Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1500172 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1170 : 27.01.09 - klo: 19.52 »
Kinnikkeen voi modata. Eihän sitä akkua ole pakko laittaa sinne lappeelleen, voisihan se olla kylelläänkin siellä. Sitten vaan pitää akun se muovikiinnike jotenkin modata tai tehdä oma.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1171 : 27.01.09 - klo: 20.08 »
Kyllähän sen noinkin voi tehdä, mutta silloin osuu nopeudensäätimen alustaan. Eihän se paljoa vaivaa varmaan tuottaisi, jos ottaisi siitä sivusta sen 2mm pois, mutta kun ei vaan ole oikeanlaista työkaluasiihen.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1172 : 27.01.09 - klo: 22.06 »
Kestääkö nuo zippy flightmax lipot samalla tavalla kuin normaalit Zippy-H:t, houkuttelisi ainakin 30c arvoset 5s lipot, kun eivät ole kalliitakaan. Kahdessa sellasessa riittäisi tehot jo vaikka mihin.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1173 : 27.01.09 - klo: 22.08 »
Kestääkö nuo zippy flightmax lipot samalla tavalla kuin normaalit Zippy-H:t, houkuttelisi ainakin 30c arvoset 5s lipot, kun eivät ole kalliitakaan. Kahdessa sellasessa riittäisi tehot jo vaikka mihin.
Ei kyllä kokemusta vielä kun en oo ehtinyt ajaa. Kokeilin vaan ladata eilen tota ekaa.

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1174 : 28.01.09 - klo: 18.50 »
Kuinkapaljon suunnilleen vähenee 5000mah akusta, jos onkin 4000mah akku? Mietiskelin vain, että kannattaisiko ottaa tuo 4000mah, joka mahtuu heittämällä Pedeen, vai tuo 5000mah, jolle pitää modata akkukotelo? Toki tuossa 4000mah akussa on 25c ja virrananto on 100a. Tuo ajoaika vain mietityttää. Muuten tuo 5000mah akku voi olla 2s tai 3s.

Sori taas huonosti kirjoitettu... :undecided:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1175 : 28.01.09 - klo: 19.20 »
Osta kaksi 4000 mah akkua, kun kerran c-lukukin kasvaa niin virta pysyy samana ja kahdella akulla ajoaikakin on ihan kiva.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1176 : 28.01.09 - klo: 20.10 »
Nuo milliampeerit vain jää aika huonoiksi. :undecided:

Saahan niitä Stampedeen mahtuvia akkuja vaikka 12 000 mAh kapasiteetilla. Hinta on vaan jotain ihan toista kuin noilla Zippy Flightmaxeilla Hobbycityssä. Jos tuohon hintaan saa tuolla kapasiteetilla olevan akun ja se vielä toimii, niin olisin aika hiljaa siitä "pienestä" kapasiteetista. Osta battery box expansion kit Spedeen ja laita noita akkuja 2 rinnan, niin voit ajaa yhtä soittoa kuin olisi 8 Ah akku  :cheesy:

Osta kaksi 4000 mah akkua, kun kerran c-lukukin kasvaa niin virta pysyy samana ja kahdella akulla ajoaikakin on ihan kiva.

Stampedeen riittää Velineon motilla ihan hyvin vaikka 15C akku, jos kapasiteetti on 4000 mAh ja 15 sekunnin purskeena saa otettua ulos 20C tai enemmän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1177 : 28.01.09 - klo: 20.32 »
Toisaalta on myös hyvä, että akut olisi vaikka 4000 mah niin muistaisi ehkä paremmin jäähdyttää.. ongelmahan on nyt lähinnä kesällä. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1178 : 28.01.09 - klo: 20.33 »
Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua vaikka amerikasta tai suomesta sellasta johtosukkaa vai mitä se nyt on. Ei siis kutistesukkaa vaan sellaista verkkoa jolla saa johdot siistiin nippuun tai vain suojattua.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1179 : 28.01.09 - klo: 21.13 »
Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua vaikka amerikasta tai suomesta sellasta johtosukkaa vai mitä se nyt on. Ei siis kutistesukkaa vaan sellaista verkkoa jolla saa johdot siistiin nippuun tai vain suojattua.

Suosittelen tutustumaan ELFAn valikoimaan... Tuotenumero ei nyt muistu mieleen eikä jaksa kaivaa kuvastoa mutta sieltä sitä saa...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1180 : 28.01.09 - klo: 21.22 »
Meillä on tosiaan 3 eri kokoa hyllyssä sekä mustana, että harmaana.

Eli tällästä:

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1181 : 28.01.09 - klo: 21.54 »
 kiitos, tuota tarkoitin.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1182 : 28.01.09 - klo: 21.58 »
Toki on myös hyvö, kun antaa 25C, otetaan se ensisijaisesti, jos ei muita heittämällä meneviä tule. :wink: Jääköhän paljoa eroa hinnassa, verrattuna Power Racingin LRP 5300mah akkuun? Antaa 28C ja on 79e. Koska olen itse laskenut, että yhden akun hinta on n. 60e? Tosin en ole mikään Expertti matikassa.

Aluksikin oli tarkoitus ostaa 2 akkua, jotta ajoaika pitenisi.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1183 : 28.01.09 - klo: 22.08 »
Akut kannattaa hommata joko tulevaisuutta ajatellen tai sitten sitä nykyistä autoa ajatellen. Kuten isot pojat sulle aiemmin sanoi niin VXL-säädin ei vaadi välttämättä älyttömän tehokasta akkua. 3S akut ei nyt välttämättä sovellu seuraavaan autoosi jos harrastusta meinaat jatkaa, mutta ei sitä pakko ole ajatella että ne kävisi seuraavaan autoon. 1:10 kokoiseen autoon ne varmasti riittää, mutta 1:8 / 1:10 nelivetoiseen monsteriin voi olla rajalla.

Hobbycityn (ja swanghobbyn) akut on kyllä edullisia, että jos saat tilata ulkomailta niin äkkiä saat sillä 60:llä ilman postikuluja kiinasta jo kaksi akkua (hobbycityä tarkoitan, swanghobbyssa toimitus kuuluu hintaan).
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1184 : 28.01.09 - klo: 22.36 »
Hmm.. onkohan ao. akku ihan kuraa, hinta on ainakin epäilyttävän pieni.. :huh:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=96307244
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1185 : 28.01.09 - klo: 22.40 »
Purkuvirta 12c joten ei siltä akulta voi paljoa vaatia, edes hinnan osalta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1186 : 28.01.09 - klo: 23.10 »
Akut kannattaa hommata joko tulevaisuutta ajatellen tai sitten sitä nykyistä autoa ajatellen. Kuten isot pojat sulle aiemmin sanoi niin VXL-säädin ei vaadi välttämättä älyttömän tehokasta akkua.

Kokemus on osoittanut, että ei kannata kuvitella sen akun sopivan siihen autoon, jota ei ole vielä edes hankkinut. Mitä tulee niihin virtoihin, niin siitä on niin paljon tullut kirjoiteltua ja dataa esiteltyä sekä Stampede ja Data Logger -aiheissa, kuin tässäkin, että uudelleen en sitä viisti enää toistaa. Ja mitä tulee noparin ja moottorin mahdolliseen vaihtamiseen myöhemmin, niin sitäkään varten ei kannata akkua ostaa valmiiksi, kun et kuitenkaan tiedä mille nopari-moottoriyhdistelmälle sen mitoittaisit.

Toisaalta jos akun hinta on alle $30, se sopii autoosi ja sitä vielä hyväksi kehutaan, niin mitä ihmettä enää mietit.

OT: joko tilasit sen uuden noparin?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1187 : 29.01.09 - klo: 00.13 »
Itselle on nyt tulossa 2LiPoa pikku Assoon. Molemmat ovat 2 kennoisia ja 1800mAH akkuja. Säätelin jo laturia valmiiksi akuille seuravasti.asensin laturin työntämään virtaa LiPo toiminnolla 1.6 A . Mutta kun selaa valikkoa eteenpäin,löytyy myös charge LiPo volt johon saisi valita 3.7V   7.4V   tai  11.1V eli mitä noista suosittelisitte laittamaan etten käräytä akkua ja paikkoja.

- Jukka -
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1188 : 29.01.09 - klo: 00.14 »
Kerron nyt pikaisesti, mutta ehdottomasti lue se lipo keskustelu oikeasti läpi.
Lipojen kanssa ei pelleillä.
Ovat erittäin vaarallisia väärin käytettynä, ja erittäin herkkiä myös väärinkäytökselle.

Tuo voltti määrä tarkoittaa että minkä voltin akku sulla on käytössä.
1 lipo kenno on nimellisjännitteeltään 3.7v.
Eli siis 2s (2kennoa) on 7.4v... 3s (3kennoa)on 11.1v
Tämä on ehdottomasti valittava oikein.
1C tarkoittaa että korkeintaan sillä latausvirralla mikä on ladattavan akun nimellis kapasiteetti.
Eli koska akkusi on 1800mAh niin 1C on silloin 1.8A
Mikäli akku olisi esim 3800mAh niin silloin latausvirta olisi maksimissaan 3.8A
Tämä on siis latausvirta jota ei saa ylittää.
Lipo akun voit ladata pienemmälläkin virralla jos haluat, mutta mikäli akun spekseissä ilmoitetaan latausvirraksi 1C niin sitä ei saa ylittää.

Mutta ihan oikeasti.
Lue se lipo keskustelu läpi vaikka iltalukemiseksi jonkinverran illassa tai jotain, mutta lue se läpi jotta tiedät minkälaisilla akuilla oikeasti plaraat.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1189 : 29.01.09 - klo: 00.18 »
Iso kiitos *HOKELLE* selkeästä ja asiallisesta neuvomisesta. KIITOS
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1190 : 29.01.09 - klo: 07.33 »
Mistäs saa tällä hetkellä (halvimmalla) laadukkaimmat Lipot, ilmeisesti Kokam. Ja kannattaako hommata balanceri tuohon Graupner 14:ään vai hommata samantien laturi jossa on balanseri ja joka myös purkaa kennoja? Mikäs olis sitten hyvä tuommonen laturi?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1191 : 29.01.09 - klo: 08.03 »
Akut kannattaa hommata joko tulevaisuutta ajatellen tai sitten sitä nykyistä autoa ajatellen. Kuten isot pojat sulle aiemmin sanoi niin VXL-säädin ei vaadi välttämättä älyttömän tehokasta akkua.

Kokemus on osoittanut, että ei kannata kuvitella sen akun sopivan siihen autoon, jota ei ole vielä edes hankkinut. Mitä tulee niihin virtoihin, niin siitä on niin paljon tullut kirjoiteltua ja dataa esiteltyä sekä Stampede ja Data Logger -aiheissa, kuin tässäkin, että uudelleen en sitä viisti enää toistaa. Ja mitä tulee noparin ja moottorin mahdolliseen vaihtamiseen myöhemmin, niin sitäkään varten ei kannata akkua ostaa valmiiksi, kun et kuitenkaan tiedä mille nopari-moottoriyhdistelmälle sen mitoittaisit.

Toisaalta jos akun hinta on alle $30, se sopii autoosi ja sitä vielä hyväksi kehutaan, niin mitä ihmettä enää mietit.

OT: joko tilasit sen uuden noparin?

Uusi VXL nopeudensäädin, on melkein meillä, pitäisi tulla väh. Perjantaina. Sitten, kun nopeudensäädin tulee, niin ajelen vielä jonkinaikaa nimheillä, joten aikaa vielä miettiä. Akku, joka soii autooni on kyllä 49$. Pakkmohan semmoiset on hankkia, kun sanotaan hyväksi akuksu ym.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1192 : 29.01.09 - klo: 08.34 »
Tämä menee kyllä vähän off topic, mutta pakko kehua Hobbycityn palvelua.
Tilasin lauantaina nuo halvat Flightmax 2S 5000mAh akut, mutta seuraavana päivän tulikin myyntiin minulle parempmin sopivia valmiiksi 4s akkuja. Juuri muutin tilaustani tuolla heidän live support palvelussa, kävi uskomattoman helposti ja vaivattomasti. Eli nyt sitten on tulossa 4S 5000mAh 25C.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1193 : 29.01.09 - klo: 08.50 »
Mistäs saa tällä hetkellä (halvimmalla) laadukkaimmat Lipot, ilmeisesti Kokam. Ja kannattaako hommata balanceri tuohon Graupner 14:ään vai hommata samantien laturi jossa on balanseri ja joka myös purkaa kennoja? Mikäs olis sitten hyvä tuommonen laturi?

Lipolatureihin en ota kantaa mutta lipojahan ei sitten tarvitse purkaa ikinä laturilla. Riittää että ladataan tasurin kanssa, jottei kennojen väliset jännite-erot kasva liian suuriksi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Jorma01

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1194 : 29.01.09 - klo: 12.50 »
Hei! millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta Hobbycityn ”Hard Case” mallin akuista? Mallihan oli tuo ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly ja linkki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly
Ymmärsin että muutkin tilasi noita tuossa vuodenvaihteen aikoihin kun niitä vielä oli varastossa. Itse otin vain yhden kokeeksi ja se pelannut kyllä ihan ok. No sen verran miinusta että mukana tulleen johdon Deans liitin meni heti vaihtoon kun ei siihen saanut urospuolista kuin puoleenväliin asti kiinni. Lähinnä vaan että noissa kommenteissa jotka löytyy tuotteen perästä on jollakin tullut täyttä tuubaa tilattua tyylii: ostin 6 /  sökönä 6. Miten teillä, menikö rahat hukkaan ? ... vai uskaltaako tuota edes käyttää  :huh:
Rustler eZRun-60A/8.5T | Rustler SP D-Master ESC/SP 9T | Stampede XL-5 | Acoms Technisport 2.4GHz

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1195 : 29.01.09 - klo: 13.07 »
No sen verran miinusta että mukana tulleen johdon Deans liitin meni heti vaihtoon kun ei siihen saanut urospuolista kuin puoleenväliin asti kiinni. Lähinnä vaan että noissa kommenteissa jotka löytyy tuotteen perästä on jollakin tullut täyttä tuubaa tilattua tyylii: ostin 6 /  sökönä 6. Miten teillä, menikö rahat hukkaan ? ... vai uskaltaako tuota edes käyttää  :huh:
Itse meinasin tilata noita, mutta tilasin uutta erää odotellessa sittenkin 3S mallia (meinasin rakentaa 4S järjestelmän). Ton jälkeen tuli 2S ja 4S mallina 5000 mah kennosia mutta ne ei ole kovakuorisia. Epäilen että se deans liittimen osat ei ollu ihan pohjassa. Ne voi vaatia vähän rajua rakkautta joskus. Osalla on ollut vain niitä huonoja akkuja. Toimimattomien akkujen osuus voi olla aika pieni kuitenkin jos erä oli jonkin 400 akun suuruinen ja niistä huonoa palautetta on tullut vaikkapa kuudella ja ne on tilannu yhteensä esimerkiksi 20 akkua. Jotkin ovat avanneet palautteen perusteella akkuja ja tutkineet juotokset. Voi olla että tuossa ensimmäisessä akkuerässä on hieman hutiloitu ja halpoja akkuja on tehty huonommalla tarkkuudella. Jos akku toimii niin miksei kannattaisi käyttää.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1196 : 29.01.09 - klo: 13.11 »
Hei! millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta Hobbycityn ”Hard Case” mallin akuista?

Tuossa pari sivua sitten kirjoittelin jo kommentteja, kopioidaan nyt vaikka tähän alle. Sellainen päivitys vielä että sain yhden akun jo rikki. Auto laskeutui hyppyrin alastuloon pohjalevy kopsahtaen, ja akku meni mykäksi. Ensin hätäännyin että kennot saanneet kipeitä, mutta kuoret avattuani huomasin että juotokset vaan pettäneet sisältä...

Pari tuollaista tuli tilattua. Ilmeisesti edelliset lipot olivat menettäneet potkunsa koska näissä selvästi enemmän potkua. Tosin samaan aikaan tuli hankittua 3700mAh 3Racinging vastaava lipo (racingfactory:stä). En suoraan sanoen uskonut että lipoissa olisi sen suurempaa eroa kuin brändäys mutta..
Nyt kolme ajokertaa takana Lippulaivassa, ja pakko myöntää että akuissa on eroa vaikka olin erittäin skeptinen asian suhteen. Asian löi lukkoon etenkin kerta jolloin luulin ajavani Zippyllä mutta korin poistettuni sisältä löytyikin 3Racing.. Kaikkia ladattu yhtä monta kertaa. Zippy akut kuljettaa B4:sta 8,5 koneella erittäin hyvin. Mutta 3Racingin akulla potkun määrä etenkin muutaman ensimmäisen minuutin aikana on erittäin selvä. RTR säädöissä oleva kärry keulii tahattomasti rikkoen ajorytmin, ei sen puolesta että vähentäisi hauskuutta, mutta kierrosajat tod näk kärsivät ;)
Zippyt painavat noin 10g enemmän mutta väittävät sisältävänsä 300mAh enemmän kapasiteettia. Olennaisin ero akkujen välillä on että Zippyt ovat SELVÄSTI lämpimiä vajaan 20min ajon jälkeen vs. 3Racing akku (ei lämpiä lainkaan). Käsittääkseni ei järin hyvä merkki lipon kestävyydestä (?)
Perjaatteessa laturistani saisin purkuvirtakäppyröitä  PC:lle, mutta en usko että niistä juurikaan on hyötyä koska maksimipurkivirta on silloin 2A.. Ja akun imemällä virtamäärällä en usko olevan mitään väliä, koska vanhat lipoakkuni imivät lähes koko kapasiteetinsa lupaaman kapasiteetin, mutta eivät pystyneet sitä purkamaan ajotilanteessa.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1197 : 29.01.09 - klo: 13.15 »
Eikait ne kiinalaiset mitään laadunvalvontaa harrasta, samanlaista toimintaa kun tuolla itänaapurilla, ei se laatu vaan se määrä...
Jokainen varmaan tietää sanonnan että halvalla ei saa hyvää, niin kannattaa kyllä ihan varauksella suhtautua noihin akkuihin, jos ei toimi niin ainahan sitä voi yrittää saada akkua vaihdettua Hobbycityn kanssa.
Ittellä on kanssa kokemuksia noista kiinan "deans" liittimistä, että ei ne ole aina yhteensopivia aitojen deansien kanssa.
Jos jollain on noita Flightmax 5000mah 3S akkuja, niin viitsisitkös mitata että pitääkö noi mitat paikkansa mitä tuolla sivulla annetaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1198 : 29.01.09 - klo: 19.15 »
HC:n akuissa, kuin muissakin "laatumerkkien" akuissa on eroja.

Sain hyvän esimerkin HC:n erinomaisesta hinta laatu suhteesta, kun
ostin lennokkiini ton:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7635&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_2200mAh_3S1P_30C_

Joka korvasi Flightpowerin 2150mah 3s1p 25C "laatuakun"

Ero oli kuin yö ja päivä.
Flightpoweri lämpesi huomattavasti about 25-30A virroilla lennon aikana.
Ja tuo HC:n zippy ei edes enemmän virtaa vievällä potkurilla lämpiä kättä lämpimämmäks.
Ja tuntui että lennokissa on virtaa mennä vaikka kuuhun. :grin:

Okei toinen oli 25C ja toinen 30C, mutta silti aivan älytön ero.
En olis uskonut 5C tekevän eroa niin paljon.

Hinnat:
flight power 70€
zippy  24.22$+postit

Hmm. kummankohan ostan lennokin toiseksi akuks.  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo: 19.20 kirjoittanut tomije »
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1199 : 29.01.09 - klo: 20.38 »
Onko missään vertailua että onko esim. 7.4V lipo vaikka 25C purkuvirralla paljonkin tehokkaampi verrattuna 7.2V Nimhiin? Kierroksiahan tuo ei varmaan koneelle anna juurikaan enempää, tuo purkuvirta sen varmaan kuitenkin ratkaisee lipon eduksi?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4