Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1493539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #780 : 07.10.08 - klo: 16.52 »
Mulla on jopa maxampsin 8A akku poxahtanut, kun yritin kaahaamalla väkisten lämmittää sitä ajolämpöön!
No ei lämmennyt ajossa, vaan vasta cutoffi päättyi savuun.

Sama meinas tulla toisellakin kertaa: lathe45 ei paljon kerro, että amppeerit ei tuu, ku niitä ei pyydetä. Akku otti pipiä silti yrittämisestä! Pulleus rauhallisella latailulla katosi, mutta akku oli lussutehoinen sen jälkeen. Kelpasi offailuun enää...

Tasku on sopiva lämmitin  :afro:

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #781 : 07.10.08 - klo: 17.15 »
joo mullaki oli toi akku autossa kii ja auto peräkontissa jokusen tunnin! tais olla si vähä turhan viilee ku alotin ajelun!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #782 : 07.10.08 - klo: 17.45 »
Mikäs alkaa olemaan liian kylmä lämpötila LiPoille?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #783 : 07.10.08 - klo: 18.25 »
Linnalipoista sellainen huomio, yksi akku purkaa kennot epätasaisesti ja lipocutoffilla saattaa kennojen jännite ero olla jopa 0,8 volttia. Akku kiinni B5 balansoivaan laturiin ja normi tunnin latausajan sijaan aikaa kuluu reilu pari tuntia, yllätys on ollut että jokaisella kerralla on virtaa mennyt 2 ämpärin molemmin puolin vaikka nimelliskapasiteetti on 1700mAh...

Ei ole turvonnut, ei kuumene eikä eroa ajoltaan tai ajoajaltaan kummemmin muista Linnalipoista. Seurataan tilannetta ja jos ongelmia tulee niin hämmästellään sitten asiaa lisää, mielenkiinnolla seuraan akun elinkaarta ja koska alkaa ongelmia ilmaantua. Akku on ollut uudesta asti tuollainen ja tällä hetkellä n.15 latauskertaa takana. Onko muilla ollut vastaavaa akkua?

Tällaisen akun jos lataa laturilla jossa ei ole balanceria tietää sitä että ongelmia on luvassa, ja hyvin nopeasti. Lipo akkujen lataus ehdottomasti aina balancerin kanssa niin vältytään enemmiltä riskitekijöiltä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #784 : 07.10.08 - klo: 18.26 »

Eihän se kylmä lipottimille hyvää tee. En tiedä mitä kestävät ja kuinka akku kärsii vai kärsiikö jos sitä vain säilytetään kylmässä mutta ei käytetä. Eikai tuo kuitenkaan suositeltavaa ole  :tongue: Kyllä itse ainakin jo näin syksyllä tulee laitettu lipo(t) taskuun lämpenemään ennen ajoja. Hyvin on lipot toimineet talvipakkasillakin kunhan tosiaan muistaa sen että akku on ainakin 'taskulämmin' käyttöönotettaessa, lämipimänähän se pysyykin sitten ajon aikana virran sieltä purkautuessa.

PS. Kannattaa varmistaa ettei taskussa ole avaimia tms. ennenkuin lipon sinne sujauttaa muutoin voi tulla kuumat paikat lipojenlämmittäjälle  :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #785 : 07.10.08 - klo: 18.38 »
Mikäs alkaa olemaan liian kylmä lämpötila LiPoille?

Olin hetki sitten live-chatissa Maxampsin kanssa.  Vastaus oli etteivät testaa kylmää varten koska pääosa käyttäjistä ei tietoa tartte... 54 F oli niille testaamatonta aluetta.

Muilta sivuilta löytyi ettei kestä SÄILYTTÄÄ alle 0 celciuksen...
Eikä taatusti anna toimiakaan enää???

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #786 : 07.10.08 - klo: 19.34 »
Vai ei amerikkalainen ole testannut edes 12 asteen (Celcius) lämpötilassa. Pitää sitten varmaan katsoa talvikäyttöön jotain muuta akkua, jos lähtee johonkin pidemmälle ajelemaan tai kehitellä jokin akun lämmitin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #787 : 07.10.08 - klo: 19.39 »
Emt, oon talvella -15c pakkasessa lentäny kopteria, ajanu autoil jne jne.
Tosiaan, säilyttää akkuja lämpöisessä, niin kyllä ne ajossa lämpiää ja pysyy lämpösenä.
pl jos käyttää lipo vastarin tai lähettimen akkuna.
/ Jere Siirilä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #788 : 07.10.08 - klo: 19.53 »
No juu, mutta kun vaikka fillaroi puolituntia pakkasessa sopivalle ajopaikalle, niin voi olla akut aika kohmeessa, elleivät tosiaan ole lämpimässä. Lähettimeen täytyy varmaan tunkea jotain sopivaa alkaliparistoa tai NiMHiä lämpimästä, niin ei tule sen kanssa ongelmaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #789 : 07.10.08 - klo: 22.11 »
Linnalipoista sellainen huomio, yksi akku purkaa kennot epätasaisesti ja lipocutoffilla saattaa kennojen jännite ero olla jopa 0,8 volttia. Akku kiinni B5 balansoivaan laturiin ja normi tunnin latausajan sijaan aikaa kuluu reilu pari tuntia, yllätys on ollut että jokaisella kerralla on virtaa mennyt 2 ämpärin molemmin puolin vaikka nimelliskapasiteetti on 1700mAh...

Ei ole turvonnut, ei kuumene eikä eroa ajoltaan tai ajoajaltaan kummemmin muista Linnalipoista. Seurataan tilannetta ja jos ongelmia tulee niin hämmästellään sitten asiaa lisää, mielenkiinnolla seuraan akun elinkaarta ja koska alkaa ongelmia ilmaantua. Akku on ollut uudesta asti tuollainen ja tällä hetkellä n.15 latauskertaa takana. Onko muilla ollut vastaavaa akkua?

Tällaisen akun jos lataa laturilla jossa ei ole balanceria tietää sitä että ongelmia on luvassa, ja hyvin nopeasti. Lipo akkujen lataus ehdottomasti aina balancerin kanssa niin vältytään enemmiltä riskitekijöiltä.

mulla ihan sama huomio zippyn 3s 5000 mah akusta.
imaxin b5 myös täällä käytössä ja lataukseen menee se likemmäs kaksi tuntia.
viimeiset puoli tuntia menee siinä kun se tasaa kennoja 4.19 voltista 4.20 volttiin.

väittää mokoma lataavansa yli 5800mah sisään, mutta tuohon en usko koska laturihan laskee sen latausvirran ja kuluneen ajan perusteella.

epätasapainoon tuon kennot kyllä helposti menee.
minulla on mamba maxissa katkaisu 9.6 voltissa ja kun parin tunnin päästä ajamisen jälkeen on akun piuhan päähän pistänyt niin ekassa kennossa on voinut olla jännite jo alle 3.2v ja muissa likemmäs 3.3v.

eli ei kannata sitä tasan 9 volttia ainakaan katkaisuun laittaa tai varmasti menee alle 3v jännitteeseen joku kenno.

mitäpä tuota murehtimaan, antaa ladata ja tasata ihan rauhassa.
pääasia että jännitteet on tasan 4.2 / kenno kun lataus on valmis eikä alle 3v ole päässyt kun ajo on valmis.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #790 : 08.10.08 - klo: 18.20 »
voisiko rikkinäinen kone antaa kipeetä tolle akulle? ku taas tänään kun olin ajamassa niin auto oli tehottoman tuntunen! toi 8A lipo tyhjeni vartissa, ja moottori oli helekutin kuuma ei pystynyt pitään sormea kun puol sekkaa! kotio ku pääsin purin moottorin. pääty laakerissa oli väljää ja käämit kärähtäneen näköset! voisiko tämä turpoiluttaa akkua?
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #791 : 08.10.08 - klo: 18.34 »
voisiko rikkinäinen kone antaa kipeetä tolle akulle? ku taas tänään kun olin ajamassa niin auto oli tehottoman tuntunen! toi 8A lipo tyhjeni vartissa, ja moottori oli helekutin kuuma ei pystynyt pitään sormea kun puol sekkaa! kotio ku pääsin purin moottorin. pääty laakerissa oli väljää ja käämit kärähtäneen näköset! voisiko tämä turpoiluttaa akkua?

Sanoisin kyllä että noin kuumana käyvä lipo on jo aikapommi. Kyllä se akku ottaa itseensä jos noin kuumana 'käy'. Sinuna olisin tarkkana tuon akun kanssa ettei koko mökki pala! Ja kyllähän se kone voi antaa akulle + noparille kipeää jos se on mennyt oikosulkuun.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #792 : 08.10.08 - klo: 18.52 »
ei akku ollut kovin lämmin! ehkä noin 30 astetta! moottori oli aivan tautisen kuuma! no ehkä vielä kokeilen tuota akkua ehjän moottorin kans. kun kumminkin hyvin ottaa ladatessa virtaa vastaan eikä siinä lämpene eikä turpoile!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #793 : 08.10.08 - klo: 19.02 »
ei akku ollut kovin lämmin! ehkä noin 30 astetta! moottori oli aivan tautisen kuuma! no ehkä vielä kokeilen tuota akkua ehjän moottorin kans. kun kumminkin hyvin ottaa ladatessa virtaa vastaan eikä siinä lämpene eikä turpoile!

Ah! pyydän anteeksi, tuli ilmeisesti jokin oikosulku korvieni väliin lukiessani kirjoitustasi   :mrgreen: Jostain syystä katsoin kirjoittaneesi että akku kuumenee. Noh, eipä se moottorikaan ihan noin lämpöisenä kyllä saa käydä! Et ole tarkempia lämpötiloja mittaillut moottorista?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #794 : 09.10.08 - klo: 23.10 »
65 asteinen moottori kyllä jo varmasti polttaa niin paljon sormea ettei kärsi pitämään kovin pitkään. Riippuu tietty siitä kuinka kuiva iho on ja miten kovasti painaa sitä moottoria vasten. Itse en kuitenkaan pysty sitä puolta sekuntia pidempään pitämään sormea 65 asteisessa metallipinnassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #795 : 18.10.08 - klo: 17.05 »
Tänään aloin lataamaan akkuja ja sattui pari tapausta eteen.
Nyt kyseessä ei ollut VTEC, LRP akut, vaan maxampsin akut..

Eli 7,4v 1800mAh pikkuakku ja 7,4v 4000mAh isoakku. Molempia ladattu aina
balanserin kautta, eikä kumpikaan koskaan päässyt alijännitteiseksi.

Kysymys:
Onko alijännitteisyys ja pullistuminen yhteydessä toisiinsa vai
minkä reaktion saattelemana pullistus tapahtuu, mistä pullistelu johtuu?
Nyt ensimmäistä kertaa pullistu sen verran, että pelästyin ja vein akun ulos
sellaseen kattilaan, ettei mosahda silmille, balanseri ei valojaan akulle enää
vilkuttanut, ei taida uskaltaa elvyttää nimhi-modellakaan?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #796 : 18.10.08 - klo: 17.11 »
Oletuksena pullistelut tulee siinä vaiheessa ku akusta on otettu liikaa virtaa ulos.
/ Jere Siirilä

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #797 : 18.10.08 - klo: 21.23 »
Kiitos tiedosta!

Eli ilmeisemmin moottori ottaa vähän liikaa välitysten ollessa mukavat näiden suhteen.
Pitää siis harkita asia uudelleen, mitä lipoa käyttää minkäkin motin kanssa.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #798 : 18.10.08 - klo: 22.12 »

Kysymys:[/b]
minkä reaktion saattelemana pullistus tapahtuu, mistä pullistelu johtuu?


Vertical hobbyn sivuilla on jonkin näköinen selvitys miksi lipo saataa pullistua.
Tosin kauppiaan puhetta tuo.
 
Mutta itselläni on muutema lipo vastarinakkuina dualskyn valmistamia ja käyttö on ollut todella kovaa. Yksi akku tippui kerran lämmittelyssä ja 45min truggy finaali ajettiin tuon keskelle rataa tippuneen akun yli, johdot meni poikki mutta kennot säilyi täysin ehjinä. Eikä kennot ole pullistellut vaikka virrat on jonkun kerran jäänyt päälle ja akku on mennyt nollille. No virtaahan niistä ei oteta kovia määriä kerralla. Pari vuotta ne on kumminkin kestänyt vain johtoja vaihtamalla. Yhtä vastarin akkua kokeilin jopa 1/18 autossa ajoakkuna eikä kärsinyt vaikka virtaa yritettiin ottaa paljon enemmän kuin kykyä oli antaa. 

Laatu eroja on varmaan aika paljon eri valmistajien välillä. Ainakin olen noissa 1/18 ajoakuissa huomannut että toisen merkin kennot on pullistunut kun toisen taas ei, vaikka käyttö on ollut samanlaista. 
Multi surfase on hanurista

karvanaama

  • Vieras
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #799 : 18.10.08 - klo: 23.36 »
Kuinka huomattavaa tuo pullistuminen sitten on ja mitä mahdollisia seurauksia siitä on? Itselläni käytössä seuraavan linkin takaa löytyvät akut ja tuli vaan mieleen, että jos alkaa pullistelemaan, niin mahtuuko se tapahtumaan noiden muovikuorien sisällä, vai alkaako kuoret rakoilemaan.

http://www.rcmart.com/catalog/rc-batteries-lipo-cb0121-combo-yeah-racing-lp0032-pack-3200mah-p-27501.html?cPath=52_973

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #800 : 19.10.08 - klo: 01.51 »
Kuulin viikko sitten hurjan jutun lennokkiharrastajan suusta:

Kertoi latailleensa samaa lipopakettia kohta viisi vuotta tasaamatta kennoja kertaakaan...

Kovasti sitä kauhistelin.

Kaverinsa vieressä kertoi oman koneensa kerran tulleen taivaalta alas tulipallona lipojen poksahdettua.
Ja oli kuulemma joskus muillakin poksunut.

 :mrgreen:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #801 : 19.10.08 - klo: 07.29 »
Kiitos tiedosta!

Eli ilmeisemmin moottori ottaa vähän liikaa välitysten ollessa mukavat näiden suhteen.
Pitää siis harkita asia uudelleen, mitä lipoa käyttää minkäkin motin kanssa.


Mulla on edelleenkin se dataloggeri, battery-pulloa vastaan voidaan mitata kaikki autot ja setupit läpi =)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #802 : 19.10.08 - klo: 07.35 »
Kertoi latailleensa samaa lipopakettia kohta viisi vuotta tasaamatta kennoja kertaakaan...


En mäkään ns markan kennoja oo pahemmi tasaillu, ostaessa ja myydessä enintään.

MUN mielestä toi balanceri hypetys on pääosiltaan ihan markkinapelleilyä, kunhan saadaan markan sisuiskaluilla olevaa purkkia myytyä 50eur hintaan kaikille jotka ostaa 10eur lipon.

Ei ne turhaa ole, mutta turhan isoa melua niistä pidetään.


Ja omalta osaltani en kaipaa mitään "avautumista" aiheeseen liittyen, tiedän miten/miksi/milloin/jne niitä käytetään.
(joo, on mullakin balanceri, kun semmonen laturi missä ei ois ollu intekroitua balanceria ois ollu kalliimpi kuin tuo missä se on...)
/ Jere Siirilä

janitor

  • Vieras
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #803 : 19.10.08 - klo: 12.33 »
Lipojen tasailu on pääosin psykologista touhua. Jos osaa käyttää yleismittaria, niin kannattaa tasailla kun jännnite-erot alkaa olla monta kymmentä milliVolttia (petu-arvo). Pullistelua on näkynyt jos akku on purettu liian raivokkaasti ja liian tyhjäksi. Vetäisin kokeeksi ajon päälle tällaisen pullistuneen kolmikennoisen puukolla läpi ja yllätysyllätys ei räjähdystä eikä savua ja tulta. Pullisteleva akku ei kauaa kestä. Minun Lipo-akkujen kyljessä lukee ettei paketti saa lämmetä yli 70ºC.

No turha varovaisuushan ei ole pahitteeksi, mutta taikauskoiset höpinät kannattaa unohtaa kun muistetaan että valtaosa meistä kantaa LiPoa taskussa, latailee niitä autossa ja yöpöydällä, nimittäin Nokian matkapuhelinakkuja.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #804 : 19.10.08 - klo: 12.46 »
No turha varovaisuushan ei ole pahitteeksi, mutta taikauskoiset höpinät kannattaa unohtaa kun muistetaan että valtaosa meistä kantaa LiPoa taskussa, latailee niitä autossa ja yöpöydällä, nimittäin Nokian matkapuhelinakkuja.

On siinä kuitenkin selkee ero onko akku 450-600mAh vai 4500-8000mAh.

Tuskimpa noi akut ihan itestään kuitenkaan räjähtelee, useimmiten taitaa kuitenkin olla invalid user vaan

itellä on vasta 1kpl lipo Speedpassionin 4000mAh C25 kovakuorinen akku, ajoaikaa on ihaa eri tapaan kun 4200mAh NiMh akulla
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #805 : 19.10.08 - klo: 12.47 »
Onhan tuommonen 1000mAh yksikennoinen kovamuovikuorinen olemattoman purkuvirran antava kännykkäakku hieman eri asia kuin vaikkapa autokäyttöön tarkoittettu 3- tai 4-kennoinen 4000-8000mAh 80-160A helposti ulosantava foliokuorinen paketti.  :roll:

janitor

  • Vieras
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #806 : 19.10.08 - klo: 14.44 »
Lisäksi matkapuhelinalut ovat yksikennoisia, eli tasausta ei tarvita, mutta Lipo se silti on. Jos psyyke ei kestä Lipoja niin ei kannata sekaantua niihin. Turvallisuus ennekaikkea. Jos Lipo-akkuja ei olisi, en harrastaisi sähköautoja lainkaan.

Sitten kun LiPoista tulee kisalaillisia, mitä tapahtuu niille kaikille NiMh purkulaudoille, kasausjigeille, lämmittimille, kolveille ja juotospaloille?

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #807 : 19.10.08 - klo: 14.51 »
no ainakin nuo zippyt on hyvä tasata kun jo yhden ajokerran jälkeen saattaa kennojen arvot heitellä 20mV:lla.
jos olisin laittanut tasan 9V:iin cut-offin niin olisi jo pari kertaa mennyt yhdestä kennosta jännitteet alle 3V:n.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #808 : 19.10.08 - klo: 15.32 »
Kattelin itelle uusia lipoja rustleriin ja löyty tällanen http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7162&Product_Name=Polyquest_5000mAh_2S_30C_RXQ_Racing_Lipo_Pack
Onko kellään tästä kokemuksia ??
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #809 : 19.10.08 - klo: 19.28 »
Polyquest on ihan kunnon merkkiakku, näin olen ainakin ymmärtänyt, mitä jenkki foorumeita lueskellut, ilmeisesti ihan MaxAmpsiin verrattava suorituskyky ja luotettavuus.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-