Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1493543 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #600 : 26.06.08 - klo: 17.23 »
Noniin, nyt kaikki on selvää kuin mikä, kiitoksia hyvin paljon.

Tilanne on se, että minulla ja kaverilla on vanhoja lipoja, 2s ja 3s lipoja, joista puuttuu tasuri liitin.

Akut on ennen tasattu kennojen navoista suoraan, näiden valmistus ajankohtana ei tiedetty mistään tasureista.

Kiitoksia!
Näillä eteenpäin!

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #601 : 01.07.08 - klo: 17.41 »
osaako joku sanoo kauanko NOIN ajelee 8000 mah 7.4v lipolla harjattomilla kiluilla? pitkä ajoaika olis kiva!!! mut noi akut tuppaa vähä makseleen! kartoitan vaan vähä et kannattaako tommosta isoo akkua hommata!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #602 : 01.07.08 - klo: 17.52 »
Riippuu täysin autosi tyypistä, onko 2wd, millainen moottori on, millaiset muut sähkö osat on ja millainen ajotyyli ja ajoalusta löytyypi. Voin sanoa että jos on kevyen luokan auto ja auton sähköt eivät ole raskaassa rasituksesa, niin kyseinen akku kestää joka tunninkin tai enemmän.
- Tapsa

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #603 : 01.07.08 - klo: 19.30 »
jep! tulos on hpi e-firestorm ja siihen tommonen combo http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HL011 ja ajotyyli/alusta saattaa olla ihan mitä mieleen tulee!mut jos edes lähelle sitä kolmeeki varttia pääsis ni olis ihan jees!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #604 : 02.07.08 - klo: 19.57 »
Tuolla honkkarissa on aika halpaa tosiaan, esim:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160243906348

Tai 2-kennoinen http://cgi.ebay.com/RC-car-Truck-boat-Lipo-battery-5000mah-25C-7-4v-NEW_W0QQitemZ130226400018QQihZ003QQcategoryZ34056QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Tiedä sitten laadusta, mutta itse olen siirtymässä nimh:stä lipoon niin eiköhän nuoin ne pieksisi.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #605 : 03.07.08 - klo: 15.15 »
Onko kenelläkään käyttökokemusta Hyperion LBA10 Balancer ?

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #606 : 03.07.08 - klo: 17.39 »
Minulla on Hyperion LBA10 balanseri, mitä tahtoisit tietää?

Omastani hyviä kokemuksia, josko käyttämään oppi hitaasti. (Pitää sentään yhtä nappulaa painaa jos tahtoo ladatessa tasata)  :mrgreen:

Pelkkä tasaus kun johdot vaan iskee kiinni.  Toimiva peli, ei ongelmia.  Tasaa myös ne 123-akut tms.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #607 : 06.07.08 - klo: 15.32 »
Heisan. Mitä eroa on Balanssaavalla lipolaturilla ja pelkällä lipolaturilla ? Eli, lataako "balansserilaturi" akkuja siis normaalistikkin, eli tarvitseeko kyseisen härvelin rinnalle normaalinkin lipolaturin ? Kyseisiä härveleitä saa edullisestikkin, mutta tahtoo laturin joka lataa myös normaalistikkin. NiMH/NiCd lataus ominaisuutta EN tarvitse välttämättä, kunhan osaisi vaan ladata lipokkeita.
- Tapsa

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #608 : 06.07.08 - klo: 15.49 »
No eihän laturin rinnalle nyt laturia tartte :lol:

Toisessa on tasuri itsessään ja toisessa ei joka tarvitsee rinnalle irrallisen tasauslaitteen.
Axial SCX 10 TR

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #609 : 06.07.08 - klo: 16.20 »
No eihän laturin rinnalle nyt laturia tartte :lol:

Toisessa on tasuri itsessään ja toisessa ei joka tarvitsee rinnalle irrallisen tasauslaitteen.
Ok. Muttakun ihmettelin vain että onko toi silti pelkästään laturi jossa on balansseri, vai tarkoittaako toi "balanssaava lataus" jotain muuta kuin normaalia akun käyttölatausta. Enivei, oli vain pakko kysyä kun oma elektroniikan ymmärtämis kykyni tyssäsi tuohon :cheesy:
- Tapsa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #610 : 06.07.08 - klo: 20.18 »
Onkos kellään kokemuksia tämmösistä akuista? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6422&Product_Name=ZIPPY-H_2500mAh_2S1P_30-40C_Lipoly_Pack

Toi mamba max vaatii kyl lipon, et siitä saa kaikki mehut irti, nimheillä ei renkaat edes sutase. Tommosia voisin pari kappaletta ostaa ja pistää rinnan. Pitäis kyl siinä tapauksessa riittää, vaikka tuskin ihan 40C virtoja tuosta ulos saa (vai meinaako tuo 40C lyhytaikaista virranpurkua ja 30C jatkuvaa?), uskomattomalta tuntuisi kun noin halpa kuitenkin. Mutta uskaltaako noita halpalipoja ostella, vai tarviiko pelätä, että kohta syttyy?
| Academy | Axial |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #611 : 06.07.08 - klo: 22.37 »
Pienempi luku tietty jatkuvaa.

No yleensähän hinta/laatu kulkee käsikädessä, mutta saattashan tuo toimiakin.

Itse jopa pelkäisin tulipaloa, mutta jännitystähän pitää elämässä olla :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #612 : 17.07.08 - klo: 17.15 »
perskule! ajelin tos nosramin 8000 2s lipolla! ja tehoja riitti hyvin siihen asti ku ekan kerran pätkäs! si menin ja laitoin laturiin niin laturi näytti jännitteeks 5,4v!!! toivottavasti ei heti menny akku piloille! ku on oikeen jo 3 päivää vanha ja makso 150e!!! :embarrassed:
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #613 : 17.07.08 - klo: 17.43 »
Onks sulla noparissa cut-offi?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #614 : 18.07.08 - klo: 17.28 »
ei ilmeisesti taida olla kun päästi voltit noin alas! mul on tää setti! http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HL011

no ei onnex menny ainaka täl kertaa akku sököks! hyvin potki viä tänään ku kävin firee rääkkäämässä!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #615 : 18.07.08 - klo: 21.01 »
Eikö noparin mukana tullut muka ohjekirjaa, jossa lukee ominaisuudet?
Axial SCX 10 TR

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #616 : 18.07.08 - klo: 22.40 »
eipä tullut mitään lappusia mukana! mut netistä luéskelin niin ei vissiin katkaise muuta ku lämmön takia!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #617 : 18.07.08 - klo: 23.07 »
Et aattelit sit ekana kokeilla ja sit katsoa vasta mitkä laitteet itsellä on?
Axial SCX 10 TR

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #618 : 18.07.08 - klo: 23.22 »
niin ku aattelin et tommosella 8000 mah akulla ajaiskin hetken aika! kesti ehkä 20 min kun jo pätkäs!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #619 : 19.07.08 - klo: 00.31 »
Niin siinä voi käydä jos ei jaksa/kiinnosta ottaa selvää laitteiden spekseistä, että ovatko sopivia omaan käyttöön. Lipoja kun sattuu olemaan monenkaltaisia, 7,4v ajoakuista aina 22.2v akkuihin. Sen peruusteella et voi ostaa nopeudensäädintä että katsot akkujesi milliamppeeritunnit, tarvitset vähintäänkin sen tiedon minkä volttisia ovat ja minkä tyyppisiä.

- Tapsa.

« Viimeksi muokattu: 19.07.08 - klo: 01.02 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa Mäksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #620 : 19.07.08 - klo: 00.53 »
Aattelin että nyt olis aika ostaa jo ensimmäinen lipo. Noparina on mamba sidewinder ja 5700kv motti. Lipoksi olen kattellut maxampsin 5000mah 2s pakettia. Laturina mulla on venomin pro charger ja siinä on sisässä balanseri, eli sopiiko maxampsin balanserijohto suoraan venomin mukana tulleeseen?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #621 : 19.07.08 - klo: 01.04 »
Aattelin että nyt olis aika ostaa jo ensimmäinen lipo. Noparina on mamba sidewinder ja 5700kv motti. Lipoksi olen kattellut maxampsin 5000mah 2s pakettia. Laturina mulla on venomin pro charger ja siinä on sisässä balanseri, eli sopiiko maxampsin balanserijohto suoraan venomin mukana tulleeseen?
Riippuu ihan siitä minkämerkkiselle balansseriliittimille laturin mukana tullut balansseri piuha on, esim. align tms, ja riippuu siitä millaiset balansseri liittimet akuissa tulee olemaan, eli minkä minkä merkkiset nekin ovat.

« Viimeksi muokattu: 19.07.08 - klo: 01.07 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa Mäksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #622 : 19.07.08 - klo: 10.42 »
Jos tilaan medasecilta sen lipon niin niissä näyttää olevan hyperionin tasausliitin? Eli pitääkö mun ostaa tällänen http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=2_22&products_id=755 Onko toi liitin mikä menee tosta balansauslevystä laturille kaikissa latureissa samanlainen?

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #623 : 19.07.08 - klo: 21.53 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37551&grpid=5018

Tekeekö tuolla laturilla mitään?Eikös tuohon vaan tarvii tuon virtalähteen ja ei muuta?1000-1800mah lipojen lataukseen tulis.

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #624 : 20.07.08 - klo: 17.01 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37551&grpid=5018

Tekeekö tuolla laturilla mitään?Eikös tuohon vaan tarvii tuon virtalähteen ja ei muuta?1000-1800mah lipojen lataukseen tulis.

?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #625 : 20.07.08 - klo: 19.46 »
Ei tuo nopein mahdollinen ole mutta ajaa asiansa varmasti mainiosti, varsinkin kun tarkoituksena on ladata akkuja missä ei ole hirveästi milliampeereja. Itse olen sharkin kanssa tullut toimeen hyvin lähes vastaavalla ja muutamalla 1700MAh akulla.
Ja virtalähteen tuo vaatii..eipä muuta.

Edit: Itse asiassa tuohan taitaa olla samanlainen kuin oma, paitsi että mun on oranssi(muuttivat väriä taannoin mutta sama malli numero/merkintä päällä), kopterin 3 kennoisia tullut myös ladattua ja tuohon kuuluva saman merkkinen virtalähde maksaa muistaakseni about saman minkä tuo itse laturi.
Sama laturi:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=14801
Ilmeisesti tuohon kuuluva/sopiva muuntaja..ihan saletti en ole.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=9631
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo: 20.30 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #626 : 21.07.08 - klo: 11.01 »
Tilaan sit tuon laturin ja virtalähteen sabelta tai hobbypeoplelta(kummastakin sais mt18mt:hen spurrin samalla :azn:),Mutta samalla vois akunkin tilata.Mikä olis hyvä 1200-1500mah lipo?

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #628 : 21.07.08 - klo: 12.16 »
kaverilla on ylimääräsenä pari 3kennosta lipoo! mut mun nopari ei siedä kun kahta kennoo. niin voisiko akut purkaa ja läjätä niistä esim kolme 2kennosta tai vaikka yhden 4kennosen 7,4v lipon?
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #629 : 21.07.08 - klo: 12.19 »
4 lipokennosta ei todellakaan tule 7.4 volttia.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini