Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1499984 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #690 : 14.08.08 - klo: 18.32 »
Taidanpa silti pysyä vähän laadukkaammissa..
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #691 : 14.08.08 - klo: 18.45 »
Ei palanut. Avasin laturin ja kymmenien "FET":ien ( tai vastaavien ) joukosta 2kpl oli irronnut. Uskaltaako käyttää tätä laturia? Balansseri siis toimii. Kokeilin lataamista ja balanssaamista "fettien" irtoamisen jälkeen, ja kyllä tuo näytti toimivan, paitsi jännite nousi ruudun mukaan pikkuhiljaa ylöspäin 10min balanssaus aikana 11,53:sta 11.80V. Normaalia ???

Kuinka monta volttia 3 kennoisella lipolla saa olla jännitttä maksimissaan, että pysyy turvallisena ? Kiitos !
« Viimeksi muokattu: 14.08.08 - klo: 21.16 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #692 : 14.08.08 - klo: 18.52 »
Yhden kennon maksimi jännite on 4,2V joten 3 kennosen lipottimen maksimi jännite on 12,6.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #693 : 14.08.08 - klo: 20.31 »
Jees. Ei silti vielä riitä vastaukseksi uskaltaako tuolla ladata tai tasoittaa enää mitään. Noh, ostetaan uusi laturi saman tien tilalle jos ei toimi, mutta haluan vain kuulla mielipiteitä asiasta.
- Tapsa

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #694 : 14.08.08 - klo: 20.34 »
On niitä "fettejä" varmaan laitettu muutama ylimääräinen jo tehtaallakin... Samoin savua, että saa kivoja efektejä latauksiin... Eli tsekkaa palovakuutuksesi, ja anna palaa!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #695 : 14.08.08 - klo: 20.37 »
Huoh... Huomenna tulee mukava potti raha atilille, joten juuri kysyinkin että uutta laturia vai eikö ? Sen verran sanon että rahasta ei ole kiinni, ostan vaikka oikean Bantamin kalleimman laturin ja sille Flight Powerin 6S akut jos ei muuta sitten...
- Tapsa

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #696 : 14.08.08 - klo: 20.56 »
Jos ei kerran ole rahasta kiinni, miksi pitää ensin ostaa p....a. Mulla on rahasta kiinni monestikin tämä harrastus, mut en ole esim. kiinan ihme akkuja ja latureita ostanu, enkä osta.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #697 : 14.08.08 - klo: 21.03 »
Tällä kertaa kun ei ole niin merkitystä, ostin akkujen kanssa tuon kun sattui olemaan kehuttu. Yleensä aina ollut kiinni rahasta minunkin laturi ostokset ja koko harrastus... Jos tarvitsee ostaa laturi niin mielummin samalla sitten kunnon laturi, ei jaksa pelata rimpuloilla enkä ala pelleillä paloturvallisuus kysymyksissä.

Btw. se balansseri olisi kyllä toiminut, ainoa vaan että olin unohtanut yhden piuhan välistä jonka seurauksena tuli errori ja kipinöitä akun liittimestä.

« Viimeksi muokattu: 14.08.08 - klo: 21.16 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #698 : 14.08.08 - klo: 21.55 »
Itsellä on Imax B5 laturi ja joku Kiinan ihme Lipo-akku. Molemmat on kyllä toiminut aivan virheittä, ja hyvä niin. :azn:
Vaikka en paljon kyllä odottanut noilta kun ostin, mutta hyvin on toiminut.
Jos harrastaisin pelkkiä sähköautoja niin varmasti hommaisin heti kunnon vehkeet.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #699 : 16.08.08 - klo: 14.21 »
Kun tuossa tuli noita Zippyjä kehuttua, niin sittenhän sitä alkaa tapahtumaan...
Vika löytyy kyllä peilistä kun tuli purettua kohtuullisen suurilla virroilla ja pienellä koneella 1/8 krossarissa uutta 4S pakkaa. Moottorikin varmaan meni samassa testissä kun lämpöjäkin sain mitattua 133°C...  :roll:
Onneksi oli juuri koppa auki ja auto pysähdyksissä, niin sain sukkelaan akun irti ennen suurempia vahinkoja. Vastarikin säästyi akkutelineen ansiosta. Semmonen voimaa uhkuva kohina vaan kuului, niinkuin kohtuullisen kokoisen ilotulitusraketin lähtiessä taivaalle.  :undecided:
Yksi kenno tuosta siis vain päästi voimasavut pihalle.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #700 : 16.08.08 - klo: 14.22 »
Tässä vielä dataa ajosta ennen savuja.
(klikka kuvaa hiirun oikealla napilla ja valitse näytä kuva, näin siis ainakin Firefoxissa)

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #701 : 16.08.08 - klo: 14.32 »
Millä koneella ajelit?
Traxxas Revo 2.5

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #702 : 16.08.08 - klo: 16.19 »
Sain akun eilen tasotettua tuolla "kärähtäneellä" GT-Power A8 laturilla :grin: Pysäytti jännitteen tasan 12.60V kohdalle, ja sanoi akun olevan valmis. Lataaminenkin onnistuu täysin normaalisti, ei lataa enempää kuin 5000mAh tai 12.600v.

Eli toimii, eikä huoneisto saanut mitään palovaurioita :) .

Laturi on täysin sama kuin Bantam BC8, heikommat nappulat ja keltaiset kuoret ainoastaan, näyttö ja sisäkomponentit täysin identtiset.

- Tapsa.

- Tapsa

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #703 : 16.08.08 - klo: 17.04 »
Millä koneella ajelit?
Tuolla halvalla L-kokoisella. Kiertää liikaa auton kokoon ja kennomäärään nähden.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #704 : 16.08.08 - klo: 17.06 »
Joo. Ite meinasin pari noita samoja lipoja mutta 3 kennosina ja sarjassa ajella tuollasella halvalla XL kokosella 1900kv koneella. Tulookohan nuo silmille.. :|
Traxxas Revo 2.5

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #705 : 16.08.08 - klo: 17.17 »
Käppyrää kattoessa pisti silmään 1 kohta loppupääässä.  Ko kohdassa on iso leveäpäinen kuormitus (pisimpään kaasua. Jus siinä piikissä on sininen alempana ku punanen ( watit alle akusta otetun kokonais-amppeerimäärän ymmärtääkseni).
Ja semmonen on mahdollista vain, jos 1 kenno ei anna !
Just sillon 1 kenno oli tyhjä tai kyykähti.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #706 : 16.08.08 - klo: 17.19 »
Eivät poksaha silmille, ei lämmennyt yhtään ladatessa taikka tasatessa. Laadukakita ovat, ja hyvin päällystetyt. Kannattaa liattaa jotain sähkömiehen teippiä päätyihin, kennojen päädyt näkyvät kutistesukan päistä, pääty josta liittimet tulevat on suojattu jollain kovalla aineella.
- Tapsa

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #707 : 16.08.08 - klo: 17.22 »
Joo. Ite meinasin pari noita samoja lipoja mutta 3 kennosina ja sarjassa ajella tuollasella halvalla XL kokosella 1900kv koneella. Tulookohan nuo silmille.. :|
En usko että poksuvat jos purkuvirrat pysyvät kohtuullisina. Itse kuritin tuota kuitenkin hieman liikaa heti ekalla latauksella (yli 100A pitkissä piikeissä).

4wdkanootti: Juu, juuri tuossa loppupuolella tuli vedettyä hiekkaista jaliskenttää päästä päähän eikä tuommonen pikkumotti oikein sellaista helpolla niele.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #708 : 16.08.08 - klo: 17.26 »
23,626 kerroin jos oli 5000mAh kennot  :laugh:
118,13 A oli piikkikuorma käppyräkoneen alalaidan mukaan..
Kiva käsky tuli koneellesikin jos - watt max 1558,03 -
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo: 17.30 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #709 : 16.08.08 - klo: 17.40 »
... pääty josta liittimet tulevat on suojattu jollain kovalla aineella.
Siinä liitinpäässä ne kennoista tulevat liuskat tulevat pienen piirilevyn läpi, johon myös johdot on juotettu. Päällä ensin jotain maalarinteipin näköistä paperiteippiä ja sitten sellaista jämäkkää kuituteippiä (ei kuvassa).

23,626 kerroin jos oli 5000mAh kennot  :laugh:
118,13 A oli piikkikuorma käppyräkoneen alalaidan mukaan..
Kiva käsky tuli koneellesikin jos - watt max 1558,03 -
4000mAh kennot oli. Spekseissä ainakin 25-35C.  :grin:
Kivasti tuo 3.6kg auto kyllä sen reilu 15 minuuttia tuolla kulki...  :laugh:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #710 : 16.08.08 - klo: 18.10 »
29,5325 kerroin sitten ,eli mahtuisi specseihin muuten paitsi yhden kennon mielestä  :afro:

Jokatapauksessa kyytiä on jonkin verran annettu ja saatu. Laadunvaihteluihin pistäisin mutuna.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #711 : 16.08.08 - klo: 18.24 »
Joo, itseasiassa kulkua oli aivan heveletisti.  :cool:
Toinen pakka näitä vielä löytyy ja lisää meinaan hommata kunhan nyt saan tuon Feigao 8XL:n (2084kv) tuohon paikoilleen. Ei tarvitse sitten niin isoilla virroilla pakkoja purkaa.

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #712 : 16.08.08 - klo: 18.47 »
Joo, itseasiassa kulkua oli aivan heveletisti.  :cool:
Toinen pakka näitä vielä löytyy ja lisää meinaan hommata kunhan nyt saan tuon Feigao 8XL:n (2084kv) tuohon paikoilleen. Ei tarvitse sitten niin isoilla virroilla pakkoja purkaa.

Mulla on emaxx jossa mamba max noparina ja koneena Feigao 8XL ja akkuna Tämä. Toimii loistavasti eikä lämpene juuri ollenkaan ajossa tuo akku.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #713 : 16.08.08 - klo: 19.01 »
Itseasiassa harkitsin myös tuota akkua, mutta pituus olisi aiheuttanut ongelmia. Nämäkään ei ihan normimitoissa ole (lev. 50mm, pit. 150mm), jos sellaista nyt yleensä onkaan.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #714 : 17.08.08 - klo: 19.51 »
tuli tilattua rcmartista yeahracing lipo akku, kun oli niin halpa.
luvataan 20C, tähän asti akku on lunastanut lupaukset, akku on pakattu kovaan muoviin joka suojaa akkua niille kenelle se on tarpeellista...
sopii suoraan pötköakun paikalle, tosin jollain voi hiukan tuo tasauri liitin häiritä jos on oikein ahdasta, akussa oli valmiiksi ainakin 2,5mm2 johdot ja mukana tuli deans liitin jonka sai vaihtaa tamiya liittimen tilalle.
jos joku on kahden vaiheilla hankkia lipoa, niin suosittelen lämpimästi tätä, ainakin tähän asti näyttää hyvältä.
akku on 3200mah 7.4V ja painaa 100g vähemmän kun maxampsin 6000mah 7.4V.
linkki
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #715 : 17.08.08 - klo: 19.55 »
Wtf, joku 30-40 euroa postitettuna suomeen :shocked: Alkaa todellakin olla halpaa tilata kiinasta :grin:
- Tapsa

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #716 : 17.08.08 - klo: 19.58 »
akku on 3200mah 7.4V ja painaa 100g vähemmän kun maxampsin 6000mah 7.4V.

Kyllä kai 3200 mAh akun pitääkin olla kevyempi kuin 6000 mAh akun. Maxampsin 7,4V 4000 mAh akkukin on 112 grammaa kevyempi kuin 7,4V 6000 mAh akku.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #717 : 17.08.08 - klo: 20.55 »
akku on 3200mah 7.4V ja painaa 100g vähemmän kun maxampsin 6000mah 7.4V.

Kyllä kai 3200 mAh akun pitääkin olla kevyempi kuin 6000 mAh akun. Maxampsin 7,4V 4000 mAh akkukin on 112 grammaa kevyempi kuin 7,4V 6000 mAh akku.
juu, juu, piti vaan jotain vertailu kohtaa olla, kuten huomaa, niin tuo muovi lisää aikas hyvin painoa, jos kerran maxampsin 4000mah on saman painonen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #718 : 18.08.08 - klo: 22.48 »
Kellään kokemuksia TrueRC:n lipoista? http://home.comcast.net/~truerc/ready_pack/ready_packs.htm

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #719 : 19.08.08 - klo: 15.06 »
Muuten vaikuttaa ihan kivoilta ja ovat järkevissä hinnoissa, mutta purkuvirrat tuntuvat aika köpösiltä isommille moottoreille.. :( Hinnan puolesta kyllä kiinnostavat minuakin.
Traxxas Revo 2.5