Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1505351 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4650 : 13.10.14 - klo: 19.13 »
Kiitoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4651 : 13.10.14 - klo: 19.13 »
Aloitin siten, että molemmat identtisiä säädöiltään. Toisessa kevyt 2400kv "finned" moottori ja toisessa tuo 5000kv moottori. Ohjaimen EPA:t ei riitä siihen että tehoa laskisi riittävästi vastaamaan tuon 2400kv:n tehoa, eikä noparissa ole tehonrajoitusta eteenpäin. Mutta eroa on kahden auton välillä siis moottori, tuo 5000kv on selvästi painavampi kuin 2400 kv. Lisäksi tehokkaammassa on tuo ratasdiffi, joka vaikuttaisi olevan selvästi jäykempi kuin kuuladiffillä varustettu kevyempi auto. Keskeisimmät erot näiden välillä siis moottorin paino ja diffin toiminta. Jotenkin tuntuisi siltä, että ohjattavuus saattaisi parantua jos saisin diffin käytökseltään vastaamaan tuota kuuladiffiä.

Aika vaikeaa on saada auto käyttäytymään järkevästi jos olet tuplannut tehot "enemmän kuin riittävästi"-tasosta. Diffin löysyttäminen ei auta tässä tilanteessa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4652 : 13.10.14 - klo: 19.57 »
Kiitokset Mölli tästä  :wink: eihän tässä mitään järkeä ole. Tavoitteena kuitenkin saada auto säädettyä siten, että toimisi edes jotenkuten point n' shoot tyylisesti, eli lähtee sinne minne keula osoittaa. Nyt saa hyvin varovasti käyttää kaasua ja jatkuvasti ohjata autoa pysymään suunnassa kiihdytyksissä.

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4653 : 13.10.14 - klo: 20.01 »
Tuli muuten mieleen, että voisi ehkä kokeilla lisätä eteen painoa. Olen tuota 2400kv autoa ajanut 3s:llä, joka on painavampi akku kuin 2s. Lisäpaino ei varmaan ole haitaksi.

Poissa RC Joacim

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4654 : 14.10.14 - klo: 01.05 »
moi. niin mä oon ottanu pääneulan pois ja tiivisteet meni mäsäksi niin millä tiivistän?
moottori kyosho ke25.
älkää valittako jos tuli viesti keskel yötä :grin:

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4655 : 14.10.14 - klo: 01.15 »
Vastaus kysymykseesi on tämä:  KYO74019-13. Kokeile googlettaa tuo.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa RC Joacim

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4656 : 14.10.14 - klo: 01.29 »
tollasia pikku O-renkaita kyllä on ja kokeilin tiivistää niillä ja ei toiminu :cry:

Poissa RC Joacim

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4657 : 15.10.14 - klo: 14.19 »
Tosta uuesta autosta sen verran että mä laitoin tota pääneulaa vähän auki tehdas säädöistä ja tyhjäkäyntiruuvii ja silti lämmöt on 135-140 astetta niin mitä pitäis tehä en käyttäny vielä villa sukkia tai mtään kannen päällä

Poissa RC Joacim

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4658 : 15.10.14 - klo: 14.23 »
Vai millä lämmöillä moottorit usein käyvät? :cheesy:

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4659 : 15.10.14 - klo: 19.02 »
Tosta uuesta autosta sen verran että mä laitoin tota pääneulaa vähän auki tehdas säädöistä ja tyhjäkäyntiruuvii ja silti lämmöt on 135-140 astetta niin mitä pitäis tehä en käyttäny vielä villa sukkia tai mtään kannen päällä
Vai millä lämmöillä moottorit usein käyvät? :cheesy:

Tuossa taas pari linkkiä joista voit etsiä vastauksia noihin moottorin lämpöihin ja talviajeluihin ymv.
 
http://rc10.fi/index.php?topic=79024.msg697866#msg697866

http://rc10.fi/index.php?topic=36963.msg341957#msg341957


On tietysti hienoa, että uusia harrastajia tulee lajin pariin mutta toivottavasti ei ole liikaa pyydetty jos yritettäisiin ensin etsiä tietoa itse eikä ongelman ilmetessä pelkästään vain heti kysyttäisi muilta. Luulen, että pienestä itse yrittämisestä on varmasti hyötyä jatkossa. Tuossa sivun yläreunassa oleva oleva haku toiminto on aika kätevä kuten myös hakukoneet netissä, esim Google. Jos johonkin ongelmaan ei löydy vastausta niin varmasti foorumillakin vastauksen saa mutta varmastikin aika monta kertaa vastauksen löytää itse nopeammin kun on muutaman kerran jälkeen harjaantunut etsimään vastauksia.
« Viimeksi muokattu: 15.10.14 - klo: 19.09 kirjoittanut jucca »

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4660 : 15.10.14 - klo: 21.38 »
Nii-in.. Sanoin aikasemmin että Ari-Pekan rc-sivuilta löytyy varmasti kaikki tarvittava.
EXC125

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4661 : 17.10.14 - klo: 17.23 »
Sopiiko hpi flux tork 2200kv suoraan traxxas slash 4x4:än? laitoin kysymykseni tänne koska traxxas slash 4x4 palstalla oli niin hiljaista?

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4662 : 17.10.14 - klo: 17.36 »
Sopiiko hpi flux tork 2200kv suoraan traxxas slash 4x4:än? laitoin kysymykseni tänne koska traxxas slash 4x4 palstalla oli niin hiljaista?

Ei sovi, Tork on kokoluokkaa 550 kun taas Traxxasin Velineon on 540.
EXC125

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4663 : 17.10.14 - klo: 17.38 »
http://www.speedpassion.net/cn/productDetails.asp?p=SPST25V2&c=MTR
Minkä skaalan autoille tuo kone on tarkoitettu?

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4664 : 17.10.14 - klo: 18.02 »
Kellään kokemusta cc sidewinder sv3? toimiiko kuinka hyvin 3s lipolla?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4665 : 17.10.14 - klo: 20.55 »
Sopiiko hpi flux tork 2200kv suoraan traxxas slash 4x4:än? laitoin kysymykseni tänne koska traxxas slash 4x4 palstalla oli niin hiljaista?

Ei sovi, Tork on kokoluokkaa 550 kun taas Traxxasin Velineon on 540.

Velineon on 550...
2200kv vaatii vähintään 3s, mielummin 4s akkua että auto kulkee. Voimaa on ihan liikaa lässykkään.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4666 : 17.10.14 - klo: 21.18 »
Sopiiko hpi flux tork 2200kv suoraan traxxas slash 4x4:än? laitoin kysymykseni tänne koska traxxas slash 4x4 palstalla oli niin hiljaista?

Ei sovi, Tork on kokoluokkaa 550 kun taas Traxxasin Velineon on 540.

Velineon on 550...

Joo hoksasin itekki että sekin on 550. Mutta ei mahu siltikään, jäähyrivat ottaa vastaan.
2200kv vaatii vähintään 3s, mielummin 4s akkua että auto kulkee. Voimaa on ihan liikaa lässykkään.
EXC125

Poissa Smigi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4667 : 17.10.14 - klo: 21.24 »
Itsellä cc:n sw3 toiminut moitteettomasti sekä kaksi- että kolmekennoisilla. Kesäkuumalla laparengasiloittelut hiekkamontulla 3s:llä saivat lämpökatkaisun puuttumaan peliin satunnaisesti. Itsellä myös sw:n kakkosversio, sw micro sekä sc edition. Perushyviä nopareita kaikki. Eikä hinnalla pilattuja (esim. sw3 alle 50 €...)
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4668 : 17.10.14 - klo: 22.11 »
Meinasin että hankin slash 4x4 ja siihen meinaisin laittaa sv3. Riittäköhän kulkua 3s lipolla

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4669 : 18.10.14 - klo: 08.20 »
http://www.speedpassion.net/cn/productDetails.asp?p=SPST25V2&c=MTR
Minkä skaalan autoille tuo kone on tarkoitettu?
Sori jos oli tyhmä kysymys mutta en mä tota mistään löydä.

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4670 : 18.10.14 - klo: 08.27 »
1/10 autoille

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4671 : 22.10.14 - klo: 10.07 »
Moi, oon miettiny taas uuden auton hankintaa ja aattelin kysyä teiltä mitä suosittelisitte?
Harrastanu oon 10+ vuotta ja seuraavia autoja on ollu tallissa: Kyosho pureten alpha, kaksi Schumacher Havoc 2wd autoa, Kyosho Inferno 7.5, joku 1:10 touring auto, Traxxas mini E-Revo ja E-Revo brushless, Cen GST 7.7, Cen Matrix 1:8 buggy, Kyosho Inferno GT e-conv, tällä hetkellä on HPI Savage flux ja Durango DNX408T.

Noitten nitrojen kanssa en ole oikeen hyvin tullut toimeen, ne olikin harrastuksen alkupuolella mutta toisaalta taas sähkövehkeitäkin on hajonnut kiitettävällä määrällä euroja, että oisko lie parempi vaan tyytyä katsomaan videoita youtubesta? ;)

Hakusessa helppo, hauska ja huoleton peli jolla saa vain ajaa ja ajaa. Akkuja mulla ei ole kuin 3s pehmeäkuorisia joten se ois ehkä yks vaatimus että sellaisen 5000mah 3s akun saa autoon (n.50x30x150mm) ja tosiaan offroad autoa haen, en asfalttipirssiä.

Mietin Traxxasin Slashia, nelikko vai tuuppi? Tai tuota uutta Axial Yetia, se näyttää upelta ja kulkee hauskan näköisesti.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4672 : 22.10.14 - klo: 17.06 »
Honkkarin SCRT10 on ollut itsellä ainakin todella hauska ja huoleton short course auto, sitä voin suositella.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Pajottaja

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4673 : 22.10.14 - klo: 18.09 »
Eikös noista edellisistä puutu pensa auto? Itse ainakin tykästyin femma losiin.
Vastoin odotuksia voi säilyttää kerrostalossakin :azn:
Pensa norsun hommaat vaan rohkeesti :police:

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4674 : 23.10.14 - klo: 12.29 »
Lukasinkin tuosta Lerpun väärennetystä losista ja katsotaanpa mitkä herran mielipiteet pirssistä on, jos siitä on mihinkään niin harkintaan harkitaan. Tosin hieman täytyy säästää vielä, tai en halua säästöjä lähes kokonaan käyttää jos se väärennetty losi sen vajaan tonnin maksaa.
Nimim. Aina toiminta tonni taskussa. ;)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4675 : 23.10.14 - klo: 17.06 »
Moi, oon miettiny taas uuden auton hankintaa ja aattelin kysyä teiltä mitä suosittelisitte?
Harrastanu oon 10+ vuotta ja seuraavia autoja on ollu tallissa: Kyosho pureten alpha, kaksi Schumacher Havoc 2wd autoa, Kyosho Inferno 7.5, joku 1:10 touring auto, Traxxas mini E-Revo ja E-Revo brushless, Cen GST 7.7, Cen Matrix 1:8 buggy, Kyosho Inferno GT e-conv, tällä hetkellä on HPI Savage flux ja Durango DNX408T.

Noitten nitrojen kanssa en ole oikeen hyvin tullut toimeen, ne olikin harrastuksen alkupuolella mutta toisaalta taas sähkövehkeitäkin on hajonnut kiitettävällä määrällä euroja, että oisko lie parempi vaan tyytyä katsomaan videoita youtubesta? ;)

Hakusessa helppo, hauska ja huoleton peli jolla saa vain ajaa ja ajaa. Akkuja mulla ei ole kuin 3s pehmeäkuorisia joten se ois ehkä yks vaatimus että sellaisen 5000mah 3s akun saa autoon (n.50x30x150mm) ja tosiaan offroad autoa haen, en asfalttipirssiä.

Mietin Traxxasin Slashia, nelikko vai tuuppi? Tai tuota uutta Axial Yetia, se näyttää upelta ja kulkee hauskan näköisesti.

Hommaa Durangoon konversiokitti ja sähköt niin sehän on siinä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4676 : 24.10.14 - klo: 10.32 »
itseasiassa sellainen on jo usps:n kuljettamana tulossa atlantin yllä. Rc Monsterin tekel. våhän toista sataa posteineen ilman pinionia. Mamba monsteri 2 on takuureissulla Kansasissa joten kyllä tässä muutaman viikon sisään pääsee lunta pöllyttämään! :) jei, kaikki osat mitä Durgguseen on tulossa ovat uusia, eka ihka uus koottu autoni.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4677 : 24.10.14 - klo: 10.59 »
Hei, jeesaisiko joku mua sen verran että laskisi sopivan pinionin seuraavien tietojen perusteella.

Durango DNX408T truggy (internal gear ratio 3,33:1)
Akut 22,2v
Moottori 1700kv
renkaan halkaisia 14,3mm
Spurri vakio 50T

Kiitos!
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4678 : 24.10.14 - klo: 13.33 »
Sopiiko tämä pinjoni suoraan alkuperäisen pinjonin tilalle Tamiya XV-01 autoon?
http://fi.eurorc.com/product/7310/team-losi-racing-48p-aluminum-pinion---25t

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4679 : 24.10.14 - klo: 20.14 »
Sopiiko tämä pinjoni suoraan alkuperäisen pinjonin tilalle Tamiya XV-01 autoon?
http://fi.eurorc.com/product/7310/team-losi-racing-48p-aluminum-pinion---25t
Lähinnä mietin että saako välyksen säädettyä sopivaksi kun on halkaisijaltaan isompi?