Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1501778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3570 : 04.02.11 - klo: 21.51 »
Ja akku on viikon vanha flightmaxi.Ja aina ladattu balancer modessa.

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3571 : 04.02.11 - klo: 22.01 »
Ja akku on viikon vanha flightmaxi.Ja aina ladattu balancer modessa.

Noissa flightmaxxeissa on ollut jo uutenakin kuolleita kennoja.
Eli halvalla ei aina hyvää saa.
Eivätkä muutenkaan ole hirveän pitkään kestäneet, jos virtaa vähänkin enemän jatkuvasti pyytää niistä.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3572 : 04.02.11 - klo: 22.05 »
Jep no katellaan miten toi kestää ja ostetaan uus ku eihän toi pariakymppiä enempää posteineen maksa.

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3573 : 04.02.11 - klo: 22.05 »
Ja akku on viikon vanha flightmaxi.Ja aina ladattu balancer modessa.

Noissa flightmaxxeissa on ollut jo uutenakin kuolleita kennoja.
Eli halvalla ei aina hyvää saa.
Eivätkä muutenkaan ole hirveän pitkään kestäneet, jos virtaa vähänkin enemän jatkuvasti pyytää niistä.

Hieman offtopic, mutta tuolla kopterointi puolella on havaittu, että turnigyn akut ovat laadukkaampia kuin zippyt/flightmaxit. täällä taas toiste päin. Itselläni autoissakin turnigyjä ja ovat vastanneet täysin odotuksia, lisäksi turnigyn nanotechit ovat todella hyviä hintaisekseen (pieni resistanssi).

Mutta olipa akku mikä hyvänsä pitäisi sen nyt ainakin 20 sykliä kestää.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3574 : 04.02.11 - klo: 22.07 »
Toi on ladattu noin 10 kertaa ja ollu vakio XL-5 pedessä ja kennot ei ikinä menneet alle 3.10v.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3575 : 04.02.11 - klo: 23.23 »
xl-5 ei oo cutoffia ja ei se sit muuta tarvii kuin mennä alle kipurajan kun on akku kypsä. Vai miten tuota mittailet ajojen aikana?

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3576 : 04.02.11 - klo: 23.31 »
xl-5 ei oo cutoffia ja ei se sit muuta tarvii kuin mennä alle kipurajan kun on akku kypsä. Vai miten tuota mittailet ajojen aikana?

Jos se on tämä uudempi LVD malli niin on Li-Po yhteensopiva.
http://www.traxxas.com/products/parts/escs/xl5waterprooflvd

Jos taas tämä edellinen malli, niin en kyllä Li-Po akuilla ajelisi ilman erillistä hälytintä.
http://www.traxxas.com/products/parts/escs/xl5waterproof
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3577 : 04.02.11 - klo: 23.45 »
Joo mul on vaan toi perus XL-5 watreproof.Ja hälytin.
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo: 23.49 kirjoittanut nestori »

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3578 : 04.02.11 - klo: 23.51 »
Ai tossa sinisessä on lipo cutti.Turhaan ostin hälyttimen no.

Kun katot noita linkkejä, niin nuo molemmat ovat sinisiä.
Toisessa lukee vain tuon ohjelmointi napin alla "low-voltage detection"
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3579 : 04.02.11 - klo: 23.57 »
Joo huomasin ja korjasin.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3580 : 05.02.11 - klo: 13.02 »
Kävi ilmi, ettei mun balanseri sitten toimi enää. Balanseri oli hiillostanut kesken hommien pari ötökkäänsä.
Kaivelin eri hakusanoilla puollisen tuntia, löytämättä, joten kysäsen ?uudestaan.

Mikä olikaan maksimi "turvallinen kennon ylijännite"?

Zippy 5000mAh 40-50C luokan akku, about 30 kertaa ladattu.  Illalla pluspuolen ekan kennon jännite 4,82 volttia latauksen aikana. Vietti yönsä kattilassa peltisessä ammeessa. Nyt jännite on tasaantunut 4,30 tasolle.
Akku normiviileä, ja -muotoinen ekä silloin, että nyt.  (balansoiva latain tilattu)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa maqqaRa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3581 : 05.02.11 - klo: 13.31 »
Itseäni hieman hirvitti jo kun oma laturini ylilatasi tuohon 4,3 voltin tienoille per kenno. Siihen kun lätkäsee vielä puoli volttia päälle niin kyllä noita varotoimiasi voidaan pitää vähintäänkin tarpeellisina. Kait tuota vielä käyttää voi jos ei kerran oireile mitenkään, itse tosin vahtisin melko tarkasti sekä käytössä että säilytyksessä.
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3582 : 13.03.11 - klo: 21.28 »
Terve, mulla on vähän alle vuoden täysin käytämättömänä ollut pari zippy flightmax 2s 5200mAh hardcase lipoa. Rupesin vastikään käyttämään niitä karvattomassa e-revossa, ja nyt noin 3-6 ajon jälkeen rupesi toinen todella kevyesti paisumaan, akut on aina ladattu balance moodissa. Saatakko syynä olla se pitkä seisontaaika. Tätä akkua varmaan ei kuitenkaan enää kannata yrittää käyttää?
Karvaton ERBE

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3583 : 14.03.11 - klo: 12.52 »
Jos HARDCASE-lipo paisuu, niin hemmetin äkkiä hevon kuuseen moiset akut..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa JonyMan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3584 : 14.03.11 - klo: 13.05 »
Jos HARDCASE-lipo paisuu, niin hemmetin äkkiä hevon kuuseen moiset akut..

Olisko kierrätyskeskukseen vienti kuitenkin vähän vastuullisempi neuvo?
Traxxas Summit, Traxxas Slash, Traxxas Slash 4wd, Tamiya DF03RA, Tamiya TT01

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3585 : 14.03.11 - klo: 13.13 »
Jos HARDCASE-lipo paisuu, niin hemmetin äkkiä hevon kuuseen moiset akut..

Olisko kierrätyskeskukseen vienti kuitenkin vähän vastuullisempi neuvo?

Kuka hemmetti voi ottaa "hevon kuuseen"-ilmaisun kirjaimellisesti..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3586 : 14.03.11 - klo: 15.11 »
Jos HARDCASE-lipo paisuu, niin hemmetin äkkiä hevon kuuseen moiset akut..

Olisko kierrätyskeskukseen vienti kuitenkin vähän vastuullisempi neuvo?

Kuka hemmetti voi ottaa "hevon kuuseen"-ilmaisun kirjaimellisesti..  :roll:

No ei voi mitään, teippasin jo lipon hevoseen ja nostin hepan kuuseen  :grin:
Mutta asiaan, hardcase oli "revennyt" auki kun sisällä ollut lipo kait paisui, en kyllä muutakaan syytä keksi.
Karvaton ERBE

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3587 : 14.03.11 - klo: 16.21 »
Terve, mulla on vähän alle vuoden täysin käytämättömänä ollut pari zippy flightmax 2s 5200mAh hardcase lipoa. Rupesin vastikään käyttämään niitä karvattomassa e-revossa, ja nyt noin 3-6 ajon jälkeen rupesi toinen todella kevyesti paisumaan, akut on aina ladattu balance moodissa. Saatakko syynä olla se pitkä seisontaaika. Tätä akkua varmaan ei kuitenkaan enää kannata yrittää käyttää?

Täällä on myös samaisia akkuja pullistunut viime kesänä. Vaikuttaa siltä että akkujen virranantokyky ei ole edes samalla hehtaarilla mitä c-arvo lupaa.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3588 : 15.03.11 - klo: 16.16 »
http://rc10.fi/index.php?topic=11432.msg428667#msg428667

Mulla on neljä noita vieläkin suht aktiivisessa käytössä ja hyvin futaa, vaikka lataussyklejä on tullut kymmeniä, jossei satoja tässä vuoden aikana. Käytetty pääasiassa kymppikrossareissa ja sc:ssä, mutta myös patterikasissa.

Eli varovasti ja etenkin omalla vastuulla niitä vain vähän pyöristyneitä voinee käyttää. Jos ei viitsi, niin mä voin vastaanottaa balanssissa olevat 5200 2s2p zippyt kyllä postikuluja vastaan.  :roll:

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3589 : 18.03.11 - klo: 10.31 »
Kasi krossariin tarvisi löytää edulliset 2 kpl 2 s hardcase lipoja joissa johdot tulee akun päältä ja ovat irrotettavaa mallia, spekseinä 4000-5000mah 30-40c riittänee  (1700-2200 kv kone)? Malliltaan ihanteelliset olisi lengendaarisia punaisia flighmaxeja vastaava. Onko noita hobbykingin akkuja enää irotettavilla johdoilla? Kuvissa kaikki näyttää kovin kiinnteiltä...

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3590 : 18.03.11 - klo: 10.56 »
Hobbykingin sivuil haku car lipo ja eka tulos http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

Väri vaihtunut punaisesta mustaan. Mutta vain 25C. Taitaa olla ainut irottavilla johdoilla tuolta.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3591 : 18.03.11 - klo: 11.18 »
Hobbykingin sivuil haku car lipo ja eka tulos http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

Väri vaihtunut punaisesta mustaan. Mutta vain 25C. Taitaa olla ainut irottavilla johdoilla tuolta.
Kiitos, itse en löytänyt edes tätä. Mahtaako tuo 2X 25 C 4000mah riittää 1/8 buggyyn losin 1700 kv combolla?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3592 : 18.03.11 - klo: 14.17 »
Meinaatko muka ajaa sitä 2s lipolla.Mutta tuo riittää mutta ajoaika melko lyhyt.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3593 : 18.03.11 - klo: 14.24 »
2X2s sarjaan kytkettynä eli 4s

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3594 : 18.03.11 - klo: 15.41 »
Hobbykingin sivuil haku car lipo ja eka tulos http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

Väri vaihtunut punaisesta mustaan. Mutta vain 25C. Taitaa olla ainut irottavilla johdoilla tuolta.

En kyllä lähtisi noilla akuilla edes kokeileen.

4A*25C= 100A purkuvirtaa

Ja losin 1700kv koneen tehoiksi on ilmoitettu 1500w

Joten 1500w/14.8v=101A  tämä on moottorin nappaama virta ilman häviöitä, eli todellisuudessa vielä isompi.

Itse en alle 40C akuilla ajele.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3595 : 19.03.11 - klo: 09.54 »
miten noista hardcase lipoista näkee onko pullistunut?? Ja kestääkö hardcaset paremmin iskuja kuin noi pehmeät. Mitä nuo mahtavat olla kun aika halvalla saa mutta tekeekö niillä mittään
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16550
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15510
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3596 : 19.03.11 - klo: 10.06 »
Mitäs veikkaat kestääkö se pehmeä lipo paremmin kun se on laitettu muovikuoren sisään???

Kovakuorisen pullistumisen näkee siitä että kuoret pullottaa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3597 : 19.03.11 - klo: 10.13 »
Mitä nuo mahtavat olla kun aika halvalla saa mutta tekeekö niillä mittään
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16550
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15510

Kertovat siellä lontooksi etteivät välttämättä kestä 60 lataus/purkusykliä, eikä akuilla ole myöskään mitään takuuta.

pascaa siis.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa muikku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3598 : 19.03.11 - klo: 10.42 »
Miks pitää aina just ostaa ne halvimmat akut?
Kun voisi kerralla ostaa laadukkaat akut jotka takuulla kestävät pidempään kun noi Kiinan ihmeet ja ovat
myös tehokkaampia vaikka on samat arvot.
Eikä sitten tarvi täällä foorumilla valitella noita huonoja akkuja.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3599 : 19.03.11 - klo: 10.59 »
Noi b-graden saddlet meinasin kokeiluna ostaa xrayhyn kun ei siinä paljoo menetä vaikka pashaa oiskin.