Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1934970 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4500 : 22.09.12 - klo: 17.32 »
Niin, voihan se olla siinä liittimessäkin. Se kun pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa deansiin harjattoman kanssa käytettäessä. Nyt on deans hankittu, ei vielä laitettu. MI-liittimestä ei lähde piuhat sovinnolla irti, on vähän sulanu... Edellisellä kokoonpanolla toimi moitteettomasti.

Mistähän sitä vikaa etsis ja miten...

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4501 : 22.09.12 - klo: 17.42 »
Niin, voihan se olla siinä liittimessäkin. Se kun pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa deansiin harjattoman kanssa käytettäessä. Nyt on deans hankittu, ei vielä laitettu. MI-liittimestä ei lähde piuhat sovinnolla irti, on vähän sulanu... Edellisellä kokoonpanolla toimi moitteettomasti.

Mistähän sitä vikaa etsis ja miten...

Tuohon en uskalla, ku en tiä, vastata mitään. :tongue: Mutta eiköhän täältä löydy joku viisaampi kauemmin alaa harrastanut kuka heittää lonkalta vastauksen  :laugh: Kyllä täältä yleensä vastauksen löytää ongelmaan kuin ongelmaan. Toivottovasti saat auton kuosiin ilman enempiä rikkoja ja rahan menetyksiä.  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4502 : 22.09.12 - klo: 17.46 »
Niin voi tuo sekoilu johtua myös siitä liittimen ylikuormituksesta jolloin vastarilta katkeaa hetkellisesti virta ja noparille jää kaasu päälle. Eli vaihda ensin ne liittimet mutta epäilen että ainakin satunnaista radiohäiriötä ilmenee noilla megasilla radiolla myös sen jälkeen...

Jos ei liitin suosiolla irtoa niin johdot poikki liittimen vierestä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4503 : 22.09.12 - klo: 22.57 »
Deansit paikoillaan. Sama homma edelleen, hetken toimii, sitten alkaa pätkiä ja heittää täyskaasun päälle tai ei reagoi ollenkaan.

Vanha liitin oli mukavasti kärähtänyt.

Miksi meganen toimii hetken ja sitten ei, joka kerta samalla tavalla? Oliskohan vika kuitenkin jossain muualla?

Uusi radio hankintaan joka tapauksessa. Failsafe alkoi tuntua mukavalta ajatukselta, vauhti kuitenkin on jo riittävän iso...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4504 : 22.09.12 - klo: 23.04 »
Uusi radio hankintaan joka tapauksessa. Failsafe alkoi tuntua mukavalta ajatukselta, vauhti kuitenkin on jo riittävän iso...
Luin tän sun casen tuolta alusta asti. Mun mielestäni jollain toisella oli ihan vastaavaa ongelmaa, tosin se taisi saada ajeltua vähän kauemmin ennen kuin auto lakkasi tottelemasta.

Mutta siis tuo failsafe. Sehän on toiminto vastaanottimessa, joka tekee jotain yhteyden katketessa - normaalisti kai se vetää polttiksessa jarrun päälle. Sähköautossa se failsafe ei ole niin hyödyllinen: jos se vastari vain menettäisi yhteyden, niin eihän se auto menisi päin seinää vaan hidastaisi vähitellen. Nythän näyttää siltä, että sinulla se vastari syöttää yhtäkkiä ihan väärää signaalia sinne nopariin. Siinä ei failsafe auta, vaan sen vastarin pitäisi tajuta lopettaa sen noparin ohjaaminen, jos ei signaalia ole.

Jos sinulla on yhtään tuttua, joilla on RC auto, niin lainaa radio ja vastaanotin ja kokeile toimisiko niillä toisilla paremmin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4505 : 23.09.12 - klo: 10.07 »
Eipä oo tuttuja joilta voisi radiota lainata.

Sen gigaradion meinaan hankkia joka tapauksessa (kiitos selvennyksestä), oli siitä sitten apua tai ei. Koitin tossa vielä äsken, ohjelmoin uudestaan ja saman se tekee, pätkii ensin ja sitten heittää kierrokset täysille, ei reagoi mihinkään, ylikuumenemisen merkkivalo alkaa vilkuttaa ja liitinkin lämmetä.

Nopari vaan yksinkertaisesti rikki?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4506 : 23.09.12 - klo: 13.39 »
Onko mahdollista että akku kyykkää? Itsellä teki gigaradioilla semmoista että kun nappas kaasun pohjaan niin akku kyykkäs sen verran että vastari sammui tai signaali katosi ja auto jatkoi täyskaasulla niin kauan että virranotto rauhoittui ja taas ajo jatkui normaalisti. Radiosta ei löydy sitä failsafe toimintoa ja nyt on eri radiot.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa RC CaR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4507 : 24.09.12 - klo: 10.07 »
Onko mahdollista että akku kyykkää? Itsellä teki gigaradioilla semmoista että kun nappas kaasun pohjaan niin akku kyykkäs sen verran että vastari sammui tai signaali katosi ja auto jatkoi täyskaasulla niin kauan että virranotto rauhoittui ja taas ajo jatkui normaalisti. Radiosta ei löydy sitä failsafe toimintoa ja nyt on eri radiot.
moi taas dieselisti! Mulla kävi s10 blast bxsässä sama juttu. Ajoin metsäpolkua ja ihan niinku radio olis sammunut. Auto jatko matkaa täysiä (onneks en oo vielä virittäny sille uutta moottoria) kunnes suistui radaltaan ja jäi kantoon sutimaan tyhjää. Otin korin pois ja sammutin koko vehkeen. Kulki ihan mainiosti sen jälkeen mutta ohjain välillä sammuilee. Missä syy?

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4508 : 24.09.12 - klo: 13.36 »
Onko mahdollista että akku kyykkää? Itsellä teki gigaradioilla semmoista että kun nappas kaasun pohjaan niin akku kyykkäs sen verran että vastari sammui tai signaali katosi ja auto jatkoi täyskaasulla niin kauan että virranotto rauhoittui ja taas ajo jatkui normaalisti. Radiosta ei löydy sitä failsafe toimintoa ja nyt on eri radiot.
moi taas dieselisti! Mulla kävi s10 blast bxsässä sama juttu. Ajoin metsäpolkua ja ihan niinku radio olis sammunut. Auto jatko matkaa täysiä (onneks en oo vielä virittäny sille uutta moottoria) kunnes suistui radaltaan ja jäi kantoon sutimaan tyhjää. Otin korin pois ja sammutin koko vehkeen. Kulki ihan mainiosti sen jälkeen mutta ohjain välillä sammuilee. Missä syy?

Jos syy on se, että vastarilta loppuu sähköt, niin siihen yleensä auttaa konkka:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16223__TURNIGY_Voltage_Protector.html

Nuo ongelmat on niin yleisiä ja konkat niin halpoja, että pari tuollaista kannattaa hankkia ihan vaan, että voi sulkea sen vaihtoehdon pois..

Ja tätä alan viljellä joka vastauksessani:
https://docs.google.com/presentation/pub?id=1x4MSAuyU6Qx-O0qtyj9AFsJPxO7C8jtu5NEy6ZI9BAI&start=false&loop=false&delayms=60000#slide=id.p
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4509 : 24.09.12 - klo: 14.51 »
Itselläni on kanssa näitä mainittuja häiriöitä Tamiyan DF-03Ra:ssa eli kaasu "hirttää" ja välillä ohjaus ei toimi ja nyt tulin siihen tulokseen että se johtuu akusta koska ainoastaan yhdellä akulla on tämä "ominaisuus". Muilla akuilla toiminut VIELÄ moitteettomasti. "Viallisessa" akussa riittää kuitenkin puhtia ja jännite on normaali mutta heitteleeköhän virrat sitten miten sattuu kun oireilee? :undecided: Mittailen virtoja kun saan sopivat johdot tehtyä ku en viitsi katkoakaan niitä. Akku on alle 20 kertaa ladattu mutta jotain hämärää siinä kuitenkin mielestäni on. Ilmeisesti "kyykkäilee" virran tai jännitteen puolesta rasituksessa.
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4510 : 24.09.12 - klo: 15.23 »
Itselläni on kanssa näitä mainittuja häiriöitä Tamiyan DF-03Ra:ssa eli kaasu "hirttää" ja välillä ohjaus ei toimi ja nyt tulin siihen tulokseen että se johtuu akusta koska ainoastaan yhdellä akulla on tämä "ominaisuus". Muilla akuilla toiminut VIELÄ moitteettomasti. "Viallisessa" akussa riittää kuitenkin puhtia ja jännite on normaali mutta heitteleeköhän virrat sitten miten sattuu kun oireilee? :undecided: Mittailen virtoja kun saan sopivat johdot tehtyä ku en viitsi katkoakaan niitä. Akku on alle 20 kertaa ladattu mutta jotain hämärää siinä kuitenkin mielestäni on. Ilmeisesti "kyykkäilee" virran tai jännitteen puolesta rasituksessa.

Onko mitkä liittimet käytössä akuilla? Jos tamiya niin liiltavasti sen yhden akun navat väljistyneet...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4511 : 24.09.12 - klo: 15.31 »
Mullakin käy noin kun akku alkaa hyytymään.Taitaa johtua nihmeistä.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4512 : 24.09.12 - klo: 16.41 »
Itselläni on kanssa näitä mainittuja häiriöitä Tamiyan DF-03Ra:ssa eli kaasu "hirttää" ja välillä ohjaus ei toimi ja nyt tulin siihen tulokseen että se johtuu akusta koska ainoastaan yhdellä akulla on tämä "ominaisuus". Muilla akuilla toiminut VIELÄ moitteettomasti. "Viallisessa" akussa riittää kuitenkin puhtia ja jännite on normaali mutta heitteleeköhän virrat sitten miten sattuu kun oireilee? :undecided: Mittailen virtoja kun saan sopivat johdot tehtyä ku en viitsi katkoakaan niitä. Akku on alle 20 kertaa ladattu mutta jotain hämärää siinä kuitenkin mielestäni on. Ilmeisesti "kyykkäilee" virran tai jännitteen puolesta rasituksessa.

Onko mitkä liittimet käytössä akuilla? Jos tamiya niin liiltavasti sen yhden akun navat väljistyneet...

No prkle :tongue: Tamiyan liittimethän ne o ja toi ei ees tullu mieleenkään mulle :angry: Damn! Tarvii tilata deansit samal ku päivittelee noit muitaki komponentteja. Suuri käsi ja thx Dieselille  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4513 : 24.09.12 - klo: 18.08 »
Kiristelin liittimiä ja ongelmat katosivat kuin pieru saharaan  :laugh:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4514 : 24.09.12 - klo: 23.12 »
Tänään taas koitin, kaasu toimi ok niin kauan kunnes koskin kaasun trimmiin. Nyt ei nopari enää oikein käynnisty kunnolla, ei syty vihreä valo kuten pitäisi. Ohjaus toimii, kaasu ei reagoi. Taitaa olla nopari syystä tuntemattomasta rikki. Vastari toimii, koitin toisella moottori-nopari-setillä.

Tossa kyseisessä noparissa on konkka itsessään. Onko apua (ei varmaan enää tähän tapaukseen...) jos laittais vielä vastariinkin?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4515 : 25.09.12 - klo: 05.09 »
Tänään taas koitin, kaasu toimi ok niin kauan kunnes koskin kaasun trimmiin. Nyt ei nopari enää oikein käynnisty kunnolla, ei syty vihreä valo kuten pitäisi. Ohjaus toimii, kaasu ei reagoi. Taitaa olla nopari syystä tuntemattomasta rikki. Vastari toimii, koitin toisella moottori-nopari-setillä.

Tossa kyseisessä noparissa on konkka itsessään. Onko apua (ei varmaan enää tähän tapaukseen...) jos laittais vielä vastariinkin?

Kalibroi se nopari uudestaan ohjaimen kans. Kuulostaa siltä että menee suoja päälle eli ei anna kaasua koska ohjain yrittää sitä antaa heti kun virrat laittaa päälle.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa sonof

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4516 : 25.09.12 - klo: 13.45 »
Onko turvallista, jos LiPon täyteen latautuminen kestää noin 16 tuntia? :shocked:

Mulla on tällainen tasaava laturi ja tällainen akku.

Laturi ei tämän akun kanssa ole koskaan näyttänyt ledillä, että akku olisi ladattu. En vain ole viitsinyt enää kauempaa pitää laturissa kiinni.

Jos lataan esim. 3h, on akussa puhtia vain vähäksi ajaksi verrattuna 16h lataukseen. En harmillisesti tiedä akun volteista mitään, koska laturi ei näytä sitä, mutta postissa on tulossa voltage display meter, jolla saan testattua enemmän tätä touhua.

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4517 : 25.09.12 - klo: 13.59 »
Onko turvallista, jos LiPon täyteen latautuminen kestää noin 16 tuntia? :shocked:

Mulla on tällainen tasaava laturi ja tällainen akku.

Laturi ei tämän akun kanssa ole koskaan näyttänyt ledillä, että akku olisi ladattu. En vain ole viitsinyt enää kauempaa pitää laturissa kiinni.

Jos lataan esim. 3h, on akussa puhtia vain vähäksi ajaksi verrattuna 16h lataukseen. En harmillisesti tiedä akun volteista mitään, koska laturi ei näytä sitä, mutta postissa on tulossa voltage display meter, jolla saan testattua enemmän tätä touhua.

Hieman pitkältä ajalata tuo kyllä kuullostaa, jos nyt ei muuta niin ainakin laturi tuossa lämpenee pirusti.. Kannattanee varmaan uhrata se 50 -100€ kunnolliseen laturiin, niin ei tarvitse odotella 16h vaan pääset noin tunnin lataamisella.

ps. tais lipsahtaa väärälle alueelle kysymyksesi  :wink:

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4518 : 25.09.12 - klo: 18.08 »
Tervehdys

Mistähän löytäisi suht halvalla koon 380 sähkömoottorin autoon? omilla hauilla ei tunnu motteja löytyvän mistään muualta ku lammen takaa...

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4519 : 25.09.12 - klo: 18.10 »
Tervehdys

Mistähän löytäisi suht halvalla koon 380 sähkömoottorin autoon? omilla hauilla ei tunnu motteja löytyvän mistään muualta ku lammen takaa...

Hiilellinen vai hiiletön?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4520 : 25.09.12 - klo: 18.13 »
Tervehdys

Mistähän löytäisi suht halvalla koon 380 sähkömoottorin autoon? omilla hauilla ei tunnu motteja löytyvän mistään muualta ku lammen takaa...

Hiilellinen vai hiiletön?

tosiaan harjallinen motti etsinnässä.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4521 : 25.09.12 - klo: 18.25 »
Tervehdys

Mistähän löytäisi suht halvalla koon 380 sähkömoottorin autoon? omilla hauilla ei tunnu motteja löytyvän mistään muualta ku lammen takaa...

Hiilellinen vai hiiletön?

tosiaan harjallinen motti etsinnässä.

Tuossa esimerkiksi yksi:
http://www.rcm.fi/traxxas-7075-titan-380-18t-motor.html
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4522 : 25.09.12 - klo: 22.26 »
Tänään taas koitin, kaasu toimi ok niin kauan kunnes koskin kaasun trimmiin. Nyt ei nopari enää oikein käynnisty kunnolla, ei syty vihreä valo kuten pitäisi. Ohjaus toimii, kaasu ei reagoi. Taitaa olla nopari syystä tuntemattomasta rikki. Vastari toimii, koitin toisella moottori-nopari-setillä.

Tossa kyseisessä noparissa on konkka itsessään. Onko apua (ei varmaan enää tähän tapaukseen...) jos laittais vielä vastariinkin?

Kalibroi se nopari uudestaan ohjaimen kans. Kuulostaa siltä että menee suoja päälle eli ei anna kaasua koska ohjain yrittää sitä antaa heti kun virrat laittaa päälle.


Yritin kalibroida, ei onnistu, noparissa ei tapahdu mitään kun yrittää, ei mene kalibroitaessakaan päälle oikein. Koitan uudelleen kun saan käsiini uuden ohjaimen ja vastarin.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4523 : 26.09.12 - klo: 15.47 »
Mikäs tossa noperissa on (ehkä)???? Ku akusta on ehkä menny about puolet nii se alkaa pätkittään. Eli siis tehot katoo tyystin ja si vähän ajan päästä ''sammu'' koko p*ska. Sitte se taas lähtee ja täydet tehot käytössä!! Mikä on tämän ongelman nimi???
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4524 : 26.09.12 - klo: 15.59 »
Mikäs tossa noperissa on (ehkä)???? Ku akusta on ehkä menny about puolet nii se alkaa pätkittään. Eli siis tehot katoo tyystin ja si vähän ajan päästä ''sammu'' koko p*ska. Sitte se taas lähtee ja täydet tehot käytössä!! Mikä on tämän ongelman nimi???

Jos sulla on tamiyan liittimet niin liitin väljistyny ja kuumetessaan kontakti katoaa. Taas kun jähtyy niin toimii...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4525 : 26.09.12 - klo: 16.33 »
Juu siinä se vika vois olla kun antaa vähän aikaa olla nii taas menee ali siis kolvailuks menee.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4526 : 27.09.12 - klo: 10.26 »
hobbywing xerun 3656sd 3400kv.
monella sivulla lukee että käyttö 2s lipoilla,onko tuo minimi vai tarkoittaako että esim 3s lipoilla ei suositella ajettavan?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4527 : 27.09.12 - klo: 10.31 »
Rajoitukset ovat maksimiarvoja jos muuta ei ole. Eli myyjät, tai kenen sivuilta oletkin lukenut, ei takaa moottorin kestoa 3s akuilla.
Valmistajan sivuilla on sama 2s rajoitus.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4528 : 27.09.12 - klo: 10.40 »
allright! ei täs muutakuin toista spurria sit peliin niin saa vähän suoranopeuttakin tmaxxiin  :cool:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #4529 : 27.09.12 - klo: 11.06 »
Sähköautossa failin toimimattomuus ei aiheuta tuollaista.

Sähkäri kun ei etene ellei se saa erikseen käskyä siihen.

Ja koska kyseinen ominaisuus on todella... todella harvinainen kideradioissa niin silloin varsinkin failin pois päältä ollessakaan ei tuollaista ongelmaa tule siten että se johtuisi nimenomaan failin toimimattomuudesta.
Mini infernossa tuskin on käytössä niin huipputasoista ja harvinaista kideradiota missä feili ominaisuus olisi.

Se on mahdollista että on asetettu faili väärin, eli se käskee autoa kaasuttamaan.

Sillon voi kyseinen ongelma tulla eteen ihan vaan jännitteen notkahtaessa senverran että radiot kadottavat yhteyden, jolloin feili kytkeytyy päälle.
Kideradioilla tuollaiset ongelmat voivat johtua ihan vain häiriöistä ja siitä että auton antenni ei ole oikein asennettu.
Antennijohtoa ei ole laitettu antennipilliin ollenkaan, tai se menee pillissä, mutta tulee sieltä reilusti ulos ja roikkuu pitkänä alas.

Antennijohto laitetaan antennipilliin aivan ylös asti, mutta ei vedetä sitä turhaan ulos.
Ulos vedetty pätkä voi katketa herkästi ja taas pitkästi ulos tuleva johto ainoastaan haittaa radioiden toimintaa.


Vika kuulostaa siltä että tuolla liittimellä on oma osuutensa siihen.
Se kuumenee johtuen huonnosta kontaktista.
Ja se että on ollut jopa vaikea irroittaa kertoo että jopa muovi on ruvennut liittimessä sulamaan surkeasta liitoksesta johtuneesta kuumentumisesta.
Jo tuo huono liitos voi saada varsinkin kideradion sekoamaan.
Vastari ei saa kunnon jännitettä jolloin se toimii kehnosti...
Liitin saattaa kipinöidä joka aiheuttaa häiriötä kideradioille.
Sähkömoottorin oma kipinöinti vielä lisää ongelmia, vaikka häiriönpoistokonkat oliskin kunnossa ja paikoillaan niin yhdistettynä huonoon liitokseen akussa voi lopputulos olla sekoaminen.