Kirjoittaja Aihe: Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0  (Luettu 50615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #30 : 13.09.05 - klo: 19.17 »
Onko mt2:sen kone takapuhalteinen ??
Voiko sen vakio pillin asentaa toiseen reilusti isompaan koneeseen vai pitääkö olla koneeseen kuuluva pilli ?
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #31 : 13.09.05 - klo: 19.38 »
MT 2 on sivu puhalteinen vakiona, ja en kyllä suosittele sitä pilliä yhtään isompaan koneeseen, kun tuntuu että orkkis T-15:kin ahistaa. HPI:ltä kyllä löytyy pakosarja takapuhalteiseen koneeseen, jos MT 2:een meinaa laittaa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #32 : 19.10.05 - klo: 21.40 »
Onko enään Mt2 kuskeja?? Itse olen ostamassa kyseistä autoa!!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #33 : 19.10.05 - klo: 21.47 »
Kyllähän niitä mt2:sia ihmisillä jonkin verran on, ittellä on myytävänä mt2.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #34 : 19.10.05 - klo: 21.50 »
Itellä ei ole enää ko. autoa...
Ihan kiva peli se on!
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #35 : 20.10.05 - klo: 14.53 »
Lainaus
Onko enään Mt2 kuskeja?? Itse olen ostamassa kyseistä autoa!!


Mulla on 18ss vai kysyttiinkö pelkkää mt2?
Hpi mt2 18ss

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #36 : 20.10.05 - klo: 15.59 »
Kumpaaki :wink:  Miten se 18ss kestää?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #37 : 20.10.05 - klo: 16.02 »
kestää luultavasti paremmin ku Tavallisessa mt:ssa
18ss:ssä on muistaakseni vakiona teräksinen lautaspyörä ja ratas..
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #38 : 20.10.05 - klo: 16.18 »
Muista sitten että 18SS on ilman radioita ja servoja...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #39 : 20.10.05 - klo: 17.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Muista sitten että 18SS on ilman radioita ja servoja...


Yritetään :wink:
18ss siis on vahvistettu diffi?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #40 : 20.10.05 - klo: 17.42 »
Nii ja paljo muuta lue lisää hpi sivuilta... :shock:

http://www.hpi-europe.com/features.php?lang=en&partNo=10442
Hpi mt2 18ss

Poissa nyki

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #41 : 21.10.05 - klo: 15.08 »
Onkos kukaan kuullu tai nähny että Rush Evoon olisi saatu onnistuneesti ujutettua pakki?
HPI Nitro Rush Evo

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
asiallista menoa
« Vastaus #42 : 31.10.05 - klo: 22.29 »
auto on  toiminut hyvin...ainoastaan rotostartti laukes aika nopsaan...kulkee vakiomotilla T-15 ihan ookoosti. ohjattavuus hyvä.hypyissä pehmeä...
mitenkähän talviajo?? :D

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #43 : 01.11.05 - klo: 11.20 »
Kyllä se .18 motti tuo kummasti hymyä suupieliin :D
Eiköhän se talviajokin onnistu, kunhan muistaa suojata radiot sun muut sähköt lumelta, ja käynnistelee auton jossain lämpösessä, ja samoin jäähdyttää sen lämpösessä...
Ite ainakin meinasin ajella talvella, tosin en missään 20 asteen paukkupakkasessa...
Ei kukaan varmaan ole laittanut isompaa pannua kiinni tohon MT 2:seen
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=efnejehgjmrbrqmetsqgbnryfcqbvexh&part_id=709
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #44 : 01.11.05 - klo: 12.08 »
Talviajo onnistuu oikein hypin... Mä en edes kerinny suojaamaan sähköjä ku viimevuonna ensilumet tuli... :mrgreen:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #45 : 02.11.05 - klo: 13.33 »
Boltsi

Isompi pannu löytyy kyllä, mutta tuollaista muutossarjaa en raaskinu tilata, vaan rakensin sellaisen itse. Pukit tein alumiinista ja kytkinkellon kiinnityksen erilaisilla holkki+prikka viilailuilla, ja hyvinhän se on toiminut:) Jopa vaihteistot ovat kestäneet ehjinä kun hyvin tarkkaan on säädellyt välykset pois. Heh, rakensinpa muuten öljyntäyttöproputkin eteen ja taakse vaihteistoihin että saa varmistettua voitelun tarvitsematta purkaa mitään.
 
 Aiemmin 18ss koneella sain "heavy-duty" takadiffin kerran solmuun, pinjoni ja lautaspyörä ottivat itseensä myös. Nyt uudemmilla osilla ja huolella koottuna ja shimmattuna (olemattomat välykset) rattaat tuntuvat kestävän vaikka tehoa onkin tarjolla paljon enemmän. Välys kannattaa säätää pienemmäksi kuin ohjekirja sanoo.
 Ja todellakin tällä .21 koneella auto suorastaan lentää. Kulkee lujempaa kuin uskaltaa (osaa) ajaa:) Parasta antia on kuitenkin kiihtyvyys ja vääntö, joka ei ole 18ss koneen parhaita puolia.

 Pari kuvaa laitoin linkillä. Ylhäällä vasemmalla on 18ss kone (ja katusäädöt) mutta muissa kuvissa on TT pro .21  
 Renkaat oikealla alhaalla olevassa kuvassa masher2000. Rallikori joka näkyy kuvassa keskeneräisenä, on käytettävissä niiden katurenkaiden ja kotikutoisen "madallussarjan" kanssa.

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #46 : 02.11.05 - klo: 14.18 »
Lainaus käyttäjältä: "tykki"
Boltsi

Isompi pannu löytyy kyllä, mutta tuollaista muutossarjaa en raaskinu tilata, vaan rakensin sellaisen itse. Pukit tein alumiinista ja kytkinkellon kiinnityksen erilaisilla holkki+prikka viilailuilla, ja hyvinhän se on toiminut:) Jopa vaihteistot ovat kestäneet ehjinä kun hyvin tarkkaan on säädellyt välykset pois. Heh, rakensinpa muuten öljyntäyttöproputkin eteen ja taakse vaihteistoihin että saa varmistettua voitelun tarvitsematta purkaa mitään.
 
 Aiemmin 18ss koneella sain "heavy-duty" takadiffin kerran solmuun, pinjoni ja lautaspyörä ottivat itseensä myös. Nyt uudemmilla osilla ja huolella koottuna ja shimmattuna (olemattomat välykset) rattaat tuntuvat kestävän vaikka tehoa onkin tarjolla paljon enemmän. Välys kannattaa säätää pienemmäksi kuin ohjekirja sanoo.
 Ja todellakin tällä .21 koneella auto suorastaan lentää. Kulkee lujempaa kuin uskaltaa (osaa) ajaa:) Parasta antia on kuitenkin kiihtyvyys ja vääntö, joka ei ole 18ss koneen parhaita puolia.

 Pari kuvaa laitoin linkillä. Ylhäällä vasemmalla on 18ss kone (ja katusäädöt) mutta muissa kuvissa on TT pro .21  
 Renkaat oikealla alhaalla olevassa kuvassa masher2000. Rallikori joka näkyy kuvassa keskeneräisenä, on käytettävissä niiden katurenkaiden ja kotikutoisen "madallussarjan" kanssa.

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4



Kerro miten teit ite sen pukin ja muut härpäkkeet :D jos vaikka jaksais ite vääntää kanssa....
Ja myös toi "madallussarja" kiinnostaisi...
Mitä renkaita ja vanteita käytät tossa "katu" versiossa???
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #47 : 03.11.05 - klo: 01.18 »
Boltsi...

 Se linkki jonka laitoin aiemmin, siinä kuvan keskellä näkyy alumiininen muotoiltu levy jossa on reikiä kiinnitysruuveja varten... tosin vain yksi kolmesta reijästä näkyy kuvassa:) Se levy tulee kiinni auton pohjalevyyn ja kiinnitettynä se painaa pyörien ripustuksia ylöspäin pudottaen maavaran pieneksi ja samalla esijännittää jousituksen tiukemmalle -> toimii katukäytössä paljon normaalia paremmin, eikä auto kaadu kovassakaan vauhdissa kanttaillessa.

 Takana on samantyylinen levy. Vasemman yläkulman kuvassa näkyy auton takana ylimääräistä kirkasta alumiinia josta nousee muoviset tolpat rallikorin kiinnitystä varten. Se toimii samalla tavoin, eli painaa alatukivarsia ylös, ja näin madaltaa autoa ja kiristää jousitusta. Kuva on hieman vanha ja viritelmää on paranneltu tukevammaksi tuon jälkeen.

 Vanteet ja renkaat on periaatteessa ihan normaalit 1/8 kokoluokan sarjat 17mm hexillä.
 Edelleen viitaten samaan linkkiin ( http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4 ) Kuvan keskellä näkyy sen alumiinilevyn päällä 17mm teräshexit joilla saa 1/8 kokoluokan renkaita kiinni vapaasti  (teräksisten vieressä normaali 12mm. muovihex). Teräshexit on made by työkaveri:)

 Tässä vielä kuva moottoripukeista. Vasemmalla omatekoiset prosessorin jäähdytyslevystä valmistetut jäähdyttävät pukit .18 koneelle, oikealla ss-mallin vakiopukit;

http://putfile.com/pic.php?pic=11/30516402354.jpg&s=x11

 .21 koneen pukit olen tehnyt samaan tyyliin, mutta L-profiilisesta 6mm alumiinista, eikä niissä ole jäähdytysripoja. L-mallisen profiilin avulla oli helppo saada kiinnitysreijitys samoihin kohtiin alkuperäisten kanssa, vaikka itse kone onkin vakiota paljon leveämpi.
 Työkaluiksi riittää mielikuvitus, porakone, rautasaha, viila ja kierretyökalu.

  Moottorin ja kytkinkellon yhteensovittelu hoitui käyttämällä scumacherin kytkinpaloja ja paria ylimääräistä holkkia + prikkaa laakerivälysten säätöön. Näin pystyin käyttämään koneen mukana ollutta Scumacherin vauhtipyörää + kytkintä ja kuitenkin hpi:n alkuperäistä kytkinkelloa.

 Jos meinaa laittaa ison koneen, niin kannattanee harkita savagen vauhtipyörää ja kytkintä kaikkine tarvikkeineen ja muttereineen. Silloin käy myös mt2ss mallin kytkinkellokin suoraan siihen! Kunhan katsoo että aiotussa koneessa on samantyyppinen kampiakselin pää / kiinnitys kuin savagessa (eli akseli joka kurkistaa koneesta ulos kytkimen pädystä).

 Siinäpä nuo päällimmäiset vinkit sitten oli. Ei muuta kuin rakentelemaan;)

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #48 : 03.11.05 - klo: 10.23 »
Kiitos tykki valistuksesta... Eikun sitä alumiinilevyä jostain metsästämään...
Pitäsköhän kayda amiksella antamassa pojille pieni työ, jos noi 17mm hexit haluis....
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
17mm hexit
« Vastaus #49 : 03.11.05 - klo: 23.21 »
17mm pultti on hyvä aihio alkaa rakentelemaan. Helppo kiinnittää sorviin:)

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
17mm hexit
« Vastaus #50 : 03.11.05 - klo: 23.22 »
17mm pultti on hyvä aihio alkaa rakentelemaan. Helppo kiinnittää sorviin:)

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #51 : 04.11.05 - klo: 17.24 »
Voiks ottaa videoo .21 MT2:st?
olis kiva nähä mimmonen on :P
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Denon

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #52 : 04.11.05 - klo: 17.34 »
Mahtuuko nuo masher2000 renkaat kääntymään ,ettei ota koppaan kiinni?

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #53 : 04.11.05 - klo: 23.57 »
Ei taida nämä sopia...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #54 : 05.11.05 - klo: 00.03 »
:shock:  On niillä hintaa!!!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #55 : 05.11.05 - klo: 00.05 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
:shock:  On niillä hintaa!!!

onhan niillä hintaa, mutta jos monsterirenkaat maksaa 1/3 enemmän kuin krossirenkaat,niin säästäähän siinä melko nopeasti...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #56 : 05.11.05 - klo: 00.06 »
No kyllä!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #57 : 05.11.05 - klo: 00.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Denon"
Mahtuuko nuo masher2000 renkaat kääntymään ,ettei ota koppaan kiinni?


Mahtuu ne kääntymään eikä raavi kiinni minnekään. Ja kyllähän ne maastossa on hyvät renkaat, pitää hyvin melkein kaikilla alustoilla ja on yllättävän rauhalliset/vakaat ajettavat. Nouseehan niillä maavarakin vajaat puolitoista senttiä. Välityksiä ne toki muuttaa! Vakiokoneella tuskin kannattaa mashereita asentaa, katoaa kyllä kiihtyvyys ihan. Paitsi tietysti jos vaihtaa sitten rattaita vastaavasti tiuhemmalle välitykselle.

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #58 : 05.11.05 - klo: 01.14 »
Nii juu... mulla on yksi surkea video josta ei paljoa viisastu. Mutta jos tulee otettua parempi niin julkaisen sen sitten toki!

Poissa Denon

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #59 : 05.11.05 - klo: 09.32 »
Joo kiitos vastauksesta pitää varmaan hommata nuo renkaat ja tiuhemmat välitykset.