Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1502230 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3840 : 21.08.11 - klo: 14.22 »
Ainahan sitä voi kokeila. Mutta ei se niillä nihmeillä tule kulkemaan tarpeeksi. Varsinkin jos radalle menet niin lipot ovat ehdottomat. Lipoilla ajoaika radalla itselläni se 20min. Suosittelen ostamaan lipo akut. Jollei ole niillä niin kiire niin tilaa lipot ja laturin hk.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3841 : 21.08.11 - klo: 17.57 »
Voisko joku laittaa linkkiä Inferno VE:hen käyvistä LiPo akuista. Mielellään suomalaisilta sivuilta ja yhden akun max hinta 60€.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3842 : 21.08.11 - klo: 18.18 »
Aika kalliita akkuja suomessa näytti olevan. Mutta tässä voisi olla sulle vaihtoehto: http://rc10.fi/index.php?topic=59705.0
Kysyppä tuolta akun c arvot. Ne kyllä pitäisi riittää infernoon mikäli on ollut tuossa kyseisessä autossa kiinni. Eikä hintakaan hirvitä.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3843 : 21.08.11 - klo: 18.28 »
30c akkuhan tuo näyttää olevan.Eli 5Ah 30C ja purkuvirtaa saapi 150A.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3844 : 21.08.11 - klo: 18.48 »
Kun kyseinen akku on 4s, niin kahta akkua ei siis tarvitse.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3845 : 21.08.11 - klo: 18.54 »
Juu kahta akkua ei tarvitse. Tuo akku olisi juuri riittävä sun autoon. Liittimet voit joutua vaihtamaan. Mutta tämä ei ole paha homma.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3846 : 21.08.11 - klo: 18.57 »
Ok. Käykö liittimien vaihto samalla tavalla, kun normi NiMh akuissa vai täytyykö huomioida jotain muuta?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3847 : 21.08.11 - klo: 19.00 »
Eiköhän se ihan samaan tapaan käy. Kannattaa nyt miettiä, että vaihtaako noparista tulevat liittimet vai akkujen. En ole katsonut minkänlaiset liittimet sieltä noparilta tulee. Voi kenties mennä suoraan kiinni.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3848 : 21.08.11 - klo: 23.13 »
Kun vaihtaa liittimiä LiPo akuista on oltava erittäin tarkkana ettei johdot pääse koskettamaan toisiaan EDES silmänräpäykseksi. Seurauksena saattaa olla räjähtänyt akku ja tulipalo..

Kannattaa sitten vaihtaa kerralla kunnon liittimiin. Joku oli tuossa yleisessä osiossa vertaillut Traxxas liitintä EC5 liittimeen.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa regu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3849 : 22.08.11 - klo: 08.14 »
Ei silmille tullut, mutta säkenöi kivasti kun vanhan liittimen nappasin liposta pois mattopuukolla eli mattopuukon terä yhdisti + ja - karvan.
Team losi xxx-s 5.5T xerun

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3850 : 22.08.11 - klo: 08.22 »
Aika hirveä tuo laturi mistä kyselit.
Lataa vain lipo akut... erillinen virtalähde jne...
Ja hintaa kuitenkin noin paljon.

Ei tarvitse paljoa laittaa rahaa lisäks kun saa suomestakin jo laturin joka lataa kaikki akkutyypit, latausvirta säädettävissä 5A asti ja vieläpä sisäisellä virtalähteellä.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3851 : 28.08.11 - klo: 20.22 »
Onko akku rikki kun laturi herjaa välillä "No battery" ja välillä balancerijännitteen olevan liian alhainen? Akku on siis Zippy 4000 25C 7.4V LiPo ja yhteisjännite on n. 7.7V. Akulla ajettu kiitettävän paljon eikä laturi ole viimeisen ajokerran jälkeen akkua suostunut lataamaan.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3852 : 29.08.11 - klo: 09.25 »
Mitä mieltä: ittellä 2kpl Flightmax 2200 2s akkuja ja lataus ajokertoja useita takana ja ikää n 2v. Päällisin puolin näyttäisi niin kuin sen Flightmax tarran alapuolella olisi ilmaa eli vähän pulleampi kuin uusi vastaava akku? Kannattaako purkaa suoja ja vetää jollain teipillä ympäri vai suoraan paristokeräykseen? Jos niin pitääkö akut purkaa eka ja suojata liittimet jollain? Kiitos neuvoista jo etukäteen  :smiley:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3853 : 29.08.11 - klo: 10.30 »
Tokkopa noin pieni pullistuma akkua hylkykuntoiseksi tekee. Mutta sitten kun hylytyksen aika tulee, akku suolaveteen lillimään vuorokaudeksi. Yleismittarilla tarkastus, onko tyhjä. Jos ei, kylpy jatkukoon. Sitten kun akku on aivan kuiva niin paristokeräykseen. Tyhjän akun (0 volttia)liittimiä/johtoja on turha suojailla
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3854 : 29.08.11 - klo: 10.44 »
Joo eli käyttöä vaan vielä niin kauan kuin ottaa virtaa latauksessa vai millon sen sitten lopulta näkee että on entinen? Tasuriliittimestä kun kattoo jännitteet kenno kohtaisesti niin vielä näyttää hyvältä eli tommonen ns. pullistuma haittaa mitään?

Suolaveteen siis sellaisenaan, liittimine päivineen ja 1vrk? Tämä selvä ja hyvä tietää miten käsitellä lipoja ennen paristokeräykseen kärräämistä  :azn:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3855 : 29.08.11 - klo: 10.49 »
Hjuu, suolavesi on siitä hyvä että purkuvirta pysyy pienenä ja jos jotain käy niin vesi tukahduttaa. Ja niinkuin sanoin, kannattaa tsekata yleismittarilla että akun henki on poistunut. Mikäli akku toimii normaalisti, ei muuta kuin kovaa ajoa.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3856 : 11.09.11 - klo: 18.19 »
hei mikä ois hyvä 2s lipo akku kyosho ultima db:n vakio motille(g20) ja sit sille vakio noparille ?
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC


Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3858 : 11.09.11 - klo: 18.28 »
onko ton hinta 19 dollaria vai 19euroa ?? :)
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3859 : 11.09.11 - klo: 18.31 »
19dollaria+postit 10dollaria eli 29dollaria eli 21euroo.

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3860 : 11.09.11 - klo: 18.32 »
ahaa okei :) ja millanen laturi siihen ??
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC


Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3862 : 11.09.11 - klo: 18.39 »
okei :) ja tuleeko tuossa akussa vakioona nuo bullet liittimet ??  :shocked:
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3863 : 11.09.11 - klo: 18.42 »
Akussa itsessään on 4mm buletit.Ja mukana tulee piuhanpätkäkin jonka päässä on 4mm bulletti.

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3864 : 11.09.11 - klo: 18.56 »
eli jos ton akun hommaan tiedossa on kolvaus hommia :P ku mulla on xt60 liittimet :P
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3865 : 11.09.11 - klo: 19.06 »
Paljos noi on yhteensä toi akku ja sit toi laturi + postit? :)
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3866 : 11.09.11 - klo: 19.44 »
Kun kirjaudut sisään kaupan sivuille ja lisäät tuotteet ostoskoriin, niin saat tietää postituskulut.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3867 : 26.09.11 - klo: 07.20 »
Foorumia lukeneena mutta kertaakaan kirjoittaneena voisin aloittaa kirjoittaa tännekin  :smiley:
Osaako joku kertoa onko haittaa käyttää E-Maxx harjattomassa (Mamba Monster Max) kahta eri valmistajan, eri mah määrän ja C raten omaavia akkuja ? Jos ei ole haittaa niin onko väli kumman laittaa ekaks ja kumman tokaksi ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3868 : 26.09.11 - klo: 07.41 »
Kyllä on ja pahaa haittaa.Se suurempi rupeaa lataaman sitä pienempää ja välissä ei oo mitään joka rajoittas virtaa ja seurauksena akkupalo.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #3869 : 26.09.11 - klo: 07.44 »
Kyllä on ja pahaa haittaa.Se suurempi rupeaa lataaman sitä pienempää ja välissä ei oo mitään joka rajoittas virtaa ja seurauksena akkupalo.
Tämä sitten harvinaisen selvä, enkä ota moista settiä käyttöön. Mennään samoilla jatkossakin  :cheesy: Kiitoksia  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG