Kirjoittaja Aihe: Inferno tr-15 (ready kit)  (Luettu 8031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« : 06.08.05 - klo: 01.50 »
Tuli tommonen ostettua pikkuveljen kans puokkiin pari viikkoo sitte. Tullu tähän mennessä ajettuu vain tasasella maalla, crossi kun auto on niin oon siirtyny vähän rajumpaan maastoon. Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.

Entä onko mitään muita vinkkejä joita kannattais antaa näin alottelevalle kuskille.

Mika R

  • Vieras
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #1 : 06.08.05 - klo: 09.53 »
no ei nyt ehkä kestä ihan "normaali" 1/8 krossiajoa, autohan on paljon pienempikin 1/10 (iskarit ym)
kai se jotain kestää mutta eiköhän se selviä kokeilemalla radalla niinkuin 1/8 tapauksessakin. älä sitten odota että .15 koneella pysyy 1/8 krossien perässä.. laita siihen OS .18 niin alkaa lentää paremmin

Poissa RC-newbie

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #2 : 07.08.05 - klo: 17.19 »
hei muutes, tiesitkö että ei ole olemassa ready kittiä on ready set ja kit siis kyosholla ainakin. en voi mitään olen luonteeltaan vain tämmönen pilkun viilaaja :mrgreen:
Meitsiltä löytyy kaapin hyllyltä: Inferno 7.5mp Sports (kyosho), Ciero (kyosho) , Speed VEE 700 (kyosho) ja Picostick (gms) <- tai joku vastaava

Poissa Jomppis

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Inferno tr-15 (Ready Set)
« Vastaus #3 : 18.08.05 - klo: 17.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukkula"
Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.


Tuli huomattua keväällä, että Inferno TR-15 ja tuo Ready Setin Inferno TR-15 on aivan eri autoja.. Tuo Ready Setin auto on TR-15GXR.


Tuli tuollainen itselle hankittua ja yksi heikko paikka on tähän mennessä tullut vastaan.. Pyörän akselit (siis se mihin rengas tulee kiinni) ovat ainakin tuossa yksilössä olleet heikohkot. Molemmat taka-akselit on jo vaihdettu alle kahden litran ajoilla...  :(

Maahantuoja tosin arveli, että tehtaalla renkaat on väännetty liian kireälle ja siitä johtuu tuo akselin katkeaminen. En uusia akseleita vielä ole poikki saanut... Tosin ajokin on hieman vielä rauhoittunut. :D

Juuri tuossa tilanteessa törmäsin tuohon eroon autojen välillä; TR-15GXR:ssä on eri akseli kuin vanhemmassa kaimassaan. GXR:ssä on TR49 ja vanhemmassa OT17. Ennen juhannusta niitä ei ollut vielä maahantuojan Ruotsin varastollakaan. Nyt ainakin Tietonikkarilta pitäisi jo saada.

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #4 : 18.08.05 - klo: 18.21 »
Joo siis toi keltanen on se vanha versio että sillee... ja eri konehan siinä on joku sano että tossa uudessa oleva kone on heikompi ku tos keltasessa.

Omii kokemuksii ei oo ku tosta vanhasta eli keltasesta eli Tosta ready setist
Hpi mt2 18ss

Poissa Jomppis

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #5 : 18.08.05 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Joo siis toi keltanen on se vanha versio että sillee... ja eri konehan siinä on joku sano että tossa uudessa oleva kone on heikompi ku tos keltasessa.

Omii kokemuksii ei oo ku tosta vanhasta eli keltasesta eli Tosta ready setist


Hmm.  :( Toivottavasti oot väärässä.. Ei tarttis olla heikompi. :wink:

Vanhassa mallissa on GS15R -moottori ja uudessa GXR15 -moottori.
GXR:ssä on luistikaasutin ja kaiketi jotain muutakin eroa. Kaverilla on jooku Pureten Alpha ja siinä oleva GX-15 ainakin on laiskemman oloinen verrattuna tuohon omaan GXR -koneeseen.

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #6 : 18.08.05 - klo: 19.02 »
Joo ei oo mitää kokemusta joku vaan väitti kiven kovaa, mutta en itekää uskonu sitä! Paremmin jäähdyttävä kansi on myös yksi parannus!
Hpi mt2 18ss

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #7 : 18.08.05 - klo: 19.10 »
Itellä on toi kyosho tr 15 rally ton buggyn iskareilla sun muilla Kiitos Hount:lle
ja kyseisessä autossahan on toi gs15r kone, eikä mitään valittamista

Ainoa miinus koneessa on sen säätö koska aloitin tällä autolla oli todella vaikea saada säätöihin ku piti säätää kirjan mukaa 2 kierrosta mutta oikeissa säädöis on joku 1 kierros! noin 1 tunnin nyin autoa käyntii kun olin sisäänajamassa! seurauksena 2 isoa ja kipeää rakkulaa käsii... :cry:
Ensimmäiset 2 viikkoo harrastus oli jo vaarassa, mutta jaksoin aina yrittää ja lopulta sain auton ajo kuosiin!!! :shock:
Hpi mt2 18ss

Poissa Cosander1

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #8 : 19.08.05 - klo: 10.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukkula"
Tuli tommonen ostettua pikkuveljen kans puokkiin pari viikkoo sitte. Tullu tähän mennessä ajettuu vain tasasella maalla, crossi kun auto on niin oon siirtyny vähän rajumpaan maastoon. Mutta mieltä rupes kaivertamaan että kuinka tuo vehe kestää hyppyjä yms. Ei nyt mitään megaloikkia tarkotus tehä, mutta semmosta normaalia krossiajoa kuten 1/8 kisoissa näkee.

Entä onko mitään muita vinkkejä joita kannattais antaa näin alottelevalle kuskille.


Mites oli sula ton ensi käynnistyksen kans?
Ite ostin saman auton mut en saa sitä käyntiin sit millään.

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #9 : 19.08.05 - klo: 14.50 »
No katon et kaasarissa on löpöö ja se aukko sen millin auki, sitte tulppa hehkuu, kokeile sillai et pääneula on 1,5 kierrosta auki pienennä jos ei käy
ite sisään ajoin että pääneula oli 2-1,5 auki ja ajossa noin kierros auki mutta se on noissa vähä auto kohtanen juttu mutta ei se helppoa ollut!!!

Verrattuna esim hpi koneisiin tehtaan ilmoittamilla luvuilla säädöissään ja helppo säätää ja toimivuus mahtava!!!!

Kun säädät konetta ni käännä pääneulaa vähän kerrallaan yks neljäsosa tai yks kaheksasosaa!!!!!
Hpi mt2 18ss

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #10 : 20.08.05 - klo: 08.47 »
1/8 mielellään...1/4 kiinni voi tietyssä tilanteessa olla jo grande gatastroffe :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #11 : 20.08.05 - klo: 09.05 »
Maahantuoja puhuu palturia pyöränakseleista. Tuo sama vaiva koskee kaikkia Kyoshon 1:10 mittakaavan crossareita. Pyörän akselit on vain yksinkertaisesti liian huonosta materiaalista valmistettu. Itselläni hajosi Ultimasta jatkuvasti pyöränakseleita radalla, ja kun sorvasin itse uudet, niin ei ole mennyt yhtään sen jälkeen. Eli, kyseessä ei ole kiristysongelma vaan materiaalivika. No, eipä noita vehkeitä ole muutenkaan tarkoitettu 1:8 radalle, kaikinpuolin liian heikkoa tekoa. Iskarit ei kestä, runko notkuu liikaa ja aiheuttaa muiden osian hajoamisia, tukivarsien kiinnitys heppoinen, ei kestä kunnolla kuosissaan kuin 10 kierrosta. Joten, joko hommaamalla/tekemällä paljon vahvistuksia ja parempia osia, tai jättämällä ratahommat muille, autosta saa ihan hyvää ajanvietettä!
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jomppis

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #12 : 20.08.05 - klo: 09.29 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Maahantuoja puhuu palturia pyöränakseleista. Tuo sama vaiva koskee kaikkia Kyoshon 1:10 mittakaavan crossareita. Pyörän akselit on vain yksinkertaisesti liian huonosta materiaalista valmistettu.


Niin minäkin tuon oon päätellyt. Pitäisi sorvauttaa nuorrutusteräksestä akselit joka nurkkaan, niin ei tarvitse niitä ainakaan enää varoa. :)

Poissa Cosander1

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #13 : 22.08.05 - klo: 14.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
No katon et kaasarissa on löpöö ja se aukko sen millin auki, sitte tulppa hehkuu, kokeile sillai et pääneula on 1,5 kierrosta auki pienennä jos ei käy
ite sisään ajoin että pääneula oli 2-1,5 auki ja ajossa noin kierros auki mutta se on noissa vähä auto kohtanen juttu mutta ei se helppoa ollut!!!

Verrattuna esim hpi koneisiin tehtaan ilmoittamilla luvuilla säädöissään ja helppo säätää ja toimivuus mahtava!!!!

Kun säädät konetta ni käännä pääneulaa vähän kerrallaan yks neljäsosa tai yks kaheksasosaa!!!!!


Tarkotatko tota ruuuvia joka on luistimen sisällä vai tota pensa linjas olevaa?

Poissa Jomppis

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #14 : 22.08.05 - klo: 15.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Tarkotatko tota ruuuvia joka on luistimen sisällä vai tota pensa linjas olevaa?


Tuossa:




Tuolla kaasarin säätämisestä hyvää tietoa.

ps. Luistimet on jalassa ja LUISTI kaasarissa..  :mrgreen:

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #15 : 31.08.05 - klo: 13.56 »
Ja nitron prosentithan vaikuttavat säätämiseen. :D

Poissa maggonen

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #16 : 07.10.05 - klo: 09.03 »
Mun veljellä on toi inferno tr15 ready set. Varaosa huolto on ainakin syvältä. Osat myydään paketteina esim. meni kaasarin pääneula joutu ostaan koko kaasarin uusiks, tai tukivarsi niin joutu ostaan kaikki tukivarret. :twisted: Että semmonen auto.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #17 : 07.10.05 - klo: 09.07 »
Lainaus käyttäjältä: "maggonen"
Mun veljellä on toi inferno tr15 ready set. Varaosa huolto on ainakin syvältä. Osat myydään paketteina esim. meni kaasarin pääneula joutu ostaan koko kaasarin uusiks, tai tukivarsi niin joutu ostaan kaikki tukivarret. :twisted: Että semmonen auto.

No tuohan on aivan normaalia, ja erittäin hyvä homma?  :?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #18 : 07.10.05 - klo: 11.32 »
Ei oo normaalia ainakaan muilla merkeillä, ja tuo on todella syvältä.

Jos onnistuu hajottamaan useemmin esim oikeen takatukivarren niin rupee olemaan muita tukivarsia iso kasa... Ja joutuu muutenkin turhaan maksamaan ne ylimääräset osat.

Mika R

  • Vieras
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #19 : 07.10.05 - klo: 11.35 »
Elämä on
Mutta ainakin ne osat saa sieltä
Huomiona 777:ssa saat erikseen

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #20 : 07.10.05 - klo: 11.56 »
No siis 777 saa etu ja taka tukivarret erikseen, MP7.5 ne tuli koko sarja (15€)

 :?

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #21 : 07.10.05 - klo: 12.44 »
Inferno mp7.5:sen tukivarret ovat samat sekä oikealla että vasemmalla puolella, joten se ei juuri haitannut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #22 : 07.10.05 - klo: 12.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
No siis 777 saa etu ja taka tukivarret erikseen, MP7.5 ne tuli koko sarja (15€)

 :?


Mietippäs ihan pieni hetki...
15€ vaihdettuna markaks tekee pyöreen 90 MARKKAA!!!
Onko jotain järkeä maksaa 45 markkaa ylimäärästä että saa auton ajokuntoon... Sit jos on pätkässy saman tukivarren jo 3 kertaa niin sulla onkin jo 135 markkaa kiinni ylimääräsissä osissa.

Monellako oli varaa pistää ton verran rahaa syrjään kun oli markat käytössä.

Äkkiä sokastuu rahan arvolle kun kyseessä on 7,5€ mutta ajatelkaas ny vähän edes aloittelevan juniorin varallisuutta... Oliko teillä varaa junnuna laittaa tollasia rahoja syrjään?? No ei tasan ollu.

Osat täytyy saada erikseen että hommassa on jotain järkeä... Etu tukivarsissa homma usein on eri koska oikea ja vasen on identtisiä.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #23 : 07.10.05 - klo: 12.56 »
Miksi minä sitä miettisin? Ne maksavat tuon verran jne.
Kerroppas sinä miltä valmistajalta saa yhden tukivarren kerrallaan ostettua?  :shock: Ja mitä se maksaa

Mika R

  • Vieras
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #24 : 07.10.05 - klo: 13.08 »
Lisään vielä ettei mun tarvinnut vuoden aikana ostaa 7.5 :een yhtään tukivartta ja ajo oli yhtä rytäkkää

Isät ja äidit ne maksaa lasten harrastukset joka tapauksessa ja näkyyhän sitä olevan skideilla rahaa röökiinkin eikä hintaa kukaan valita haha

Vaikka en minä sano että eikö voisi halvempia mutta kun eivät ole niin ei

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #25 : 07.10.05 - klo: 13.09 »
Ja hyvähän se o saada monta tukivartta... Ainaki gensussa kaikki ylätukivarret o samanlaisia, eli jos joku paukahtaa ni sit o varalla lisää. Ei tartte mistää lähtee hakee. Ottaa vaa pakista ja pistää paikkaa... Jos o nopee ei tartte edes konetta sammuttaa välillä :D
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Mika R

  • Vieras
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #26 : 07.10.05 - klo: 13.14 »
ja minä kyllä ostin 7.5:en erikseen sillä tavalla että muistaakseni tuli pareissa, oliko se sitten 1 eteen ja 1 taakse samassa pussissa, ei neljää

Tähän Tr-15 tulee kaikki neljä mutta sittenpä niitä on pakissa kuten tumphu sanoi eikä tarvii taas tilata ;-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #27 : 07.10.05 - klo: 13.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Miksi minä sitä miettisin? Ne maksavat tuon verran jne.
Kerroppas sinä miltä valmistajalta saa yhden tukivarren kerrallaan ostettua?  :shock: Ja mitä se maksaa


Esim reiskaan saa tukivarret kappaleittain...
Olikohan 7€ kipale... Saatto olla halvempikin.

Oli asia miten tahansa niin on todellakin järjetöntä maksaa monesta osasta jos tarvitsee vain yhden.
Joo vanhemmat rahoittaa harrastuksen junioreilla, mutta jos joutuu rahaa syytämään ylimääräiseen niin se loppuu hyvin nopeasti...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #28 : 07.10.05 - klo: 13.40 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
ja minä kyllä ostin 7.5:en erikseen sillä tavalla että muistaakseni tuli pareissa, oliko se sitten 1 eteen ja 1 taakse samassa pussissa, ei neljää

Tähän Tr-15 tulee kaikki neljä mutta sittenpä niitä on pakissa kuten tumphu sanoi eikä tarvii taas tilata ;-)


Niin... meni taas kaikilta pointti ohi... Onko järkeä maksaa etutukivarsista jos hajottaa vain takatukivarsia...
Jos esim onnistuu hajottamaan parin kuukauden aikana 3 tukivartta niin rupee olemaan aika läjä ylimäärästä osaa pakissa... Eli ylimäärästä rahaa turhassa kiinni.

Mika R

  • Vieras
Inferno tr-15 (ready kit)
« Vastaus #29 : 07.10.05 - klo: 13.41 »
Eli aikalailla sama hinta :D
Ero on vaan että toisessa tulee 2 vaikka haluais vaan puolet mutta kato hoke elämää se vaan on. Ei kannata rikkoa :D
En tiedä kauan kestää reiskan osan saaminen mutta turun Kyosholta saat postissa kahdessa päivässä tässä tapauksessa maanantaiks jos nyt soitat sinne heti

No joo, ei mennyt pointti ohi ja olet aivan oikeassa. Parempi rikkoa molemmat jos meinaa rikkoa jotain ;-)