Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1939814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6210 : 07.06.15 - klo: 22.02 »
Uusi voimansiirron ratkaisu siis. Jään mielenkiinnolla odottelemaan kuvien julkistamista siitä.

Ei tuo järin uusi idea ole, kun taidettiin ottaa tuo toisessa maailmansodassa käyttöön tankeissa, suurinpiirtein  :tongue:

Voin linkitellä kuvaa jossain vaiheessa. Tällainen systeemi siis kuitenkin kuin tässä videossa... https://youtu.be/_z3n6VOk-Ls tosin hiukan eri näköisenä omassa vehkeessä.
« Viimeksi muokattu: 07.06.15 - klo: 22.05 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6211 : 13.06.15 - klo: 13.07 »
Tossa castlen 3800kv 4pole koneessa lukee kylessä että max 100 000rpm. Jos laskee nopsaaan niin tollahan kärsis tuolla logiikalla käyttää 6s lipoa? Kestääkö se semmosta oikeesti?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6212 : 13.06.15 - klo: 16.45 »
Standardit laakerit ei saa enään noilla rpm-luvuilla voitelua! Pienien ryntäyksien sieto voi olla, mutta  laakerit kuluu kovaa tahtia, vaikka olis keraamiset. Tätä viimestä kyl epäilen.
Pienikin värinä jatkuvana tuhoaa äkkiä muutakin kuin laakerit!
ps   hyötysuhde on varmaan myös kadonnut kaakkoon tuolloin...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6213 : 14.06.15 - klo: 17.57 »
Hommasin xrayn 808, jossa olis sähkökonversioon raudat kans. Ajattelin vähän, jotta polttiksesta siirtyisi sähköön.

Olisiko tämä käypänen?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39663__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2150KV_150A.html

Sitten tartten varmaan laturin ja 4s lipoja jonku kolme?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9177__Turnigy_5000mAh_4S_20C_Lipo_Pack.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58285__IMAX_B6AC_V2_Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Mites noi välitykset sitten? Tommosen jos ostaa kans. Muistaakseni 41 hampainen on iso ratas.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8998__13T_5mm_M1_Steel_Pinion_Gear.html

Saakos noissa nyt sitten vastari ja ohjausservo virran tuosta liposta?

Mitäs muuta mä tartten? Liittimiä?

Ikinä en oo sähkövimpainten kans pelannut, niin olen suht ulkona noista laturi, moottori ja nopariasioista.

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6214 : 14.06.15 - klo: 18.12 »
Hommasin xrayn 808, jossa olis sähkökonversioon raudat kans. Ajattelin vähän, jotta polttiksesta siirtyisi sähköön.

Olisiko tämä käypänen?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39663__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2150KV_150A.html

Sitten tartten varmaan laturin ja 4s lipoja jonku kolme?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9177__Turnigy_5000mAh_4S_20C_Lipo_Pack.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58285__IMAX_B6AC_V2_Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Mites noi välitykset sitten? Tommosen jos ostaa kans. Muistaakseni 41 hampainen on iso ratas.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8998__13T_5mm_M1_Steel_Pinion_Gear.html

Saakos noissa nyt sitten vastari ja ohjausservo virran tuosta liposta?

Mitäs muuta mä tartten? Liittimiä?

Ikinä en oo sähkövimpainten kans pelannut, niin olen suht ulkona noista laturi, moottori ja nopariasioista.

Moottori - nopari combo ihan käypänen. Akut , nojoo ajaa varmaan asiansa mutta ei olis pahitteeksi olla isompi c arvoset. Laturi... Panosta siihen. Tollasella 50w laturilla saat ladata 4 kennoosta 5000mah lipo akkua muutaman tunnin. Ei jaksa ladata täysillä amppeereilla. Joku 100w laturi jaksaa jo ladata.

Kyllä , servo ja vastaanotin toimivat noparin antamalla virralla joka tulee siis akusta. Liittiminä ihan hyviä on deanssit (ovat aika vaikeita tinata) ja sitten ec5 liittimet on helppo tinata ja ovat hyviä
http://fi.eurorc.com/product/5662/eurorc-ec5-5mm-liitin-3


Välitykset ei kannata olla liian pitkät , hajottavat moottorin.
Valitukset voit karkeasti arvioida niin että moottorin KV luku x käytettävän akun voltit = montako kierrosta minuutissa (rpm).
Jos luku tulee hyvin lähelle poltto moottoreiden kierroksia , pidä valitukset samana. Jos kiertää sähkömoottori paljon vähemmän kuin polttomoottorit = pidemmät välitykset jne. Ymmärsit varmasti pointin.

Tosiaan panosta laturiin , säästät hermoja.

Ps. Valitukset = välitykset. Perskuleen puhelin korjailee mukamas sanoja.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6215 : 14.06.15 - klo: 19.00 »
Samoilla linjoilla honkkarin kanssa.
Tehokkaampi laturi, vähän enempi purkuvirtaa akkuihin (c-arvo), eikä olis pahitteeksi jos akut on kovakuorisia (hardcase).

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6216 : 14.06.15 - klo: 19.20 »
Ok, kiitoksia vinkeistä.

Mitä luokkaa toi 5000mAh akku kestää perus sudittelussa? 10min?
Lähinnä vaan mietin, että miten monta akkua pitää ostaa jos haluaa esim puolituntia sladitella.

Pitää vielä mitata se kotelo, mikä autossa oli mukana, että minkä kokoiset akut siihen menee. Tietty puukottamalla saa tilaa lisää.

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6217 : 14.06.15 - klo: 19.24 »
Kyllä se aika lähelle puoleen tuntiin menee per akku. Sanotaanko että 20-25min ajelee yhellä.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa jussi90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6218 : 25.06.15 - klo: 19.34 »
todellinen aloittelijan kysymys. mitä harjallisten mottien lankamäärät meinaa?eli siis mitä hyötyä kun on enemmän ja vähemmän?:D

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6219 : 25.06.15 - klo: 21.05 »
todellinen aloittelijan kysymys. mitä harjallisten mottien lankamäärät meinaa?eli siis mitä hyötyä kun on enemmän ja vähemmän?:D
No ihan lyhyesti: pienempi lankamäärä on 'tehokkaampi' moottori.. eli esim.  4.5t kiertää pirun paljon kovempaa kuin vaikka 27t.. nopeudensäätimissä on yleensä myös mainittu min. lankamäärä esim. 15t, jolloin ei kannata sen pienempää numeroa laittaa kiinni siihen ettei toimintasavut karkaa noparista..

Toki myös vaikka 27t:stä 15t siirryttäessä kannattanee laittaa jokusen hampaan pienempi pinjoni moottoriin ettei välitykset jää liian 'isoiksi' ja aiheuttaa taas savun karkaamsen.. yleensä mosasta tässä kohtaa sitten..

..niin ja isompi lankamäärä taas antaa vääntävämmän moottorin.. esim. crawlereissa taitaa olla toi 27t esim. jo olla ihan liian 'kiree' ?
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa jussi90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6220 : 25.06.15 - klo: 21.16 »
Kiitos näistä tiedoista.taas ollaan viisaampia

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6221 : 03.07.15 - klo: 09.24 »
No niin, sain tuon xrayn kasaan ja pakettihan toimii ihan siististi.
Millaista huoltoa tommonen harjaton mosa tarttee? Vai onko se vaan niin, että kovaa ajoa ja sitten kun ei toimi niin uusi mosa tilalle? Vai vaihdetaanko noihin laakereita tms? hobbywing M6B combo siinä nyt on kiinni.

Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin. Paukkua omaan pihasuditteluun 4S akuilla on ihan riittävästi. Ajoaikakin on semmoinen, että yhdellä akkusatsilla ajaa ihan tarpeeksi.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6222 : 03.07.15 - klo: 12.05 »
No niin, sain tuon xrayn kasaan ja pakettihan toimii ihan siististi.
Millaista huoltoa tommonen harjaton mosa tarttee? Vai onko se vaan niin, että kovaa ajoa ja sitten kun ei toimi niin uusi mosa tilalle? Vai vaihdetaanko noihin laakereita tms? hobbywing M6B combo siinä nyt on kiinni.

Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin. Paukkua omaan pihasuditteluun 4S akuilla on ihan riittävästi. Ajoaikakin on semmoinen, että yhdellä akkusatsilla ajaa ihan tarpeeksi.

Moottorin laakerit voi voidella - usein jopa moottoria avaamatta. Ne laakerit voi myös vaihtaa ja moottorin voi avata ja puhdistaa sisältä. Itse olen kyllä todella laiska moottoreita huoltamaan, ja hyvin ne kestävät, vaikkei mitään tekisi.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6223 : 03.07.15 - klo: 12.28 »
Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin.
Kyllä se kummasti lisää tuulettimen käyttöikää kun sen suojaa pölyltä ja kiviltä. Tosin tuohon taitaa saada pelkkää tuuletintakin erikseen...
Mä olen käyttänyt muijan vanhoja sukkahuosuja, siis siinä noparin suojauksessa.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6224 : 03.07.15 - klo: 14.43 »
Kannattaako noparille laittaa jotain hyttysverkkoa suojaksi, ettei se niele pieniä kiviä? Siinähän se tuuletin pyörii ja se hieman imee pölyä ainakin.
Kyllä se kummasti lisää tuulettimen käyttöikää kun sen suojaa pölyltä ja kiviltä. Tosin tuohon taitaa saada pelkkää tuuletintakin erikseen...
Mä olen käyttänyt muijan vanhoja sukkahuosuja, siis siinä noparin suojauksessa.

Ok, niksipirkka vanhoille sukkiksille taas. Pitää lisätä joku suoja. Samalla pitää keksiä joku antennipidike antenninjohdolle. Nyt vaan teippasin sen takasiipeen kiinni. Sen vanhan vastariboksin ku joutu ottaa pois. Vastirikin on nyt ihan paljaana siellä kopan alla.

Uskaltaakos tuota koppaa teipata polttiksen moottoriaukkojen osalta umpeen vai tarviiko nopari ilmaa jostain aukoista? Ohan siellä rakoja siellä täälllä, mistä ilma vaihtuu.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6225 : 05.07.15 - klo: 11.18 »
Mikä piru tuli nyt tuohon hpi vapor pro esciin? Viime ajokerralla toimi moitteettomasti mutta nyt ei edes liiku auto. Kun tökkää akun kiinni,  ei kuulu niitä normaaleja tunnusääniä, vaan alkaa samantien polttaa punaista valoa. Kaasu ei tottele mutta servo toimii välillä, ei kuitenkaan koko ajan. Mikähän tuossa on?

Edit: "Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse"

Escihän taitaa olla castle kopio? Tämmöstä sanottiin castlen sivulla. Mitähän tuo meinaa?

Edit2: Testasin ottamallla escin johdon, ja servon johdon irti vastarista. Ei vaikutusta kummallakaan.

Edit3: Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa vastarissa. Ei tälläkään mitään muuta vaikutusta kun tietenkin kaasu toimi ratista ja päinvastoin
« Viimeksi muokattu: 06.07.15 - klo: 09.09 kirjoittanut temppa.kk »

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6226 : 06.07.15 - klo: 12.02 »
Mikä piru tuli nyt tuohon hpi vapor pro esciin? Viime ajokerralla toimi moitteettomasti mutta nyt ei edes liiku auto. Kun tökkää akun kiinni,  ei kuulu niitä normaaleja tunnusääniä, vaan alkaa samantien polttaa punaista valoa. Kaasu ei tottele mutta servo toimii välillä, ei kuitenkaan koko ajan. Mikähän tuossa on?

Edit: "Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse"

Escihän taitaa olla castle kopio? Tämmöstä sanottiin castlen sivulla. Mitähän tuo meinaa?

Edit2: Testasin ottamallla escin johdon, ja servon johdon irti vastarista. Ei vaikutusta kummallakaan.

Edit3: Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa vastarissa. Ei tälläkään mitään muuta vaikutusta kun tietenkin kaasu toimi ratista ja päinvastoin
Taitaa olla pahemman luokan onkelma kerta ei kukaan tiedä mitään

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6227 : 06.07.15 - klo: 12.52 »
Hankalia ovat kun ei pääse käpistelemään laitteita... :smiley:

Kristallipallosta selviää kuitenkin, että kaasun nollakohta on päässyt liikkumaan. Noparin kalibrointi auttaa. Ensin tietenkin ohjaimesta säädöt nolliin (joka sekin saattaa auttaa).

Jos arvasin väärin ja laitteet sekosivat entistä enemmän on vastuu omistajalla. Tämän kirjoittaja kärsii toimistossa 28 asteen lämpötilassa eikä oikein kykene keskittymään.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6228 : 06.07.15 - klo: 13.41 »
Yritetty jokaista ohjaimen namiskaa väännellä vaan ei vaikutusta, punainen möllöttää noparissa :shocked:
Sitkaasti palaa toi punainen kun ei tunnu mihinkään reagoivan mitään :undecided:

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6229 : 06.07.15 - klo: 14.02 »
Noparin kalibronti on eri asia kun ohjaimen namiskojen vääntely.
Koita nyt ensin tehdä oikea kalibronti (kuten jon.lindgren neuvoi), jossa noparille "opetetaan" kaasuliipaisimen ääriasennot ja neutraali. Castlelaisissa ja näköjään tässä vaporissakin nopari menee kalibrointitilaan kun nopariin kytketään virrat lähettimen kaasuliipaisimen ollessa pohjaan painettuna.  Manuaali neuvoo loput.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6230 : 06.07.15 - klo: 14.26 »
Ei päästä calibrointiin :undecided: Kaasu pohjassa tökkäsin piuhat kiinni niin ei mitään vaikutusta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6231 : 07.07.15 - klo: 23.23 »
Esitämpä kysymyksen täällä . Nopari/kone combo on muchmoren fleta , eli stanuturistin ja krossin paketti. Pystyykö tuon combon noparia ohjelmoimaan kortilla , ja ottamaan käyttöön timingit yms ? Säätimen kestoksi on ilmoitettu 9.5 , kärsiikö ajamaan 10.5 koneella
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6232 : 08.07.15 - klo: 09.14 »
Mikä piru tuli nyt tuohon hpi vapor pro esciin? Viime ajokerralla toimi moitteettomasti mutta nyt ei edes liiku auto. Kun tökkää akun kiinni,  ei kuulu niitä normaaleja tunnusääniä, vaan alkaa samantien polttaa punaista valoa. Kaasu ei tottele mutta servo toimii välillä, ei kuitenkaan koko ajan. Mikähän tuossa on?

Edit: "Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse"

Escihän taitaa olla castle kopio? Tämmöstä sanottiin castlen sivulla. Mitähän tuo meinaa?

Edit2: Testasin ottamallla escin johdon, ja servon johdon irti vastarista. Ei vaikutusta kummallakaan.

Edit3: Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa vastarissa. Ei tälläkään mitään muuta vaikutusta kun tietenkin kaasu toimi ratista ja päinvastoin
Sain yveellä hyvän vinkin yrittää säätimeen tehdasasetusten palautusta. Mutta enpä puusilmä löytänyt netistä ohjetta miten se tehdään :cry: Muistaisko joku miten se tehdään tai onnistuisiko jollakulla pienellä vaivalla tarkistaa miten se tehdään?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6233 : 08.07.15 - klo: 15.12 »
Mikä piru tuli nyt tuohon hpi vapor pro esciin? Viime ajokerralla toimi moitteettomasti mutta nyt ei edes liiku auto. Kun tökkää akun kiinni,  ei kuulu niitä normaaleja tunnusääniä, vaan alkaa samantien polttaa punaista valoa. Kaasu ei tottele mutta servo toimii välillä, ei kuitenkaan koko ajan. Mikähän tuossa on?

Edit: "Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse"

Escihän taitaa olla castle kopio? Tämmöstä sanottiin castlen sivulla. Mitähän tuo meinaa?

Edit2: Testasin ottamallla escin johdon, ja servon johdon irti vastarista. Ei vaikutusta kummallakaan.

Edit3: Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa vastarissa. Ei tälläkään mitään muuta vaikutusta kun tietenkin kaasu toimi ratista ja päinvastoin
Sain yveellä hyvän vinkin yrittää säätimeen tehdasasetusten palautusta. Mutta enpä puusilmä löytänyt netistä ohjetta miten se tehdään :cry: Muistaisko joku miten se tehdään tai onnistuisiko jollakulla pienellä vaivalla tarkistaa miten se tehdään?

Googlenaattori löysi n. 3 sekunnissa oheisen.

http://www.hpiracing.com/assets/documents/instruction_manuals/107027-vapor_esc-glb-m-v1.pdf
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6234 : 08.07.15 - klo: 15.58 »
Onhan se tuo tiedosto katottu jo moneen kertaan vaan ei sitä siellä kerrota

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6235 : 08.07.15 - klo: 20.06 »
Tempppa: Castle linkillä ainakin onnistuu asetusten palautus. Onko sulla sitä? Kokeilitko auttaisko kalibrointitilaan pääsyä jos vaihtaa kaasun rev/nor napin asentoa? Oliko trimmi nollissa?

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6236 : 08.07.15 - klo: 22.42 »
Perhana kun en sitä linkkiä omista. Enkä ehkä viitsisi ostaakkaan jos tuo on sittenkin susi niin hukkaan menisi rahat, eikai sekään ilmainen ole. Joo trimmiä oon testannu joka asennossa vaan eipä auttanut. Väänsin myös tuota nappia jota ehdotit vaan ei mitään :angry: Ennen on tuosta napista lähtenyt täyskaasulla etiäppäin joten varoen piti tehä :grin: Harmi ettei vaan auttanu :sad:
Kiitos kuitenkin kaikesta tähän astisesta avusta!

Poissa pikimoolssi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6237 : 26.07.15 - klo: 14.49 »
Neuvoja kaivataan.

TLR 22 2.0 odottaa pöydällä Savöxin servon kera ja nyt pitäisi täydentää loput sähkö ja radiokamat autoon.

Tällä hetkellä harkinnassa on radioksi Spektrumin DX4R Pro, noparina toimisi Hobbywing Xerun 120A V3.1 ja moottorina Hobbywing XERUN V10 Competition Motor 10.5t.

Topicceja olisi selattavana niin mielettömästi, ja varmasti jokaisesta omansa löytyy, mutta kysymys kuuluukin onko kyseisellä "combolla" uusvanhan aloittelijan hyvä lähteä liikenteeseen? Mielipiteitä on varmasti puolesta ja vastaan, mutta kaikesta tiedonmäärästä mitä olen yrittänyt kaivella menee vaan nuppi sekaisin  :grin:

Poissa hth1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6238 : 15.08.15 - klo: 19.11 »
Ns pihasuttaus autoon tuli hankittua käytetty Maxam 60a nopari jota en saa toimimaan.Noparissa ei ole mitään set nappia tai vastaavaa.Vain virtakytkin.2 valoa,nro 2 ja 1.Kun laittaa virrat päälle molemmat valot syttyy vihreänä ja piippaa pari kertaa ja sit alkaa ykkös valo vilkuttaa punaista! Nopas paikka liittimelle? 2 napainen mut luulen et se mahd flektiä varten? Ilmeisesti rtr autosta purettu.Onko kellään tietoa/kokemuksia et sais resetoitua/ohjelmoitua jotenkin? Kiitos etukäteen
TAMIYA, MARUI JA TRAXXAS

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6239 : 16.08.15 - klo: 13.37 »
onko kenellään tullut vastaan suomen kauppaa josta saisi http://www.headsuphobby.com/Extension-Wires-for-ESC-to-Motor-with-35mm-Bullet-Connectors-G-205.htm
escin ja moottorin välille 4mm jatkoja,
ensi viikolle olisi kiva saada, ja kunnon kolvia ei ole joten olisi helpompaa valmiit liittimet
minun mielestä tässä oli 4mm http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34222__Turnigy_160A_1_8th_Scale_Sensorless_ESC_w_Fan_EU_warehouse_.html