Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 993084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4740 : 11.08.16 - klo: 17.26 »
Jos koitan elvyttää 3s lipoa niin pitääkö se silloin ladata siinä nimh moodissa siihen asti että jännite on 9.3V?
Nostatat vaikka 1v kerralla ja testaat lähteekö lataamaan lipo modella.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4741 : 09.01.17 - klo: 13.44 »
Schumi Mi5, XRay X12, Sakura FF+Zero, Tamiya mini M03R+M05V2Pro+M05V2R+M07, Buri-racer, Axial Yeti.

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4742 : 03.02.18 - klo: 21.33 »
Heippahei taas pitkästä aikaa!

Tuli vedettyä autokamat pitkästä aikaa esille, ja kuten muistelinkin, laturi ei toimi kunnolla. Jännitemittari näyttää akkujen olevan täynnä, vaikka ne eivät oikeasti voi olla. Uusi lipolaturi pitäisi hankkia, jotta päästään taas ajoon kiinni. Mitähän tähän maailman aikaan voisitte suositella, mitään hienoa ja kallista en ole tarvimassa? 5A virta riittää mainiosti. Suomalainen kauppa plussaa.
Nykyinen laturi on Kiinasta tilattu Turnigy.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Gona

  • Uusi jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4743 : 22.03.18 - klo: 07.37 »
Millasia kokemuksia teillä onnoista Turnigyn akuista? Kattelin tossa hobbykingin sivuilta tollasta Turnigy Graphene 6000mah 65c 3s lipo akkua, mut   rupes vaa mietityttämään noiden turvallisuus. Toi on pehmyt kuorinen mut jos vain autoon saan sopimaan ni 3d tulostimella voisin tehdä tohon kuoret tarvittaessa.
Jotenkin vain varsinkin noiden lipo akkujen osalta mietitytttää, et uskaltaako tilata ulkomailta, vaikka tosin varmaan samasta maasta ne suomessa myötävätkin tulee

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla


Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4744 : 22.03.18 - klo: 07.57 »
Millasia kokemuksia teillä onnoista Turnigyn akuista? Kattelin tossa hobbykingin sivuilta tollasta Turnigy Graphene 6000mah 65c 3s lipo akkua, mut   rupes vaa mietityttämään noiden turvallisuus. Toi on pehmyt kuorinen mut jos vain autoon saan sopimaan ni 3d tulostimella voisin tehdä tohon kuoret tarvittaessa.
Jotenkin vain varsinkin noiden lipo akkujen osalta mietitytttää, et uskaltaako tilata ulkomailta, vaikka tosin varmaan samasta maasta ne suomessa myötävätkin tulee

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla

Mulla on pari ollut. Tälläkin hetkellä yksi käytössä. Molemmat kovakuoriset. Toisesta halkesi kuoret ja toinen (5800mah) taipui aika nopeasti, pari vuotta ja Stampede VXL:ssä antoi enää 15 min ajoaikaa kesällä. Akut oli aina varastointijännitteessä säilytyksessä, joten tuskin johtui huonosta pidosta.

Minulla akut tosin olivat turnigy nanotechit eikä graphenet. Ihan ok akkuja ovat, halpoja. Paljon niitä porukat tilaa ja käyttää. Tämä on mutu.

Noi tehdään kaikki Kiinassa, lyödään vaan merkki kylkeen kuka milloinkin on tilaajana. Siksi ajan halvoilla akuilla pääasiassa.

Kaikki lipo akut kannattaa säilyttää paloturvallisesti,joten siitä ei kannata tinkiä oli sitten kuinka kalliit akut tahansa.
Carson X10e | Trx Stampede 4x4 VXL | Trx Slash 2wd | Trx e-revo vxl TSM 1/16 |

Poissa nulli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4745 : 23.03.18 - klo: 19.58 »
Pehmeäkuoriset menee vallan mainiosti kunhan kiinnitys on tukeva eikä sepeli pääse hinkkaamaan reikää.

Poissa sk

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4746 : 09.06.18 - klo: 16.54 »
Erikoinen LIPO-akkuongelma, kolme Gens Ace 5800mAh 4S 50C 85.8Wh on lyhyessä ajassa hajonnut samalla tavalla. Akuilla on ajettu hyvin vähän, n. 20 kertaa. Laturit ilmoittavat Cell failure, voltit on 6.22, 3.89, 3.89 tai vastaavia arvoja siiinä 3.4-3.9 välissä. Akut toimivat täysin moitteetta ajossa. Ajeltu se 10 minuuttia, irroitettu suoraan autosta ja eivät ole suostuneet enää latautumaan.

Akuissa ei ole mitään pullistumaa tai muuta. Aluksi epäilin, että ehkä laturi tai mamba monster 2/ESC on viallinen, mutta sitten samasta erästä ollut kolmas akku mikä ei ikinä ole tässä autossa tai laturissa ollut kiinni, hajosi identtisellä tavalla. Senverran näissä on käytön jälkiä, että takuuta on varmasti turha yrittää..

Mitähän täällä on käynnissä? Tästä IMGur linkistä löyty kuvia, resistanssi tietoja, yms. https://imgur.com/a/9v83Fr4

Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan ilomielin vastaan!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4747 : 09.06.18 - klo: 17.08 »
Pystytkö varmistamaan toisella laiturilla ja toisilla johdoilla sekä balanserilaudalla ettei niissä ole vikaa? Jos ei ole niin akuista on luultavasti yksi balanserijohto irti liitoksistaan liittimessä tai kotelon sisällä.

Poissa sk

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4748 : 09.06.18 - klo: 17.12 »
Pystytkö varmistamaan toisella laiturilla ja toisilla johdoilla sekä balanserilaudalla ettei niissä ole vikaa? Jos ei ole niin akuista on luultavasti yksi balanserijohto irti liitoksistaan liittimessä tai kotelon sisällä.

Unohtui mainita, että radalla kokeiltiin myös akkujen volttimittarilla mikä näyttää eri kennojen voltit ja resistanssit. Antoi samat arvot kuin laturikin, eli viittaisi suoraan tuohon mainitsemaasi akun sisällä/liittimessä olevaan balansserijohdon ongelmaan. En ole itse koskaan akkuja viiltänyt auki, joten tarvii vähän selvittää, kuka täältäpäin sisälle kurkistaisi.

Poissa Eemil2601

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4749 : 30.07.18 - klo: 19.28 »
Gens ace - - >💩 Turnigy 👍👍 vink vink