Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1502034 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #390 : 16.02.08 - klo: 00.20 »
Moro!

Ostin tänään ton http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=SB17202S akun ja nyt herääkin kysymys: kauanko pitää ladata että on täynnä? Laturina E Sky 2&3cell (7.4V&11.1V) Output:0.8A

Laturi on siis tullut E Sky Lama V3 kopterin mukana ja siinä on tasuri.
Näillä eteenpäin!

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #391 : 16.02.08 - klo: 03.11 »
Tuolla 0.8 ampeerin virralla reilun kaksi tuntia kestää ladata 1720 milliampeerin akku tyhjästä täyteen (2h = 1600mAH).
Lopussa lataus vielä hidastuu tasauksen johdosta, joten joku 2 ja puoli tuntia voisi olla realistinen aika.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #392 : 16.02.08 - klo: 04.41 »
Itellä tuo laturi ja olen myös 2s 1700mAh lipoja sillä lataillut...ei mulla kestä läheskään noin kauaa...veikkaisin puoltoistatuntia sen jälkeen kun olen ajanut akun niin tyhjäksi että sharkki kulkee tosi laiskasti. Kun latasin ekan kerran tuollaisen 2s 1700mAh akun katsoin kellosta 1t 20min, eikä se normaalisti ajon jälkeen kovin paljoa kauempaa kestä ladata...ainakaan mielestäni, noin toki erehtyäkin, en ole katsonut kellosta. Mutta taidan tänään mennä radalle niin voin huvikseni katsoa kellosta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #393 : 16.02.08 - klo: 20.00 »
Siitä tasausliittimen päästä mittasin, 1. kenno maata vasten ja 2.kenno 1.kennoa vasten. Jännitteet oli: 1. kenno 3,12V ja 2. kenno 2,01V.

Latasin akun tasurin kanssa tiukassa valvonnassa. Akku tuli täyteen ja kennojen loppujännite oli 4,19V/4,19V. Tiedä sitten miten se purettaessa käyttäytyy. No, oppia ikä kaikki.

Sain akun jotenkuten elvyteltyä, pari huolellista latausta ja purkua tasurin kanssa ja kennot saatiin balanssiin ja täyteen latinkiin. Ajettaessakaan ei mainittavaa huononnusta ollut havaittavissa. Ainoa negatiivinen havainto oli, että kun kennojen jännite meni sinne <3,5V, niin se vioittunut kenno alkoi purkaantumaan nopeammin, jonka seurauksena 6 voltin akkujännitteen kohdalla epätasapaino oli luokkaa 0,3V. Lopputuloksena tuumattakoon, että kyllä se siipeensä jollain tapaa sai, eli älkää ajako lipojanne alle suositeltujen jänniterajojen.
Flying Calacucco

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #394 : 16.02.08 - klo: 21.27 »
Juuri näin.

Akun saa herätettyä mutta kenno ottaa aina siipeensä jos jännitteen vetää liian alas.
Seurauksena saattaa olla muutaman minuutin ajon jälkeen yksi täysi kenno ja yksi pullahtanut ja totaalisesti kuollut kenno.

Itselläni oli aikaisemmin viallinen lipo jossa toinen kenno kuoli itsekseen.
Latailin akkua aina kenno kerrallaan kun ei tasuria ollut. Lähtö jännite oli aina yli 3v.
N. 10 latauksen jälkeen heitin akun autoon ja kas kun ei kulkenut. Jännite toisessa kennossa 2.51v. ?
Hissukseen kenno täyteen kaikki ok. n. 5 latausta ja ajoin akulla n. 10min. (n. puolet kapasiteetistä)
Piuhat irti ja parin tunnin päästä kokeilin ajaa ja auto ei liiku.
Toinen kenno n. 3.7v ja toinen tasan 0.00v ja pullea.

Eli toinen kenno oli itsekseen kerran purkautunut alle suositus jännitteen ja seuraavalla kerralla kuoli kokonaan.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #395 : 16.02.08 - klo: 22.16 »
Laitoin tänään uudet liittimet Sharkkiin ja laitoin ekan kerran yllä mainitsemani Lipon kiinni. Kävin ulkona hieman ajamassa, n.5min. Tulin sisälle ja kori pois. Nopea katselmus et kaikki ehjänä, sitten huomasin että nopari suht lämpimänä. Onko normaalia että nopari lämpenee?
Näillä eteenpäin!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #396 : 16.02.08 - klo: 22.23 »
Kyllä noparitkin lämpenee, monissa nopareissahan on jäähdytys siilikin..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #397 : 16.02.08 - klo: 22.31 »
Joo, tossa on jäähdytys siilit, tuli vaan mieleen että voiko sil lämmöllä ja Lipo akulla olla joku yhteys? Oon ainakin kuullut et Sharkin RTR nopari kestäis Lipot mutta... Vahvistusta huhulle?

Edit: Mikä olisi hyvä/halpa laturi jotta sais ton mun Lipon (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=SB17202S) ladattua nopeemmin? 2.5h kuullostaa kenttäolosuhteisiin liian pitkältä ajalta.
« Viimeksi muokattu: 16.02.08 - klo: 22.37 kirjoittanut ull3 »
Näillä eteenpäin!

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #398 : 17.02.08 - klo: 11.31 »
hobbylinnasta löytyy esim. YUNTONG YT-0004S
käypi suoraan ja ihan hyvä peli..
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #399 : 17.02.08 - klo: 12.41 »
hobbylinnasta löytyy esim. YUNTONG YT-0004S
käypi suoraan ja ihan hyvä peli..

Pääseekö tolla kuinka nopeisiin lataus aikoihin? Mikäs oli se suurin ampeeri määrä millä Lipoja saa ladata? Toinen vaihtoehto olisi tietenkin panostaa moneen akkuun.
Näillä eteenpäin!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #400 : 17.02.08 - klo: 13.06 »
1C on suurin latausvirta.
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #401 : 17.02.08 - klo: 13.14 »
Toisinsanoen tuota kyseistä akkua saa ladata maksimissaan 1.7 amppeerilla.
Sillä menee reilu tunti mikäli akku on "tyhjä"

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #402 : 17.02.08 - klo: 13.18 »
Mitäs toi 1C tarkottaa sit?

Meneekö se vähän sitä rataa että kun on 1700mAh akku niin 1.7ampeerin virralla ladataan maksimissaan?
Näillä eteenpäin!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #403 : 17.02.08 - klo: 13.19 »
Jep...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #404 : 17.02.08 - klo: 13.22 »
Kyllä, noinhan se menee. Jos tyytyy 90%:ti latautuneeseen akkuun, niin siihenhän ei mene kun reilut puolituntia, laturi alkaa tiputtamaan ittekseen virtaa kun alkaa olla kennot täynnä.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #405 : 17.02.08 - klo: 19.54 »
No tuo nyt ei pidä paikkaansa, että 90% tulis noin nopeesti.

Riippuu paljon laturista miten se Lipon lataa.

Oma laturini vetää kyllä täyteen jännitteeseen asti asetetulla virralla ja vasta sitten rupeaa lataus tippumaan jännitteen pysyessä siinä maksimissa.

Eli kyllä se tunti menee siihen melkein täyteen, vaikka se sen jälkeen puskeekin sinne vielä virtaa. Ei siis todellakaan reilussa puolessa tunnissa mene 90% vaan pikemminkin 90% tunnissa (tasurin kanssa) ja loput sit liruttamalla.

Olishan se jo fysiikan lakien vastaista, jos esim. 5000mAh Lipoon menisi 5A virralla virtaa puolessa tunnissa 4500mAh.

Mutta varmaan on näissä latureiden Lipo ohjelmissa eroja.

Itsellä MRC Super Brain 989 laturi.
Mulla siis jää jännitteen täyteen tullessa vielä tunniksi virtaa työntämään laskevalla jännitteellä, jos ei katkaise aiemmin. Mutta se tunti menee tuohon maks. jännitteeseen + tunti jos ihan viimeseen asti täyteen antaa puskea.
Kyse siis täysin tyhjästä akusta eli vajaa sit vähemmän tuota "alku" latausta.
Axial SCX 10 TR

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #406 : 17.02.08 - klo: 22.19 »
Itsellä MRC Super Brain 989 laturi.
Mulla siis jää jännitteen täyteen tullessa vielä tunniksi virtaa työntämään laskevalla jännitteellä, jos ei katkaise aiemmin. Mutta se tunti menee tuohon maks. jännitteeseen + tunti jos ihan viimeseen asti täyteen antaa puskea.
Kyse siis täysin tyhjästä akusta eli vajaa sit vähemmän tuota "alku" latausta.
Overloaderissa se säädetään akun arvoihin verraten, ajasta viis. Eli itsellä katkeaa lataukset kun akun varaama kapasiteetti ylittää 150% akun "oikeasta" kapasiteetista, mikäli lämpötila tai delta-peak katkaisu ei sitä ennemmin lopeta. Milloinkaan ei kyllä ole näin kauas mennyt latailut.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #407 : 18.02.08 - klo: 02.25 »
ei lipo latauksessa ole deltapeakkia eikä mitään muutakaan.toivon todella että puhutte nyt perinteisen akun latauksesta   :huh:

Mitenkäs se lipolataus menikään!

se ylimenevä virtaska menee ainostaan lämmöksi kun tasuri tasaa kennoja jos lataa ilman tasuria niin aikatarkalleen tyhjään akkuun menee se nimellisarvo ei paljookaan enempää.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #408 : 18.02.08 - klo: 09.16 »
Kyllä ainakin MaxAmpsin akkuihin menee aika paljon yli nimellisarvon. Mitä isompi akku sen enemmän sitä ylimääräistä näyttäs menevän.

Mulla ollut 5 eri 8000mAh ottavaa 2S, 3S ja 4S paketteja ja kaikkiin menee n. 300-500mAh "ylimääräistä" ilman tasuria.
Tuo akun kokohan on minimi arvo mikä sinne pitää mennä eikä suinkaan just se todellinen. Näinhän se on kaikissa akuissa.

Ja jos sulla akku lämpeää ladattaessa niin sit ei ole kaikki kohallaan. Tasurihan toki lämpeää purkaessaan, mutta käytännössä mulla on tasuri jo tasannut kennot ennenkuin koko lataus katkeaa (laskeva lataus), joten jonnekinhan sen virran on mentävä jos ei tasuri sitä kuluta.

Itse asiassa kaikki Liponi ottavat enemmän kuin arvo antaa ymmärtää.

Eli jos joku uusi Lipon omistaja latailee akkujaan niin ei tarvitse ihmetellä jos esim. 5000mAh akkuun meneekin 5238mAh. Ei se ole yliladattu tai muutenkaan viallinen. Uusina akkuihin vaan menee yli nimellisen.

Toki tasuri kuluttaa kans virtaa, joten sekin nostaa noita laturin näyttämiä määriä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #409 : 18.02.08 - klo: 10.05 »
No, kaikkia joita epäilyttää eilen kirjoittamani teksti, jossa sanon, et reippaassa puolessatunnissa lipo 90% täynnä, käykää lukemassa ensimmäinen kirjotus tässä topicissa, sieltä löytyy :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #410 : 18.02.08 - klo: 10.31 »
Niin löytyy, mutta se ei pidä paikkaansa.

Jos laturin maks. latausvirta on 5A ja akkuna vaikka 5000mAh niin 90% tuosta akusta olisi 4500mAh ja jos puolessa tunnissa pitäisi 4500mAh virtaa syöttää se tarkoittaisi 9A latausvirtaa, mikä on mahdoton yhtälö esimerkin laturille ja 1.8C latausvirta Lipo akulle olis jo itsemurhaa.

Tämähän on selvää laskuoppia, eikä tässä nyt oteta huomioon muita hävikkejä mitä latauksessa tulee.

En ole ikinä nähnyt yhtäkään laturia joka työntäisi lähes tuplavirran mitä sen pitäisi.
Enkä ole myöskään nähnyt akkua mihin olisi mennyt 90% nimellisarvostaan puolessa tunnissa virtaa, koska maksimissahan saa ladata 1C.

Li-Mn akulla tuo kyllä onnistuisi, mutta se onkin jo ihan eri asia.
Axial SCX 10 TR

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #411 : 18.02.08 - klo: 21.22 »
Niin löytyy, mutta se ei pidä paikkaansa.

Kyllä se pitää, mutta ei millä tahansa laturilla, lennokit.netissä tuosta on ollut juttua enemmänkin vuosi pari sitten...
Lennokit.netissä oli silloin myös juttua LiPo laturista jolla sai ladattua turvallisesti LiPot 2c latausvirralla, vaikka akkuvalmistaja olisikin speksannut akut 1c lataukselle.
Yleensähän tuo 1c on vain ohjearvo jos valmistaja ei ilmoita muuta, lennokkiväki latailee kyllä tavallisiakin kennoja 2c virralla, en tosin suosittele sitä tehtäväksi millä kennoilla ja millä laturilla tahansa (enkä kenenkä tahansa tehtäväksi).
Nykyään esim Kokamilla LiPo kennoja joita voi ladata huoletta 3c virralla.
Niin myös minulla puski orbit microlader noin 90% täyteen puolessa tunnissa, ensimmäisellä firmwareversiolla jossa oli liPo lataus, yhtään akkua ei edes poksahtanut...
Tosin en ajanut akkujani koskaan "piippuun" vaan lopetin ajamisen heti kun vauhti hiipui, sillon selvisi hyvin tuolla 30min latauksella.

Yksi 2c latauksen mahdollistava akku esim http://cgi.ebay.co.uk/CXARGE-11.1V-1800mAh-15C-LiPo-Battery-2C-CHARGE-RATE_W0QQitemZ350026026662QQcmdZViewItem


Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #412 : 19.02.08 - klo: 10.02 »
No jos lennokki väki on uhkarohkeaa väkeä latauksissaan niin ei nyt missään nimessä kannata tollasia ohjeita jakaa, koska 99% autossa käytetyistä akuista on 1C kennoja.
Ja on itsekin tuolla Lennokit.netissä tullut aloitetun kopukka harrastuksen tiimoilta ahkeraan oltua, eikä sattunut silmään joten harvinaista tuo silläkin puolella on.
Eikä myöskään ole tuossa eka viestissä mitään mainintaa yli 1C lataus virroista tai mistään muustakaan asiaan liittyvästä.

On se nyt ihan eri asia ladata tollasta 20€ pikku akkua kuin 200€ järkälettä joka posahtaessaan kyllä repii tapetit seiniltä.

Minä en sit todellakaan allekirjoita tuota lataus ohjetta, koska se ei käytännössä kuulu ollenkaan auto Lipoja varten.

Eipä ainakaan kukaan ole sanonut käyttävänsä 2C kennoja autossa.

Tuota ohjetta voi sitten jakaa kun se on valmistajan puolelta varma homma ja yhtä turvallista kuin tähänkin asti.

Ps: Taitaa tuo munkin laturi hyväksyä 1.2C latausvirraksi.

Ja kyseessä pieniä akkuja. Mitenhän tuo mun 4S 8000mAh posahtais  :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=SQ0SNESIkWk
Axial SCX 10 TR

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #413 : 19.02.08 - klo: 23.21 »
No jos lennokki väki on uhkarohkeaa väkeä latauksissaan niin ei nyt missään nimessä kannata tollasia ohjeita jakaa, koska 99% autossa käytetyistä akuista on 1C kennoja.
Ei se uhkarohkeaa ole jos on oikeat vehkeet (laturi siis), tyhmää se on silloin jos latailee millä tahansa laturilla yli ohjearvojen. Hyperion EOS 1210i 12S 30N CHARGER
Enkä minä ohjeeksi ole antanutkaan että yli 1c virralla ladata pitäisi, ja jos joku latailee ja posauttaa akkunsa, on turha minulle valittaa (Jokainen tehkööt sen omalla vastuullaan, varoittanut olen). ;)

Eikä myöskään ole tuossa eka viestissä mitään mainintaa yli 1C lataus virroista tai mistään muustakaan asiaan liittyvästä.
Eipä siellä olekkaan, käytännössä (Se ei siis aina kohtaa teoriaa) vain oikealla laturilla sai akun liki täyteen noin puolen tunnin latauksen jälkeen, siis kun akkua ei ajanut ns piippuun.

Minä en sit todellakaan allekirjoita tuota lataus ohjetta, koska se ei käytännössä kuulu ollenkaan auto Lipoja varten.
Eipä ainakaan kukaan ole sanonut käyttävänsä 2C kennoja autossa.
Mistäs aina edes voi tietää mitkä kennot akkupakan sisällä on, monastihan ne on aivan samoje kennoja kuin lennokkiväen vermeissäkin (Kokam ja Etec esim)?
Tuo 1c on siis vain yleinen suositus jos muuta ei ilmoitettu ole, se ei estä etteikö esim 1.5c ladata voisi (Niin kuin tuo linkittämäni laturi pystyy)!
Akun ikä tietenkin lyhenee, niin kuin millä tahansa kennotyypillä jos ladataan yli ohjearvojen.

Tuota ohjetta voi sitten jakaa kun se on valmistajan puolelta varma homma ja yhtä turvallista kuin tähänkin asti.

Ps: Taitaa tuo munkin laturi hyväksyä 1.2C latausvirraksi.
Niin kuin edellä kirjoitinkin, jos valmistaja mainitsee etta 1c on max latausvirta, sitä on hyvä noudattaa.
Mitkä tahansa akut saa räjäytettyä lataamalla niitä liian suurella virralla, ei se ole vain LiXX akkujen ominaisuus, nimimerkillä pöydän polttanyt NiCd kennoilla.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #414 : 23.02.08 - klo: 22.55 »
Moro!

Päädyin tonne ulkomaisten ihmeelliseen maailmaan ja löysin laturin: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5548

Onko aivan susi? Miten muuten tuo hobbycity putiikkina, kellään kokemuksia?

Akkuja aattelin lisää ostaa ja osui silmille tälläinen:
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5263

Miten on, meneekö rahat hukkaan vai?
Laturi ja 2 akkua hintaa 80€ plus toimituskulut, ei paha.
Näillä eteenpäin!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #415 : 24.02.08 - klo: 11.08 »
Johan noita latureita on monella foorumilaisella ja moni niitä onjo suositellutkin, niinkuin itsekkin teen. Eli passeli laturi tasurilla sopu hintaan. Itse latailen tuolla niin sharkin 1700mAh Lipoja kun sähköaseen 4000mAh Lipoa. Lievää lämpenemistä huomattavissa kun lataa isommilla virroilla.

Ja mitä akkuun tulee niin juuri noita käytän itse sharkissa, kuin myös moni muu myyrin porukasta. Hintalaatu suhde on kohdallaan noissakin.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #416 : 24.02.08 - klo: 12.33 »
Itse latailen tuollaisella LiPot ja muut akut.
http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6408
Sisäänrakennettu balanceri ja 240/12v sisääntulo on ihan jees näin amatöörikäytössä.

Löytyy myös suomesta ainakin Rc Sabesta kysymällä.


Edit, olis ollut parempi paikka laturiosioon  :roll:


« Viimeksi muokattu: 24.02.08 - klo: 12.52 kirjoittanut hannu_s »
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa slashdot

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #417 : 24.02.08 - klo: 13.11 »
Moro!

Päädyin tonne ulkomaisten ihmeelliseen maailmaan ja löysin laturin: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5548

Onko aivan susi? Miten muuten tuo hobbycity putiikkina, kellään kokemuksia?

Akkuja aattelin lisää ostaa ja osui silmille tälläinen:
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5263

Miten on, meneekö rahat hukkaan vai?
Laturi ja 2 akkua hintaa 80€ plus toimituskulut, ei paha.

Joo tuolla united hobbiesissa on ihan naurettavat hinnat. Ja tulee ihan nopeesti mulla meni vajaa 2 viikkoo kun tilasin kolme lipoa tuli vielä lentokoneessa vaikka ei sais.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #418 : 24.02.08 - klo: 13.40 »
Tämä on myös aivan naurettavan halpa laturi / balansseri. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2055
Hyvää kommenttia on myös saanut.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #419 : 24.02.08 - klo: 15.05 »
Halpa on, mutta eihän tuolla lataa radion akkuja.
Muutenkin 2A maks. latausvirtana niin eipä välttämättä pitkään riitä, jos isoja akkuja tulee hommattua.
Axial SCX 10 TR