Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1935007 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa calicha92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4440 : 09.09.12 - klo: 18.46 »
calicha92: tuo 10t on varmaan drifterissä liiankin tehokas, mutta jos kerran pihakäyttöön tulee niin sit voikin olla jees.
Voiskos toi 12T 3300KV olla sopivampi vaihtoehto???
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4441 : 09.09.12 - klo: 18.59 »
se varmaan riippuu siitä mikä auto sulla on. tuo 12t on ainakin paljon ystävällisempi sun auton voimansiirrolle. mutta jos haet sitä että se auto lähtee luisuun pitävilläkin renkailla niin sit varmaan 10 tai 9t on tarpeen. eihän sitä enää driftaukseksi tosin voi kutsua kun vauhtikin menee järkyttävän kovaksi.


ps. Kondensaattoreita "konkkia" saa muutamalla sentillä elektroniikkakaupoista. panasonicin tai muun laatumerkin konkista joutuu maksaan about 70-90snt kpl. eli alle 3 eurolla saa tommoisen 4 konkan paketin, toki joutuu itse kolvaamaan.

tai sit esim: http://fi.eurorc.com/product/1262/hobbywing-super-upgrade-capacitors-module http://fi.eurorc.com/product/1263/hobbywing-capacitors-module
« Viimeksi muokattu: 09.09.12 - klo: 19.04 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4442 : 09.09.12 - klo: 19.49 »
Missä saattais olla vika, kun Losi Mini SCT alkoi vähän pätkimään. Ensin kaasu lopetti reagoimasta. Sit auto nytkähteli itsestään vaikka kaasua ei painanutkaan. Vähän aikaa kun ihmeteltiin niin vika katosi yhtä mystisesti kun oli tullutkin. Tosin vaan vähäksi aikaa kun taas kaasu hävisi. Ja ilmeisesti ohjauskin. (Poika ajeli, en ole ihan selvillä tarkalleen...) Heiluttelin johtoja, mitään erityistä en havainnut. Viimeisellä ajolenkillä ei taas ollu ongelmia. Mistähän tuo voisi johtua? Ohjaimesta, noparista, johdoista, vaihdoin ohjaimen paristotkin. Lähinnä ihmetytti auton itsekseen nytkiminen.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4443 : 09.09.12 - klo: 19.53 »
Missä saattais olla vika, kun Losi Mini SCT alkoi vähän pätkimään. Ensin kaasu lopetti reagoimasta. Sit auto nytkähteli itsestään vaikka kaasua ei painanutkaan. Vähän aikaa kun ihmeteltiin niin vika katosi yhtä mystisesti kun oli tullutkin. Tosin vaan vähäksi aikaa kun taas kaasu hävisi. Ja ilmeisesti ohjauskin. (Poika ajeli, en ole ihan selvillä tarkalleen...) Heiluttelin johtoja, mitään erityistä en havainnut. Viimeisellä ajolenkillä ei taas ollu ongelmia. Mistähän tuo voisi johtua? Ohjaimesta, noparista, johdoista, vaihdoin ohjaimen paristotkin. Lähinnä ihmetytti auton itsekseen nytkiminen.

Losin micro-kokoisissa saman tyyppistä vikaa aiheuttaa antenninjohto. Eli välillä saa kontaktin oikein niin toimiikin oikein mutta kun johdossa pienikin häiriö niin alkaa sekoileen. Ja megahertsi radiot on muutenkin herkkiä häiriöille.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4444 : 09.09.12 - klo: 20.22 »
Missä saattais olla vika, kun Losi Mini SCT alkoi vähän pätkimään. Ensin kaasu lopetti reagoimasta. Sit auto nytkähteli itsestään vaikka kaasua ei painanutkaan. Vähän aikaa kun ihmeteltiin niin vika katosi yhtä mystisesti kun oli tullutkin. Tosin vaan vähäksi aikaa kun taas kaasu hävisi. Ja ilmeisesti ohjauskin. (Poika ajeli, en ole ihan selvillä tarkalleen...) Heiluttelin johtoja, mitään erityistä en havainnut. Viimeisellä ajolenkillä ei taas ollu ongelmia. Mistähän tuo voisi johtua? Ohjaimesta, noparista, johdoista, vaihdoin ohjaimen paristotkin. Lähinnä ihmetytti auton itsekseen nytkiminen.

Losin micro-kokoisissa saman tyyppistä vikaa aiheuttaa antenninjohto. Eli välillä saa kontaktin oikein niin toimiikin oikein mutta kun johdossa pienikin häiriö niin alkaa sekoileen. Ja megahertsi radiot on muutenkin herkkiä häiriöille.

Tarkoitatko, että johto (antenni) olisi poikki tai vioittunut? Jos näin niin voiko johtoa uusia vai häröileekö nuo huonolla tuurilla vaikka antenni olisi kunnossakin jos naapurissa on mikroaaltouuni päällä...

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4445 : 09.09.12 - klo: 20.29 »
Radiohäiriöltä tuo kuulostaa mutta vaikea näkemättä mennä sanomaan missä vika voisi olla. Joko autossa tai siinä naapurin mummon mikrossa... Jos häiriötä alkaa esiintymään useammin niin sitten kannattaa alkaa tutkimaan autoa... Jos kaasu ja ohjaus pimenee niin saattaa vika johtua myös akun liitännöistä tai johdoista.

Oman Micro-t:n ostin viallisena ja siinä oli akkuliitin vaan väljä ja ei aina saanut kunnollista kontaktia niin pimeni mutta saattoi sätkiä paikoillaan kun kumminkin jonkin verran sai napoja hipaistua liittimestä...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4446 : 10.09.12 - klo: 15.19 »
Mullakin sätkii auto omituisesti, ja kaasu hirttää aika-ajoin. Syy on kivistä täyttynyt vastari. Sen kun tyhjään ja putsaa niin taas rokkaa pelit.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4447 : 10.09.12 - klo: 17.10 »
Mulla samoja ongelmia kuin edellisissä viesteissä eli auto käyttäytyy omituisesti. Virran/jännitteen vähetessä autosta katoaa joko ohjaus tai ohjaa "itse" sekä kaasuttelee (karkaa) itsestään. Auto siis DF03Ra ja radiona Ansmann W6 kiinaihme, vastarina HK-GT2R ja noparina orkkis TEU-101BK. BEC on akun ja vastarin välissä. Megamankalla en tätä huomannut mut ton gigaseen vaihdon jälkeen ilmennyt. Sähköautot kun on mulle viel uutta niin eihän toi jännitteen/virran lasku pitäisi vaikuttaa näin, vai? Jos jotain keinoa millä moisen voi välttää kertokaa te viisaammat?
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4448 : 10.09.12 - klo: 22.09 »
Mulla samoja ongelmia kuin edellisissä viesteissä eli auto käyttäytyy omituisesti. Virran/jännitteen vähetessä autosta katoaa joko ohjaus tai ohjaa "itse" sekä kaasuttelee (karkaa) itsestään. Auto siis DF03Ra ja radiona Ansmann W6 kiinaihme, vastarina HK-GT2R ja noparina orkkis TEU-101BK. BEC on akun ja vastarin välissä. Megamankalla en tätä huomannut mut ton gigaseen vaihdon jälkeen ilmennyt. Sähköautot kun on mulle viel uutta niin eihän toi jännitteen/virran lasku pitäisi vaikuttaa näin, vai? Jos jotain keinoa millä moisen voi välttää kertokaa te viisaammat?
Meneekö sinulle noparilta vastarille punainen johto vai oletko irrottanut sen vastarin päästä?
Onko sinulla vastarissa konkka?
Onko sinulla Lipo vai NiMH akku (tällä on vaikutusta siihen, kuinka alhaalla jännite on akun loppupuolella)?
Mikä BEC sinulla on?
Mikä servo sinulla on?

Akun tyhjeneminen ei toimivassa autossa aiheuta tuollaisia ongelmia, mutta tuon kaltaista voi kyllä tapahtua, jos autossa on jollain tapaa yhteensopimattomat sähköt. Yleisin ongelma ehkä on, että ohjausservolle ei riitä sähköä, mutta voi siellä olla muitakin ongelmia - usein ne on ihan selvitettävissä ilman merkittäviä lisäinvestointeja.
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo: 22.14 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4449 : 10.09.12 - klo: 23.28 »
Noparilta vastarille menee punainen johto
Ei konkkaa
NiMH akku
Skyrc BEC
Servona toi orkkis Futuba S3003
Auto kun tosiaan ollut vasta pari vkoa mulla ja eka sähkäri niin hieman ulalla näistä  :huh: Polttispuoli paremmin hallussa. Ja autossa normi orkkis kamat vielä. Päivitellään sitten kun pääsen paremmin sisään näihin sähkövehkeisiin. Mutta jotain apuja ois ihan kiva näin alkuun saada  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4450 : 11.09.12 - klo: 07.53 »
Noparilta vastarille menee punainen johto
...
Skyrc BEC
Tuossa ainakin on ongelma. Se BEC syöttää vastaaottimeen 5-6V jännitettä ja samaan aikaan se nopeudensäädin puskee ajoakun jännitettä sitä punaista johtoa pitkin. Sitten vastarissa tapahtuu jänniä asioita. :D

Eli:
Sen nopeudensäätimeltä vastaanottimeen menevän johdon vastarin pään liittimen pitäisi olla sellainen purettava ja koottava. Irrottele siitä vastarin pään muoviosasta punaisen johdon liitin. Tuo pitäisi olla mahdollista tehdä niin, että saat sen takaisinkin halutessasi.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4451 : 11.09.12 - klo: 10.05 »
Kyllähän minä jossain näinkin semmoisen raapustuksen missä oli pun. johto otettu irti mutten sitten sen kummemmin asiaa pohtinut kun pojalla oli kiire ajamaan  :laugh:
Kiitokset tästä ja minä otan piuhan irti  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4452 : 11.09.12 - klo: 19.29 »
Laition äsken uuden koneen ja Escin Slashiin, ja syystä jota en tiedä on pakki ja kaasu jotenkin sekaisin. Pakilla kulkee huomattavasti nopeammin, eli moottori pyörii väärään suuntaa?? tai jotain. Moottori ja esc tuli pakettina ja koska johdot on värikoodattu luulisi että keltainen menee keltaiseen, sininen siniseen jne. eli niiden pitäisi olla oikein. Ohjaimena käytän Traxxas TQI (uusi) ja jos käännän siitä kaasun ja pakin niin homma kyllä muuten toimii mutta nyt tehot on edelleen pakilla ja kaasulla körötellään hiljakseen. =/

Kokeilin myös ohjelmoida esciä mukana tulleella kortilla uudestaan, mutta eipä sillä saanut tuota hommaa toimimaan ei ainakaan mun taidoilla (joita ei kyllä ko. asian tiimoilta juurikaan ole)


Tästä laitteesta on kyse http://www.racersrcshop.com/etronix-photon-sbs-v20-110th-sensorless-brushless-combo-p-1170.html

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4453 : 11.09.12 - klo: 20.07 »
Laition äsken uuden koneen ja Escin Slashiin, ja syystä jota en tiedä on pakki ja kaasu jotenkin sekaisin. Pakilla kulkee huomattavasti nopeammin, eli moottori pyörii väärään suuntaa?? tai jotain. Moottori ja esc tuli pakettina ja koska johdot on värikoodattu luulisi että keltainen menee keltaiseen, sininen siniseen jne. eli niiden pitäisi olla oikein. Ohjaimena käytän Traxxas TQI (uusi) ja jos käännän siitä kaasun ja pakin niin homma kyllä muuten toimii mutta nyt tehot on edelleen pakilla ja kaasulla körötellään hiljakseen. =/

Kokeilin myös ohjelmoida esciä mukana tulleella kortilla uudestaan, mutta eipä sillä saanut tuota hommaa toimimaan ei ainakaan mun taidoilla (joita ei kyllä ko. asian tiimoilta juurikaan ole)


Tästä laitteesta on kyse http://www.racersrcshop.com/etronix-photon-sbs-v20-110th-sensorless-brushless-combo-p-1170.html

nwm homma toimii, johtojen värikoodit eivät merkanneet, eli piti vain etsiä oikea järjestys.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4454 : 11.09.12 - klo: 23.34 »
Jep itsekin jouduin kyseistä combosta johdot pistää toisin päin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4455 : 12.09.12 - klo: 19.29 »
Ostin tollasen hobbywingin kombon nii tarviiko sitä ohjelmoida??
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4456 : 12.09.12 - klo: 19.40 »
Tarvii jos haluut siihen jotain ominaisuuksia muuttaa sopivammaksi.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4457 : 12.09.12 - klo: 20.01 »
Ostin tollasen hobbywingin kombon nii tarviiko sitä ohjelmoida??
Ainakin kalibrointi on tehtävä. Sillä kerrotaan noparille radion kaasun liikeradan keskikohta ja päädyt.

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4458 : 14.09.12 - klo: 20.51 »
Noparilta vastarille menee punainen johto
...
Skyrc BEC
Tuossa ainakin on ongelma. Se BEC syöttää vastaaottimeen 5-6V jännitettä ja samaan aikaan se nopeudensäädin puskee ajoakun jännitettä sitä punaista johtoa pitkin. Sitten vastarissa tapahtuu jänniä asioita. :D

Eli:
Sen nopeudensäätimeltä vastaanottimeen menevän johdon vastarin pään liittimen pitäisi olla sellainen purettava ja koottava. Irrottele siitä vastarin pään muoviosasta punaisen johdon liitin. Tuo pitäisi olla mahdollista tehdä niin, että saat sen takaisinkin halutessasi.

Kyllähän minä jossain näinkin semmoisen raapustuksen missä oli pun. johto otettu irti mutten sitten sen kummemmin asiaa pohtinut kun pojalla oli kiire ajamaan  :laugh:
Kiitokset tästä ja minä otan piuhan irti  :wink:

Eipä ollut apua sitten kuitenkaan tästä vaan kaasu/auto ryntäilee välillä miten sattuu.Ohjauksesta en ehtinyt sen kummemmin kattoo et miten menee kun oli hätä saada auto hallintaan jotenkin  :huh: Mitähän tässä voisi seuraavaksi tehdä?
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4459 : 14.09.12 - klo: 23.47 »
Noparilta vastarille menee punainen johto
...
Skyrc BEC
Tuossa ainakin on ongelma. Se BEC syöttää vastaaottimeen 5-6V jännitettä ja samaan aikaan se nopeudensäädin puskee ajoakun jännitettä sitä punaista johtoa pitkin. Sitten vastarissa tapahtuu jänniä asioita. :D

Eli:
Sen nopeudensäätimeltä vastaanottimeen menevän johdon vastarin pään liittimen pitäisi olla sellainen purettava ja koottava. Irrottele siitä vastarin pään muoviosasta punaisen johdon liitin. Tuo pitäisi olla mahdollista tehdä niin, että saat sen takaisinkin halutessasi.

Kyllähän minä jossain näinkin semmoisen raapustuksen missä oli pun. johto otettu irti mutten sitten sen kummemmin asiaa pohtinut kun pojalla oli kiire ajamaan  :laugh:
Kiitokset tästä ja minä otan piuhan irti  :wink:

Eipä ollut apua sitten kuitenkaan tästä vaan kaasu/auto ryntäilee välillä miten sattuu.Ohjauksesta en ehtinyt sen kummemmin kattoo et miten menee kun oli hätä saada auto hallintaan jotenkin  :huh: Mitähän tässä voisi seuraavaksi tehdä?

Laita auto pukeille niin ei ole kiire. Eikä karkaa :police:

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4460 : 15.09.12 - klo: 10.45 »
Pärjääkö toi ezrun 35a nopari ilman tuuletinta, ku ei meinaa mahtua korin alle sen tuulettimen kanssa.
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4461 : 15.09.12 - klo: 11.23 »
Pärjääkö toi ezrun 35a nopari ilman tuuletinta, ku ei meinaa mahtua korin alle sen tuulettimen kanssa.

Riippuu ihan täysin moottorista ja käytettävästä autosta että pärjääkö...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4462 : 15.09.12 - klo: 11.28 »
Moottori on ezrun 9t ja auto on ansmann x2.
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4463 : 15.09.12 - klo: 11.35 »
Aja vaikka yks akku ilman tuuletinta ja seuraa lämpöjä aina muutaman vedon välillä. Vaikuttas kyllä siltä että kestäis mutta kokeile silti. Viisaammat korjatkoon.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4464 : 15.09.12 - klo: 11.37 »
Moottori on ezrun 9t ja auto on ansmann x2.
mahdollisesti, riippuu missä ajat ja miten. Käy ajamassa joku 1-2mins ja kato lämmöt, jos on ok niin ajat vähän lisää ja taas lammöt. Ei noparia saa kerralla rikki ainakaan, joten huolellisesti ku seuraa lampöjä ja katsoo kuinka pitkään voi ajaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4465 : 15.09.12 - klo: 13.03 »
Kiitos! vastauksista täytyy käydä kokeilemassa.
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4466 : 15.09.12 - klo: 14.48 »
Noniin kävin ajamassa tossa pihassa jonku 15minuutia ja kyllä nopari sen jälkeen oli niin kuuma ettei kauaa pystynyt sormea pitämään sen päällä.
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4467 : 15.09.12 - klo: 15.04 »
Noniin kävin ajamassa tossa pihassa jonku 15minuutia ja kyllä nopari sen jälkeen oli niin kuuma ettei kauaa pystynyt sormea pitämään sen päällä.

Ei siis mitään hätää joku 60 astetta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4468 : 15.09.12 - klo: 16.44 »
Eli kestääköhän toi sitte jos ajaa vaikka monta akkua peräkkäin? :huh:
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4469 : 15.09.12 - klo: 16.49 »
Eli kestääköhän toi sitte jos ajaa vaikka monta akkua peräkkäin? :huh:

Aja ensiks yks akku, sen jälkeen 1-2mins ja kokeile, sit taas 2-3mins ja kokeile jne. Ei se oo vaikeeta pysähtyy välillä katsoo kelloa ja kokeilla lämmöt.

Pitää vaan muistaa että ulkolämpötila sekä alusta ja ajotapa vaikuttaa lämpöön. Samoin jos autosta esim menee laakeri rikki sekin nostattaa hyvin nopeasti lämpöjä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook