VIHTI miniland

Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1200095 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6540 : 07.06.18 - klo: 00.08 »
En pelkää hintaa vaan enemmäkin sitä että tilaan/rakennan jotain joka ei olekaan sääntöjen mukaista... Kun pikaisesti katselin sääntöjä siellä näytti olevan jopa määräyksiä johdotukseen/liittimiin?!

Aika monimutkaiseksi homma mennyt kun nopeudensäätimessäkin pitää pyöriä softaa. Tuossa näytti olevan jarru/pakki säädöt olevan ohjelmoitavissa; kuinka kauan nuo ohjelmoinnit säilyvät muistissa? Ja mitään päivitysmahdollisuuksia ei näemmä ole, joten laitetta ei voi edes mitenkään korjata jos siellä joku bugi on.
Noi krossisäännöt on loppujen lopuksi aika löyhät - siis sikäli, että sensorillisissakin melkein mitä Suomestakin kaupasta saa niin kyllä luvallista on sääntöjen puitteissa kunhan pysyy oikeassa kokoluokassa. Johdotussäännöt muistaisin lähinnä vaikuttavan sensorillisissa että on ne tietyllä tavalla, mutta ei niitä millään muulla tavalla edes voi laittaa. No, joka tapauksessa, ehdottamani setti on ihan asiallinen vaikkei hintaa pelkäisikään. En nyt ole varma saako Quicruneissa softaa päivitettyä, mutta monissa muissa nopareissa ainakin. Mutta harvoinpa noissa oikeasti niin pahoja bugeja on muutenkaan. Ohjelmoinnit säilyy kyllä "ikuisesti" jos ei jotain vikaa ole.

Poissa aakoskin

• Uusi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6541 : 07.06.18 - klo: 00.30 »
Ok, kiitos kaikille neuvoista. Pitänee vaan aloittaa jollakin. Tuo softapäivitys tuli esiin kun lukaisin tuon QuicRunin speksejä ja siellä on "Firmware Upgrade: Not Supported".

Poissa Metsäläinen

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6542 : 07.06.18 - klo: 06.44 »
En pelkää hintaa vaan enemmäkin sitä että tilaan/rakennan jotain joka ei olekaan sääntöjen mukaista... Kun pikaisesti katselin sääntöjä siellä näytti olevan jopa määräyksiä johdotukseen/liittimiin?!

Aika monimutkaiseksi homma mennyt kun nopeudensäätimessäkin pitää pyöriä softaa. Tuossa näytti olevan jarru/pakki säädöt olevan ohjelmoitavissa; kuinka kauan nuo ohjelmoinnit säilyvät muistissa? Ja mitään päivitysmahdollisuuksia ei näemmä ole, joten laitetta ei voi edes mitenkään korjata jos siellä joku bugi on.

Jos hinta ei ole ongelma niin kannattaa suosiolla jättää noi halvat säätimet ja moottorit hyllyyn. Harrastaminen on moninverroin mukavampaa ja helpompaa, kun hommaa suoraan kunnon vehkeet. :wink:
Kunnon vehkeistä voi saada jotain rahaa takaisinkin, jos niistä haluaa eroon.
Tota ohjelmointia ei kannata jännittää, se on helppoa. Jos hobbywingin laitteet kiinnostaa, ota yhteyttä
Eurorc:hen vastaavat nopeasti ja asiantuntevasti sähköposti tiedusteluihin.
Eurorc  Hobao Hyper VSE Pro | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6543 : 07.06.18 - klo: 14.22 »
Harrastaminen on myös monin verroin halvempaa jos hajoaa se kohtuuhintainen vehje eikä se kallis... kokemusta on, mullakin hajonnut toistaiseksi enemmän niitä kalliimpia, kolminumeroisia summia maksaneita nopareita :wink: Eikä nuo QuicRunit muutenkaan mitään susia ole, hyviä valintoja hintatietoiselle jos ei ole pakottavaa tarvetta laajemmille ohjelmointimahdollisuuksille. Mulla on tuuppicorrissa juuri tuo Quicrun 120A, ja ainoa ongelma on ollut vähän outo low voltage cutoff - jos sen säätää 3.4 volttiin niin auto alkaa pätkimään kun akkua on vielä puolet jäljellä, mutta kun antaa olla 3.0 voltissa niin no problems, jättää akun silloin tuonne n. 3.4-3.5 volttiin.

En siis tietenkään sano että olis jotenkin väärin ostaa joku hintavampi malli, kunhan itse tietää ettei suotta maksa "turhasta", tai ei haittaa vaikka maksaisikin. Minä tuon usein keskusteluissa esiin näitä kohtuuhintaisia ratkaisuja (varsinkin kun nytkin alkuun muotoiltiin tarve "perussetiksi"), koska maailmallakin paljon nähnyt kun aloittelijat harmittelee harrastuksen korkeaa hintaa - no kyllä kai, kun joku on usuttanut ostamaan sen 300 maksavan ESC-moottori-kombon ja satasen servon heti ekaan autoon, toki M12-ratilla ja satkun/kappale akuilla höystettynä... :wink: Muakin korpeaa välillä vielä melkein neljä vuotta myöhemmin kun ekaan autoon meni ihan hemmetisti enemmän rahaa (lue: sähköjen, radion ja akun puolesta yli tuplasti) kuin olisi ollut tarpeen, jos olisin tiennyt paremmin mitä olin ostamassa enkä olisi mennyt "myyntipuheiden" mukaan. Joo, olen pitkä"vihainen"... :laugh:

Poissa Lars

• Uusi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6544 : 18.06.18 - klo: 14.17 »
Moi, mulla on Kyoshon Inferno ja siinä kt201 ohjain, sekä autossa kr200 vastaanotin. Kantomatka on n.25-30 metriä mikä on ärsyttävän vähän. Kyselisin tietääkö joku, että toimiiko ohjaimen kanssa kaikki vastaanottimet?

Poissa ylikar-h

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6545 : 18.06.18 - klo: 14.23 »
Moi, mulla on Kyoshon Inferno ja siinä kt201 ohjain, sekä autossa kr200 vastaanotin. Kantomatka on n.25-30 metriä mikä on ärsyttävän vähän. Kyselisin tietääkö joku, että toimiiko ohjaimen kanssa kaikki vastaanottimet?

Tämä on tyypillinen tämän vastarin tyyppivika, voit sada sen toimimaan , kun avaat sen ja ruiskutat sisälle elektroniikan puhdistusainetta, jotkut olen saanut toimimaan tällä tavalla.
Melkein suosittelen hankkimaan laadukkaammat laitteet, kun ei tämä Kyoshon KT 201 radiokaan mikään "huippu" :grin: ole.