Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1493614 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4440 : 03.02.14 - klo: 11.54 »
juu,sattuuhan noita.
10 akkua tilannut tuolta ja toi oli eka joka oli maanantai kappale,vai onko muilla samasta akusta kokemusta?
ei silti uskalla samaa tilata vaikka hinta on kyllä kohillaan.
jotenkin jännä että keskimmäinen kenno säilyi ehjänä?
saapahan tuosta hyvän kennon sähköröökille  :laugh:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4441 : 03.02.14 - klo: 12.23 »
saapahan tuosta hyvän kennon sähköröökille  :laugh:

Pimp my electric cigarette  :laugh:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4442 : 03.02.14 - klo: 19.03 »
Tuli tänään hommattua tuammonen 5000mah 3s 25c lipo racingfactorystä. VP-Racing ilmeisesti valmistaja joka lukee lapussa joka oli akkupaketissa (joku käyttöohje) mutta itse akussa ei lue mitään vp-racing:stä. Joku logo siinä on jossa teksti "Redragon". Anyway tosiaan 25c lipo. Kotoa löytyy zippyn 25c lipo , graupnerin v-maxx 45c lipoja ja sitten tämä lipo jonka hain tänään. Täytyy sanoa että potkua silti enempi kun graupnerissa konsanaan. Zippylläkään ei vedä läheskään yhtä komiasti kuin tällä tuntemattomalla lipolla ^^ Eli ensikokemukset tästä liposta on hyvät.

Aih se olikin vapex-racing tuo merkki. anyway kys. lipo tuntuu ihan kohtuu hyvältä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Vapex-LiPo-5000mAh-25C-111V-Traxxas-110154
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4443 : 03.02.14 - klo: 21.37 »
juu,no on kyllä ihan sika hintakin  :laugh:
kyllä tuohon hintaan pitää saada jo kovakuorinen akku.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4444 : 03.02.14 - klo: 22.25 »
juu,no on kyllä ihan sika hintakin  :laugh:
kyllä tuohon hintaan pitää saada jo kovakuorinen akku.
Genssin 3s1p 5000mAh 40C kovakuorinen akku suomesta irtoaa alta 60e hinnalla, on tosin enemmän korkeutta ja painoa kuin tuossa Vapexissa.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4445 : 05.02.14 - klo: 19.50 »
No nyt tais sattua ainakin yksi huono Zippy (Eiku Turnigy) mulle, toinen akku on latautumassa tuolla, siinä oli jännitteet ok. 6S 5000 mah 20C.

C3:n jännite oli jo pakasta otettuna tyyliin 2V. Sain ladattua virtaa ilman balanceriliitintä että jännite nousi lähemmäs 3V. Lopulta kun muut kennot oli 4.2 niin tämä yksi jäi junnaamaan 3.86-3.87V väliä. Pitää ehkä purkaa se laturilla ja balansoida vielä kerran. 0.1A oli latausvirta kun se yritti kennoa balanseerata.
« Viimeksi muokattu: 05.02.14 - klo: 22.20 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4446 : 02.03.14 - klo: 14.40 »
Tuli tuon wraithin mukana pari turnigin nano-tech 1.3 3s akkua pehmee kuorinen. edit 45-90C
Itelleni soveltuu, nuo 2s, joten.
Onko tuon kutiste sukan sisällä minkän näköinen, avaruus tegnologiaa muistuttava piirilevy hässäkkä?
Eli saako noista kahdesta, tehtyy 3kpl 2s akkuja?!
Jos ei, niin kiinnostaako ketä vaihtaa saman 2s akkuihin?! Ite voi arvioida omien/ oman akkujen arvon ja noitten!
Kennoissa virtaa, 3,82 3,82 3,82 11,46V toisessa 3,86 3,85 3,86 11,57!
Itse vielä noille tehnyt mitään!

Edittiä, Siis noissa kovakuorisissa 5000akku kennojen päästä löyty pien piirilevy, johon jollain tapaa tinattu kennot ja piuhat kiinni! (jotka siis oli p*skana)(eri homma)
Ilmeisesti näin ei ole, joka akussa? Vähä utelin tuos puhelimessa tutulta, joka joskus oli näitä temppuja juurikin tehny, suositteli vaihtamaan, kuin että mahd, ehjän hajottaa!
« Viimeksi muokattu: 02.03.14 - klo: 20.00 kirjoittanut s.m. »

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4447 : 02.03.14 - klo: 20.39 »
Sieltä akun sisältä löytyy kolme kappaletta kennoja. Jossain akuissa, ainakin turnigyn kovakuorisessa kennot ovat yhdistetty piirilevyllä. Yleensä ovat liitetty toisiinsa pelkästään kennojen lipareista.
Joskus olen yrittänyt tinata kennoja yhteen mutta 80W kolvi osottautui liian tehottomaksi ja eikä tina muutenkaan tahtonut tarttua.
 Ei kannata ruveta purkamaan akkuja, todennäköisesti homma ei onnistu ja pienikin reikä kennossa sytyttää sen tuleen.

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4448 : 03.03.14 - klo: 15.04 »
Jees kiitos! Kokeilimpaha huvikseen, noihin rikkinäisiin 5000 kennoihin, onko toivoton urakka! Joissa siis,se piiri levy kiinni!
Itellää viel köpömpi kolvi, pienellä pietsulla kärki kuumemmaks, sai "juotettuu" juotokset irti! (paremman kolvin metsästykseen)
Kiinni juottaminen sujui helposti, kun siinä liuskassa oli tinaa valmiina. yhteen kokeilin katkasemalla liuskan, ettei jäänyt tinaa valmiiks! Eintarttunu miun vehkeillä juoksutteilla ja tinalla millään kiinni!  :undecided: No Kokeiluna, pyöräytin kupari johtoo kennon liuskan ympärille ja sen avulla kolvasin kiinni, onnistuneesti! Sieltä se pari volttii molemmista kertaantui johtjen päihin hieman yli 4V!
Eli ei mikään mahdoton tehtävä, ainankaan noilla akuilla ja kennoilla, sitä tiiä, miten vähän sitä liuskaa noissa, pehmytkuorisissa on, et mahtuuko kolhon kolvin kanssa saada aikaseks kuin reikiä kennoihin!?
Jos ei vaihossa mene, ni sitte sen näkee!  :wink:

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4449 : 18.03.14 - klo: 01.00 »
No tuosta edellisestä kokeilusta, sen verra et sain kokeiltuu ja huomattuu et särjin sen tehottoman kolvin. Ei näköjään tykänny lisä lämmöstä?!
No väliäpä sillä, kun piti ostaa parempi! Tyydyin raha pulassa 10e maksavaan 60w kolviin
(edellinen siis 40w)
Kyllähän tuo onnistu, nyt 3kpl 2s akkuja, loppu into keske, balanseri johtojen liittämisen kanssa liittimiin. (johdon pätkät vain väliin), siis sitän en sit tiiä, mut mielestäni en kauaa korventanu siintä liparista, et sain kahteen johdot ja yhdet yhteen yhdistettyä!
Ajan kanssa ajettaessa, kattoo toimiiko ja miten.
Mut eipä tuota oikein voi suositella mahd. turvallisuus riskien kanssa ja jos yhtään muuta tekemistä sattuu olemaan. Itellään ainankin meni tovi jos toinenkin, muutama tupakki ja olutkin siinä tinaillessa!?  :undecided:

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4450 : 20.03.14 - klo: 18.13 »
Onkohan toi mun 7.4v 2s lipo sökö ku nopari katkaisee ja laittaa laturiin niin jännite jotain 6,5 ja melkein heti jännite nousee yli 8V? On vuos sitte tullu mulle käytettynä ja nyt siitä on balanserijohdot poikki sieltä kuoren sisältä, oon ladannu ilman balanserii 7.9:ään volttiin ja on pelannu ihan hyvin. Onhan tolla jo suditeltu taitaa olla viisain heittää menee... Uus akkukin on jo.

Ja siis nuo voltti lukemat on laturin näyttämä samalla kun lataa.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4451 : 20.03.14 - klo: 19.40 »
Jollei se akku vielä ole pox, ni justiinsa menee!
Kennot kuulus olla 3,0v - ja 4,2v välillä molemmat.
Joka ikinen kerta se vajaammaksi jäänyt akkukenno on taas ekana tyhjä ja toiseen jäi! Meno loppui.

Joka ikinen kerta laturi lopettaa, kun kokonaisvolttimäärä on täys, vajaa jäi vajaaksi yhä, kun et balansoi.
Heikompi heikkenee, kunnes menee alivoltteihin , vaikka 2,2v , ja pimenee. Ei se nyt niin vaarallista ole ittekseen ollen.
MUTTA: se täydempi saa joka kerta isompaa ylilatausta, kunnes saat videoitten mukasen soihdun ! !!!

Kaikii se volttimäärä mikä en mee tyhjempään menee jonnekkin, siis täydempään. Ja se kyl varmasti muuttuu epävakaaksi melkein 2v ylilatauksesta jossain välissä.
Ei ne turhaan keksineet 1/100 v tarkkuudella säätäviä latureita saadessaan lipot jokamiehenkäyttöön.

Korjaa balanseripiuhat tai tyhjennä turvalliseksi ja kierrätä tuo akkuyksilö, ennenku talo tai talli palaa.

Kuumaksi päässyt lipo ei sammu hiekalla, eikä veden alla, ku se tuottaa osan palamisen hapesta ite. Se pysyy kuumana tunteja, ja sillä lämmöllä pihan asfaltti paloi valkoiseksi jauheeksi jo 2000mAh akulla akun alta ja ympäriltä. Sen sai pois pihalta melkein 4 tunnin kuluttua...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4452 : 20.03.14 - klo: 20.28 »
Eli taidan hävittää tuon akun. Kiitos neuvoista.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa AntzaK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4453 : 21.03.14 - klo: 22.05 »
Morjes. En tiedä onko oikea paikka kysyä tätä mutta modet siirtäköön sitten=). Elikkä kaapista löytyy 4000mah 25c 2slipo ja 4200mah 65-130c 2slipo. Tuli hommattua rcmartist sp reventon r+6.5 dokyo rdrifti combo. noparin speksit 70a jatkuva 440 piikki ja mosa max amp 60 ni uskallankos noita pattereita käyttää tai olisiko vinkkejä tuolle combolle sopivasta patterista.Lähinnä tuo c arvo askarruttaa?

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4454 : 21.03.14 - klo: 22.19 »
65c on varmasti riittävä.
25c on ehkä jo liian "rajoilla"

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa AntzaK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4455 : 21.03.14 - klo: 22.40 »
Kiitoksia avusta   :smiley:

Poissa AntzaK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4456 : 21.03.14 - klo: 23.41 »
65c on varmasti riittävä.
25c on ehkä jo liian "rajoilla"
Miten muuten homma pelaa c arvon kanssa sen suhteen jos vaikka haluan ajoaikaa enempi kapasiteettia nostamalla.Esim kärähtääkö nopari jos lykkää 6000mah 50c=300A jos nyt oiken laskin. Vai ottaako mosa ja nopari vain tarvitsemansa virran tuosta määrästä?

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4457 : 21.03.14 - klo: 23.49 »
65c on varmasti riittävä.
25c on ehkä jo liian "rajoilla"
Miten muuten homma pelaa c arvon kanssa sen suhteen jos vaikka haluan ajoaikaa enempi kapasiteettia nostamalla.Esim kärähtääkö nopari jos lykkää 6000mah 50c=300A jos nyt oiken laskin. Vai ottaako mosa ja nopari vain tarvitsemansa virran tuosta määrästä?
tarjoo mahheja vaik miljuuna  :laugh: ei se noppa ole siitä moksiskaan kunhan motti ei pyydä amppeereita hulluna.
noob kysymyksissä näistäkin muistaakseni käsitelty
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4458 : 23.03.14 - klo: 16.07 »
Ehottakaas joku hyvä ja suht halpa 2s lipo akku+laturi paketti. Akut semmosia että sopii mini grave diggerin akkuboxiin. Mielellään traxxas liittimellä.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4459 : 23.03.14 - klo: 18.39 »
Moro

Voiko näitä akkuja käyttää 1/10 nelkkukrossissa? http://fi.eurorc.com/product/2175/gens-ace-5100mah-74v-25c-1s3p-hard-case-lipo-battery-pack
Ei olisi ainakaan kalliit..
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4460 : 23.03.14 - klo: 18.49 »
Voi ja niitä käytetään...
VD12

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4461 : 23.03.14 - klo: 19.08 »
Voi ja niitä käytetään...
Okei. Arvelutti vain tuo alhainen purkuarvo..
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4462 : 24.03.14 - klo: 08.41 »
Ehottakaas joku hyvä ja suht halpa 2s lipo akku+laturi paketti. Akut semmosia että sopii mini grave diggerin akkuboxiin. Mielellään traxxas liittimellä.
Oliks kellään ehottaa?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4463 : 24.03.14 - klo: 08.45 »
Ehottakaas joku hyvä ja suht halpa 2s lipo akku+laturi paketti. Akut semmosia että sopii mini grave diggerin akkuboxiin. Mielellään traxxas liittimellä.
Oliks kellään ehottaa?
Sinuna soittaisin suoraan HobbyFactoryyn kun kyseinen liike myy juurikin tuota autoa ja myyvät myös sopivanhintaisia akkuja ja latureita. Auttavat varmasti mielellään  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4464 : 24.03.14 - klo: 16.07 »
Oli hobbyfactorystä akut loppu mutta meniskö noi akut mini grave diggeriin?
http://www.hobbylinna.fi/tuote/li-po-74v-2000mah-25c-trx/VP93831/

Poissa demnml

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4465 : 24.03.14 - klo: 18.32 »
Hei, pystyykö esim. Kaksi 2s 7000mah 55c/110c lipoa lataamaan 4s balanserin kautta rinnan kytkettynä? Olis graupnerin 20A virtalähde ja turnigy accucell 8150 laturi? Vai sarjassa? Kun laturissa ei ole 2s balanseri porttia... Pistäkää yvtä tai s.postia, mikä vaan auttaa, ja millaiset asetukset pistää laturiin? Edit; kattelin parista paikasta jossa esiteltiin kyseinen laturi niin siellä sanottiin että 2s ei tarvii balanserii??? Tässä laturissa on 2s lipoasetukset mutta ei balanseriporttia.
« Viimeksi muokattu: 24.03.14 - klo: 18.49 kirjoittanut demnml »
Axial exo black & axial exo white. Sanwa mt4

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4466 : 24.03.14 - klo: 19.30 »
Hei, pystyykö esim. Kaksi 2s 7000mah 55c/110c lipoa lataamaan 4s balanserin kautta rinnan kytkettynä? Olis graupnerin 20A virtalähde ja turnigy accucell 8150 laturi? Vai sarjassa? Kun laturissa ei ole 2s balanseri porttia... Pistäkää yvtä tai s.postia, mikä vaan auttaa, ja millaiset asetukset pistää laturiin? Edit; kattelin parista paikasta jossa esiteltiin kyseinen laturi niin siellä sanottiin että 2s ei tarvii balanserii??? Tässä laturissa on 2s lipoasetukset mutta ei balanseriporttia.

Rinnan kytkettynä: EI !
Sarjaan kytkettynä, 2s + 2s to 4s balanserijohdon kanssa, kyllä.

Pitää siis olla, tai tehdä päävirtaan sarjakytkevä Y, sekä yllä mainitusti kytkevä balansoinnin välipiuha.
Mainitut johdot lataimen kohdissa päävirta, ja 4s kytkettyinä.
Tällöin asetuksissa kohdellaan, kuin olisit  myös teipannut akut yhdeksi 4s akuksi.
Siis valikosta  4s balansoiden, sopiva virta, ja valvoen lataamaan.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa demnml

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4467 : 24.03.14 - klo: 19.49 »
Ahaa selvä entä sitten balansoinnin jälkeen kun lataan niin valitsen vain lataus ja 4s asetukset?
Juu nyt muistin! Sarjaankytkemällä jännite lisääntyy eli 2s plus 2s 14.8 kun taas rinnankytky lisää kapasiteetin 7000...14000... Kaikki selvää kiitos.
« Viimeksi muokattu: 24.03.14 - klo: 20.00 kirjoittanut demnml »
Axial exo black & axial exo white. Sanwa mt4

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4468 : 24.03.14 - klo: 19.57 »
Tuossa laturissa muistaakseni pystyy käyttämään esim 3s balansointi porttia 2s:lle mikäli tunkee/tekee sellaisen liittimen että ylimääräinen pinni jää käyttämättä. Pikaisella googletuksella tuollaista tietoa löytyi myös netin syövereistä eli sieltä etsimään, jollei halua aina kahta akkua ladata yhtäaikaa.
Esim tässä
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1109734
« Viimeksi muokattu: 24.03.14 - klo: 20.02 kirjoittanut unkka »

Poissa demnml

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4469 : 24.03.14 - klo: 20.04 »
Tuossa laturissa muistaakseni pystyy käyttämään esim 3s balansointi porttia 2s:lle mikäli tunkee/tekee sellaisen liittimen että ylimääräinen pinni jää käyttämättä. Pikaisella googletuksella tuollaista tietoa löytyi myös netin syövereistä eli sieltä etsimään, jollei halua aina kahta akkua ladata yhtäaikaa.
Eihän siinä mitään kun kaksi akkua samaan aikaan lataa mutta haittaako/vahingoittaako tuollainen lataus akkuja vai onko sama vaan kuin latais 4s lipoo aina.
Axial exo black & axial exo white. Sanwa mt4