Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1941426 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5790 : 05.09.14 - klo: 16.46 »
Tässä olisi kuvia.

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5791 : 05.09.14 - klo: 21.26 »
Eihän noista oikein viisaaksi tule.. edelleen veikkaisin tuota omaa aiempaa teoriaa, eli ne ruuvit kiinni ( ei nyt ihan pohjaan ) millä se kone kiinnitetään autoon ja niitä apuna käyttäen väännät pihdeillä 'vastapäivään' - jos siellä on kierre ni aukeaa - voihan se olla ****n tiukassa tai sitten jotenkin höhlästi prässätty kiinni koko toosa ettei ole avattavissakaan..  :huh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5792 : 06.09.14 - klo: 12.14 »
Katso nyt vielä, etten minkään noista reijistä pohjalla ole mitään lukitusta tms.

Mulla on vähän toista kymmentä pinkkiä hobbykingin KD-sarjan konetta ollut, hiukan eri näköinen niissä tuo laakerin paikka, mutta ehkä sama tekotapa. Ne on ainakin molemmista päistään liimatuilla kansilla. Jotain lukietta/liimaa, joka irtoaa hauraaksi kun lämmittää.
Aukeavat sivistyneiten, kun kuumentaa varovasti takakannen liimauskynttä rummun puolelta.
Pistän paksut nahkahanskat käteen, ja juotoskolvilla kohta kerrallaan kuumennan kulman jonnekkin parinsadan arvauslämmölle.  Jo kuumennettu saa rauhassa jäähtyä, ei vaikuta.
Jos koko kone menee yli sadan, menee akseli taatusti pilalle.
Pidän taukoja jos tarttee kättä jäähdytellä, ei liimaus niin äkkiä kovetu takasin.
Sitten kopautan akselinpäätä lankunpalalla, tai puuvartisen vasaran varsipäällä sisään. Se työntää takakannen akselin mukana pois. Pinionin pään kantta en ole poistanut edes laakerin vaihdon vuoksi, kun siitä menee sekä painon, että voiman vääntelyt läpi.
Kasatessa putsaan uran, mutta ennen lopullista liimausta etsin oikean päittäisvälyksen, jos muutin mitään.
Putsattuun uraan kierrelukite kasatessa, ja vajaa vuorokausi aikaa kuivua.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5793 : 07.09.14 - klo: 13.54 »
Nonnih, tulipa myytyy pois nitroautot ja nurkkiin jäi rullaava sähköauto joten nopee kyssäri et mikäs moottori vastaa noin nitroauton tehoja?

Jollain Combolla varmaan lähen liikenteeseen ja kokemuksen karttuessa sit kikkaillaan enemmän.

Tilaukseen menee ainakin sit LiPo hässäkät yms....
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5794 : 07.09.14 - klo: 16.20 »
Riippuu toki minkä tyyppiseen autoon kone on hakusessa, mutta jos 1/8 buggy kyseessä niin n. 2000 kv kone ja 4s lipo on yhdistelmä jolla ollaan liki polttisbuggyn vauhtia.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5795 : 07.09.14 - klo: 18.32 »
Riippuu toki minkä tyyppiseen autoon kone on hakusessa, mutta jos 1/8 buggy kyseessä niin n. 2000 kv kone ja 4s lipo on yhdistelmä jolla ollaan liki polttisbuggyn vauhtia.

Joo, autona 1/8 buggy tosiaan, vähän harvinaisempi, Acme Werewolf. Täytyy noita Comboja selailla mitä löytyy. Yks 3S lipo onkin itellä muttei laturia. Onhan tässä koko syksy ja talvi aikaa haalia kaikkee tavaraa. Tod näk tulee hankittua kuitenkin nitroauto uudestaan jossain välissä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5796 : 10.09.14 - klo: 09.28 »
Millä kierrosalueella sähkömoottorit yleensä pyörii kun rataa kierretään?
Moottorien koko 2200kv ja 10,5
Buggyn moottoreista kyse, 1/8 ja 1/10.
Tarkkaahan sitä ei pysty sanomaan, olosuhteista johtuen.
A) 5000-10000 B) 10000-25000 C) 25000-33000
Tuli laakeri keskustelusta asia vaan mieleen.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5797 : 10.09.14 - klo: 09.33 »
Millä kierrosalueella sähkömoottorit yleensä pyörii kun rataa kierretään?
Moottorien koko 2200kv ja 10,5
Buggyn moottoreista kyse, 1/8 ja 1/10.
Tarkkaahan sitä ei pysty sanomaan, olosuhteista johtuen.
A) 5000-10000 B) 10000-25000 C) 25000-33000
Tuli laakeri keskustelusta asia vaan mieleen.

kv luku x jännite antaa sulle arvioin kierrosluvuista ilman ennakkoja. Ennakoilla saadaan sitten 0-70% lisää.

10.5t 2s:llä on semmosta 30k-50k alueella riippuen ennakoista.

2200kv 1/8 moottori 4s:llä on noin 30k
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5798 : 10.09.14 - klo: 09.33 »
Millä kierrosalueella sähkömoottorit yleensä pyörii kun rataa kierretään?
Moottorien koko 2200kv ja 10,5
Buggyn moottoreista kyse, 1/8 ja 1/10.
Tarkkaahan sitä ei pysty sanomaan, olosuhteista johtuen.
A) 5000-10000 B) 10000-25000 C) 25000-33000
Tuli laakeri keskustelusta asia vaan mieleen.

kv luku x jännite antaa sulle arvioin kierrosluvuista ilman ennakkoja ilman vastusta. Ennakoilla saadaan sitten 0-70% lisää.

10.5t 2s:llä on semmosta 30k-50k alueella riippuen ennakoista.

2200kv 1/8 moottori 4s:llä on noin 30k
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5799 : 10.09.14 - klo: 13.28 »
Kokeneemmille elektroniikkaosaajille kysymys LRP SXX Version 2 nopariin liittyen.

Tämä SXX on tähän asti ollut meillä vain 1S autoissa käytössä (C-12 ja WGT).

Ohjeen mukaan se on 1S ja 2S akuille yhteensopiva. Hiljattain piti tsekata muutaman servon toimintaa ja pistin nopariin normaalin ehjän 2S akun kiinni, jolloin samantien poksahti noparin suunnassa. Savua eikä muita merkkejä ei näkynyt.

Virta päälle katkaisijasta ja kaikki toimii normaalisti. SITTEN vaihdoin takaisin 1S akkuun ja koko nopari vaikuttaa ihan kuolleelta, ei mitään elämää missään koko autossa.
Voiko noparista hajota 1S toiminta mutta 2S käy ja kukkuu normaalisti? Ja miksi se hajoaisi, kun laittaa kiinni speksiin kuuluvan 2S akun?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5800 : 10.09.14 - klo: 14.20 »
Jarkko.
Tässä maailmassa voi hyvinkin erikoiset asiat astua voimaan kuten sinun 1s ongelma.
Jos näin on että 1s toiminto on mennyt rikki niin kyllä kuullostaa hyvin erikoiselta ongelmalta.
Kerro jos löytyi jokin ratkaisu tähän.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5801 : 10.09.14 - klo: 15.03 »
Ainakin juurikin tuossa sxx v2 meni ainakin sen noparin sisäinen boosteri rikki siis se mikä nosta jännitteen vastarille sopivaksi, joten eipä tuokaan olisi mikään mahdottomuus.
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5802 : 10.09.14 - klo: 17.08 »
Ainakin juurikin tuossa sxx v2 meni ainakin sen noparin sisäinen boosteri rikki siis se mikä nosta jännitteen vastarille sopivaksi, joten eipä tuokaan olisi mikään mahdottomuus.

Boosterin rikkoutuminen selittäisi esim. ohjauksen toimimattomuuden, mutta hajonneen boosterin ei kait pitäisi jättää myös noparia kuolleeksi, ei valoja noparissa, ei kaasussa eloa.  Paitsi kun laittaa 2S akun jolloin kaikki toimii.

Piti siis tilata F1 auto, jossa voi käyttää 2S akkua, ou jee. Taas saadaan SXX hommiin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5803 : 12.09.14 - klo: 21.14 »
Xtec 3.0T olix se nyt nosramin tuote...ei löytynyt googlella specsejä.
koitin jonkin aikaa pyörittää corrissa 100A hobbywing säätimellä niin ei ainakaan sillä juurikaan lämmennyt,mikäs tommoselle on sopiva säädin arvoltaan ?
mutu tuntumalla 100a kuullostaa riittävältä 2s setupilla?
tietää sanoa corrin ostajalle ettei osta alakanttiin.


TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5804 : 12.09.14 - klo: 21.28 »
Semmonen nopari jossa ei ole lankarajoitusta. Mun mielestä kyllä toi 3t kone on tuuppikorriin aivan järjetön. Toivottavasti ostaja tiedostaa sen.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5805 : 12.09.14 - klo: 21.40 »
ok.
tottahan asiasta mainitsit mitä näissä yleensä käytetään,ja motti nyt tuli osittain kylkiäisenä.
kyllähän tuo kiersi kun pieni eläin mutta oppii ainakin käyttämään kaasu sormea  :cheesy:
ja toisaalta kun mainitsi että ajaa omalla markilla niin varmasti veikee peli.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5806 : 17.09.14 - klo: 19.59 »
Onko syy noparin ohjelmoinnissa kun laitoin uuden moottorin niin eteenpäin menee puoliteholla ja pakittaa täysiä?

Kokeilin johtoja vaihdella ristiin eikä ollut vaikutusta. Ei myöskään vaikuta jos ohjaimesta kääntää napin toiseen suuntaan...muuttuu vaan kahvan kaasuu/pakki toiminto toisinpäin.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5807 : 17.09.14 - klo: 21.10 »
Onko syy noparin ohjelmoinnissa kun laitoin uuden moottorin niin eteenpäin menee puoliteholla ja pakittaa täysiä?

Kokeilin johtoja vaihdella ristiin eikä ollut vaikutusta. Ei myöskään vaikuta jos ohjaimesta kääntää napin toiseen suuntaan...muuttuu vaan kahvan kaasuu/pakki toiminto toisinpäin.

Käännä ensin ohjaimesta toiseen suuntaan ja sitten kalibroi noparin uudelleen.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5808 : 17.09.14 - klo: 21.29 »
Jotenkin onnistuin sorvaamaan sen kohilleen. Olikin vissii niin että piti ensin ottaa neutraali ja sitten jarru ja viimisenä kaasu. Nyt muuttuu jopa suunta liipasimessa kun kääntää napista toisinpäin.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5809 : 25.09.14 - klo: 06.53 »
Haittaako jos harjallisen ja sensorittoman moottorin piuhat laittaa nurinpäin?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5810 : 25.09.14 - klo: 08.44 »
Harjallinen kone, jossa vain 2 johtoa, pyörii eri suuntaan johdot väärinpäin. Mitään ei hajoa. Auto vaan pakittas kaasusta.
Niissä harjattomissa joisen hiilipääty on ruuveilla,  ennakko säädetään tästä mekaanisesti.
Ennakko väärinpäin pyöritys-suuntaan nähden saa koneen heikoksi, joten heitettävä nollan yli.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2


Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5814 : 25.09.14 - klo: 22.16 »
http://fi.eurorc.com/product/7877/hobbywing-quicrun-116-and-118-2435-brushless-4500kv-motor-red

Toimisiko tu kone 25A ezrunin kanssa?

Vähän jää vajaaksi, 33A ilmoitettu koneen tiedoissa
Onkohan tuo miten vaarallista?
No, miten sen ottaa. Noparista tulee savut jos se ei kestä koneen tehoja. Minä en kokeilisi, liikaa menee yli.

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5815 : 26.09.14 - klo: 07.40 »
Mikä olis tullu sähköihin kun ohjaus toimii ja pakki toimii mutta kaasu eteenpäin pimeni täysin. Vastaria koitin jo toisilla sähköillä ja se toimi. Eli nopari tai moottori siinä siis taitaa olla kaput vai onko tuossa vielä jotain muuta mahollisuutta?

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/reventon-r-esc-2s-silver-comp-v3-0-7-5r-combo.html

Tuollanen siis kiinni..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5816 : 26.09.14 - klo: 08.56 »
Kalibroi uudestaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5817 : 26.09.14 - klo: 08.56 »
Kokeilitko jo kalibroida uudelleen?
Nopari saattaa kadottaa KAIKKI tai osan asetuksista virtapiikin tai kolahduksen johdosta.

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5818 : 26.09.14 - klo: 09.11 »
Kannattaa vaihtaa myös sensori kaapeli ja muutenkin
tarkistaa kaikki johdot.

Poissa Ritke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #5819 : 28.09.14 - klo: 10.10 »
Ostin ensimmäisen auton sakura drifterin.
Eilen kävin ensimmäisen kerran ajamassa ja akut tyhjeni todella nopeasti.(s2 3300mAh&3700mAh)
Molemmat tyhjäksi kun kaksi muuta kaveria ajoi vielä ekalla akulla.

Eli onko muita vaihtoehtoja ajoajan pidentämiseen kuin vaihtaa mamba max+castle combo johonkin toiseen.
Vai kannattaako vaan ruveta suunnittelemaa 10000mAh akkuja?