Kirjoittaja Aihe: Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0  (Luettu 50614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« : 13.07.05 - klo: 09.07 »
eli tänään napasahtaa saapua tuo keskimmäinen malli:Hpi Nitro Mt2 SS18 Futaban ohjaus sarjalla.nyt on itelle riittävä auto arsenaali hankittu.tulis nyt vaan se mt2 niin pääsis kasaamaan sitä :roll:

ajattelin laittaa tämmösen topicin noille kolmelle eri autolle,tän voi lukita ja poistaa jos ei sallittu,mut en kyl löytäny tällasta näiltä sivuilta,joten....

kertoilkaa kokemuksia kestävyydestä jne...suorituskyvystä...
 :D
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #1 : 13.07.05 - klo: 17.18 »
Vakio MT 2:sen perät ei oikein kestä mitään rallia, ikää voi pidentää hiukan prikkasarjalla, ei maksa paljon, tai vaihtaa teräsperärattaisiin, jotka SS mallissakin on, sitten kestää.
Muovisista etunavoista menee "herkästi" ruuvin jenkat, kuten mulle kävi ulvilan monsteri kisoissa finaalissa kun pari LST:tä ja pari muuta isompaa oli käynyt "niskassa", niitäkin saa alumiinisia kohtuu hinnalla, n.30e/pääty.
Servosaver kannattaa hiukan jämäköittää, mulla esim. LST:n saver, aika hyvä sillä.
Näillä eväillä mulla toimii aika luotettavasti, iskariöljyjä on myös vaihdettu moneen kertaan sopivan vaimennuksen löytämiseksi, ja tankki on se isompi 100cc versio, pakosarja on portattu ja kevennetty vauhti pyörä helpottaa kierrosten nousua.
Että näin mulla, entäs muilla? Tarinoita kehiin!! :lol:
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #2 : 14.07.05 - klo: 15.28 »
okkei..nyt ois mt2 ss18 nipussa...väriä vaan koriin...huomenissa jos starttailis sisään ajoon :roll: toivottavasti kaikki on kiinni kuten pitää,muuten tulee kallis lasku :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #3 : 14.07.05 - klo: 16.38 »
Muistitko laittaa reilusti ruuvilukitetta joka paikkaan?? :mrgreen:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #4 : 15.07.05 - klo: 15.31 »
muistin...kai...mikähän tulppa tohon ois passeli?eilen oli n.24'c lämmintä ja oikeilla säädöillä lämmöt n.140--->lopetin ettei posahda.mulla ois model technicsin cool ja cold tulppaa.just tolla coolilla lämmöt 140..

ja jos yritti rikastaa niin ei menny enää mihkään... :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #5 : 15.07.05 - klo: 16.15 »
Pistä cold tulppa, tai no, testaa molempia.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #6 : 16.07.05 - klo: 14.01 »
juu tarvii testata...mut siis ne lämmöt oli coolilla sen 140 :roll: tarvii koittaa coldia..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #7 : 01.08.05 - klo: 20.47 »
No miten auto on toiminut?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #8 : 02.08.05 - klo: 10.01 »
hyvin on pelannu kun cold tulppaa alko käyttää...on vaan hankala ajettava radan suorilla kun jotenki hakkaa toi auton perä kauheesti.. :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #9 : 02.08.05 - klo: 10.18 »
Minkälaisissa paikoissa sillä voi ajaa? Jossain tasaisella hiekkatiellä tai vastaavalla?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #10 : 02.08.05 - klo: 11.11 »
:shock: ööö kyllä se ihan radalla menee...onhan siinä maavaraa sentään jonniin verran.se perän hakkaus ei oo pahaa mut korjautus varmaan jäykemmillä tai löysemmillä iskari öljyillä..tai niillä sais apua..ja toi menee suorilla sen verta lujaa että siinäkin on osa syy pomppimiseen...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #11 : 02.08.05 - klo: 14.39 »
Minkä Prosenttista löpöö kyseiseen autoon (hpi mt2 18ss) kannattaa laittaa?

Meinaan ite ostaa 20% Side Winderiä onko hyvä idea?

Ja  ootko racer  ollu tyytyväinen autoon?+ muut kokemukset ja parannukset mitä kannattais tehä?

Itellä on auto postissa!
Hpi mt2 18ss

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #12 : 02.08.05 - klo: 14.47 »
oon ollu kyllä tyytyväinen.nyt vaan mietityttää että jos tulee ens vuonna monsuille kisa sarja niin pitäs tota savagee laittaa,joten silloin ei paljoo paine tilillä riitä kahteen autoon.

tehdas suosittaa ss18 koneelle max 20% ainetta,jota itse käytin.en tiedä kannattaako ajaa yli 20% nitro määrällä(tietävämmät kertokaa).itel on nyt kans toi 20% loppu ja savageen on sitä 25%.sidew on ajettava aine mut tilasin eilen sabesta tulppia ja 25%byronii kokeeks savageen.byronilla kone käy kuulemma hieman viileämpänä,ja onhan se sidea halvempaakin..ja mitä enempi ostat-->sitä halvempaa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa tykki

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #13 : 02.08.05 - klo: 16.13 »
Mt2 18SS.

Minulla tämä on ollut ensimmäinen polttisauto ja muutama kuukausi sillä on nyt ikää.

 Kyllä sillä jonkinlaisessa maastossa pääsee, niillä alkuperäisillä dirtbonzeilla jopa yllättävänkin hyvin kiipeilee se auto. Ajettavuus on mainio ja auto kulkee melko vakaasti. Sain kuitenkin bonzit jo sileäksi (asfaltti pilaa ne herkästi) ja nykyisillä halpiskumeilla pito on soralla ja nousuissa todella onnetotonta dirtbonzeihin verrattuna.

 Nyt on tilauksessa masher2000 renkaat joissa on halkaisijaa reilummin, saa maavaraakin lisää sitten, ja kehuvat foorumeilla niitä myös pitäviksi:)

 Miinuksia autolle tulee sitten näistä:

 Ohjauspalojen (knucles) kierteet korkkaa helposti, erityisesti alapuolelta -> koneruuvi muovissa, eihän se tietenkään kestä.  Kasattaessa kannattaa suoraan käyttää jopa pikaliimaa näissä kierteissä, tai ainakin ruuvilukitetta. Jos raaskii niin kannattanee ostaa alumiiniset osat muovisten "korkkaavien" tilalle. Kaikki muut liitokset ja muoviosat ovat kestäneet todella hyvin:)

 Kone käy helposti hieman kuumana, jos rikastaa niin että lämmöt on hyvät, kone ei anna kunnolla tehoja. Kannattaa valita polttoaine huolella, ja ei kannata kauheesti ainakaan alle 20% nitrojen mennä.

 Ilmansuodatin on huono, likaantuu nopeasti ja ahistaa taatusti ilman virtausta pienen pinta-alansa takia. Uskon että kunnollinen putsari antaa huomattavasti lisäpotkua (en ole kokeillut).

 Takavetopyörästö on samanlainen kuin edessä, mutta erityisesti takana huoltojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Sopivia laakereita kannattaa pitää varastossa ja shimmejä kanssa. Saa pidettyä ylimääräiset välykset poissa:)
 Takavaihteisto kannattaa muutenkin toisinaan availla ja tarkistaa että kaikki on ok -> välykset, puhtaus, rasvat/öljyt.

 Siinäpä ne oli suurimmat murheet mun mielestä. Vara-osia en ole muualle tarvinnut kuin takavaihteistoon/diffiin.

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #14 : 02.08.05 - klo: 18.08 »
Just just.

Racer sitte ku saat testattua sitä byronii ni ilmottele tänne että minkälaista se sitte on!
 :shock:

Mites tulpan kanssa? merkki ja malli? ja mistä
Hpi mt2 18ss

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #15 : 02.08.05 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Meinaan ite ostaa 20% Side Winderiä onko hyvä idea?


Mistä saa 20 prossasta sidewinderia?

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #16 : 02.08.05 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Muovisista etunavoista menee "herkästi" ruuvin jenkat, kuten mulle kävi ulvilan monsteri kisoissa finaalissa kun pari LST:tä ja pari muuta isompaa oli käynyt "niskassa", niitäkin saa alumiinisia kohtuu hinnalla, n.30e/pääty.

Eipäs haukuta LST:tä kiusanhengeksi, kisoissa oli tasan 2kpl LST:tä
ja (mulla toinen) minä en edes ajanu finaalissa (vastarinakku hyyty). :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #17 : 03.08.05 - klo: 05.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"

Mites tulpan kanssa? merkki ja malli? ja mistä


esim hpi:n r5(cold) tai joku muu vastaava.se on aika herkkä tosiaan lämpeemään liikaa se kone.tuntuu jottei saa pidettyy 110-120'c välissä mjillään :?

joo se byroni tulee mulle tohon savageen ja on 25%.laatukamaks kaikki sen on tituleerannu joten kai se toimii :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #18 : 03.08.05 - klo: 11.19 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Muovisista etunavoista menee "herkästi" ruuvin jenkat, kuten mulle kävi ulvilan monsteri kisoissa finaalissa kun pari LST:tä ja pari muuta isompaa oli käynyt "niskassa", niitäkin saa alumiinisia kohtuu hinnalla, n.30e/pääty.

Eipäs haukuta LST:tä kiusanhengeksi, kisoissa oli tasan 2kpl LST:tä
ja (mulla toinen) minä en edes ajanu finaalissa (vastarinakku hyyty). :wink:

No se oli semmonen viaton toteamus vaan kun ei siinä kisan kuumuudessa jäänyt mieleen mikä/kenen autoja noissa kolareissa oli mukana, isoja kumminkin, se oli pointti. Anteeksi sanavalinta.
OT:  
No nyt on kuvioissa vähän isompi auto, että se ongelma on nyt "korjattu".
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #19 : 03.08.05 - klo: 12.50 »
Juu  epähuomiossa en ees tarkistanu onko saatavilla edes 20% sidee  eli täytyy vissii byronii ostaa  :oops:
Hpi mt2 18ss

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #20 : 03.08.05 - klo: 12.58 »
Huom. ei täydy ostaa Byronia vaan saa ostaa...
Byron on parempaa.

Mika R

  • Vieras
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #21 : 03.08.05 - klo: 13.48 »
Jättäkää Byronit ammattilaisille ja käyttäkäöä sideä noissa pihaleluissa  :mrgreen:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #22 : 03.08.05 - klo: 13.51 »
huosussas on pihalelu :D

jos vaan byroni pelaa niinkun luvataan niin laatikkollinen sitä pitää tilata.. :P
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #23 : 03.08.05 - klo: 14.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jättäkää Byronit ammattilaisille ja käyttäkäöä sideä noissa pihaleluissa  :mrgreen:


Miks?

On hinnaltaan jopa halvempaa ja todettu hitusen paremmaks. Eikös se pihasuddaajalla nimenomaan ois aika tärkeetä että se polttoaine on parasta mahdollista jotta koneen säädettävyys, toimintavarmuus ja elinikä on mahdollisimman hyvä.

Eli parasta mahdollista suoraan kehiin.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #24 : 03.08.05 - klo: 14.05 »
niin...ite olen jo siihen todella tyytyväinen että gallona byronii on 7e halvempaa kun sidewinder.ja mitä enempi ostaa-->halvempaa..
testipönikkä tuli tänään mut ei taida ennen la tai su päästä tesmaamaan..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #25 : 03.08.05 - klo: 14.06 »
Sen takia että Byronia jää krossikuskeille eikä mee heti laatikollinen jonnekin p*skaringin pyöritykseen :mrgreen:
No joo... huono vitsi oli tuo pihalelu -heitto, sorry. Tuo MT2 .18 koneella on ihan pirteä varmaankin, Super Rallykin lensi mukavasti .18 koneella, ja Super Nitro kulki 1-vaihteisenakin. Vaikka eihän nuo 1/8 polttiksille pärjää.

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #26 : 03.08.05 - klo: 14.11 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jättäkää Byronit ammattilaisille ja käyttäkäöä sideä noissa pihaleluissa  :mrgreen:


Miks?

On hinnaltaan jopa halvempaa ja todettu hitusen paremmaks. Eikös se pihasuddaajalla nimenomaan ois aika tärkeetä että se polttoaine on parasta mahdollista jotta koneen säädettävyys, toimintavarmuus ja elinikä on mahdollisimman hyvä.

Eli parasta mahdollista suoraan kehiin.


On totta , että side on kalliimpaa,  itse en ole eroa huomannut näiden kahden välilllä, muuta kuin, että side ei vaahtoa niinkuin Byron.
Pikkuautot myyty:(

Mika R

  • Vieras
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #27 : 03.08.05 - klo: 14.15 »
Molemmilla olen ajanut ja hyvin pelaa. Byronissa tuntuu olevan enemmän lisäaineita hajusta ja poltteesta päätellen  :D Side 25% ei ole niin ilkeää kamaa. Jos joutuisin laittamaan viivalle niin ehkä pikkasen pirteämmin liikkuu Byronilla mutta saattaa olla ihan fuulaa.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #28 : 03.08.05 - klo: 18.32 »
onko tuo itse kasattava http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=10256  ??
Ja onko siinä radoit ym servot ja muut mukana?? kun tuossa ei lue RTR.
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0
« Vastaus #29 : 04.08.05 - klo: 10.30 »
Tommonenkin pääsi käymään. Pidin vähän ajotaukoa Ulvilan monsukisojen jälkeen ja kun taas alottelin ajelemista niin 20 minuutin ajon jälkeen tapahtu tommonen.
http://www.rcpics.net/img/62304
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm