Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1508565 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4260 : 13.05.13 - klo: 22.46 »
Sanoin vain sen mitä kaikki muut ajatteli.

No, et sanonut. Sanoit sen, mitä itse ajattelit.

on  :cool:

Eikä ne HK:n akut oikeasti ole yhtä hyviä kuin kolme kertaa kalliimmat "merkkiakut" Suomesta. Usein on kuitenkin niin, ettei sen akun oikeasti tarvitse olla ihan kuuminta hottia ja se toimii silti ihan hyvin... silloin voi ostaa halvimman, mitä saa.

Itse haluan kovakuorisia 2S akkuja ja niissä kiinasta on saanut akkuja suunnilleen puoleen hintaan. Turistiin olen kuitenkin ostanut mekkiakut ja ei ole kaduttanut. Yli vuosi on mennyt merkkiakun ostamisesta ja en erota vanhaa merkkiakkua uudesta, jonka ostin keväällä. HK:n ihan hyvät akut meni parissa vuodessa sellaisiksi, että vielä juuri viitsi käyttää.

Ja minä lataan akkuja koko ajan 2C virralla, joten en osta akkua, jolle valmistaja ei suosittele tuollaista latausvirtaa. Näitä toki löytyy HK:lta ja tietysti merkkiakut myös.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4261 : 14.05.13 - klo: 07.18 »
Miksi ei tilaisi hobbykingistä? Onko siihen jokin syy? Luottamus kyseiseen kauppaan? Luottokortin puute? Pelko Paypallia kohtaan? Halu tukea suomalaisia liikkeitä?

Ainoastaan viimeinen on syy olla tilaamatta ulkomailta. Itse olen useamman vuoden tilaillut vaikka ja mitä ulkomailta ja varsinkin Hobbykingistä eikä yhtään kertaa ole huonoja kokemuksia. Jos tuote ei ole tullut mitä on käynyt tasan kerran, niin rahat olen siitäkin saanut takaisin. Eli 100% hyviä kokemuksia.
Niitten akkujen laatu. Kannatan suomalaisia liikkeitä. Ja englannin kieli ei ole 10 joten suomessa ainakin saa sitten takuu hommelit sun muut kysyttyä omalla äidinkielellä.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4262 : 14.05.13 - klo: 08.26 »
Hobbykingin akkujen laatu on hyvä. Sen takia ei kannata jättää sieltä ostamatta. Muut perustelut olikin jo paljon parempia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4263 : 14.05.13 - klo: 15.52 »
4s ja suuremmissa akuissa korostuu kennojen tasalaatuisuus verrattuna esim. 2s akkuun.
Ite tilasin noin vuosi sitten 5 kpl turnigyn 4,5 ah hardcaseja. Yhdestä kuoli yksi kenno heti toisella syklillä, kahdesta seuraavasta kuoli yksi kenno noin 20 syklin jälkeen. 2 viimeistä on edelleen hyvissä voimissa vaikka syklejä on takana joitakin kymmeniä.

btw. voin luovuttaa jollekkin nuo 3 akkua jos joku haluaa 3s akkuja niistä tehdä. Huom. luovutetaan vain henkilölle joka todella tietää mitä niillä on tekemässä. yv. tavoittaa.

edit: akut annettu eteenpäin
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 20.37 kirjoittanut topcat »

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4264 : 14.05.13 - klo: 16.55 »
4s ja suuremmissa akuissa korostuu kennojen tasalaatuisuus verrattuna esim. 2s akkuun.
Ite tilasin noin vuosi sitten 5 kpl turnigyn 4,5 ah hardcaseja. Yhdestä kuoli yksi kenno heti toisella syklillä, kahdesta seuraavasta kuoli yksi kenno noin 20 syklin jälkeen. 2 viimeistä on edelleen hyvissä voimissa vaikka syklejä on takana joitakin kymmeniä.

btw. voin luovuttaa jollekkin nuo 3 akkua jos joku haluaa 3s akkuja niistä tehdä. Huom. luovutetaan vain henkilölle joka todella tietää mitä niillä on tekemässä. yv. tavoittaa.

Samanlaisia tarinoita itsekkin kuullut ja mun puolesta saa Hobbykingin akut jäädä hyllyyn. Orion ja Gens ace on mun valinta ja kotimaasta ostetaan.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4265 : 14.05.13 - klo: 20.37 »
Olen tilannut Hobbykingistä 2-6s akkuja ja kuolleita kennoja ei ole ollut. Olen myös ladannut 2s akkuja 5c virroilla. Ovat kestäneet, mutta kuten kaikissa akuissa se vähentää elinkaarta. Hobbykingin akuissa myös kapasiteetti pitää paikkaansa toisin kuin joissakin kalliissa merkki akuissa.

Olen tilannut Turnigy ja Flightmax akkuja. Akuissa on myös takuu, jos jokin kenno on pimeä ennen ekaa latausta.

Taitaa esim SC kisoissa ylivoimaisesti suosituin akku olla Turnigyn 2s akut.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4266 : 15.05.13 - klo: 21.52 »
Kysytään nyt täällä kun en parempaa paikkaa keksinyt. Mistä sais nopealla aikataululla hommattua AWG8 johtoa? Mustana mieluiten. Joskus muistaakseni ostin joltain foorumlaiselta sitä, mut ei taida enää kellään myynnissä olla..?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4267 : 15.05.13 - klo: 23.11 »
Kysytään nyt täällä kun en parempaa paikkaa keksinyt. Mistä sais nopealla aikataululla hommattua AWG8 johtoa? Mustana mieluiten. Joskus muistaakseni ostin joltain foorumlaiselta sitä, mut ei taida enää kellään myynnissä olla..?

http://www.vekoy.com/index.php?cPath=79_587_597

Mutta en suostu uskomaan, ettei 10 AWG johto kunnolla juotettuna riittäisi.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi


Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4269 : 18.05.13 - klo: 21.41 »
 Joo, just tuolta briteistä tuli parin metrin pätkä tilattua. Olishan paikallisessa motonetissäkin ollu vastaavaan vahvuista virtapiuhaa halvemmalla, mut oon tykänny tosta silikonipintaisesta, niin piti sitä sit saada. :laugh:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4270 : 22.05.13 - klo: 17.10 »
mistä löytyis noita gens acen akkuja?(lähinnä kovakuorisia 3s akkuja) ei eurorc:llä näyttänyt olevan varastossa.
EXC125

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4271 : 23.05.13 - klo: 19.51 »
Mitä liittimiä suosittelette 2x3S akkujen sarjankytkentään syöttämään juissiä Xerun 150A noparille ja Tekin 1550kv motille? Deansit on ollu käytössä aiemmalla setupilla mutta siinä oli akut rinnan kytketty. Sarjassa liittimet ovat suuremman kuormituksen alla. Riittääkö Deans edelleen?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4272 : 23.05.13 - klo: 20.54 »
Mitä liittimiä suosittelette 2x3S akkujen sarjankytkentään syöttämään juissiä Xerun 150A noparille ja Tekin 1550kv motille? Deansit on ollu käytössä aiemmalla setupilla mutta siinä oli akut rinnan kytketty. Sarjassa liittimet ovat suuremman kuormituksen alla. Riittääkö Deans edelleen?

Itsellä on auton akuissa 6.5 mm putkiliittimet sekä moottorissa 6.5 mm liittimet.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4273 : 24.05.13 - klo: 09.42 »
Sarjassa liittimet ovat suuremman kuormituksen alla. Riittääkö Deans edelleen?

Sarjassa liittimet pääsee helpommalla. Ellet sitten tarkoita mekaanista kuormitusta. Sarjaan kytkeminen kaksinkertaistaa jännitteen, jolloin tarvitset vähemmän virtaa ja liittimen häviöt ovat pienemmät.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4274 : 24.05.13 - klo: 21.36 »
Joo tiedetään, vertasin toki edelliseen 6S kokoonpanoon jossa voltit ihan samat mutta akut oli rinnan kytketty. Eli yhdellä liittimellä oli vain puolet kokonaisvirran kulutuksesta.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4275 : 04.06.13 - klo: 21.11 »
En tiiä, kuuluukö tämä ihan tänne, mutta:

Missä LiPo pitää hävittää. Tai mihin se pitää viedä.
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4276 : 04.06.13 - klo: 21.26 »


Tuollainen laatikko, kun löytyy kaupasta, niin sinne sen voi palauttaa. Useimmistä RC-kaupoista ja tavarataloista pitäisi tuollainen löytyä, siis niistä firmoista, jotka ylipäänsä akkuja myyvät.

Akuista kannattaa teipata navat kunnolla, ettei pääse vahinkoja tapahtumaan.

Tässä vielä linkki juttuun akkujen palauttamisesta:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288398206641.html

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Re: Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4277 : 05.06.13 - klo: 08.46 »
Tämä vihku, joka välttämättä haluaa maksaa kolme-nelinkertaisen hinnan akustaan, ei voi oikeasti keksiä muuta adjektiiviä hänestä. Ja perustelut saat bluebeetle kaupan päälle, vaikket niitä pyytänyt. Paljonko laitat?
Ehkä tääkin topicci olis voitu pitää vielä suht asialinjoilla mutta valitsit kysyä julkisesti, oisit heittäny privalla jos on jotain asiaa. Sanoin vain sen mitä kaikki muut ajatteli.

Onko ne Hobbykingin akut laadultaan samalla tasolla kuin ne 3-4 kertaa kalliimmat mitä saa täältä kotimaasta?
Löytyy hetkellistä purkuvirtaa 80-90C ja lataus onnistuu 5C:llä?

Kyllä.

Sent from Ur-Anus using foreign object

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa takkunen|

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4278 : 08.06.13 - klo: 10.44 »
Hei, laturi ja lipo cut off tulossa vasta ens viikon alussa, tuossa on pari saddle akkua melkein täynnä. toisesta mittasin yleismittarilla 8.1v ja toisesta parista 7.5v.. kai noilla uskaltaa ajella jos välillä mittarilla kahtoo ettei jännitteet tipu alle sen 6.4v ?
Kyosho MP9 TKI4 & Kyosho rb6.6 & Kyosho Zx6.6 |Team Orion powered|

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4279 : 08.06.13 - klo: 19.57 »
Hei, laturi ja lipo cut off tulossa vasta ens viikon alussa, tuossa on pari saddle akkua melkein täynnä. toisesta mittasin yleismittarilla 8.1v ja toisesta parista 7.5v.. kai noilla uskaltaa ajella jos välillä mittarilla kahtoo ettei jännitteet tipu alle sen 6.4v ?
Saddle akuistahan on todella helppo mitata kennokohtainen jännite yleismittarilla. Mittaa mielummin kennokohtaisesti ja älä aja niitä alle 3,2 v / kenno. Tuolla 7,5 V akulla itse en ajaisi ennen lataamista. 8,1 v akulla voisin vähän ajaa. Kannattaa muistaa että tyhjänä lipoakkuja ei tulisi säilyttää, vaan mieluiten noin 3,8 V / kenno varastointijännitteessä. Eli parempi odotella että laturi saapuu ja saat todettua sen toimivaksi ennen kuin ajat akut tyhjäksi (esim. siihen 3,2 v / kenno).

Poissa MLA

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4280 : 08.06.13 - klo: 21.46 »
Ja jälleen kerran muistutuksena: akun lepojännite on eri kuin jännite rasituksessa! Jos irrallan mitattuna akun jännite on 7,5V, niin kiinni autossa ja kaasu pohjassa (erityisesti nelivedolla) jännite tippuu helposti yli voltilla. Kun akku tämän jälkeen taas mitataan irrallaan,  jännite näyttää olevan lähes sama 7,5V. Itsellä cut-off on säädetty 3,4V/kenno ja cut-offin jälkeen laturi näyttää jännitteeksi n.3,8-3,9V/kenno.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4281 : 15.06.13 - klo: 09.39 »
Pientä testiä.

Uusi muutaman kerran käytetty SMC 7200 vs Turnigy Nanotech 6600x2 vs Turnigy A-Spec 6200.
Perus nanoja on rääkätty Losissa ja 30 A latauksilla ja akut on about vuoden vanhoja. A-Specs on uudempi ja hiukan rauhallisemmin latailtu.

Testi suoritettiin noin 55A tasavirralla kuormittamalla akkuja täydestä n. 3.0 kenno jännitteeseen saakka. Kaikki akut lämpenivät huomattavasti ja huonoin nano oli jopa kuuma. Kuormitus oli kuitenkin alle 10 C... Veikkaan, että yli 20C tai jopa 30C tappaisi akut.. Vaikka akut on speksattu jopa 70C arvoihin..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4282 : 16.06.13 - klo: 13.00 »
Aika hyvin korreloi testin tulokset akkujen speksejä, ainakin suhteet toisiinsa. Absoluuttisia arvoja sellaisenaan on turha tuiottaa.

Uudempi A-Spec pitää kuormalla jännitettä ylempänä kuin 6.6Ah perus nanotech, mutta kapasiteetti loppuu aiemmin kun 6.6Ah:lla. SMC on selvästi omaa luokkaansa.

Hyvä Sami! Taidan tuoda omat akkuni sulle testiiin...
Wacky Stack Racing Team

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4283 : 05.07.13 - klo: 15.02 »
Kävin osatamassa uuden 3s akun tänään, ja kun laitan sen laturiin kiinni ja alan lataamaan, niin ilmoittaa laturi että kaikkien kennojen varaus on 0.00... Akkua ei myöskään voi ladata balance moodissa, sillä laturi antaa herjaa juurikin näistä kennoista. Onkohan nyt vika käyttäjässä vai akussa? kaikki 2s akut latautuu ja näkyy oikein, ko. akku on ensimmäinen 3s mutta luulisi että samalla tavalla tuokin ladataan  :tongue:

Kokeilin eri amppeereilla 4.0 - 5.0 jne. Mutta eipä tuo asiaan auttanut. Akku kyllä siis ottaa latausta vastaan, mutta tosiaan nuo 0.00 kennot hieman ihmetyttää ja en uskalla jatkaa lataamista ettei vaan ota ja hajoa koko systeemi.

Akku on Robitronic 3s-1p 11.1v 5500mah 60c ja laturi Orion IQ605

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4284 : 05.07.13 - klo: 15.19 »
Outoa jos koko akku olisi kuollut totaalisesti. Mene takaisin kauppaa ja pyydä myyjältä apuja. Samalla saat varmasti tuotteen vaihdettua, jos se on viallinen.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Re: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4285 : 05.07.13 - klo: 16.35 »
Mielenkiintosii testei bigbear tuol lentopuolella nanot todettu aika surkeiksi cen aceja on paljon käytössä.

Pystytkös mitenkään kuormittaan esim 20-30c vai loppuuko tilat jo vastuksille? :D

Töissä on vastus lankoja niillä sais kilowatti luokan kuormituksia mut eipä oo oikein aikaa eikä akkuja testata :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4286 : 05.07.13 - klo: 21.31 »
Mielenkiintosii testei bigbear tuol lentopuolella nanot todettu aika surkeiksi cen aceja on paljon käytössä.

Pystytkös mitenkään kuormittaan esim 20-30c vai loppuuko tilat jo vastuksille? :D

Töissä on vastus lankoja niillä sais kilowatti luokan kuormituksia mut eipä oo oikein aikaa eikä akkuja testata :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Mulla on vastuksina auton 100W halogeeneja. Joku vastus lanka olisi varmasti kätevämpi. Veikkaan, että akut poksahtaa jos niistä ottaa 20-30C kuormituksen. Mittareissa riittää kapasiteettia 150A saakka.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4287 : 08.07.13 - klo: 12.38 »
Mitenkäs pitäisi toimia, kun LiPo-laturi latas toiseen kennoon kaiken mitä 2S LiPoon menee. Toinen kenno on tyhjä. Balance piuha oli kiinni ja samoilla asetuksilla oli ladattu jo kolme LiPoa. Laturi on imax B6AC Dual Power.
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4288 : 08.07.13 - klo: 18.49 »
Mitenkäs pitäisi toimia, kun LiPo-laturi latas toiseen kennoon kaiken mitä 2S LiPoon menee. Toinen kenno on tyhjä. Balance piuha oli kiinni ja samoilla asetuksilla oli ladattu jo kolme LiPoa. Laturi on imax B6AC Dual Power.
minkälaiset kenno jännitteet sulla siis on?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4289 : 08.07.13 - klo: 22.34 »
Tällä hetkellä 0.06 ja 7.94
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"