Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1512121 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4170 : 16.01.14 - klo: 21.49 »
Mitä mieltä porukka on noista bsd racingin autoista? Etenkin tuosta http://www.bsdracing.com/app/menu.php?op=show_product&product_id=15

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4171 : 17.01.14 - klo: 09.20 »
Kertokaas viisaammat nyt kun siirryin tällaiseen servo horniin mikä tulee käytönnössä lujasti kiinni sillä sivukiristysmekanismilla. Mitä ideaa näissä servoissa on tuolla päälliskiristyksellä kun tuntui olevan TODELLA lujaa tuolla sivujutullakin ? Kuvassa laitoin nyt molemmat kun en nähnyt mitään haittaakaan mutta onko mitään hyötyäkään  :laugh:

Kyseessä siis tämä horn http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_101_2515_2517/products_id/197372/n/OFNA-CNC-Machined-Aluminum-Single-Arm-Servo-Horn-25T-Futaba-Orion-Savox-ACE

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4172 : 17.01.14 - klo: 19.43 »
Ainakin muovihornit saa varmemmin kiinni tuolla päälliskiristyksellä.
Muovisessa hornissa toi sivukiristys ei varmaan pidä ilman mutteria... :roll:

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4173 : 17.01.14 - klo: 20.48 »
Suurin syy tähän ratkaisuun voi olla se että kun pelkkä päältäkiristys jättää hammastukselle pienen välyksen niin tuolla sivuruuvilla poistetaan se jolloin servovarsi pysyy ilman ruuvilukitettakin paikallaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4174 : 17.01.14 - klo: 21.10 »
Suurin syy tähän ratkaisuun voi olla se että kun pelkkä päältäkiristys jättää hammastukselle pienen välyksen niin tuolla sivuruuvilla poistetaan se jolloin servovarsi pysyy ilman ruuvilukitettakin paikallaan.
Hyvin mahdollista muuten. Tänks..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4175 : 18.01.14 - klo: 14.38 »
Osaisiko joku sanoa että mikä minun ansmannin 5.5t moottoria vaivaa? Tossa moottorin päässä on semmonen juttu johon menee se sensori piuha kiinni ja sitä voi käännellä. No tuo moottori toimii vain silloin kunnolla kun tuo systeemi on toisessa ääripäässä. No ajaessa tuo pyörähtää noin keskikohtaan jossa moottori ei toimi. Ennen on toiminot joka asennossa kunnolla paitsi nyt. Onko tuo sensori rikki motissa vai mikä vikana?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4176 : 18.01.14 - klo: 15.04 »
Moi
Missä vika kun Castlen 4600kv ei toimi sidewinderin kanssa, vaan alkaa pätkimään kun painaa kaasua? ja kun kaasun painaa pohjaan niin moottori pysähtyy äkillisesti. Ja jo parin minuutin jälkeen nopari, akku ja johdot ovat polttavan kuumia. Harjallinen asetus tuli ekana mieleen mutta on toiminut ja toimii edelleen HPI Vektor 4000kv koneella kiitettävän hyvin. Mutta miksei sitten tuolla 4600kv koneella skulaa?
Ja johtojen vaihtelu ei auta mitään. Erityisesti ihmetyttää tuo äkillinen ja kova lämpeäminen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4177 : 18.01.14 - klo: 16.40 »
Moi
Missä vika kun Castlen 4600kv ei toimi sidewinderin kanssa, vaan alkaa pätkimään kun painaa kaasua? ja kun kaasun painaa pohjaan niin moottori pysähtyy äkillisesti. Ja jo parin minuutin jälkeen nopari, akku ja johdot ovat polttavan kuumia. Harjallinen asetus tuli ekana mieleen mutta on toiminut ja toimii edelleen HPI Vektor 4000kv koneella kiitettävän hyvin. Mutta miksei sitten tuolla 4600kv koneella skulaa?
Ja johtojen vaihtelu ei auta mitään. Erityisesti ihmetyttää tuo äkillinen ja kova lämpeäminen.
Pyöriikö roottori susta helposti tai suoraan kun käsin sitä veivaat ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4178 : 18.01.14 - klo: 17.59 »
Juu pyörii ihan sulavasti käsissä. Mutta se on kummalsita että miksei siinä tunnu semmosia ns. pykäliä niinkuin Vektorissa ja 1/8 koneissa tuntuu? Pyörii siis ihan sulavasti niin kuin laakeri.
Täytyypä vielä kokeilla tuota 5700kv konetta jos se toimis.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4179 : 18.01.14 - klo: 19.29 »
Juu pyörii ihan sulavasti käsissä. Mutta se on kummalsita että miksei siinä tunnu semmosia ns. pykäliä niinkuin Vektorissa ja 1/8 koneissa tuntuu? Pyörii siis ihan sulavasti niin kuin laakeri.
Täytyypä vielä kokeilla tuota 5700kv konetta jos se toimis.
Tossa 4600kV motissa ei ole niin suurta magnettia, että tuntis sen "pykälän"
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4180 : 18.01.14 - klo: 20.23 »
Joo, vika on moottorissa koska 5700kv pyörii ongelmitta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4181 : 23.01.14 - klo: 00.38 »
Voiko 0.8mod pinionia käyttää 32p:n spurrilla? Ainakin kovasti nuo ulkomaan foorumit näin ainakin väittävät.

http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=111621

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4182 : 23.01.14 - klo: 02.34 »
Voi.
 0.8 tai .8 mod = 32p
Ja  tietääkseni 0.5 mod = 48p
0.4 mod = 64p
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa tege93

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4183 : 23.01.14 - klo: 17.00 »
saakohan hong nor x1 crt autoon suomesta varaosia .......noin puoli vuotta sitten muistan jonkun liikkeen sivulla nähneeni osia ? en tosin ole varma  :shocked:
LRP s10 SC blast FG Beetle 2wd 1/5 30 team asso MGT  Tc 3 'drifter ,seben racing sh 28. kyosho Mad force 21, traxxas jato3.3 traxxas rustler. lrp s8 truggy lrp s10 hong nor X1truggy  ......

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4184 : 23.01.14 - klo: 17.03 »
saakohan hong nor x1 crt autoon suomesta varaosia .......noin puoli vuotta sitten muistan jonkun liikkeen sivulla nähneeni osia ? en tosin ole varma  :shocked:
Maahantuonti taitaa olla Rc-navetalla.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa tege93

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4185 : 23.01.14 - klo: 17.09 »
joo niin olikin kiitoksia !
LRP s10 SC blast FG Beetle 2wd 1/5 30 team asso MGT  Tc 3 'drifter ,seben racing sh 28. kyosho Mad force 21, traxxas jato3.3 traxxas rustler. lrp s8 truggy lrp s10 hong nor X1truggy  ......

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4186 : 24.01.14 - klo: 19.15 »
Moro!
Olis ongelmaa kalibroinnossa ja ohjelmoinissa!

Eli mikä menee pieleen kaliprounissa kun pakki menee semmoiseksi että kun päästää kaasunkahvan keskelle vaikka kuinka hiljaa pakilta niin se nykäsee sen heti stoppiin :tongue: kaasu toimii niinkuin pitää eli laskee kierrokset pehmeästi.
Nopari siis Losin Xcelorin 1/8! :roll:

Sitten ohjeloinnista.
Onko kukaan ohjelmoinut tuota xcelorin noparia?
Asensin tietokoneelle sen ohjelman jolla voi ohjelmoida kyseistä esciä, Noh se onnistui luultavasti oikein! :grin: Mutta sitten kun laittaa noparin+usb johon kiinni koneeseen niin USB adapteriin syttyy punainen valo:) ja mitä olen lukenut niin sen pitäisi olla vihreä? Eli miksi se ei syty vihreäksi?
Ja kun tuo punainen valo ei vaihu vihreäksi niin nopariahan ei voi ohjelmoida:(

Kertokaapa viisaammat mitä pitäis tehdä asioitten eteen? :wink:
Traxxas e-revo

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4187 : 24.01.14 - klo: 19.44 »
p
Sitten ohjeloinnista.
Onko kukaan ohjelmoinut tuota xcelorin noparia?
Asensin tietokoneelle sen ohjelman jolla voi ohjelmoida kyseistä esciä, Noh se onnistui luultavasti oikein! :grin: Mutta sitten kun laittaa noparin+usb johon kiinni koneeseen niin USB adapteriin syttyy punainen valo:) ja mitä olen lukenut niin sen pitäisi olla vihreä? Eli miksi se ei syty vihreäksi?
Ja kun tuo punainen valo ei vaihu vihreäksi niin nopariahan ei voi ohjelmoida:(

Kertokaapa viisaammat mitä pitäis tehdä asioitten eteen? :wink:
Onhan akku kiinni j a virrat päällä noparissa, sekä liittimet oikein päin?

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4188 : 24.01.14 - klo: 23.22 »
On akku kiinni ja virrat päällä. Johot on oikein.
Traxxas e-revo

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4189 : 24.01.14 - klo: 23.49 »
Joskus oli, että tietokoneen etupaneelin USB:hen kytkettynä ei Mamba Maxia esim pystynyt säätämään, vaan se piti kytkeä koneen takapaneeliin. Jos on useampi tietokone taloudessa, niin kannattaa kokeilla muillakin.

Ote xelorinin pdf-manuaalista:

"Disconnect the battery from the ESC before connecting the Xcelorin USB adapter to the speed control.
Failure to do so may result in DAMAGE TO YOUR COMPUTER "


http://www.losi.com/Content/Support/Xcelorin%20files/SoftwareInstall.pdf
« Viimeksi muokattu: 24.01.14 - klo: 23.56 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4190 : 25.01.14 - klo: 18.18 »
Juu!:)
Mikähän on nyt viakana kun ajoin eka traxxas tq2.4g radioilla ja sitten yhtäkkiä alkaa noparissa palaa keltanen valo eikä enää kaasuttanut?:( ja heti kun vaihdoin radion/vastarin niin alko toimii. Mutta nyt ajoin yhet akut niin lähin uudestaan ajamaan niin sama homma?:(

Nopari siis Losin Xcelorin 1/8 !
Traxxas e-revo

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4191 : 25.01.14 - klo: 21.08 »
Juu!:)
Mikähän on nyt viakana kun ajoin eka traxxas tq2.4g radioilla ja sitten yhtäkkiä alkaa noparissa palaa keltanen valo eikä enää kaasuttanut?:( ja heti kun vaihdoin radion/vastarin niin alko toimii. Mutta nyt ajoin yhet akut niin lähin uudestaan ajamaan niin sama homma?:(

Nopari siis Losin Xcelorin 1/8 !

Mites radion calibrointi? (Setup/Calibration to Transmitter) Yleensä sellasen joutuu tekemään jos vaihtuu ohjain.

Liekö oikea nopari: http://www.horizonhobby.com/pdf/18XcelorinESCmanual.pdf sivu 14
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4192 : 25.01.14 - klo: 21.39 »
Kalibrointi on tehty moneen kertaan.
Traxxas e-revo

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4193 : 26.01.14 - klo: 09.26 »
Voiko joku kertoa, että onko haittaa pitää kahta akkua päällekäin ? Aiheuttaako se jotain haittaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4194 : 26.01.14 - klo: 10.30 »
Ööö. Mitäs haittaa siitä vois olla? Meinasitko että akut lämpee enemmän?
Onhan ne akut aika tiiviisti pakattu noihin koteloihin noissa Traxxas autoissa muutenkin.
Eikai siinä muuta ongelmaa voi syntyä kuin että jos toinen joistain kumman syystä päättää suhahtaa niin varmaan suhahtaa samalla se toinenkin. Mut onpahan vaan sit näyttävämmän näköinen  :grin:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4195 : 26.01.14 - klo: 10.34 »
Voiko joku kertoa, että onko haittaa pitää kahta akkua päällekäin ? Aiheuttaako se jotain haittaa..

Pidän parempana vaihtoehtona esimerkiksi 2x3S kuin yksi 6S. Syyt tähän on parempi jäähdytys ja jos yksi kenno menee pilalle, niin toinen akku jää vielä käytettäväksi.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4196 : 26.01.14 - klo: 12.45 »
Ööö. Mitäs haittaa siitä vois olla? Meinasitko että akut lämpee enemmän?
Onhan ne akut aika tiiviisti pakattu noihin koteloihin noissa Traxxas autoissa muutenkin.
Eikai siinä muuta ongelmaa voi syntyä kuin että jos toinen joistain kumman syystä päättää suhahtaa niin varmaan suhahtaa samalla se toinenkin. Mut onpahan vaan sit näyttävämmän näköinen  :grin:
Itellä kun ei ole mitää koteloita vaan noilla velcroilla mennään :azn: Mutta hyvä jos ei ole haittaa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4197 : 26.01.14 - klo: 13.23 »
Tietääkö kukaan ketään joka osaa korjata nopareita?

Mulla nimittäin nousi xcelorista savut... enkä raskis uutta noparia ostaa ennen kun joku on kattonut tota:(
Nopari lähtee vielä päälle normaalisti ja toimii niinkuin pitää!:) mutta En kehta oikee ajella kun tuli jo savut että ei mee pahemmin rikki.
-ville
Traxxas e-revo

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4198 : 26.01.14 - klo: 13.35 »
Jos toimii normaalisti niin eikä se sitten toimi? Mutta jos se kerran jo on savustetttu niin en lähtisi kokeilemaan..
EXC125

Poissa Lindström

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4199 : 30.01.14 - klo: 21.31 »
Tere.
Onkos olemassa jotain hyvää liuotinta johon diffi rasva liukenee? Yrittänyt kaikella mitä hyllystä löytyy, aika monella. Osalla joutu poistumaan bunkkerista kun höyryt oli aika väkeviä...  :shocked: Paperilla oon nyt putsaillu mut laiskuun kun iskee...