Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1512603 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3630 : 22.05.13 - klo: 02.08 »
kellään kokemusta vampire sr1+ noparista?   mulla toimi ajonaikana loistavasti mut nyt illalla kokeilin ni eipä toimi enää eli kuuluu se eka tilylily ääni ja sit käy palamaan punanen valo kääntyy kyllä mut kulje minneen :sad: :cry:

Manuaalissahan vikatilanteet kerrotaan. En tähän hätään googlesta löytänyt mutta epäilisin että kaasutrimmi on pielessä ja menee suoja päälle ettei auto karkaa...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3631 : 23.05.13 - klo: 08.52 »
Minkä kolvin ostan biltemasta?

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3632 : 23.05.13 - klo: 10.44 »
Minkä kolvin ostan biltemasta?

Siis oikeesti... no, kaasukolvin, sähkökolvin ( pistooli, juotosasema, kynämalli.. ) - minkä vaan

Riippuu EHKÄ hieman käyttötarkoituksesta ja budjetista nyt ainakin ( joka tuskin kovin iso, kun kerran Biltemasta katsellaan.. )

Toisaalta tuosta valikoimasta - osta mikä vaan. On varmasti hintansa väärti - tai sitten ei  :huh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3633 : 23.05.13 - klo: 18.05 »
Moi!
Onko suomessa crawler kauppa, olen yrittänyt löytää mutta ei mitään löytynyt.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3634 : 23.05.13 - klo: 18.43 »
Saahan nuita monestakin eripaikasta, hobbylinna, racingfactory, sabe... ei ole suoraa osoitetta www.crawlink kauppa.fi
Kyosho Inferno MP9e

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3635 : 23.05.13 - klo: 19.12 »
En löytänyt tosta linkistä mitää.


Saahan nuita monestakin eripaikasta, hobbylinna, racingfactory, sabe... ei ole suoraa osoitetta www.crawlink kauppa.fi

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3636 : 23.05.13 - klo: 20.37 »
kirjoita googleen hobbylinna, rc sabe........jos osaat.... :undecided: jos autoja etsit?
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3637 : 24.05.13 - klo: 12.09 »
En mä mitään autoja etsin, etsin crawler kauppa suomessa.

kirjoita googleen hobbylinna, rc sabe........jos osaat.... :undecided: jos autoja etsit?

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3638 : 24.05.13 - klo: 12.16 »
Siis sellainen kauppa mikä mönkii tuolla kivikossa ??? Kohta putoo kärryiltä ihan totaalisesti... :lipsrsealed:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3639 : 24.05.13 - klo: 12.47 »
Minkä kolvin ostan biltemasta?

Mulla on se digitaali näyttöinen juotos asema.
Vuosia pelannu hienosti.

Tuokin toimii ja on halpa.
http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=jdj85ng1g11t1bt3770j7d8h17&prodid=VTSS4N

Tolla on myös muita vaihtoehtoja, ihan tarpeiden mukaan.


Jussi

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3640 : 24.05.13 - klo: 16.48 »
Moi!
Haluisin konvertaa Minun HPI Trophy Buggy rally game autoksi (vain kori ja renkaat).
Onko tällä korilla sama akseliväli ja leveys kun HPI Trophylla (HPI: 33,6cm) http://www.hobbylinna.fi/tuote/337-rally-game-clk-dtm-1:8/20337/ Tässä on sama kori http://www.imodel.fr/lang-en/carrosseries-18-rally/2102-carrosserie-mercedes-clk-dtm-rally-game-.html

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3641 : 24.05.13 - klo: 16.51 »
Siis sellainen kauppa mikä mönkii tuolla kivikossa ??? Kohta putoo kärryiltä ihan totaalisesti... :lipsrsealed:

Nyt joo kyllä putoo kärryiltä..... :shocked: :shocked: :shocked: Ei taida olla sellasta  mis on pelkkiä osia crawlereihin...eikä niitä kivikkokauppoja :grin:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa RcDrivings

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3642 : 25.05.13 - klo: 11.01 »
Tämmöisestä asiasta kyselisin kuin noparin ohjelmointi.
Onko kenelläkään kokemuksia Sky Rc:n noparin ohjelmoimisesta. Itse en saa noparia ohjelmoitua kunnolla. Ja ongelma on seuraavanlainen: Saan pelkän kaasun ohjelmoitua ja senkin vain siten, että auto kulkee noin 3 km/h. Ohjeiden mukaisesti olen yrittänyt tätä tehdä ja ohjelmointikorttiakin yritin rämpätä, mutta ei vaikutusta. Mistä tämä voisi johtua ?.Nopari on Sky Rc Leopard 60A ESC ja moottori on Sky Rc Leopard 4370KV motor.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3643 : 25.05.13 - klo: 11.15 »
Tämmöisestä asiasta kyselisin kuin noparin ohjelmointi.
Onko kenelläkään kokemuksia Sky Rc:n noparin ohjelmoimisesta. Itse en saa noparia ohjelmoitua kunnolla. Ja ongelma on seuraavanlainen: Saan pelkän kaasun ohjelmoitua ja senkin vain siten, että auto kulkee noin 3 km/h. Ohjeiden mukaisesti olen yrittänyt tätä tehdä ja ohjelmointikorttiakin yritin rämpätä, mutta ei vaikutusta. Mistä tämä voisi johtua ?.Nopari on Sky Rc Leopard 60A ESC ja moottori on Sky Rc Leopard 4370KV motor.

Kalibroitu manuaalin ohjeen mukaisesti?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3644 : 25.05.13 - klo: 11.15 »
Kyllä oma samanlainen combo meni ihan näitten mukana tulleiden ohjeiden mukaan ( tarkkana toki pitää olla noitten piippausten yms. aikojen kanssa - jos menee pieleen, niin uusi yritys vaan ) - ja onhan toki lähetin bindattu vastaanottimen kanssa ensin.. :

http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product/download&download_id=53

( pdf:ssä kohta "how to calibrate esc" )
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa RcDrivings

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3645 : 25.05.13 - klo: 11.28 »
Kyllä lähetin on bindattu. Pitää vielä yrittää kalibroida uudestaan jos siellä jokin kohta olisi mennyt väärin. Uutta matoa koukkuun vain.  :azn:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3646 : 26.05.13 - klo: 10.02 »
Moi!
Onko suomessa crawler kauppa, olen yrittänyt löytää mutta ei mitään löytynyt.

Moi

Crawlereita, lähinnä Axialia, saa useammasta kaupasta. Muut tavarat, jopa renkaat, pitääkin tilata ulkomailta koska tavaraa ei ole hyllyssä ja suoraan itse tilaamalla saat osat paljon nopeammin.
Tämä johtuu suurelta osin harrastajien vähyydestä eli liian pienistä markkinoista. Toisaalta kyseessä on muna-kana-tilanne. Osia voisi mennä jos niitä olisi kaupan.

Käy tutustumassa lajiin täällä.
Pieni varoitus kuitenkin, osa porukasta suhtautuu harrastukseen aika tosissaan :roll:
Kuten joillain toisillakin nimeltämainitsemattomilla foorumeilla.

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3647 : 26.05.13 - klo: 20.26 »
Moi!
Tämmönen nitro auto löytyi kotona, en tiedä mitään autosta.
Voiko joku sanoa mikä merkki ja malli tämä on, luulen että se on Kyosho.

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3648 : 30.05.13 - klo: 21.00 »
Tietääkö kukaan mistä minä saan Kyosho GP Ultima ST:een pää rata? (RS-147)

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3649 : 30.05.13 - klo: 21.17 »
eikös kössi mainostanut että heiltä saa autoihin aidot varaosat vielä PIIITKÄN  ajan päästkin...
Kannattanee ottaa kyoshon myyntipisteeseen yhteyttä/jtn


Äkkiseltään netistä katsottuna ko osa on kaikkalla loppuunmyyty/ toimitus lopetettu.
Satunnainen ajaja.

Poissa JarmoSN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3650 : 30.05.13 - klo: 21.39 »
Nikko RC Hummer 27 MHz. Hommasin uuden antennin lähettimeen kun luulin, että kantaman riittämättömyys johtuu siitä. Olin väärässä. Löytyykö tähän jostain räjäytyskuvia/-videoa, että miten autoa kannattaisi alkaa purkamaan, jotta auton antennilangan liitoksia voisi tarkistaa. Tuntuu, että antennijohto vähän löysällä, joten todennäköisin vika siellä eikä lähettimen piiskassa.

Auto liikkuu vain silloin kun lähettimen vie aivan auton viereen, joten tästä nyt lähinnä päättelin, että vika auton antenniliitännöissä kun ei sitä ole mihinkään tahallaan hakkailtukaan. Kiitoksia linkeistä ja vastauksista. Ja jos kysymykseni väärässä paikassa niin ohjatkaa minut muualle.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3651 : 03.06.13 - klo: 09.57 »
Muinoin meidän nikolle kövi noin, kun lähettimen patteri oli ollut väärinpäin ja päässyt kytkemäänkin
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2


Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3653 : 05.06.13 - klo: 20.31 »
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.goodluckbuy.com/images/detailed_images/sku_79992_2.jpg&imgrefurl=http://www.goodluckbuy.com/program-card-use-for-toro-series-esc-for-car-.html&h=600&w=600&sz=46&tbnid=Gto_-G7OMNR6OM:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&usg=__DEZvdMHCUsN_Ix5KU_8AwXywpfY=&docid=21H8g74uaHXwiM&sa=X&ei=twSvUbL-EoPV4gSyvoDQDQ&ved=0CDcQ9QEwAg&dur=646

Osaisko joku selittää mulle et mitä mikäkin nuista säädöistä tarkoittaa :undecided: :undecided:

Yläreunasta alkaen:
-Lipo katkaisu :automaattisella tunnistuksella/pois päältä/omalla asetuksella
-Automaatti asetuksen kennojännite
-Drag brake eli kuinka voimakkaasti jarrutetaan kun päästetään kaasu
-Jarrun voimakkuus
-Punch säätää "potkua"
-Pakin toimintamuodot
-Moottori ilman sensoria tai sensorilla
-Moottorin ajoitus
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3654 : 05.06.13 - klo: 20.36 »
Mitä tuo moottorin ajoitus käytännössä tarkoittaa?
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3655 : 06.06.13 - klo: 16.28 »
Moi!
Onko Porvoossa tai Porvoon lähellä mitään RC ratoja?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3656 : 07.06.13 - klo: 09.07 »

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3657 : 07.06.13 - klo: 18.04 »
laitetaas tännekki viel.

mites noi lähettimet ja vastarit käy eri merkkien kans yhteen? esim. käykö LRP:n F.H.S.S. vastari futaban F.H.S.S. ohjaimen kans yhteen??

ei viittis ostaa uutta ohjainta ellen oo ihan varma et ne käy yhteen.

Ari
Ei riemulla rajaa

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3658 : 07.06.13 - klo: 19.14 »
laitetaas tännekki viel.

mites noi lähettimet ja vastarit käy eri merkkien kans yhteen? esim. käykö LRP:n F.H.S.S. vastari futaban F.H.S.S. ohjaimen kans yhteen??

ei viittis ostaa uutta ohjainta ellen oo ihan varma et ne käy yhteen.

Ari

Nuo ei tietääkseni ainakaan sovellu keskenään. Eli futaballa on oma järjestelmä vaikka samaa nimeä protokollasta käyttääkin.

Futaban sivuilta lainattu:
Futaba FHSS and S-FHSS systems are also compatible with models that display the FTR (Futaba Transmitter-Ready) symbol. It means that the model's factory-installed receiver is FHSS-compatible and can be linked and used with an FHSS transmitter you already own.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3659 : 10.06.13 - klo: 18.17 »
Moi!
Mulla on HPI Tropht buggy Flux ja halusin vaihtaa öljyt iskareihiin, mutta lukee että on kaasu iskaria mutta tuntuu että on öljyä sisällä. Onko hyvä idea laittaa normalia LRP 30wt öljyt siihen?