Kirjoittaja Aihe: Korin korkeus  (Luettu 6272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Guru

  • Tulokas
    • Profiili
Korin korkeus
« : 12.11.02 - klo: 15.40 »
Tuo on aika mielenkiintone muutos et autossa pitää olla 10mm maavara mittattaessa :|  Pääsee taas koreja laskee 5mm alas päin :) Onks kellää varmaa tietoo tästä ku näi tän muutoksen ohi mennen jossai saitissa..

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #1 : 12.11.02 - klo: 16.46 »
Siis touringrallissa on tuommoinen sääntö. Tavallisessa turistissa (ts-10 ja tj-10) ei tuollaista sääntöä ole ollut, enkä oikein jaksa uskoa, että olisi tulossakaan.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #2 : 12.11.02 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
enkä oikein jaksa uskoa, että olisi tulossakaan.

Tarkkana Mr Cale, ettet joudu epäsuosioon.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #3 : 12.11.02 - klo: 16.58 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
enkä oikein jaksa uskoa, että olisi tulossakaan.

Tarkkana Mr Cale, ettet joudu epäsuosioon.

 :?:

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #4 : 12.11.02 - klo: 16.59 »
Siis sehän on jo päätetty juttu, että se tulee Touring luokkiin.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #5 : 12.11.02 - klo: 17.11 »
Jepjep. Sain tuosta Gurun kirjoituksesta hieman väärän käsityksen. Siis sääntöhän kuuluu näin: "Touring-luokissa katon minimikorkeus mitataan 10 mm maavaralla (sijoitetaan 10 mm mittapalat auton alustan alle mittauksen ajaksi)".  Eli ei sen maavaran täydy olla 10 mm. Vaan mitattaessa korin korkeutta auton alusta nostetaan tuolle korkeudelle.

Poissa mustavihannes

  • Jäsen
    • Profiili
Korin korkeudesta
« Vastaus #6 : 17.11.02 - klo: 16.44 »
Toi on ihan hyvä sääntö, koska nyt käytännössä ongelma liian matalasta korista/autosta poistuu(wanhat parrat muistavat Andy'sin Stratuksen parin vuoden takaa). Toisaalta ei ole myöskään enää järkevää leikata koria älyttömän matalaksi, koska siipi ei nytkään saa ulottua kattolinjan yläpuolelle. Hyvä uudistus, siis!

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Korin korkeus
« Vastaus #7 : 18.11.02 - klo: 01.50 »
Siis, eihän korin leikkaus mitenkään vaikuta siiven korkeuteen katon suhteen :?:  :?:
Ellet laske koria kattoa laskemalla.
Helman korkeutta yleensä leikataan, jolloin takakontti jossa siipi on, pysyy samalla korkeudella kattoon nähden.

Eikä edes andys stratuksen kanssa pitäisi olla ongelmia päästä 115mm korkeuteen, ja nyt uudella säännöllä ilmeisesti päästään käytännössä 110mm korkeuteen sillä tuskin 10mm maavaralla ajeta touring-luokissa :)

Eri asia sitten on miten saat aikaan 110mm matalan korin/auton. Jo 115mm tuotti tuskaa :wink:

Hyvä sinänsä, ei tarvitse miettiä korin korkeutta kun säätää autoa, eli ihan hyvä uudistus...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Korin korkeus
« Vastaus #8 : 18.11.02 - klo: 16.42 »
Ei oo kyllä hirveetä järkeä lähteä koria paljon laskemaan koska alkaa eturenkaat olla kiinni konepellissä mikä on huonompi homma kun pitäs vauhtia saada... Nykyäänikin tahtoo jo olla korit mustana eturenkaiden kohdalta...

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Korin korkeus
« Vastaus #9 : 18.11.02 - klo: 20.24 »
mulla on kori iha musta eturenkaitte kohal  :|
Galant VR-4

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #10 : 02.12.02 - klo: 17.23 »
HUOMIO HUOMIO  :!:

Tuo korin korkeuden mittaamiseen tullut uusi sääntö koskee ainoastaan polttomoottoriautoja. Eli sähkötouringien korkeus mitataan kuten tähänkin asti (115mm auton ollessa pyörillään).

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #11 : 02.12.02 - klo: 17.34 »
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"
HUOMIO HUOMIO  :!:

Tuo korin korkeuden mittaamiseen tullut uusi sääntö koskee ainoastaan polttomoottoriautoja. Eli sähkötouringien korkeus mitataan kuten tähänkin asti (115mm auton ollessa pyörillään).


Ja tämän vahvistan näin todeksi. Noudatamme edelleenkin EFRA sääntöä tuon suhteen ja koska ko. mittausmenetelmä ei tullut sähkötouringluokissa käyttöön, niin se ei silloin tule meilläkään käyttöön..

Asia tullaan vielä ilmoittamaan AKK:n virallisella tiedotteella, joka tulee ikävä kyllä vasta tammikuussa. Moista asiaa kun ei "hoksattu" tähän joulukuun tiedotteeseen oikaista.

Poissa Guru

  • Tulokas
    • Profiili
Sääntö muutos
« Vastaus #12 : 09.12.02 - klo: 15.14 »
Tosi hyvää toimintaa AKK. Onko pakko julkasta semmosta tietoo mikä ei kuitenkaa ole varmaa "virallisena" tietona!!!!! :evil:  Monet on jo ostanu tulevaa sarjaa varten korit ja ne on maalattu ja leikattu ja nyt niillä ei tee enää mitää :oops:  Koska aerodynamiikka ei toimi kun korit nostetaan ylös tämän hetkiseen korkeuteteen, kun ne leikattu aikaisemman säänön mukaisesti optimiksi. Leikkaukset on nyt aivan liaan korkealla! Kaikilla vielä jotka ajaa tosissaa on kisa koreja 2-5KPL, joten ei ole aivan pienestä raha määrästä kyse mikä meni hukkaan!

KIITOS AKK!!!!!

HURRAA HUUTO AKK:lle!!!

Poissa mustavihannes

  • Jäsen
    • Profiili
niimpä
« Vastaus #13 : 10.12.02 - klo: 19.26 »
no ehkä toi on vähän liioteltua, mut kuitenkin ihmeellistä katkosta tiedonkulussa....

Poissa Guru

  • Tulokas
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #14 : 11.12.02 - klo: 14.43 »
No jaa.. Itellä meni kolme koria pilalle ja varmaa en oo ainut! :oops:

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Korin korkeus
« Vastaus #15 : 11.12.02 - klo: 20.41 »
Emmä ymmärrä.. mä en oo ainakaan viel saanut vuoden 2003 sääntökirjaa ja eikai 2002 kirjassa ollut sääntöä että autonalle laitettaisiin jotain 10mm paloja?

Poissa Guru

  • Tulokas
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #16 : 11.12.02 - klo: 21.01 »
AKK-Motorsport lehdessä se oli julkistettu tulevaks sääntömuutokseks ja täällä netissä muistaakseni, en oo kyllä siitä varma!

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #17 : 11.12.02 - klo: 22.26 »
AKK-Motorsportin numerossa 5/2002 (siis toiseksi uusimmassa) oli tämä sääntö ja siinä lukee vain että "Touring-luokissa katon minimikorkeus mitataan 10mm:n maavaralla (sijoitetaan 10 mm:n mittapalat auton alustan alle mittauksen ajaksi)." Eli auton minimikorkeus ei kaiketi muutu nykyisestä 115mm:stä. Jostain syystä auto vain on nostettava sentin korkeuteen mittauksen ajaksi.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Korin korkeus
« Vastaus #18 : 12.12.02 - klo: 01.20 »
Mutta sehän ei nyt mene kuitenkaan noin vaan korin korkeus sähköluokissa mitataan kuten ennenkin. Ei pidä olla hätänen korien leikkomisessa. Sitäpaitti muutenkin pitäis maalata uudet korit kun pitää numerot saada kylkiin ja takalasiin nimi ja numero...

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Korin korkeus
« Vastaus #19 : 12.12.02 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Guru"

No jaa.. Itellä meni kolme koria pilalle ja varmaa en oo ainut!

On ollut kyllä varsin typerää ruveta leikkaamaan koreja tuon tiedotteen perusteella. Eihän säännössä edes sanota, mikä tuo korin minimikorkeus tuolla tavalla mitattuna olisi ollut :!:

 Jos sääntömuutos olisi mennyt EFRAssa sähköautojen osalta läpi olisi tuo minimikorkeus ollut 120mm. Mutta ei mennyt, joten korkeus mitataan niinkuin ennenkin (115mm auton ollessa pyörillään).