riippuu kuinka iso töyssy on. Mutta jos takapyörät lukitaan niin miten auto sit liikkus :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa piksu556

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1625 : 15.07.11 - klo: 21.45 »
  :cheesy:

Onhan se näinkin kyllä,

Mutta onko mahdollista saada maassa oleva rengas pyörimään vaikka toinen ilmassa?

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1626 : 15.07.11 - klo: 21.48 »
on, mutta se rasittaa voimansiirtoa kauheasti.
Aukaiset diffin ja viskaat sisään kovettuvaa epoksia, loppuu tasauspyörästön toiminta muutamassa tunnissa.
Edit; ja kääntyvyyskin huononee.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1627 : 15.07.11 - klo: 22.06 »
on, mutta se rasittaa voimansiirtoa kauheasti.
Aukaiset diffin ja viskaat sisään kovettuvaa epoksia, loppuu tasauspyörästön toiminta muutamassa tunnissa.
Edit; ja kääntyvyyskin huononee.

nii tai diffiöljyn jäykkyydellä voit säädellä takapyörien lukitusta. jos on jäykempää öljyä niin pyörät on enempi lukossa.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1628 : 15.07.11 - klo: 22.08 »
Onko mahdollista jotta saisi slash 2wdn taka pyörät "lukittua".
Ärsyttää kun vähä kuopastaja ajaa niin aina joku pyörä ilmas ja meno tyssää siihen.
Oletan nyt, että 2WD Slashissä on takana ratasdiffi. Millaista öljyä sinulla on siellä? Onhan täällä foorumeilla paljonkin eri palstoilla ihmetelty, mitä noihin ratasdiffeihin kannattaisi 2WD SC autoissa laittaa. Aika yleistä käsittääkseni on laittaa sinne jotain todella jähmeää öljyä. Itse laitoin Blitziin 40000 CST öljyn, joka piti kaapia purkista ulos. Kyllä se aika hyvin lukitsee ne takarenkaat. Ostat vaan jämäkintä kamaa, mitä kaupassa on ja laitat sinne diffiin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1629 : 15.07.11 - klo: 22.19 »
Muistutan että lässin diffi heittää litkuja helposti pois, en tiedä sitten jäykemmän kaman leviämisestä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1630 : 16.07.11 - klo: 00.21 »
Mikäli sinne halutaan lukkoa jonkun hitaan maastoajon takia niin tee se lukko sinitarralla.
Eli sinitarraa diffi täyteen.
Tulee lukko, mutta ei mikään umpeen liimattu lukko... Ja sinitarran saa tarvittaessa pois mikäli haluaa taas ajella ilman lukkoa.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1631 : 16.07.11 - klo: 08.17 »
Sinitarralukko on hyvä. Sitä voi myös vähän pehmentää laittamalla sekaan muutaman tipan silikoonirasvaa tai diffiöljyä. Hetken kun ajelee, myllääntyvät todella paksuksi tahnaksi.

Tulee varsin mielyttävä, ei ihan täyslukko, joka antaa auton kääntyä vähän paremmin. Mutta varmasti vetää molemilla pyörillä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1632 : 20.07.11 - klo: 08.13 »
Moi
Miten tuossa velineon vxl noparissa kun tulee lipo cut off vastaan niin sillonko pitää lopettaa ajaminen lipo akulla?Vai pitääkö ennepäin lopettaa?
Hpi baja 5b ss

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1633 : 20.07.11 - klo: 08.18 »
viimeistään lipo cutoff iin pitää lipoilla lopettaa ajelu, ei se pahitteeksi ole vaikka vähän aikaisemminkin lopettaisi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1634 : 20.07.11 - klo: 08.23 »
Ok,kiitos avusta.
Hpi baja 5b ss

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1635 : 21.07.11 - klo: 12.00 »
Uudet takarenkaan ostettu B4.1 hieman kulahtaneiden tilalle. Kannattaako ottaa riski ja yrittää itse liimailla renkaan täältä luetun tiedon pohjalta, vai onko toimenpide sellainen, että suosiolla odotan seuraavaa käyntiä Vauhtikeskuksessa ja kysyn neuvoa kokeneemmilta?

Saako krossiautoon kiinni katurenkaita, kun olisi mukava päästä kokeilemaan asfalttiakin ihan oikeilla renkailla, vaikka autoa ei sinne ole tarkoitettukkaan?

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1636 : 21.07.11 - klo: 12.04 »
Uudet takarenkaan ostettu B4.1 hieman kulahtaneiden tilalle. Kannattaako ottaa riski ja yrittää itse liimailla renkaan täältä luetun tiedon pohjalta, vai onko toimenpide sellainen, että suosiolla odotan seuraavaa käyntiä Vauhtikeskuksessa ja kysyn neuvoa kokeneemmilta?

Saako krossiautoon kiinni katurenkaita, kun olisi mukava päästä kokeilemaan asfalttiakin ihan oikeilla renkailla, vaikka autoa ei sinne ole tarkoitettukkaan?

Käytä niitä sliksiksi kulahtaneita vanhoja renkaita, ne sopii jos niille ei parempaa käyttöä löydy.
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1637 : 21.07.11 - klo: 13.13 »
Uudet takarenkaan ostettu B4.1 hieman kulahtaneiden tilalle. Kannattaako ottaa riski ja yrittää itse liimailla renkaan täältä luetun tiedon pohjalta, vai onko toimenpide sellainen, että suosiolla odotan seuraavaa käyntiä Vauhtikeskuksessa ja kysyn neuvoa kokeneemmilta?
Renkaiden liimaus on helppo ja nopee homma kun sen tekee oikein, mutta pieniä juttuja saattaa mennä ohi jossei ole "valvovaa silmää" paikalla. Rohkeesti vaan kun käyt radalla seuraavan kerran niin kysyt kokeneemmalta apua niin menee varmasti oikein, sen jälkeen osaatki itse tehdä niitä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa TorgambA

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1638 : 21.07.11 - klo: 16.07 »
Losi 8ight autosta kilahti kaasuservo. Sopiiko sama servo kaasuun ja ohjaukseen? Ei tietenkään samaan aikaan vaan jos ostan servon, niin onko kahta tyyppiä?

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1639 : 21.07.11 - klo: 17.51 »
Samoilla spekseillä oleva servo käy sekä ohjaukseen ja kaasuun/jarruun. Ohjauksessa voi vähän enemmän vääntöä oleva servo parempi.
Servoja on erilaisia pilvin pimein, on ainakin 3 eri kokoa ja sitten eri nopeuksia, eri vääntövoimalla ja rattaita on metallisia ja muovisia sekä vielä laakeroinnilla ja ilman.
Servo jonka tarvitset pitäisi olla seuraava spekseiltään suurinpiirtein: vääntöä noin 10 - 17kg, nopeus alle 0.2s/60astetta ja metallirattaat. Standardi koko.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa TorgambA

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1640 : 21.07.11 - klo: 19.44 »
Samoilla spekseillä oleva servo käy sekä ohjaukseen ja kaasuun/jarruun. Ohjauksessa voi vähän enemmän vääntöä oleva servo parempi.
Servoja on erilaisia pilvin pimein, on ainakin 3 eri kokoa ja sitten eri nopeuksia, eri vääntövoimalla ja rattaita on metallisia ja muovisia sekä vielä laakeroinnilla ja ilman.
Servo jonka tarvitset pitäisi olla seuraava spekseiltään suurinpiirtein: vääntöä noin 10 - 17kg, nopeus alle 0.2s/60astetta ja metallirattaat. Standardi koko.

Ok. Mulle on radalla suositeltu että ostan EA importista Savöx servon. Sen etuna on pienempi hinta verrattuna esim. Futabaan ja kuitenkin sillä voi mennä kisoihin. Ajattelin 12 kiloa vääntävää ja sen nopeuskin on 0,08 s.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1641 : 21.07.11 - klo: 19.53 »
Jep, savöx noilla spekseillä on erinnomainen valinta. Mulla on 4 erilaista savöxiä itsellä käytössä ja hyvin pelittää.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1642 : 21.07.11 - klo: 19.59 »
semmonen tuli mieleen kun oon tässä vähänaikaa ajellu ensimmäisellä autolla ja tuntuu että vähän väliä joku osa paukahtaa rikki. Osaako kukaan suositella että mitä varaosia kannattais ostaa varastoon kun niitä kuitenkin menee välillä rikki? Olisi mukava ku ens kerralla hajoaa niin todennäkösesti ois kaapissa uusi osa eikä tarvi taas viikkoa venailla.

Autona on hobao hyper 10TT ja tuossa on varaosia siihen pitkä lista
http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_1461_1700/n/RC-Cars-Trucks-Parts-OFNA-Hyper-10TT
eli siis sähkövehe.

tilasin jo tuolta vetareita ja noita Up-Right:teja. Mitä sitte suomeksi onkaan.

Poissa TorgambA

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1643 : 21.07.11 - klo: 22.05 »
Jep, savöx noilla spekseillä on erinnomainen valinta. Mulla on 4 erilaista savöxiä itsellä käytössä ja hyvin pelittää.

Kiitos avusta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1644 : 21.07.11 - klo: 23.30 »
Samoilla spekseillä oleva servo käy sekä ohjaukseen ja kaasuun/jarruun. Ohjauksessa voi vähän enemmän vääntöä oleva servo parempi.
Servoja on erilaisia pilvin pimein, on ainakin 3 eri kokoa ja sitten eri nopeuksia, eri vääntövoimalla ja rattaita on metallisia ja muovisia sekä vielä laakeroinnilla ja ilman.
Servo jonka tarvitset pitäisi olla seuraava spekseiltään suurinpiirtein: vääntöä noin 10 - 17kg, nopeus alle 0.2s/60astetta ja metallirattaat. Standardi koko.

Ok. Mulle on radalla suositeltu että ostan EA importista Savöx servon. Sen etuna on pienempi hinta verrattuna esim. Futabaan ja kuitenkin sillä voi mennä kisoihin. Ajattelin 12 kiloa vääntävää ja sen nopeuskin on 0,08 s.

Osta mielummin suoraan se 20 kiloinen ohjaukseen.
Hintaero vain 3 euroa.
Suuremmalla voimalla oleva servo ei joudu ohjauksessa niin koville kuin hieman heikompi, ja sitäkautta myös servon ikä on pidempi.
Itse olen ajanut ohjauksessa tuolla 12 kilon servolla sekä nyt toista vuotta 20 kiloisella.
20 kiloinen on kestänyt pidempään hyvänä, ja muutenkin tuntuisi olevan ajaessa parempi.
Renkaat osoittavat tilanteessa kuin tilanteessa juuri sinne mihin niitä ratilla käskee.
Toki 12 kiloinenkin riittää hyvin, mutta 3 euron hintaeron takia valitsen ehdottomasti 20 kiloisen.
Kaasussa pidän 12 kiloisesta.
Kaasu/jarru ei tarvitse tietenkään niin paljon voimaa kuin ohjaus, ja taas pikkuisen nopeampi servo tuntuisi kaasussa vastaavan komentoihin vielä nätimmin.
Pieniä fiilis kysymyksiä tuon kaasuservon kanssa... itselle tuo ainakin henkisellä tasolla enemmän nopeutta 12 kiloinen sero kaasussa  :azn:

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1645 : 22.07.11 - klo: 12.35 »
Eli tarkoittaako tuossa (Gear 18T Pinion 48P 2.3mm Shaft/Set Screw) tuo 2,3 mm sen reiän kokoa?
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1646 : 22.07.11 - klo: 14.00 »
Juups

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1647 : 22.07.11 - klo: 16.05 »
Miten lipo akussa kun se laitetaan autoon niin virtaliittimet kiinni ja eihän tasaus piuhoja tarvii kiinnittää mihinkään?
Hpi baja 5b ss

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1648 : 22.07.11 - klo: 16.14 »
Tasaus piuhoja ei tarvitse kiinnittää autossa mihinkään vaan akun virta johdot tarvitsevat kiinnittää nopariin.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #1649 : 22.07.11 - klo: 16.15 »
Ei tarvitse laittaa kiinni. Jos on sellainen nopari (harjallisille moottoreille), jossa ei ole lipo tunnistusta tai lipo cutt off ominaisuutta, eli tunnistaisi milloin lipolla ajaminen pitää lopettaa, voi tasauspiuhaan laittaa kiinni erillisen hälyttimen, joka kertoo piippaamalla ja ledein lipon varaustasosta (kennokohtaisista jännitteistä).
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009