Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1493570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tonza1975

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #510 : 02.05.08 - klo: 15.07 »
Hei. Mites onnistuu kahden samanlaisen erillisen lipoakun liittäminen rinnan jollain yhdistyspiuhalla. Erilliset akut kun on halvempia kuin yksi suuri ja lisäksi tuo mahtuu autoon paremmin. Ampperitunnit taitaa tuplaantua, mutta miten on virranantokyky? jos on vaikka 18C akkuja niin kuin käy? Eli tarkoituksena naittaa 2kpl kolmekennoista 2200mAh akkua rinnan että virtaa riittää hieman pidempään ajeluun.

Kyllähän siinä virranantokykykin kasvaa samassa suhteessa kuin kapasiteetti. Eli 18C x 4400mAh (79A) entisen 18C x 2200mAh sijaan. Mahd. lyhyt, paksu piuha väliin, ettei häviöitä tule ja ehdottomasti kunnolliset liittimet, esim. Deans tai uudet Traxxasit hyvin juotettuina.

Tai sitten juotat akkujen piuhat rinnan suoraan yhteen liittimeen, jos ei kytkentää tarvitse purkaa jatkossa. Tämä kai se paras keino on?

Ja mitenkäs tämän jälkeen mahtaa käyttäytyä tasaava laturi vai voiko edelleen kummankin akun ladata omista tasuriliittimistään? Onko kumminkin turvallisuuden kannalta parempi pitää akut "erillisinä" ja pistää latauksen jälkeen taas kytkypiuhoilla yhteen?
Missä täs on jarru?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #511 : 02.05.08 - klo: 16.50 »
Suosittelen lataamaan /tasaamaan yhä kunki akkupaketin erikseen.
Teoriassa pitäisi riittää jos kennomäärä pysyy sallittuna, että tekee Tasuri-Y-haaratun liitojohdon.
Samoin teoriassa pitisi saada tulpa määrä kennoja täyteen samaan aikaan.

Mä tein Y-johdot, ja sen viereen Y-tasausjohdon (käytin tasurin optiojohtoja tähän).

Laturi+tasurin Y-haara-parin kanssa lataama/tasaama akku tuli valmiiksi ja pistin kunkin paketin yksinään tasuriin vertailuksi.
Tulos: se halus 10 minsaa taas tasata. Kumpaakin. Yksilöiden vaihto haarasta toiseen ei vaikuttanut.

Yksinään tasatun saa tunkee sinne vaikka viis kertaa, ja se on yhä valmis.
Joko piuhojan pienikin hävikki näkyy, tai ne optiosovittimien johdot on B-laatua.

Vertaileva testi: Lähtöpiste oli tasattu.
Ladatessa kokeeksi ilman tasuria, ja mittailemalla irtomittarilla ei eroja huomannut.
Tasuri ei duunannut valmiita edes viittä minuuttia setti. 
Ajansäästöä tuli, mutta ei puolittunut kuten teorissa.
En kuitenkaan rupea eri aikaan tasaaman ja lataamaan vastakaan. Vikatilanteen "tuplaturva" puuttuu.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hellej

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #512 : 07.05.08 - klo: 19.27 »
no nyt olisi aika ladata ensimmäinen li-po akkuni, tuosta li-pojen latausprosessista sellainen kysymys, että onko jännitteen ensin tarkoitus nousta ja sitten vähän laskea kun akku tulee täyteen, niinkuin nimh akkujenkin jännite?
[Shark Monster RTR]

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #513 : 07.05.08 - klo: 19.40 »
LiPon kennojännitteen pitää ladatessa nousta 4.2 volttiin ja jäädä siihen. Jos kennoissa on epätasapainoa, täyden kennon jännite voi välillä pudota 4.18-4.19 volttiin, mutta nousee lopuksi (kun muutkin kennot ovat ) 4.2 volttiin.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #514 : 10.05.08 - klo: 18.45 »
Tämä ei ole LiPo asia, mutta voiko 6.0 V 1300MaH Ni-Mh akkua lanata Ni-Mh/Ni-Cd 230v Laturilla? Olen ladannut sillä Sharkin 7.2 v 1100 MaH akkua.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #515 : 10.05.08 - klo: 20.00 »
Voi.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #516 : 10.05.08 - klo: 21.06 »
Ja Latausvirtahan on 2a, kuin Sharkin akussakin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #517 : 10.05.08 - klo: 21.22 »
Kyllä... Pienempi virtakaan ei olisi pahitteeksi, älä ainakaan isommalla virralla mene lataamaan.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #518 : 11.05.08 - klo: 10.46 »
kyllä! Pienempää lataus virtaa ei ainaskaan ole, koska muut ovat 3,5a ja 5a. Jos saa vielä kysyä, että voiko samalla virralla ladata 4.8V 3700 mah tai pienempää Mah lukemaa, mikäois rajoitteena? kiitos jo etukäteen! :smiley:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa MRq

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #519 : 14.05.08 - klo: 12.23 »
Hommasin Losin xxx-s touring autoon Mamban 5700 motin ja Sidewinder noparin. Akkuna on 3200mAh 20C lipo. Uskaltaako akulla ajella tuolla motti/nopari yhdistelmällä.

Onko jotain tiettyjä merkkejä ajossa mistä voisi huomata että akun virranantokyky ei riitä?

Sitten lataukseen liityvä kysmys:

Onko akku täynnä kun jännite on 4,2V/kenno vai meneekö sinne vielä paljonkin sitä virtaa. Latasin mainitsemaani akkua ensimmäisen kerran n 20min 2,8A virralla jonka jälkeen jännite oli molemmissa kennoissa 4,20V. Lopetin latauksen tähän kun rupesi pelottamaan että jännite nousee tuon yli.


Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #520 : 14.05.08 - klo: 12.38 »
Mikäli akku ei kestä noparin/motin ottamia virtoja lämpeää se huomattavasti. Ja varsinkin lusikan tiskiin pistäminen paikaltaan haukkaa virtaa paljon, jos tällöin esiintyy "kakomista" lähdössä niin voi olla että ei akku pysy mukana...

Ja olihan sulla siis lipo laturi millä latailit? Akku on täynnä kun kummankin kennon jännite on tuo 4.20V
Mikäli laturisi ei olle tasaava niin silloin lopettaa 8.40V latauksen. Mikäli taas oli tasaava niin tasaa kennot tuohon 4.2V.

Se että latasit vain 20 min niin kertoo siitä että akku ei ollut lähellekkään tyhjä, ja varsinkin kun latasit alle 1C:n arvolla. Akkuasi siis saa ladata 3.2A maksimissaan. Ja tällä latausvirralla kestää sen n. 1 tunti niin akku on täynnä.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #521 : 14.05.08 - klo: 14.13 »
Kuullosti pelottavalta tuo "Latasin mainitsemaani akkua ensimmäisen kerran n 20min 2,8A virralla jonka jälkeen jännite oli molemmissa kennoissa 4,20V. Lopetin latauksen tähän kun rupesi pelottamaan että jännite nousee tuon yli."   :embarrassed:
 

Ilmeisesti käytät jotakin muuta kuin lipo-laturia, koska lipolaturit tietääkseni kaikki lopettavat lataamisen automaattisesti kun akut täynnä...

Älkää ihmiset leikkikö, lipo-akuille lipolaturi

Poissa MRq

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #522 : 14.05.08 - klo: 14.33 »
Laturi on kyllä lipo laturi mutta ohjekirjassa ei lue että se katkaisisi automaattisesti latauksen kun akku on täynnä niin siksi lopetin lataamisen tuohon 4,20V:iin.

Tässä on kyseinen laturi:

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=52_53&products_id=25813&pname=Hot%20Power%20(#5016)%20Intelligent%20Digital%20Balance%20Charger

En tiedä laturin laadusta mutta vaikuttaisi ihan pätevältä näin ensituntumalta.
Ohjekirja on mielestäni vaan aika syvältä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #523 : 14.05.08 - klo: 14.58 »
Ei sen latauksen kuulukaan katketa heti, vaikka jännite tulee maks. arvoon.

Anna vaan olla laturissa, jos haluat ihan "piri" pintaan. Jännite kyllä pysyy tuossa 4.2V/kenno, vaikka lataus jatkuukin laskevalla virralla.

Ja lyön pääni vetoa, että jos laturi on ehjä niin se katkaisee kun akku on täysin täynnä. Semmosta Lipo laturia kun ei ole olemassakaan mikä pitäisi itse sammuttaa oikeasssa kohtaa.

Harvinaisen hyvää ja oma-aloitteista toimintaa että varovainen olit ja katkaisit jos et varma ollut miten nuo toimii  :azn:
Monet kun on niin käsiä, että tupeksii ihan miten sattuu.

Omakin laturi jatkaa maks. tunnin, vaikka jännite tulee 4.2V/kenno arvoon. Latausvirta siis tippuu kokoajan, eikä käytännössä loppuajan 0.??A virroilla nyt merkitystä enää olekaan.


Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #524 : 14.05.08 - klo: 15.01 »
Tärkeää että sulla on tietysti lipo latausohjelma päällä, olet valinnut oikean kennomäärän ja latausvirran.
Tämän jälkeen ei muuta ku lataat... laturi katkaisee kyllä kun akku on täynnä.

Akun maksimi jännitehän tulee täyteen ennen kapasiteetin täyttymistä.
Eli kun akku on saavuttanut maksimijännitteen niin laturi alkaa tiputtaa latausvirtaa täyttäen silti akun kapasiteetin täyteen asti.

Jokatapauksessa jos sulla jännitteet on jo noussu maksimiin niin käytä akkua.
Kun seuraavan kerran lataat niin varmistat vain oikeat asetukset lataukseen ja annat ladata kunnes lopettaa.

Poissa MRq

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #525 : 15.05.08 - klo: 10.22 »
Kiitoksia Duster ja HOKE vastauksista.

Taas selvensi hieman tota lipo lataushommaa.

Hyvin ainakin liikutti autoa tuo 3200mAh akku ja ajoaikaakin riitti eikä edes hyytynyt meno vielä.
Pitää latailla ja katsoa paljonko menee mAheja sisään.

Joo ei viitsi riskejä latauksen kanssa paljon ottaa kun on tossa kämpässä sen verta fyrkkaa kiinni, eikä vaimokaan varmaan kovin mielissään olis jos talon polttaisin tän harrastuksen takia.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #526 : 17.05.08 - klo: 17.45 »
Kysymys niille, jotka tietävät lipojen "henkiinherättämisestä"...

Tänä aamuna latailin pikkulipoa assoon, eli akku 1/18 kokoiseen vekottimeen tehty.
7,4v - 1800mAh - 15C jatkuvaa, 25C hetkellistä - spekseillä.

Aamulla kytkin laturiin perusasetuksin, mitä käytän kaikkiin muihinkin samanlaisiin akkuihin.
Ice ei tykännä ladata, vaan kerto kennojen alhasesta määrästä. Autolla oli sitä edellisenä
päivänä ajettu Mamba Max säätimellä, jossa CutOff asetettu 6v kohdalle. Käytännössä mambis
ei siis voinut kuluttaa akkua alle "turvallisen rajan", mutta niin kävi...  :undecided:

Aluksi vaihdoin liitännät, katoin että kaikki johdot on kolvauksissaan ja niin olivat.
Balanserikaan ei balansoinut akkua, niin tyhjäksi oli näemmä korkannut. Noh, muistelin
jonkun vinkkaisseen mahdollisuudesta ladata lipoa pari sekuntia nimhi akun speksillä
ja koittaa sitten uudelleen lipolle suunnatuilla arvoilla. Koitin kikkaa ja latasin 5 sekkaa
nimh asetuksin, siirsin lipo asetukselle ja kas kummaa, akku lähti lataamaan ja volttimäärä
alkoi josta 5-6v väliltä, turvaraja (2,8v-3,2v/kenno) = 5,6v ja aika lailla ton verran oli,
ellei jo hieman allekin.

Latasin akkua ja täyteen tuli. Balanseri toimi samalla, kun latasin. Vielä en ole ajanut sillä
metriäkään, mutta pitää kokeilla illan treenissä. Kiitokset sille, joka asiasta jossain vaiheessa
on kertonut, muuten ois menny lipo roskakoriin.

Sit kysymykseen: Mitä tollanen "tapaturma" tekee akulle? kuluu varmasti, mutta onko pelastusoperaatio
kuitenkin ihan pysyvä, vai miten lipolle käy? huomioitavat seikat, varoitukset ym.. otetaan vastaan.
Nimim. "tietoa ei koskaan voi olla liikaa, mutta on tilanteita, joissa tieto lisää tuskaa"  :grin:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #527 : 17.05.08 - klo: 19.22 »
Laita noparin katkaisu 6.5V niin jää enemmän varaa.

Tarkkaile eka ajo, että akku toimii normaalisti eikä kuumu jne.

Sit eikun kovaa ajoa vaan.

Kyllä ne monesti ihan normaalisti toimivat jatkossa.
Axial SCX 10 TR

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #528 : 17.05.08 - klo: 21.40 »
Samoilla spekseillä olevan lipon sain elvytettyä alle 2V kennojännitteestä. Akku toimii ihan moitteettomasti, on vaan syytä ladata joka kerta balanserin kanssa, tahtoopi olla taipumus purkaa kennot epätasaisesti. Kapasiteetti ja purkuvirta tuntuisi olevan vielä ihan kohdallaan.
Flying Calacucco

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #529 : 21.05.08 - klo: 14.39 »
Mikä on turvallisuuden nimissä max. virta, mitä akkuun uskaltaa ladata?
Esim. kun suositellaan 7,4v akulle se 8,4v, mitä jos laturi näyttää 8,6v?
Entäpä laturin arvioima latausarvo, paljonko voi heitää, onko Ice:stä kokemuksia?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #530 : 21.05.08 - klo: 14.44 »
max virta yleensä 1C, jännitteen ja kapasiteetin tietää kyllä laturi.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #531 : 21.05.08 - klo: 14.54 »
Ok, meinasin lähinnä tota, että jos laturi näyttää volteiks 8,6v niin onko turvallista jatkaa?
Voihan se Ice heittää kymmenyksillä, mutta mitä poppoo suosittelee?

Kymysys: Omistan maxampsin 1550mAh lipon. Icen laturilla ei voi määrittää lipon mah kokoa kuin
100-väleittäin eli 2100 - 2200 - 2300. Millä arvolla siis lataan lipoa, jotta saan sen täyteen? Itse
laitoin sen 1,5A latingilla, mutta nyt jää sitten 50mAh lataamati ja vaikka vähän onkin, niin häviöö
silti, joten mitä pitäisi tehdä, jotta akun saa täyteen?

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #532 : 21.05.08 - klo: 15.03 »
Alotat sen latauksen "uudestaan", eli kun laturi katkaisee, laitat sen vielä lataamaan niin akku tulee täyteen.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #533 : 21.05.08 - klo: 16.10 »
Ok, meinasin lähinnä tota, että jos laturi näyttää volteiks 8,6v niin onko turvallista jatkaa?
Voihan se Ice heittää kymmenyksillä, mutta mitä poppoo suosittelee?

Kymysys: Omistan maxampsin 1550mAh lipon. Icen laturilla ei voi määrittää lipon mah kokoa kuin
100-väleittäin eli 2100 - 2200 - 2300. Millä arvolla siis lataan lipoa, jotta saan sen täyteen? Itse
laitoin sen 1,5A latingilla, mutta nyt jää sitten 50mAh lataamati ja vaikka vähän onkin, niin häviöö
silti, joten mitä pitäisi tehdä, jotta akun saa täyteen?


Ei kai se nyt niin ole, että jos 1,5A virralla lataat, että akkuun tulee tasan 1500mAh?? Kyse on latauksen maksimivirrasta, joka alkaa pienemään kun 4,2V kennojännite tulee täyteen. Minun logiikalla akku tulee ihan yhtä täyteen, latauksen kesto ainoastaan pitenee.

Ja vastauksena ensimmäiseen kysymykseesi: Ei ole turvallista jatkaa, olettaen että kyseessää on kahden kennon LiPo.
Flying Calacucco

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #534 : 21.05.08 - klo: 17.08 »
Ok, kiitoksia tiedosta. Ajattelin samaa, ettei ole turvallisuuden nimissä järkevää jatkaakaan. Onneksi omat balanserit pistää sen tarkalleen siihen 2S lipossa = 8,4v lukemaan, välillä 0,01 alle. Niin ja se vissiin menee noin, että lataa sitten sen lyhyen ajan pidempään, koska kun koitin ladata uudestaan, niin tuli vain teksti: akku on valmis.

Nyt vaan heräs ihmetys. Taannoin laitoin, että akku meni sellaseen tilanteeseen, että joutu nihm modee käyttää pelastukseen. Tossa reilu 10min sitten iskin toista akkua balanseriin, ei sanonut yhtään mitään mikään valo ja koitin muita akkuja balanseriin, niissä valot sytty. Noh, laitoin akun latinkiin ja ei perk... ei lähtenyt lataamaan. Tästä se neljä päivää sitten ei toinen akku ladannut. Heitin tohonkin 10s nimh modee ja rupes lataa lipo modella.

Sitten se ihmetys: noparina mamba max, jossa cutoff 6v:ssä. Kertokaa miten on mahdollista, että menee alle jännitteen, kun cutoffi käytössä. Okei, akkua ei ladattu ajojen jälkeen, mutta seissyt vain 3-4 päivää pöydällä, eihän se siinä ajassa itsestään tyhjene alle, vai tyhjeneekö?

Alkaa pikku hiljaa mietityttää, että meneekö akut mäsäks tätä tahtia  :embarrassed:
(Ladattu on oikeilla spekseillä [AINA] balanserin kanssa ja cutoffi käytössä + luonnollisesti ajot lopetettu, kun
akku rupee hiipumaan).

Neuvoja, ehdotuksia?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #535 : 21.05.08 - klo: 17.24 »
Ok, meinasin lähinnä tota, että jos laturi näyttää volteiks 8,6v niin onko turvallista jatkaa?
Voihan se Ice heittää kymmenyksillä, mutta mitä poppoo suosittelee?

Kymysys: Omistan maxampsin 1550mAh lipon. Icen laturilla ei voi määrittää lipon mah kokoa kuin
100-väleittäin eli 2100 - 2200 - 2300. Millä arvolla siis lataan lipoa, jotta saan sen täyteen? Itse
laitoin sen 1,5A latingilla, mutta nyt jää sitten 50mAh lataamati ja vaikka vähän onkin, niin häviöö
silti, joten mitä pitäisi tehdä, jotta akun saa täyteen?


Ei kai se nyt niin ole, että jos 1,5A virralla lataat, että akkuun tulee tasan 1500mAh?? Kyse on latauksen maksimivirrasta, joka alkaa pienemään kun 4,2V kennojännite tulee täyteen. Minun logiikalla akku tulee ihan yhtä täyteen, latauksen kesto ainoastaan pitenee.

Ja vastauksena ensimmäiseen kysymykseesi: Ei ole turvallista jatkaa, olettaen että kyseessää on kahden kennon LiPo.

Laita se maksimi arvo yli siitä akkusi kapasiteetista.

1550 on vain nimellinen kapasiteetti, ja akkusi aika varmasti latautuu yli 1600 mahhia jos tyhjästä aloitat lataamisen.
Kyllä se laturi osaa lopettaa latauksen kun akku on täynnä, mutta se maksimi arvo on turvallisuutta varten jos laturi ei jostain käsittämättömästä syystä tunnistakaan milloin akku alkaa tulla täyteen.

Itsellä on mennyt 1700 lipoon yli 1800 mAh...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #536 : 21.05.08 - klo: 23.22 »
Ja itsellä 4S 8000mAh yli 8800mAh :wink:

Akun kapasiteetti onkin vain minimi mikä pitää uuteen akkuun mennä, kun akku on kunnossa. Ja käytettyynkin (50 kertaa ladattuun) menee minimi eli kapasiteetti.
Axial SCX 10 TR

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #537 : 24.05.08 - klo: 20.39 »
Saakos tuollaisia pussukoita, missä lipoja on turvallista ladata/säilyttää mistäänpäin Suomea?

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #538 : 24.05.08 - klo: 20.42 »
Medasecillä ainakin on liposäkkejä.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #539 : 26.05.08 - klo: 12.21 »
Laita noparin katkaisu 6.5V niin jää enemmän varaa.

Noparina Mamba Max ja 2s lipolle voi laittaa vain 6v katkasun, sit 11,1v omansa jne...
Välimaastoa ei siis ole, joten miten valitsen 6,5v? Vai onko mamballa uusi softa, jossa
cutoffin voi itse määrätä, vai voiko sen jo nyt määrätä itse?

Voi hyvin olla, että jäänyt huomaamatta, mutta mites auto cut-off toimisi (mambassa),
kellään kokemuksia?