Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1510874 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3090 : 27.09.12 - klo: 11.17 »
Servot ovat siis kaikki toimineet hyvin sellaiset 10 ajoa. Ilmeisesti hajoaminen johtuu juuri siitä, että servo yrittää kääntää ääripäissä enemmän, kuin mahdollista. Ristiriita tulee kuitenkin vastaan, kun ei tuossa ohjaimessa ole mitään "epa"-säätöjä. Ja tosiaan, auto on täysin vakio muuten, paitsi servon osalta (viimeisin hajonnut siis eri merkkiä). Ehkä tuo ohjain kuitenkin käännyttää servoa enemmän, kuin pitäisi. Onko tuossa ohjaimessa joku kiinteä tehtaan asentama rajoitus, vai miten?

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3091 : 27.09.12 - klo: 11.23 »
Meillä oli monsterissa samantapainen vika että kuumensi ohjausservoa mahdottomasti.Vika löytyi lopulta ennen servon käryämistä siitä että kun vaihdettiin ohjauspaloja vahvempiin oli poika unohtanu yhden prikan "apusimpukan" alta ja ohjaus oli sen takia tahmea.Varmaan ois servokin kärynnyt lopulta jos ei olisi löysätty "apusimpukan" kiinnitysruuvia ja laitettu prikkaa takaisin.Tämmönen tuli mieleen tost "Tohtorin" jutusta  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3092 : 27.09.12 - klo: 13.54 »
Njoo, en ole tuon auton ohjausosia sen suuremmin purkanut. Sellanen tuli kyllä mieleen, että aina ohjaus ei palautunut ihan suoraksi. Se taas taitaa johtua servosaveristä. Trimmiä käyttämällä saa kyllä menemään taas suoraan, mutta pian taas alkaa kaartamaan toiseen suuntaan.

Nyt kun vielä tarkemmin asiaa pohdin, niin tuon vaihdetun servosarven pituushan vaikuttaa siihen, paljonko renkaat kääntyy (momentti). No tuon uusimman servon mukana tuli servosarvia 3 kappaletta. Liikkeessä joku asennutti servon paikalleen pyöreän mallisen sarven kanssa (sellaisen Traxxas antaa omissa servoissa oletuksena). No tämä malli otti servosuojaan kiinni. Vaihdoin servosarven pienimpään malliin ja leikkaisin ylimääräiset väkäset pois. Kiinnitin ohjausosan pallonivelen sarven päähän. Tämähän voisi periaatteessa olla syy servon hajoamiseen, sillä tällöin renkaat kääntyisivät pitemmän matkan (siis jos kiinnityspiste on kauempana, kuin yleensä). Toisaalta minua oli liikkeessä näin ohjeistettu (kun tuosta servosuojaan osuvasta sarvesta huomautin). Kiinnityspisteen voisi olettaa olevan kauempana, kuin alkuperäisessä tapauksessa, sillä nämä sarvet osuivat kaikki servosuojaan. Toisaalta sekään ei selittäisi, miksi Traxxasin omat servot (jotka on tähän suunniteltu) hajosivat.

Mutta en ole asiasta varma. En edes tiedä varmaksi, siriseekö tuo servo ääriasennoissa... Huollossa (=liikkeessä) eivät kyllä tuollaista edes epäilleet. Heidän mielestään ainoa järkevä selitys tuolle on, että servo on kastunut. Jos ei ole, niin Saksa kutsuu...

Tuo servon vaihto kyllä pistää edelleen mietityttämään. Miksiköhän he eivät laittaneet alkuperäistä sarvea sen kanssa? Suoraan käteen eivät kuitenkaan suostu näitä varaosia antamaan. Lähtökohta tuntuu olevan se, että asiakas ei vaan osaa (onhan se vähän tottakin) tai se hajottaa näitä ilokseen. Harvapa näitä taitaa takuun kautta hoitaa. Autoa ostaessani kysyin takuusta, niin sanoivat sen kattavan ensimmäiset ajokerrat tilanteen mukaan. En yli 10 kertaa ole ajanut, ilman että jokin sähköisa olisi hajonnut. Noi hajonneet noparit ja servot on muuten liikkeen nielemiä, eli niitä minulla ei ole. Huoltotositteita on kyllä läjä...

Hajonneet osat:

Akku x1 (alkup. hajosi, auto kulki kävelyvauhtia, 10-20 ajoa)
Noppari x3 (hajonnut yleensä servon yhteydessä, tämän hetken tilasta ei tietoa n. 8 ajoa)
Servo x4 (ylikuumentunut servomoottori n. 6-10 ajoa)
Radio & Vastari ongelmia, mutta ei ole nähty tarvetta vaihtaa (liikkeen näkemys). Auton folioini auttaa ongelmaan.
Moottori on toiminut ongelmitta. On sisäänajettu asianmukaisesti vesilasissa ja puhdistettu kerran samaan tapaan. Saanut myös nauttia tipasta ohutta öljyä.

Auton sisuskalut on suojattu vettä hylkivällä, hengittävällä kangaspussilla. Pussi on valmistettu hajonneen matkalaukun sisävuoresta. Aukeaa ja sulkeutuu vetskarilla.

Siinä kaikki : )

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3093 : 27.09.12 - klo: 19.39 »
Etsin tuon vikakoodin (vilkkuva vihreä) kyseisen auton ESC:n manuaalista, joka meinaa nopeudensäätimen manuaalin mukaan:
 
"• Fast Blinking Green: The XL-2.5’s LED will blink fast green if Throttle Neutral
Protection is activated, or if the speed control is not receiving a signal. Make
certain the speed control is properly plugged into the receiver and the
transmitter is switched on. If this does not restore normal operation, then the
XL-2.5 is indicating the transmitter’s Throttle Trim is incorrectly set. Reset the
throttle trim to the “0” position."

Tämähän käy vain entistä mielenkiintoisammaksi. Tuo siis viittaa väärään asetukseen kaasussa, ja käskee laittamaan kaasutrimmin nollille. Tai sitten yhteys ohjaimen ja vastaanottimen välillä on katkennut. No etäisyys autoon oli maksimissaan metrin luokkaa, potkua paristoissa kyllä on, liitännät on kunnossa ja kaasuasetukset nollilla. Lopputulos oli kuitenkin se, että servo kärähti. Ei nyt ihan täsmää tämä...

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3094 : 27.09.12 - klo: 21.19 »
Saako 2000kv kone 4s akulla tarpeeksi vauhtia yleensä? Vai olsiko korkeamman kooveen kone parempi? 1:8.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa nbm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3095 : 27.09.12 - klo: 23.36 »
Saako 2000kv kone 4s akulla tarpeeksi vauhtia yleensä? Vai olsiko korkeamman kooveen kone parempi? 1:8.

Paljon on tarpeeksi? Mulla honkkari kiitää ihan kiitettävän kovaa hw:n 2200kv motilla ja 4s akuilla.
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3096 : 28.09.12 - klo: 14.58 »
Päivitystä:
Servosta ei löytynyt kosteutta. Traxxas taas ei autoa huolinut itselleen. Sanoivat vaan, että kyllä sellaisen servon pitäisi helposti kestää vähän roisimpaakin käyttöä. Bec:in jännitteet ovat normaalit, eikä piikkejäkään ole havaittu. Ainoaksi kortiksi jää, että servo yrittää kääntää väkisin renkaita enemmän kuin mahdollista. Tämäkään ei kuitenkaan ole hajoamisen syy, sillä tällaista "ylikääntämistä" ei ole huomattu/havaittavissa. Autossa on ollut 3 Traxxasin omaa ja yksi Hitecin servo. Molempien näistä pitäisi olla riittävän vääntäviä tähän autoon.

Edellä mainitut siis liikkeen antamia tietoja. Tässä nyt sitten levitellään käsiä. Asentavat kai nyt vielä viidennen servon autoon ja testailevat sitä sillä.

Kirjoituserheet putsailtu...
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo: 15.16 kirjoittanut A »

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3097 : 28.09.12 - klo: 15.10 »
Onko OFNA LX-2E Hong Norin valmistama, ja valmistetaanko sitä enää?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3098 : 28.09.12 - klo: 21.06 »
Päivitystä:
Servosta ei löytynyt kosteutta. Traxxas taas ei autoa huolinut itselleen. Sanoivat vaan, että kyllä sellaisen servon pitäisi helposti kestää vähän roisimpaakin käyttöä. Bec:in jännitteet ovat normaalit, eikä piikkejäkään ole havaittu. Ainoaksi kortiksi jää, että servo yrittää kääntää väkisin renkaita enemmän kuin mahdollista. Tämäkään ei kuitenkaan ole hajoamisen syy, sillä tällaista "ylikääntämistä" ei ole huomattu/havaittavissa. Autossa on ollut 3 Traxxasin omaa ja yksi Hitecin servo. Molempien näistä pitäisi olla riittävän vääntäviä tähän autoon.

Edellä mainitut siis liikkeen antamia tietoja. Tässä nyt sitten levitellään käsiä. Asentavat kai nyt vielä viidennen servon autoon ja testailevat sitä sillä.

Kirjoituserheet putsailtu...

ei kyse ole siitä onko servossa tarpeeksi vääntöä, vaan että yrittääkö servo kääntää enemmän kuin renkaat suostuvat fyysisesti kääntymään

eli esimerkkinä otat oven ja kääntelet sitä kiinni ja auki. Sun voimat riittää siihen hyvin eikä tunnu missään. Eli liikerata on kohdallaan. Mutta yritäpä kääntää ovea enemmän kuin se liikkuu, eli pistät oven kiinni ja yrität painaa oven kaikin voimin. Eli liikerata olis säädetty menemään 20 senttiä enemmän kuin karmit antavat myöden.
Kyllä sulla voimat hyytyy ja alkaa muutenkin kiukuttamaan.
Jatka tätä niin kauan että et vaan enää jaksa.

Eli servoa alkaa kiukuttamaan tarpeeks ja se ei enää jaksa.
Servolta loppuu henki, koska ei se osaa lopettaa jos sitä jatkuvasti käsketään.
Se tekee orjallisesti hommansa siihen asti täysillä kun vaan henki pihisee.

Puhuit aikaisemmin vaihdetusta servovarresta joka olis jopa pidempi.
Jos se on pidempi niin silloin pienemmällä servon liikkeellä renkaat kääntyvät enemmän.
Eli yrittää vain vielä enemmän kääntää yli.
Servovarren pitäisi olla lyhyempi jotta liikerata pienenee eikä servo yritä kääntää ovea karmejen läpi väkisin.

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3099 : 28.09.12 - klo: 22.15 »
Päivitystä:
Servosta ei löytynyt kosteutta. Traxxas taas ei autoa huolinut itselleen. Sanoivat vaan, että kyllä sellaisen servon pitäisi helposti kestää vähän roisimpaakin käyttöä. Bec:in jännitteet ovat normaalit, eikä piikkejäkään ole havaittu. Ainoaksi kortiksi jää, että servo yrittää kääntää väkisin renkaita enemmän kuin mahdollista. Tämäkään ei kuitenkaan ole hajoamisen syy, sillä tällaista "ylikääntämistä" ei ole huomattu/havaittavissa. Autossa on ollut 3 Traxxasin omaa ja yksi Hitecin servo. Molempien näistä pitäisi olla riittävän vääntäviä tähän autoon.

Edellä mainitut siis liikkeen antamia tietoja. Tässä nyt sitten levitellään käsiä. Asentavat kai nyt vielä viidennen servon autoon ja testailevat sitä sillä.

Kirjoituserheet putsailtu...

ei kyse ole siitä onko servossa tarpeeksi vääntöä, vaan että yrittääkö servo kääntää enemmän kuin renkaat suostuvat fyysisesti kääntymään

eli esimerkkinä otat oven ja kääntelet sitä kiinni ja auki. Sun voimat riittää siihen hyvin eikä tunnu missään. Eli liikerata on kohdallaan. Mutta yritäpä kääntää ovea enemmän kuin se liikkuu, eli pistät oven kiinni ja yrität painaa oven kaikin voimin. Eli liikerata olis säädetty menemään 20 senttiä enemmän kuin karmit antavat myöden.
Kyllä sulla voimat hyytyy ja alkaa muutenkin kiukuttamaan.
Jatka tätä niin kauan että et vaan enää jaksa.

Eli servoa alkaa kiukuttamaan tarpeeks ja se ei enää jaksa.
Servolta loppuu henki, koska ei se osaa lopettaa jos sitä jatkuvasti käsketään.
Se tekee orjallisesti hommansa siihen asti täysillä kun vaan henki pihisee.

Puhuit aikaisemmin vaihdetusta servovarresta joka olis jopa pidempi.
Jos se on pidempi niin silloin pienemmällä servon liikkeellä renkaat kääntyvät enemmän.
Eli yrittää vain vielä enemmän kääntää yli.
Servovarren pitäisi olla lyhyempi jotta liikerata pienenee eikä servo yritä kääntää ovea karmejen läpi väkisin.

Tämän kyllä ymmärsin/tiesin, ja viitasinkin asiaan tuossa aiemmin. Ehkä hieman epäselvästi tosin.

Liikkeen mielestä servo ei voi vääntää liikaa, koska säätimessä ei ole epa-säätöä. Siis vaikka sarvia olisi vaihdettu. Että sellainen "asiantuntijaputiikki".


EDIT: Täydennys...
« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo: 22.20 kirjoittanut A »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3100 : 29.09.12 - klo: 02.03 »
Ilmiömäinen asiantuntija putiikki.  :huh:

Perus asioita jotka tietää jokainen joka on harrastanut näitä laitteita edes muutaman vuoden... Miten jossain firmassa voi hommat olla noin hakusessa...

Harmi että olet ilmeisesti jostain kauempaa, etkä siis pääkaupunkiseudulta...?

Olisin voinu vilkasta mikä autossa oikeasti on vialla, koska tuo noin usean servon palaminen ei vaan ole normaalia, eikä johdu huonoista servoista.
Melkein uskallan väittää puhtaalla omallatunnolla että ongelma johtuu ainoastaan täysin taitamattomasta toiminnasta.
Ja ongelma siis ei ole mielestäni tässä tapauksessa sinussa, koska myyjäliike horisee noin puutaheinää... Eli ei voi oppiakaan mitään jos "ammattilaisen" opastukset ovat noin selkeästi pielessä.

Jokainen pidempään harrastanut löytää varmasti ongelman hyvin nopeasti... ja monessa tämän maan firmassa on kuitenkin töissä henkilöitä jotka ovat harrastaneet tätä lajia useita vuosia, ja on olemassa jopa liikkeitä joiden myyjät ovat tässä harrastuksessa tämän maan huippukuskeihin kuuluvia... Eli varmasti tietotaitoa löytyy kun vaan onnistuu oikeaan putiikkiin jalalla astumaan.

Harmi vain että sitä ei tietenkään perus harrastaja pysty välttämättä tietämään minkätasoisista tietäjistä oman liikkeen kohdalla on kyse.

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3101 : 29.09.12 - klo: 11.00 »
No tässä kys. liikkeessä tuntuu olevan vähän hajanaista porukkaa.

Pomo vetää kokemuksella liikkeen parasta ajatellen.  Hänelle mainitsin servon vaihdoksen ja eri sarven. "Kyllä meidän tyntekijät osaavat. Ei epa-säätöä, ei mahdollinen."
Sitten liikkeessä on yksi työntekijä, joka suorittaa käytännössä kaikki huollot, kun paikalla. Nuori opiskelija, pihakuski luultavasti. Ymmärtää näiden päälle jollain tasolla.
Ja sitten on pari perustyöntekijää tasoa: "tietävät, mitä myyvät". "Oletko laittanut antennijohdon antenniputkeen?"

Kiva, että täältä saa näin hyvin apua. Katsotaan nyt, rupeanko hankalaksi. Lakiin vedoten, minulla on oikeus purkaa kauppa. Edellisen auton kanssa (pari vuotta sitten) ei ollut koko elinkaaren aikana mitään ongelmia. Hajosi lopulta mekaanisesti omaa tyhmyyttäni. Tästä autosta taas ei ole hajonnut mitään mekaanisesti (varaosiakin löytyisi tarvittaessa). Sähköongelmaa onkin sitten joka viikko.

Uuden auton kyllä sitten tarvitsisin. Ehkä säästän vähän, ja katson ensi kesäkaudeksi uudelleen.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3102 : 29.09.12 - klo: 11.41 »
Olisi tarkoitus tehdä adapteri deanssista bullllet liittimeen. Miten paksua johtoa tarvi, että se riittää kun tarkoitus yhdistää nopari akkuun?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa nbm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3103 : 29.09.12 - klo: 12.04 »
Miksi et vaihtaise samantien nopariin ja akkuihin bulletteja ovat muutenkin helpompi juottaa (oma mielipide)   :azn:
Mutta jos haluat adapterin tehdä niin eiköhän 14 AWG ole ihan sopivaa.
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3104 : 29.09.12 - klo: 12.28 »
Hajosi lopulta mekaanisesti omaa tyhmyyttäni. Tästä autosta taas ei ole hajonnut mitään mekaanisesti (varaosiakin löytyisi tarvittaessa). Sähköongelmaa onkin sitten joka viikko.

Uuden auton kyllä sitten tarvitsisin. Ehkä säästän vähän, ja katson ensi kesäkaudeksi uudelleen.
Jos haluat erilaisen auton, niin sitten uusi auto on järkevä valinta. Jos taas haluat, että tuo auto toimii, niin ehkä kannattaa ostaa siihen erilaiset sähköt sen sijaan, että ostaa uuden auton?

Ja jos paikkakunnallasi on RC-liike, niin siellä on pakko olla myös harrastajia. Koita saada heihin yhteys täältä foorumilta, menette yhdessä ajelemaan jonnekin - jos vaikka saisit sitä kautta apua tuon autosi toimintaan. Näitä juttuja on todella vaikea neuvoa, kun ei näe laitetta eikä voi kokeilla itse mitään.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3105 : 29.09.12 - klo: 12.42 »
Nyt alkaa mennä hermot, kun moottorista pinjonin puoleinen kansi löystyy joka helvetin akullisen jälkeen.Kiristetty joka kertaa niin paljon kun sitä sormin pystyy. :undecided: Mutta aina löystyy akullisen jälkeen. :angry:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3106 : 29.09.12 - klo: 12.45 »
Ruuvilukite.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3107 : 29.09.12 - klo: 12.49 »
Laitoin muuten eilen pehmeetä mutta silti löysty pitää sitten laitta vahvempaa...
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3108 : 29.09.12 - klo: 15.07 »
Onko OFNA LX-2E Hong Norin valmistama, ja valmistetaanko sitä enää?

OFNA Ultra LX2-E on honkkarin valmistama ja luulisin että mallia valmistetaan vielä koska ei ole mitenkään vanha malli. Tosin LX2 on vähän halvempi tuotos, esim. ohjauspalat ovat valettua alumiinia, ei niin kestäviä kuin CNC työstetyt ym. Varmasti pihasuttailussa ihan toimiva peli mutta parempi honkkari vaihtoehto on ehkä kuitenkin X3 Sabre E tai pihasuttailussakin varmasti vielä asiansa ajava vanhempi malli X2-CR johon saa (en tiedä myydäänkö sähköversiota erikseen, ei kai) sähkökonversion. X3E on RC-Navetalla ihan kilpailukykyiseen hintaan mielestäni.

Täyttä varmuutta ei asioista ole joten enemmän tietävät voivat korjata.
« Viimeksi muokattu: 29.09.12 - klo: 15.11 kirjoittanut jucca »

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3109 : 29.09.12 - klo: 16.09 »
Hajosi lopulta mekaanisesti omaa tyhmyyttäni. Tästä autosta taas ei ole hajonnut mitään mekaanisesti (varaosiakin löytyisi tarvittaessa). Sähköongelmaa onkin sitten joka viikko.

Uuden auton kyllä sitten tarvitsisin. Ehkä säästän vähän, ja katson ensi kesäkaudeksi uudelleen.
Jos haluat erilaisen auton, niin sitten uusi auto on järkevä valinta. Jos taas haluat, että tuo auto toimii, niin ehkä kannattaa ostaa siihen erilaiset sähköt sen sijaan, että ostaa uuden auton?

Ja jos paikkakunnallasi on RC-liike, niin siellä on pakko olla myös harrastajia. Koita saada heihin yhteys täältä foorumilta, menette yhdessä ajelemaan jonnekin - jos vaikka saisit sitä kautta apua tuon autosi toimintaan. Näitä juttuja on todella vaikea neuvoa, kun ei näe laitetta eikä voi kokeilla itse mitään.

Olen aina avoin uusille autoille, mutta kovasti olen näin muuten tuosta pikku Slashistä tykänny. Pientä autoa on helppo kuljettaa sinne tänne eri ajopaikoille. Niin ja asun siis pääkaupunkiseudulla. Pihasuttailua ja pienien klippien tekoa tuolla autolla lähinnä harrastan. Jo pienenä poikana tuli noita perus-Nikkoja ulkoilutettua, eikä innostus ota laantuakseen näin isompanakaan.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3110 : 29.09.12 - klo: 20.13 »
Nyt alkaa mennä hermot, kun moottorista pinjonin puoleinen kansi löystyy joka helvetin akullisen jälkeen.Kiristetty joka kertaa niin paljon kun sitä sormin pystyy. :undecided: Mutta aina löystyy akullisen jälkeen. :angry:
Mikä kone?
Miten pääty on kiinni, sivusta vai läpipultattuna?

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3111 : 29.09.12 - klo: 21.37 »
Koneena etronix 9t 4370 kv pääty on kiinnni kierteellä kansi pyritetään kiiinni.Eli vissiin sitte sivulta.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3112 : 29.09.12 - klo: 22.10 »

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3113 : 29.09.12 - klo: 22.22 »
Juuri tuo.Pitääpä mennä ostamaan vahvempaa lukitetta.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3114 : 29.09.12 - klo: 22.34 »
Puhdista pinnat hyvin ennen lukitteen laittamista. Ei tollaisen koneen pitäisi purkaantua itsestään.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3115 : 29.09.12 - klo: 23.04 »
9
Miksi et vaihtaise samantien nopariin ja akkuihin bulletteja ovat muutenkin helpompi juottaa (oma mielipide)   :azn:
Mutta jos haluat adapterin tehdä niin eiköhän 14 AWG ole ihan sopivaa.

Mulla on jotain talon rakentamisesta jääneitä sähköjohtoja metritolkulla. Ne eivät mielestäni ole riittävän paksuja(noin 2mm), joten riittääkö tuo paksuus? Auto on 2wd takatuuppuri joten ei mitään älyttömiä virtoja kuitenkaann ole. ??? Ja noihin Honkkareihin. Jucca käsittääkseni omistaa Honkkarin niin voisitko suositella on ko nexx10sc vai lx-2E parempi pihasuttailuun? X3E Sabre on liika kallis.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3116 : 30.09.12 - klo: 09.19 »
Riippuu varmaan siitäkin millaisen auton haluaa, buggy vai SC ja pihan koko vaikuttaa. Noista kahdesta ehkä kuitenkin päätyisin Nexx-10, jos piha ei ole hirveän iso. Pihalla yleensä ei (kai) ole isoja hyppyreitä tmv. Kustannuksista: varaosat ovat käsittääkseni vähän halvemmat eikä akkuja tarvitse välttämättä ostaa niin montaa.
Toisaalta jos on iso piha ja haluaa isoja hyppyjä niin LX2-E on sitten varmaankin parempi. Siitä en osaa sanoa onko molempia myytävänä RTR versiona ja millaiset sähköt löytyy siinä tapauksessa. Sähköistä enemmän tietävä voisi vastata paremmin kumpaankin malliin tarvittavasta moottorin, noparin ym. hintojen eroista.

En ehkä osaa antaa kattavaa vastausta mutta ehkä karkea arvio on se että Nexx-10 vähän tasaisemmalle alustalle pienillä hypyillä ja varaosat, akut ym. halvemmat. LX2-E isompiin hyppyihin, varaosat ym. vähän kalliimmat ja tuplasti akkuja. Varaosien tarvekin riippuu aika paljon siitä minkälaisiin esteisiin on mahdollista törmäillä pihalla ja akkujen määrä riippuu siitä miten paljon ajaa kerrallaan.

Sitten tosi röykkyiselle, mahdollisesti sepelipinnalle (en suosittele) ja epätasaiseen maastoon paras ratkaisu olisi varmastikin truggy. X1 tai X2-CRT konversiolla.
« Viimeksi muokattu: 30.09.12 - klo: 09.40 kirjoittanut jucca »

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3117 : 30.09.12 - klo: 09.24 »
9
Miksi et vaihtaise samantien nopariin ja akkuihin bulletteja ovat muutenkin helpompi juottaa (oma mielipide)   :azn:
Mutta jos haluat adapterin tehdä niin eiköhän 14 AWG ole ihan sopivaa.

Mulla on jotain talon rakentamisesta jääneitä sähköjohtoja metritolkulla. Ne eivät mielestäni ole riittävän paksuja(noin 2mm), joten riittääkö tuo paksuus?

Jos ne talojohdot on yksisäikeistä johtoa niin unohda ne rc touhuista. Oikea johto ei ole älyttömän kallista niin mikset käyttäisi sitä?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3118 : 30.09.12 - klo: 12.06 »
9
Miksi et vaihtaise samantien nopariin ja akkuihin bulletteja ovat muutenkin helpompi juottaa (oma mielipide)   :azn:
Mutta jos haluat adapterin tehdä niin eiköhän 14 AWG ole ihan sopivaa.

Mulla on jotain talon rakentamisesta jääneitä sähköjohtoja metritolkulla. Ne eivät mielestäni ole riittävän paksuja(noin 2mm), joten riittääkö tuo paksuus?


Ei ole yksisäikeistä. Ja kun asun satojen kilometrien päässä rc-liikkeistä, ja johtoa olisi, niin tottakai koitan käyttää sitä jos voi. Etrakin on 200km päässä. Ja netistä ei viitti tilata 1m tai 2m johtoa 10cm adapteria varten... :huh:

Jos ne talojohdot on yksisäikeistä johtoa niin unohda ne rc touhuista. Oikea johto ei ole älyttömän kallista niin mikset käyttäisi sitä?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3119 : 30.09.12 - klo: 12.14 »
Hiekkamonttu voisitko olla kirjottamatta tonne lainaus kohalle ni tietää minne oot kirjottanu. Tilaat jostai rc kaupasta sitä johtoa jos on tartte ....