Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1932889 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #150 : 12.01.09 - klo: 16.02 »
se jumitti jo uutena tietyissä kohdissa?
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #151 : 12.01.09 - klo: 16.11 »

Tuntuiko siinä sellaisia eräänlaisia "pykäliä" akselia käsin pyörittäessä? Omassa edesmenneessä kiinanmotissani oli niitä uutena ja ajattelin sen johtuvan vain magneetin ja käämien välisestä vetovoimasta. Moottori hajosi ekalla käyttökerralla, joten saattoi tosiaankin ollakin, että ne "pykälät" eivät olisi hyvä merkki.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #152 : 12.01.09 - klo: 16.17 »
Eikös niiden magneettien tarkotus olekin juuri vähän jumittaa?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #153 : 12.01.09 - klo: 16.22 »
tuntuin niinkuin se ottaisi johonkin kiinni.. kun pyöritti 1 koko kierroksen se otti kiinni siinä samassa kohtaa :huh:
ajattelin että kyllä se siitä muovautuu.. ei näköjää :undecided:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)


Poissa Quicksilver

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #155 : 14.01.09 - klo: 19.47 »
Sitä olen itsekkin yrittänyt selvittää.
SP.n sivuilta ei oikein ota selvää koska sielä lukee:
up to 9000kv motors and up to 2 cell lipo or 7,2 v NiCad/NiMH battery.
Ja heti alapuolella on patterin/akun symboli jossa lukee:
battery 6v to 9.6v, 2 to 3 cell lipo
http://www.speedpassion.net/product.php?lang=&c=15

Viisaammat kertokoon.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #156 : 14.01.09 - klo: 21.24 »
Lainaus
up to 9000kv motors and up to 2 cell lipo or 7,2 v NiCad/NiMH battery.


Itse tulkitsisin tuota siten, että 2-kennoisella lipolla, tai 7,2V (6 kennoa) NiCd tai NiMH -akulla rajoitus 9000kV -kone.


Lainaus
battery 6v to 9.6v, 2 to 3 cell lipo


Tuo taas lisäys, että myöskin 3 -kennoista lipoa tai 9,6V NiMH/NiCd (8-kennoa).  Mutta tuskin näillä enää 9000kV -konetta....

En silti ota vastuuta jos toimitte tulkintani mukaan ja poltatte noparin  :mrgreen:


EDIT:

Lainaus
Mitä vähemmän moottorissa on käämikierroksia, sitä enemmän moottori myös käyttää virtaa. Nopeudensäätimen on kyettävä myös tarjoamaan tämä virta.

Tämä ainakin tukee teoriaani.  kV-luku ainakin periaatteessa on kääntäen verrannollinen moottorin käämitykseen (esim. 5.5T).

Näin ollen mitä isompi kV-luku, sitä enemmän ottaa virtaa (ja lankamääräisesti toisinpäin), jolloin miettimässämme tapauksessa 9000kV kone kestäisi kyllä 2-kennoista lipoa, muttei enää 3-kennoista, koska ottaisi jo enemmän virtaa kuin mitä 2-kennoisesta saataisiin niillä jännitteillä.

Harmi kun tuossa ei ole mainittu moottorirajoitusta juuri 3-kennoiselle lipolle....
« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo: 21.37 kirjoittanut Isosuo »

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #157 : 14.01.09 - klo: 21.50 »
Mitäs nyt twin väärin ja kuuluuko takuupiiriin.

Ajoin normaalisti uudella 2pv vanhalla traxxasin rustlerilla jossa siis 12t titan kone ja kolmas ajo siis päällä ja kone vain lakkasi toimimasta ajoin normaalisti pikku testiä kääntöpaikalla ja en edes ajelut lätäköistä tms eikä koneen pitäisi noin vain hajota. Nopari toimii ja akku täynä koitin myös konetta että pyöriikö jos annan akusta virtaa ja noup eipäs toiminut niinkään joten menenkö kauppaan ja saan uuden motin vai mitähä? Kuuluuko takuuseen? Mitään hajua kenelläkään?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #158 : 14.01.09 - klo: 22.10 »
Kuinka uus kone? Onko ajettu sisään? Hiilet kannattaa koittaa vaihtaa, ne kun ei paljon maksa :wink:
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #159 : 14.01.09 - klo: 22.35 »
Kuinka uus kone? Onko ajettu sisään? Hiilet kannattaa koittaa vaihtaa, ne kun ei paljon maksa :wink:
Kolme päivää vanha kone ihan suoraan rtr paketissa autossa kiinni ollut 12t titan ja ei ole hiiliä...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #160 : 14.01.09 - klo: 23.14 »
Kolme päivää vanha kone ihan suoraan rtr paketissa autossa kiinni ollut 12t titan ja ei ole hiiliä...
Titania on kyllä huonoksi haukuttu, puhuvat että kestävät max. parikymmentä akullista. On mahdollista, että kone on loppu jo tuolla ajomäärällä, jos esim. pölyä on päässyt koneeseen. Ja kyllä; koneessasi on hiilet! Tokikaan ne ei ole vaihdettavaa mallia. Sinuna jättäisin takuuasiat sikseen, tuosta koneesta tuskin saa muuta kuin harmia. Voithan toki yrittää saada vaihdossa paremman moottorin, tai edes hyvitystä vanhasta moottorista.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #161 : 14.01.09 - klo: 23.18 »
Kolme päivää vanha kone ihan suoraan rtr paketissa autossa kiinni ollut 12t titan ja ei ole hiiliä...
Titania on kyllä huonoksi haukuttu, puhuvat että kestävät max. parikymmentä akullista. On mahdollista, että kone on loppu jo tuolla ajomäärällä, jos esim. pölyä on päässyt koneeseen. Ja kyllä; koneessasi on hiilet! Tokikaan ne ei ole vaihdettavaa mallia. Sinuna jättäisin takuuasiat sikseen, tuosta koneesta tuskin saa muuta kuin harmia. Voithan toki yrittää saada vaihdossa paremman moottorin, tai edes hyvitystä vanhasta moottorista.
Niin niin hiilet hiilet, mutta ei ulkoiset niitä ei näe  :kiss: On kyllä ihmeen huono kone tosiaan! Pitääpä yrittää saada jotain hyvitystä edes koneesta, noh worth a try!  :roll:
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #162 : 15.01.09 - klo: 00.13 »
Titania on kyllä huonoksi haukuttu, puhuvat että kestävät max. parikymmentä akullista. On mahdollista, että kone on loppu jo tuolla ajomäärällä, jos esim. pölyä on päässyt koneeseen. Ja kyllä; koneessasi on hiilet! Tokikaan ne ei ole vaihdettavaa mallia. Sinuna jättäisin takuuasiat sikseen, tuosta koneesta tuskin saa muuta kuin harmia. Voithan toki yrittää saada vaihdossa paremman moottorin, tai edes hyvitystä vanhasta moottorista.

Voi vahvistaa, että noilla ajomäärillä se Titan laukeaa, jos ei ole lauennut jo aiemmin. Poikkeuksiakin on, mutta niinhän aina. Oman ja monen muun kokemuksen mukaan pitää ehdottomasti valittaa tuosta myyjälle ja vaatia tilalle uutta konetta tai vähintään reilua vastaantuloa uuden koneen hinnassa. Aika moni on saanut esim. Team Orionin 19 tai 17 lankaisen koneen tilalle. Niissä on vaihdettavat hiilet ja toimivat ikuisuuksia verrattuna Titaniin.

Jos haluat koneen joka myös kuljettaa sitä autoa entiseen malliin tai jopa repiämmin, niin LRP Big Block Special on oikein hyvä korvike tuolle 12-lankaiselle Titanille. Vääntöä on vielä enemmän ja kulkupuoli pysyy entisenlaisena ellei parane. Toimii Stampedessä ja toimii Rustlerissa. Apua Rustler ongelmiin löytyy muuten Stampede aiheen alta ja jos vaan jaksaa niin kannattaa lukea ne kaikki 128 sivua sitä tekstiä. Sen jälkeen on todella paljon viisaampi sen auton kanssa. No ehkä voi hypätä alusta yli ainakin vuoteen 2006 asti. Sitä vanhemmat jutut koskee niin muinaisia autoja, että saa pian täysin vääriä vinkkejä sieltä.

Mitä tulee niihin hiiliin, niin kyllä ne siellä jossain kolisee. Titan hajoaa siihen, että hiilen varret katkeaa ilmeisesti kuumetessaan liikaa. Kun uusit koneen, niin vaihda samalla pienempi pinion sen alkuperäisen 19 hampaisen tilalle ja sitä 23/25/28 hampaista mukana tullutta pinionia et tarvitse yhtään mihinkään. Joku 14-16 hampainen on sopiva, niin alkaa konekin kestää kasassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Quicksilver

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #163 : 15.01.09 - klo: 00.23 »


Tämä ainakin tukee teoriaani.  kV-luku ainakin periaatteessa on kääntäen verrannollinen moottorin käämitykseen (esim. 5.5T).

Näin ollen mitä isompi kV-luku, sitä enemmän ottaa virtaa (ja lankamääräisesti toisinpäin), jolloin miettimässämme tapauksessa 9000kV kone kestäisi kyllä 2-kennoista lipoa, muttei enää 3-kennoista, koska ottaisi jo enemmän virtaa kuin mitä 2-kennoisesta saataisiin niillä jännitteillä.

Mulla on pikkureiskassa toi SP:n emotion combo 5200kv koneelle, eli se miedoin.
Sitä varmaan uskaltais ajaa 3S lipolla?
Onko muuten muuta käytännön eroa  7800kv kone 2S lipolla vs. 5200kv kone 3S lipolla, kuin paino
2S lipon hyväksi, jos akut on kapasiteetiltaan saman suuruiset? Kierroksia saisi mun matikkapäällä
koneeseen saman verran.

Hobbycitystä ajattelin ottaa seuraavaan tilaukseen muutaman 3S lipottimen, mutta ensin pitäis
saada joltakin paremmin asiasta tietävältä varmuus, etten suotta riko hyviä vehkeitä.
 

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #164 : 15.01.09 - klo: 00.33 »
Eikai siinä käytännön eroa olisi... liekö sitten toisi pienemmällä kv-luvulla oleva enemmän vääntöä pelin.. hmm, eos.

Juu tosiaan älä tee mitään kokeilupäätöksiä meikäläisen mutujen pohjalta  :lol:

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #165 : 15.01.09 - klo: 00.39 »
Enemmän jännitettä ja vähemmän virtaa samoille kierroksille antaa pidemmän ajoajan samankokoisella (kapasiteetti) akulla.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #166 : 15.01.09 - klo: 01.09 »
Näin ollen mitä isompi kV-luku, sitä enemmän ottaa virtaa (ja lankamääräisesti toisinpäin), jolloin miettimässämme tapauksessa 9000kV kone kestäisi kyllä 2-kennoista lipoa, muttei enää 3-kennoista, koska ottaisi jo enemmän virtaa kuin mitä 2-kennoisesta saataisiin niillä jännitteillä.

Harmi kun tuossa ei ole mainittu moottorirajoitusta juuri 3-kennoiselle lipolle....

Melkein oikein. Jännitteen eli tässä tapauksessa akun sarjaan kytkettyjen kennojen määrän kasvattaminen ei kasvata virran määrää. Myös tuo "enemmän virtaa" -juttu on ihan huuhaata.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #167 : 15.01.09 - klo: 01.13 »
Juu nyt kun ajatuksella luen omaa tekstiäni, ja otin rautalangan käteen ja taivuttelin, niin olen Penguin kanssanne samaa mieltä.   :roll:

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #168 : 15.01.09 - klo: 01.25 »
No ei nyt sentään teititellä tarvitse  :smiley: eikä ollut tarkoitus sanoa pahasti.

Välillä vaan tuntuu, että niin kovin moni on nukkunut tai tehnyt jotain ihan muuta kuin opetellut nämä sähköopin perusasiat peruskoulun fysiikan tunneilla. No ehkä joku kyselijä on niin nuori, ettei ole vielä fysiikkaa lukenut, joten sallittakoon se heille.

Pitäisi varmaan tehdä tänne joku sähköopin perusteen topic, jossa aloitettaisiin käsitteiden jännite, virta ja teho selittämisestä ja kerrottaisiin ne kaavat, joilla kahdesta noista saa laskettua sen kolmannen. Sen jälkeen voisi sitten varovaisesti laajentaa erilaisiin akkutekniikkaan liittyviin käsitteisiin, jotka yleisesti tuntuvat olevan aivan hakusessa. Pitääpä kysäistä rouvalta, kun se työkseen aihetta opettaa, jos hänellä olisi jokin sopiva setti valmiina...
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #169 : 15.01.09 - klo: 01.47 »
No meikäläistä ehkä jopa hieman nolottaa unohtaa tommosia asioita ja puhua huuhaata... sentään lukiossa 8 kurssia fyssaa ja opiskelen teknisellä alalla  :lol:  Voi veljet...

Topikki niistä olis kyllä paikallaan, Ari-Pekan RC-sivuilla tais olla kans aika kattavaa tietoa näistä?

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #170 : 15.01.09 - klo: 11.38 »
IMHO, noi Ari-Pekan sivuilta löytyvät esim. sähkömoottorien teoriaosuudet eivät mielestäni oikein osu 100% maaliin yrittäessään kertoa miten sähkömoottori toimii.

Kaipaisin itse mahdollisimman havainnollista kuvausta harjallisen ja harjattoman moottorin toiminnasta. Nyt tuntuu, että on vaikeaa löytää kuvausta josta asian olisi kerrottu selkeästi ja mistä sen ymmärtäisi kunnolla.

Jos jollain on muuten tietoa, missä olisi hyvää ja selkeää matskua rc-sähkömoottorien toiminnasta, niin laittakaapa tänne.

Ja jos tuollaista palstaa ollaan perustamassa niin hieno juttu !


Mika R

  • Vieras
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #171 : 15.01.09 - klo: 11.46 »
No meikäläistä ehkä jopa hieman nolottaa unohtaa tommosia asioita ja puhua huuhaata... sentään lukiossa 8 kurssia fyssaa ja opiskelen teknisellä alalla  :lol:  Voi veljet...

Topikki niistä olis kyllä paikallaan, Ari-Pekan RC-sivuilla tais olla kans aika kattavaa tietoa näistä?

Tästä forumista löytyy monta jätkää jotka ei koskaan myönnä olevansa väärässä, joten päinvastoin erittäin hienoa että pystytään keskustelemaan ja vaikka meniskin joskus vähän väärin, niin voidaan myöntää ja hyväksyä se yhdessä ihan kuten muussakin kommunikoinnissa on tapana. (Aihetta sinänsä en seurannut)

Poissa gate

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #172 : 15.01.09 - klo: 13.00 »
Yes, but I see your problem.

 

You can only use high kv motors (like the 9000kv mentioned) with2S.

 

I suggest 60,000 rpm is max you should aim for so with 3S at 11.1 volts then 5400kv would be absolute max kv motor to use.

 

As with all brushless systems when first using them start with a small pinion and check temp of esc and motor every minute of running until you are confidant that all is well. Then you can start using bigger pinions and going faster but again keep a close eye on temps.

 

Good luck.

best regards

Tim Walden

Schumacher Racing Ltd

Company Reg: 2095770

VAT No: GB 460 9875 12

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #173 : 15.01.09 - klo: 13.08 »
Titania on kyllä huonoksi haukuttu, puhuvat että kestävät max. parikymmentä akullista. On mahdollista, että kone on loppu jo tuolla ajomäärällä, jos esim. pölyä on päässyt koneeseen. Ja kyllä; koneessasi on hiilet! Tokikaan ne ei ole vaihdettavaa mallia. Sinuna jättäisin takuuasiat sikseen, tuosta koneesta tuskin saa muuta kuin harmia. Voithan toki yrittää saada vaihdossa paremman moottorin, tai edes hyvitystä vanhasta moottorista.

Voi vahvistaa, että noilla ajomäärillä se Titan laukeaa, jos ei ole lauennut jo aiemmin. Poikkeuksiakin on, mutta niinhän aina. Oman ja monen muun kokemuksen mukaan pitää ehdottomasti valittaa tuosta myyjälle ja vaatia tilalle uutta konetta tai vähintään reilua vastaantuloa uuden koneen hinnassa. Aika moni on saanut esim. Team Orionin 19 tai 17 lankaisen koneen tilalle. Niissä on vaihdettavat hiilet ja toimivat ikuisuuksia verrattuna Titaniin.

Jos haluat koneen joka myös kuljettaa sitä autoa entiseen malliin tai jopa repiämmin, niin LRP Big Block Special on oikein hyvä korvike tuolle 12-lankaiselle Titanille. Vääntöä on vielä enemmän ja kulkupuoli pysyy entisenlaisena ellei parane. Toimii Stampedessä ja toimii Rustlerissa. Apua Rustler ongelmiin löytyy muuten Stampede aiheen alta ja jos vaan jaksaa niin kannattaa lukea ne kaikki 128 sivua sitä tekstiä. Sen jälkeen on todella paljon viisaampi sen auton kanssa. No ehkä voi hypätä alusta yli ainakin vuoteen 2006 asti. Sitä vanhemmat jutut koskee niin muinaisia autoja, että saa pian täysin vääriä vinkkejä sieltä.

Mitä tulee niihin hiiliin, niin kyllä ne siellä jossain kolisee. Titan hajoaa siihen, että hiilen varret katkeaa ilmeisesti kuumetessaan liikaa. Kun uusit koneen, niin vaihda samalla pienempi pinion sen alkuperäisen 19 hampaisen tilalle ja sitä 23/25/28 hampaista mukana tullutta pinionia et tarvitse yhtään mihinkään. Joku 14-16 hampainen on sopiva, niin alkaa konekin kestää kasassa.
Juu käväisinpä liikkeessä ja sanoivat soittavansa tänään kun ovat katsoneet jonkun korvikemorin. Onhan se hieman hankalaa tietää tosiaan näistä tyyppivioista jos ei ole ikinä ollut traxxassia kun ennen kalusto ollut tamiya/asso perustaista mutta käsitykseni mukaan rustlerin pitäisi muuten ihan hyvä auto kuitenkin pääosin olla? Ja tosiaan se pitää vielä mainita että jenkkifoorumeilta lueskelin tuosta titanista ja huomasin että sillä titanilla voisi heittää vesilintua...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #174 : 15.01.09 - klo: 17.35 »
GM Purple Bullin 17x2 antoivat tilalle
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #175 : 15.01.09 - klo: 19.23 »
GM Purple Bullin 17x2 antoivat tilalle

Ei paha, kyllä silläkin ajelee. Siinä taitaa moottorin toinen pääty olla muovia ja liian isolla pinionilla ja/tai huonoilla johtoliitoksilla sen saa sulamaan (nimim. kokemusta on). Sulamisen seuraus on hiilien siirtyminen pois paikoiltaa ja päädyn irvistäminen siten, että moottori ei enää pyöri. Ainakin neljä kertaa olen sulatellut päädyn takaisin, kunnes vaihdettiin Big Block. Se kun on vaan niin kivaa ajaa liian isolla pinionilla  :grin:
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #176 : 15.01.09 - klo: 21.10 »
No jo on tuo rustler huonoimmin kestävä auto tähän mennessä normaali hiekkakentällä ajossa pikku hyppyjä tms oikealta puolelta takaa ripustus kahtia ja vasemmalta puolelta lahti pala irti siitä missä tukivarsi on kiinni! Siis ensin hajoaa moottori ja nyt tämä! Koko auto leviää käsiin huomenna vien liikkaaseen ja sanon mitäs tehdään ihan tosissaan niin huonokestoinen auto että huh huh ja myyjä vielä suositteli! Vaadin korvausta  :police:
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #177 : 15.01.09 - klo: 21.15 »
No jo on tuo rustler huonoimmin kestävä auto tähän mennessä normaali hiekkakentällä ajossa pikku hyppyjä tms oikealta puolelta takaa ripustus kahtia ja vasemmalta puolelta lahti pala irti siitä missä tukivarsi on kiinni! Siis ensin hajoaa moottori ja nyt tämä! Koko auto leviää käsiin huomenna vien liikkaaseen ja sanon mitäs tehdään ihan tosissaan niin huonokestoinen auto että huh huh ja myyjä vielä suositteli! Vaadin korvausta  :police:

Pakkasessa paiskot muovista tehtyä autoa... kato peiliin  :huh:
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo: 21.39 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #178 : 15.01.09 - klo: 21.21 »
No jo on tuo rustler huonoimmin kestävä auto tähän mennessä normaali hiekkakentällä ajossa pikku hyppyjä tms oikealta puolelta takaa ripustus kahtia ja vasemmalta puolelta lahti pala irti siitä missä tukivarsi on kiinni! Siis ensin hajoaa moottori ja nyt tämä! Koko auto leviää käsiin huomenna vien liikkaaseen ja sanon mitäs tehdään ihan tosissaan niin huonokestoinen auto että huh huh ja myyjä vielä suositteli! Vaadin korvausta  :police:

Pakkasessa paiskon muovista tehtyä autoa... kato peiliin  :huh:
Mitä sinä olet tässä asiassa tuollaista sanomaan onko helsingissä pakkasta? Ei! Paiskoinko autoa? EN! Auto on kolme päivää vanha ehkä sinun sietäisi katsoa peiliin! Ajoin siis ihan normaalisti autolla ja koneeseen hajoamisvaiheessa ei päässyt vettä tms...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #179 : 15.01.09 - klo: 22.33 »
Mitä sinä olet tässä asiassa tuollaista sanomaan onko helsingissä pakkasta? Ei! Paiskoinko autoa? EN! Auto on kolme päivää vanha ehkä sinun sietäisi katsoa peiliin! Ajoin siis ihan normaalisti autolla ja koneeseen hajoamisvaiheessa ei päässyt vettä tms...
http://fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Helsinki On siellä hesassa pakkasta. :p