Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1512466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4860 : 08.06.15 - klo: 23.39 »
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

Poissa agamemnon

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4861 : 08.06.15 - klo: 23.48 »
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

En avannut sitä mötikkää minkä sisällä ne pikkurattaat on, se iso ratas ainakin oli kuiva. Eli kannattaako mun tilata se iso ratas ja samalla uusia ne 2 pikkuratasta, sekä lisätä kaksi pikkuratasta, onko nää niitä pikkurattaita: http://www.kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.VZ012

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4862 : 09.06.15 - klo: 08.29 »
Hmm nikkeliakulla drag brake on ollu offissa ja lipoakulla low voinko kuitenkin kalibroida sen offille lipoakulla hajoittamatta autoa?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4863 : 09.06.15 - klo: 10.32 »
Drag brake on käsijarru tai jarru päällä paikallaan ollessa. Sen voi pitää offilla akusta riippumatta.
Käytetyn tehon rajotin olis punch..... eikä lipo tartte nikkeliakkua suurempaa arvoa tähänkään.
Lipocut on se arvo jolla estetään liian tyhjäksi meno. Siinä lipoakku on arempi.
« Viimeksi muokattu: 09.06.15 - klo: 14.15 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa agamemnon

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4864 : 09.06.15 - klo: 21.57 »
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

Just avasin sen tasauspyörästön, jotain grafiittitöhnää oli rattaissa, onko kokemuksis öljy vs rasva tossa kohteessa?

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4865 : 09.06.15 - klo: 23.12 »
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

Just avasin sen tasauspyörästön, jotain grafiittitöhnää oli rattaissa, onko kokemuksis öljy vs rasva tossa kohteessa?

En tiedä miten sähköautossa noi diffiöljyt pitää olla arvoiltaan vai ovatko samat kuin polttiksessa,  mutta esim 1/8 polttiksessa hyvä lähtökohta öljyjen suhteen on edestä taakse 5000-7000-3000 ja ohjeet diffien huoltamiseen löytyy kätevästi Youtubesta.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4866 : 10.06.15 - klo: 00.01 »
Samalta tuo näyttää osanumeroa myöten. Kyoshon monissa ei "pro" tason autoissa on tasauspyörästön sisällä vain kaksi ns.pikkuratasta eikä neljää kuten normaalisti eli tuolla lisäämisellä tarkoitetaan että lisätään ne kaksi "puuttuvaa" pikkuratasta ja ristitappi missä rattaat ovat kiinni. Oliko tasauspyörästössä öljyä vai jotain rasvaa kun sen otit auki.

Just avasin sen tasauspyörästön, jotain grafiittitöhnää oli rattaissa, onko kokemuksis öljy vs rasva tossa kohteessa?

Googlaamalla löytyy todennäköisesti autosi manuaali ja sieltä runsaasti tietoa eri osien sielunelämästä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4867 : 10.06.15 - klo: 07.56 »
Diffi toimii kahdellakin ratttaalla.
Laitat öljyt 5k-7k-3k edestä taakse.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Japanaska

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4868 : 11.06.15 - klo: 09.40 »
Auto on Hpi Wheely king ja asia koskee iskareita onko kellään hajua kuinka jäykkää iskariöljyä näissä sähkö monsuissa on vakiona sisällä nyt ajelen aika epätasaisella alustalla ongelma on että etupää pomppii ilmassa eli vaikia ohjailla eli tarviskos laittaa hiukan löysempää tavaraa iskareihin

Poissa FinKing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4869 : 16.06.15 - klo: 21.06 »


Kuuluuko tänne laittaa mitään öljyä/rasvaa? Spurrin ja pinionin väliin ei ainakaan, kun kerää hiekkaa ja muutuu hiomatahnaksi, mutta tuonne ei hiekka tule.

Ja mitä öljyjä ja rasvoja sähköautossa muutenkaan tarttee? Kaikkiin diffeihin ainakin ja iskareihin. Muualle?

Mitä suosittelette diffiöljynä eteen, keskelle ja taakse ja iskariöljynä eteen ja taakse?
Slash 4x4 ajokkina ja ihan bashingia.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo: 22.29 kirjoittanut FinKing »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4870 : 17.06.15 - klo: 08.00 »
Kuvassa näkyvään päätyvaihteistoon, tai toiselta nimeltä kulmavaihteeseen, kuuluu laittaa rasvaa. Joko hyvää vaseliinia, tai grafiittisekoitteista. Muuten kuivien rattaitten kitka kuumentaa kaiken, ja värinä syö laakerit. Itse voit mallikohtaisesti miettiä, pitääkö pohjalevyä vasten kiristäminen tuon kotelon puhtaana, vai teetkö siihen pahvista tiivisteen. Tai päätellä likaisuudesta huoltovälin.
Samalla rasvalla huollan väliputsauksissa laakereita. Tätähän ei sponsoroidulla kukkarolla kisailevat tee, vaan ostelee uusia laakereita.

Muuten varmaan riittää, iskarilimat min 3 sorttia, diffilimat min 3 sorttia, ja rasva, mutta
minä tuhlailen aikaa hinkkaamalla spurri/pinion hampaisiin, ohjauslinkkilaakerointeihin ja palloniveliin,  kuivaa grafiittia lyijykynästä. Se ei kerää tahmaa, mutta voitelee.
Jotkut käyttää sprayrasvoja edellisen lian vaihtamiseen uuteen voiteluun, ja brake-cleaneriä huoltopesuihin.
Hyllyt tulee lopulta täyten oheistavaraa ;)

Suosituksia varmaan merkin/-mallin omilla sivuilla parhaiten. (Traxxas/4...)
Tai kokeilemalla ohjekirjan suosituksista pikkasen poikkeuttaa 1 kerrallaan, että näkee oliko hyvä juttu.

Bashinkia on niin monen laista. Toiset tykkää bashata sileällä asfaltilla todella kovilla vauhdeilla, toiset auton oletus-rataa karkeammalla maastolla, hypyt erikseen huomioiden... Ja harrastuksena kallista joskus.
Eri merkkisellä autolla jossa keskidiffikin, hiekkakuopan olosuhteissa, ajan joko vakiosetup, tai kaikkea 20 ylemmäs, (diffit, iskarit lineaarisesti) .

..ja lisää voimaa sitten ... ikuisesti vähän enempi? Mulle ei kisasääntöjen teho riitä alkuunkaan.
Pääsin kokeilemaan muinoin MambaMonsterMax ekan, rajoittamattoman tehon, versiota, se lupaili
300A virtoja 6s lipoilla, eli 6,6 kilowatin voimia! Sen jälkeen aina kaipailee noin.
Nykyinen malli lupaakaan 120A virtoja, 180 leikattu pois, eli ihan mopo. Tosin kestää jopa vuosia.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4871 : 21.06.15 - klo: 12.49 »
Tietääkö kukaan mistä voin tilaa pientä alumiinipaloja? Tarvitsen pari 100mm x 100mm x 3-4mm levyjä.


Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4873 : 22.06.15 - klo: 20.07 »
Saako suomesta mistään 32p pinjoneita 3.17mm reiällä?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4874 : 22.06.15 - klo: 21.25 »
Saako suomesta mistään 32p pinjoneita 3.17mm reiällä?

Eurorc:llä näyttäisi olevan hyllyssä vaikkakaan reijän kokoa eivät ole saaneet tuotetietoihin laitettua.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Rcsanttu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4875 : 23.06.15 - klo: 11.42 »
Mitä driftarin pitäis kulkee

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4876 : 29.06.15 - klo: 11.49 »
Ei niinkään kovaa kulkevia, vaan kovissa luistoissakin hallittavissa. Siis kun auton korisuunta poikkeaa runsaasti kulkusuunnasta.
Alustasta, ja että mille alustalle kumit on, kuinka isolle radalle se on säädetty,  riippuu.

Oikein liukkaalla maalatulla betonilla mies juoksee sen kiinni, jos se yhä driftaa. Suoraan ajossahan se ei ole kovin edukseen kovilla, pidottomilla, "kumeilaan". Nopeutta taitas antaa touringautot, jotka säädetään kulkemaan mutkissa luistotta!

Sitten, kun luiston hallinta, ja auton säätäminen oman ajotyylin mukaan hyväksi, on hallussa, voi laittaa auton jonka tehot ja pito on nopeille isoille radoille.
Ne saa kulkemaan vaikka yli sataa....   (vaikkei sada) 
Juuri tohon loppui drifterileikit, kun en malttanut ensin opetella hallitsemaan autoa, ja säätämään. Yritin pompata suoraan nopeisiin. Ei onnannut mulle eikä lompakolle.
Ehkä lähinnä nopeaa autoa vähällä opetteluvaivalla on talvella luistinradalla 4-veto truggyllä ison hallitun kasin samanlaisena ajo, ehkä merkatulla "radalla". Tosin jokunen akullinen meni siihenkin oppimäärään.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4877 : 05.07.15 - klo: 14.15 »





 

Muutama kysymys!

Mitä tapahtu mun velineon combolle kun se alkoi pätkimään liikkeellelähdöissä vaihtaessani kombon toiseen autoon? Vaihdoin sen 2wd Stampedesta TeamC 4wd corriin, stampedessa toimi moitteetta mut jossakin vaiheessa alkoi pätkimään aika pahastikkin liikkeellelähdöissä nyt tässä uudessa autossa. Mul on ollu sensorittomia moottoreit aikasemminkin (eikös velineon ole sensoriton?) mut ei ne näin pahasti ole nykineet.

Noparikin on välillä tehnyt semmoista, että kun pitemmän tauon jälkeen laittaa ladatun akun ja virrat päälle niin noparin valo vilkkuu tiuhaan vihreenä ja ei reagoi kaasuun/pakkiin. Vasta kun säädän ohjaimesta kaasu/pakki trimmiä niin herää.

Onko vika nyt noparissa, moottorissa vai vastaanottimessa?

Ja viimonen kyssäri: Voiko 1/10 moottoreita mahdollisesti yhdistellä 1/8 säätimeen ja ehkä toisinkin päin?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa agamemnon

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4878 : 11.07.15 - klo: 13.44 »
Moro!

Kysymys koskee Kyosho DMT VE-R:n kauko-ohjaimen tehonsäätöä, miten paljon sitä voi vääntää, käytössä 2 ja 3s:n lipo, mitä tapahtuu jos se on täysillä? Kestääkö osat? Kestääkö akku?

Edit: Se iso ratas keskellä on vaihdettu metalliseksi, etudiffiin on lisätty rattaat ja öljyt, pitää takapäälle tehdä samat jossain välissä, mites toi keskidiffi, tarviiko siihen lisäillä rattaitta?
« Viimeksi muokattu: 13.07.15 - klo: 09.29 kirjoittanut agamemnon »

Poissa Joukahainen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4879 : 15.07.15 - klo: 16.14 »
Nyt on taas into herännyt pitkästä aikaa päästä kruisailemaan autolla joka on Kyoshon Inferno GT mutta tekisi mieli vaihtaa sähköt kyseiseen autoon. Onko edelleen ainoa tapa jolla ne helpoiten saa on ostaa tuo Kyoshon IFW451 konvertointi sarja?

Onko useamman vuoden jälkeen tullut mitään muuta vastaavaa sarjaa jolla sais sähköt kiinni? Tuntuu olevan vaan niin suolaisen hintainen uutena tuo konversio kitti  :cry:

PS. ostetaan vaikka käytettynä jos jollakin lojuu sellainen kaapin pohjalla  :wink:

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4880 : 16.07.15 - klo: 09.06 »
http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue

Tuommoinen nopari.ja ongelma on semmoinen että kun ohjelmointikortin kytkee vastarin johtoon niin ei tuu mitään näyttöön.toisella noparilla kortti toimii ja asetuksia voi muuttaa.onko nopari sökö vai voisiko jotain koittaa tehä,ajossa se toimii hyvin mutta Junnu ois pakin halunnu ja joskus kisoja varten se on tullut poistettua.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4881 : 16.07.15 - klo: 09.10 »
Moro!

Kysymys koskee Kyosho DMT VE-R:n kauko-ohjaimen tehonsäätöä, miten paljon sitä voi vääntää, käytössä 2 ja 3s:n lipo, mitä tapahtuu jos se on täysillä? Kestääkö osat? Kestääkö akku?

Edit: Se iso ratas keskellä on vaihdettu metalliseksi, etudiffiin on lisätty rattaat ja öljyt, pitää takapäälle tehdä samat jossain välissä, mites toi keskidiffi, tarviiko siihen lisäillä rattaitta?

Keskidiffi tuosta ensimmäisenä antautuu, eli kannattaa sinne ja takapäähän myös lisätä ne rattaat ja öljyt.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4882 : 16.07.15 - klo: 09.21 »
http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue

Tuommoinen nopari.ja ongelma on semmoinen että kun ohjelmointikortin kytkee vastarin johtoon niin ei tuu mitään näyttöön.toisella noparilla kortti toimii ja asetuksia voi muuttaa.onko nopari sökö vai voisiko jotain koittaa tehä,ajossa se toimii hyvin mutta Junnu ois pakin halunnu ja joskus kisoja varten se on tullut poistettua.

Tossa noparissa ei korttia liitetä vastarin johtoon vaan erillisellä johdolla tuulettimen porttiin.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4883 : 16.07.15 - klo: 09.23 »
HIENO! Niin olikin. :grin:.ja kiitos

Poissa Joukahainen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4884 : 16.07.15 - klo: 16.03 »
Jelppiä kaivataan taas kun niin hirveä määrä tietoa iskee päin kasvoja kun kaikkee lueskelee  :azn:

Eli auto Kyosho inferno GT muuttumassa sähkö muotoon. Auttakaa kokematonta sähköjen ohella eli mikä moottori ja nopari ois sopivat gt malliin?

Lipoja tuntuu olevan niin hurja määrä että menee lukemissa ihan sekaisin.. Mikäs ois sopiva akku jotta vääntöä ja ajoaikaa piisaisi?

Onkos tämä sopiva ja turvallinen laturi lipo akulle http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-TARVIKKEET-2/MaxPro-Easy-80-Multi-Charger-110419

Kaikkea asiaan liittyvää infoa otetaan vastaan ja ehdotuksia  :wink:

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4885 : 23.07.15 - klo: 08.23 »
Terve mulla on käytettynä tullut team Orion 10r pro säädin.osaako joku neuvoo millä sais selville onko tuo 1-2s vai 2-3s versio.ite en ymmärrä mitä eroo niissä ois päälle päin.vai otanko ja kokeilen 1s lipoon et toimiiko.voiko sen kattoo esim ohjelmointikortilla.

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4886 : 23.07.15 - klo: 08.38 »
Terve mulla on käytettynä tullut team Orion 10r pro säädin.osaako joku neuvoo millä sais selville onko tuo 1-2s vai 2-3s versio.ite en ymmärrä mitä eroo niissä ois päälle päin.vai otanko ja kokeilen 1s lipoon et toimiiko.voiko sen kattoo esim ohjelmointikortilla.

http://www.teamorion.com/product-36318.html
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4887 : 23.07.15 - klo: 12.20 »
Terve mulla on käytettynä tullut team Orion 10r pro säädin.osaako joku neuvoo millä sais selville onko tuo 1-2s vai 2-3s versio.ite en ymmärrä mitä eroo niissä ois päälle päin.vai otanko ja kokeilen 1s lipoon et toimiiko.voiko sen kattoo esim ohjelmointikortilla.

http://www.teamorion.com/product-36318.html

Joo kiiti.noita valokuvia ku kattelee,niin minun säätimessä on korkeampi jäähdytys siili kun 1s säätimessä.joten se on 2-3s säädin.muuta eroo en nää textit ois samat ja ohjeeseen ei oo merkattu mikä se on

Poissa johku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4888 : 25.07.15 - klo: 13.28 »
Kertokaa tyhmälle mitä moottorien lankaluku vaikuttaa kulkuun vai vaikuttaako yhtään?  :huh:

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4889 : 25.07.15 - klo: 22.12 »
Traxxasin vxl säädin/moottori kombo kyseessä. Alusta asti on ollut outoa pätkimistä liikkeellelähtiessä, pitää kaasuvivulla "pelailla" ja houkutella liikkeelle, ylämäken autoa ei saa liikkeelle pelkällä kaasulla, tarvii työntö avun. Tämä nykiminen on tasaisen pikkuhiljaa pahentunut kokoajan.

Seuraava ongelma ilmeni parisen vkoa sitten kun rata-ajelulla ei yhtäkkiä menny enää eteenpäin senttiäkään vaan ainoastaan pakittaminen onnistu. No vaihdoin moottorin pyörimissuuntaa ja jatkoin ajamista. Tarkistin vielä myöhemmin, että ei varmasti ollut race mode päällä, jolloin pakkia ei ole.

Tänään nykiminen on ollut normaaliakin pahempaa, mutta kun pääsin radalle kokeilemaan uutta 3s lipoa, muutaman kierroksen ajettua nopari alko vilkuttamaan punasta niinkun olis akku tyhjä, vaihdoin akun ja pääsin muutaman metrin kun taas nopari väitti, että akku pitäis vaihtaa. Kokeilin vielä ilman cut-offia ja sillä se pelaa.

Eli onko mulla nyt joku maanantaiversio traxxasin säätimestä. Ensin nykiminen sitten pakki rikki ja sen jälkeen lipo cut-off rikki??

Säädin ja moottori tuli RTR Stampeden mukana ja toimi siinä moitteetta, mutta sitten kun hommasin TeamC neliveto korriin ja asensin kombon siihen niin alkoi nykiminen ja vikoja alkoi ilmetä.

Mutta miten voi traxxasin säädin temppuilla näin ja olisko jollain jotain hyviä huomioita, joita en ite ole hoksannut?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,