Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1934825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6150 : 09.04.15 - klo: 22.51 »
Miten se tolla r10 stockilla tehdään?

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6151 : 09.04.15 - klo: 22.55 »
Netistä ei löydy mitään tietoa asiasta paitsi 1 video josta ei ymmärrä mitään...

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6152 : 09.04.15 - klo: 23.06 »
Netistä ei löydy mitään tietoa asiasta paitsi 1 video josta ei ymmärrä mitään...

Eikös tuossa futabassa täytynyt ensin laittaa throttle reverselle ja sitten kalibroida. Omat 4pl ohjeet ainakin tais noin sanoa.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Jalaju

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6153 : 11.04.15 - klo: 10.17 »
Hei,

aloin vuosien jälkeen vähän vanhaa harrastusta lämmittämään ja tilasin Himotom Emxt-1 harjattomalla
moottorilla. Autossa on Lipo akku ja siihen tarkoitettu tasaava laturi.

laitoin auton lataukseen ja kesti n.3 tuntia kunnes kaikki valot olivat vihreät.
sitten Eikun ajoon ja kulki kyllä niin kerpeleesti. Mutta ajoa kesti noin 5 minuuttia ja akku oli tyhjä. Ajo ei ollu lämä tiskissä ajoa, vaan melko varovaista.
No kokeilin sitten samaa toisena päivänä ladatulla akulla ajo aika taas n 5 minuuttia.

Onko akussa vikaa vai enkö osa käyttää? Vai onko akku mahdollisesti alimitoitettu?
Akku on 2000 mah 2c 7.4v

jos näissä vaan yleisesti on näin lyhyet ajoajat niin mun harrastus loppui valitettavasti tähän.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6154 : 11.04.15 - klo: 10.24 »
Hei,

aloin vuosien jälkeen vähän vanhaa harrastusta lämmittämään ja tilasin Himotom Emxt-1 harjattomalla
moottorilla. Autossa on Lipo akku ja siihen tarkoitettu tasaava laturi.

laitoin auton lataukseen ja kesti n.3 tuntia kunnes kaikki valot olivat vihreät.
sitten Eikun ajoon ja kulki kyllä niin kerpeleesti. Mutta ajoa kesti noin 5 minuuttia ja akku oli tyhjä. Ajo ei ollu lämä tiskissä ajoa, vaan melko varovaista.
No kokeilin sitten samaa toisena päivänä ladatulla akulla ajo aika taas n 5 minuuttia.

Onko akussa vikaa vai enkö osa käyttää? Vai onko akku mahdollisesti alimitoitettu?
Akku on 2000 mah 2c 7.4v

jos näissä vaan yleisesti on näin lyhyet ajoajat niin mun harrastus loppui valitettavasti tähän.

Normaalisti käytetään 5000mah-7000mah akkuja ja oikeeta laturia joka lataa 5-10A, silloin voi ajaa yhdellä akulla ja ladata toista sit vaan vaihtaa ja ajo jatkuu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Jalaju

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6155 : 11.04.15 - klo: 10.28 »
Kiitos vastauksesta. Eli tuo on vaan alimitoitettu. Hemmetti ku ne tommosii myy.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6156 : 11.04.15 - klo: 10.29 »
Kiitos vastauksesta. Eli tuo on vaan alimitoitettu. Hemmetti ku ne tommosii myy.
Jep akku ja laturi alimitoitettu sun tarpeelle.
« Viimeksi muokattu: 11.04.15 - klo: 10.51 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Jalaju

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6157 : 11.04.15 - klo: 10.38 »
Mistäs mä löytäisin tällee lauantaina uuden akun ja laturin pääkaupunkiseudulta?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6158 : 11.04.15 - klo: 21.44 »
Kahlaa läpi kauppiaat osio...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6159 : 13.04.15 - klo: 13.20 »
Uskaltasko 120A noparilla tälläistä tkin t8 2650KV mottia ajaa?
http://www.teamtekin.com/t8.html
Nopari  on hobbywing.
http://fi.eurorc.com/product/1604/hobbywing-ezrun-sc8-wp-esc

Ainakin Orionin 130A säädin kesti tuota samaa konetta.

Pienellä pinionilla ja isolla spurrilla sekä hieman noparista "tehoja" laskemalla pitäisi kestää??

Poissa Rc-Navetta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Rc-Navetan Verkkokauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6160 : 14.04.15 - klo: 08.04 »
Hei,

aloin vuosien jälkeen vähän vanhaa harrastusta lämmittämään ja tilasin Himotom Emxt-1 harjattomalla
moottorilla. Autossa on Lipo akku ja siihen tarkoitettu tasaava laturi.

laitoin auton lataukseen ja kesti n.3 tuntia kunnes kaikki valot olivat vihreät.
sitten Eikun ajoon ja kulki kyllä niin kerpeleesti. Mutta ajoa kesti noin 5 minuuttia ja akku oli tyhjä. Ajo ei ollu lämä tiskissä ajoa, vaan melko varovaista.
No kokeilin sitten samaa toisena päivänä ladatulla akulla ajo aika taas n 5 minuuttia.

Onko akussa vikaa vai enkö osa käyttää? Vai onko akku mahdollisesti alimitoitettu?
Akku on 2000 mah 2c 7.4v

jos näissä vaan yleisesti on näin lyhyet ajoajat niin mun harrastus loppui valitettavasti tähän.

Normaalisti käytetään 5000mah-7000mah akkuja ja oikeeta laturia joka lataa 5-10A, silloin voi ajaa yhdellä akulla ja ladata toista sit vaan vaihtaa ja ajo jatkuu.

Yksinkertaisuudessaan miksi nuo akut on tuon kokoisia on raha, isommat akut maksaa samoin laturit.
Esim. 5000mAh akulla ja 6A laturilla auto olisi noin 100 euroa kalliimpi, näin ollen se nostaisi aloittelijoiden kynnystä. Nämähän on eräänsortin kompromissejä, joita tehtaat tekee ettei hinta kasva liikaa.
Näiden kanssa tahii lähes joka kauppias Suomessa(RTR paketteja myyvät). Kuitenkin jos intoa on niin akkuja ja teholaturia kumminkin tulee hankittua, siksipä meilläkin niitä varastossa on. :D

Aktiiviharrastajat/proot tosiaan käyttää noita goos:in mainitsemia akku/laturi yhdistelmiä, se kylläkin lisää hintaa selkeästi ja tekee kyllä ajamisesta sujuvampaa.

Terkuin
Jarno
Sanwa - OS-Engines - Hobao - HongNor - Himoto - Savöx - Axial - Byron fuels - G-Force - Gens Ace - Traxxas - Tamiya - SAB
www.rckauppa.fi

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6161 : 14.04.15 - klo: 08.19 »
osaako kukaan sanoa mistä voi johtua kun nopari lyö lipo cut offia älyttömän aikaisin? Kyseessä turnigyn 60a sensoriton nopari. Palikalla säädetty cut off 3.0v, mutta katkaisee jo 3.7 paikkeilla. Onko mitään vihjeitä mistä tälläinen "voisi" johtua". Laitoin palikalla piruuttani cut offin 3.2v kokeillakseni muuttuuko ja kyllä se katkaisee sitten jo 3.8v-3.9v kohdalla. Outoa..

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6162 : 14.04.15 - klo: 09.21 »
osaako kukaan sanoa mistä voi johtua kun nopari lyö lipo cut offia älyttömän aikaisin? Kyseessä turnigyn 60a sensoriton nopari. Palikalla säädetty cut off 3.0v, mutta katkaisee jo 3.7 paikkeilla. Onko mitään vihjeitä mistä tälläinen "voisi" johtua". Laitoin palikalla piruuttani cut offin 3.2v kokeillakseni muuttuuko ja kyllä se katkaisee sitten jo 3.8v-3.9v kohdalla. Outoa..
Liian heikot tai huonokuntoiset akut käyttötarkoitukseen nähden. Akkujen jännite tipahtaa kuorman alla erittäin rajusti ja siksi leikkaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6163 : 14.04.15 - klo: 10.33 »
Mites tossa asso b44.3 autossa saa enemmän esim 50/50 kun nyt se on mielestäni 70/30. Diffit: 10k edessä 100k keskellä 5k takana. Kun perä lähtee niin mahdottoman helposti alta...

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6164 : 20.04.15 - klo: 12.52 »
Mites tossa asso b44.3 autossa saa enemmän esim 50/50 kun nyt se on mielestäni 70/30. Diffit: 10k edessä 100k keskellä 5k takana. Kun perä lähtee niin mahdottoman helposti alta...
No enpäs tiedä, mutta tonne ku tuuppaat kysymyksen jonon jatkoks, ni vois löytyäkin apua.. tää ei liity otsikon palikoihin mitenkään, vaan lähinnä diffien säätöihin / öljyihin, mitkä siellä sitten onkaan ( kun en autoa tunne )

http://rc10.fi/index.php?topic=37248.510


Omalta osaltani tiedustelen, kun käsiin ajautui tommonen 'hiukan kireä' kone ilmeisesti.. eli Speed Passionin 2.5R sensorillinen kone  :shocked: Jostain pienen tiedonmurun netistä löysin että tuo on ilmeisesti ollut joku 'competition' kuskien yksinoikeuskone, eikä ehkä juuri myyty ole missään ??

No siitä viis, mutta onko tommosta edes mahdollista ajaa normi 2S-lipolla / mikä ESC pystyis ton handlaamaan ?? Vai onko tää joku 1S mattoauto -juttu  :undecided:

Toihan ymmärtääkseni kiertäis ilman kuormaa 8,4V täydellä 2S -lipolla semmonen vähän toistasataatuhatta kierrosta  :roll:
Alkaa fysiikan lait tulla vastaan.. -ko..  :huh:
« Viimeksi muokattu: 20.04.15 - klo: 13.01 kirjoittanut SixStars »
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6165 : 20.04.15 - klo: 14.27 »
Yep juurikin näin.

2.5-3.5T koneet suunniteltu 1S lipoille, mutta voi niitä 2S akullakin ajella. Nopeasti kuitenkin tulee auton vetopuoli ja lämmöt vastaan.

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6166 : 20.04.15 - klo: 14.43 »
Ok, thänks :)
Pitää vähän guugletella kestäiskö ton mun 'rallisuparun' ( = kevyt 1:10 Kössin muovipulkka, Fazer ) nopari ( LRP SXX ) tommosta millään todennäkösyydellä ja mahd. pienellä pinjonilla.. olishan se kiva kattoo ( turvallisen välimatkan päästä + suojalasit ) että mikä voimansiirron osa sieltä ekana tulee ulos.. nykyään tossa on muistaakseni 7,5t kone ja  menee sen 69km/h.. tiedetään, ei mitään järkeä, mutta ... no katsotaan jos joskus aikaa olis leikkiä ajatuksella  :laugh:

Tai sit jos joku ton haluis ostaa ihan oikeaan käyttöön..  :roll: en vielä illalla ehtiny perehtyä, mutta ymmärtääkseni on uusi mosa kyseessä..
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa Matt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6167 : 21.04.15 - klo: 20.37 »
Miten autojen kokonais ajopaino vaikuttaa moottori/nopari valintoihin?

Tuossa aikaisemmin keväällä tuli tälläinen http://www.hobbylinna.fi/tuote/ztw-1:10-beast-sl-120a-sct-combo/411202125/ combo hommattua hyllystä löytyneeseen vanhaan Kyoshon 1:10 tuuppiin. Meni aivan tolkutonta kyytiä 3s lipolla.

No nyt aihiona 1:8 truggy conversio, johon ymppäsin tuon kombon ja tuon 3s 5000mah 35c akun ja noparin lämmöt cut-offiin nopeasti. Pinioni 18t, spurri 52t. Ajovalmis paino on noin 4.5kg.

1. Voiko tuo kombinaatio toimia kyseisessä autossa oikein esimerkiks pinionia pienentämällä? Tai muilla keinoin?
2. Voinko tuolle noparille laittaa kaveriksi jonkin esim. 2200kv motin?

edit: Tänään testattu 13t pinioni ja hieman tuli ajoaikaa lisää, mutta silti veti esc:n lämmöt cut-offiin hyvinkin nopeasti, IR lämpömittarilla ei kyllä noparin mistään kohti näyttänyt kuin n. 60c. Akku ollut joka testissä täynnä. Menikö siis liian pieni pinioni paikoilleen or what? Vai voiko nopari olla kaput? Kaikki juotokset uusittu poislukien noparin sisällä olevat.

« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 19.01 kirjoittanut Matt »

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6168 : 22.04.15 - klo: 21.11 »
Onko servotesterillä mitenkään mahdollista pyörittää moottoria? Siis ilman ESCiä.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6169 : 22.04.15 - klo: 22.08 »
Miten autojen kokonais ajopaino vaikuttaa moottori/nopari valintoihin?

Tuossa aikaisemmin keväällä tuli tälläinen http://www.hobbylinna.fi/tuote/ztw-1:10-beast-sl-120a-sct-combo/411202125/ combo hommattua hyllystä löytyneeseen vanhaan Kyoshon 1:10 tuuppiin. Meni aivan tolkutonta kyytiä 3s lipolla.

No nyt aihiona 1:8 truggy conversio, johon ymppäsin tuon kombon ja tuon 3s 5000mah 35c akun ja noparin lämmöt cut-offiin nopeasti. Pinioni 18t, spurri 52t. Ajovalmis paino on noin 4.5kg.

1. Voiko tuo kombinaatio toimia kyseisessä autossa oikein esimerkiks pinionia pienentämällä? Tai muilla keinoin?
2. Voinko tuolle noparille laittaa kaveriksi jonkin esim. 2200kv motin?

edit: Tänään testattu 13t pinioni ja hieman tuli ajoaikaa lisää, mutta silti veti esc:n lämmöt cut-offiin hyvinkin nopeasti, IR lämpömittarilla ei kyllä noparin mistään kohti näyttänyt kuin n. 60c. Akku ollut joka testissä täynnä. Menikö siis liian pieni pinioni paikoilleen or what? Vai voiko nopari olla kaput? Kaikki juotokset uusittu poislukien noparin sisällä olevat.

Comboa ei ole tarkoitettu 1:8 kokoiseen ja painoiseen autoon. Tuon kokoiseen autoon laitetaan yleensä n. 2000 kv:n moottori ja ajetaan 4s akulla. Pinionia voi toki vielä pienentää 8-10 t kokoon jos tuolla combolla haluaa kokeilla.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Matt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6170 : 22.04.15 - klo: 23.43 »
Miten autojen kokonais ajopaino vaikuttaa moottori/nopari valintoihin?

Tuossa aikaisemmin keväällä tuli tälläinen http://www.hobbylinna.fi/tuote/ztw-1:10-beast-sl-120a-sct-combo/411202125/ combo hommattua hyllystä löytyneeseen vanhaan Kyoshon 1:10 tuuppiin. Meni aivan tolkutonta kyytiä 3s lipolla.

No nyt aihiona 1:8 truggy conversio, johon ymppäsin tuon kombon ja tuon 3s 5000mah 35c akun ja noparin lämmöt cut-offiin nopeasti. Pinioni 18t, spurri 52t. Ajovalmis paino on noin 4.5kg.

1. Voiko tuo kombinaatio toimia kyseisessä autossa oikein esimerkiks pinionia pienentämällä? Tai muilla keinoin?
2. Voinko tuolle noparille laittaa kaveriksi jonkin esim. 2200kv motin?

edit: Tänään testattu 13t pinioni ja hieman tuli ajoaikaa lisää, mutta silti veti esc:n lämmöt cut-offiin hyvinkin nopeasti, IR lämpömittarilla ei kyllä noparin mistään kohti näyttänyt kuin n. 60c. Akku ollut joka testissä täynnä. Menikö siis liian pieni pinioni paikoilleen or what? Vai voiko nopari olla kaput? Kaikki juotokset uusittu poislukien noparin sisällä olevat.

Comboa ei ole tarkoitettu 1:8 kokoiseen ja painoiseen autoon. Tuon kokoiseen autoon laitetaan yleensä n. 2000 kv:n moottori ja ajetaan 4s akulla. Pinionia voi toki vielä pienentää 8-10 t kokoon jos tuolla combolla haluaa kokeilla.

Tuo asia tulikin selville tässä, kun alkoi selvittelemään näitä moottorin kokoja yms. Huti ostos tuo combo ja uusi motti (2100kv) tulossa jo. Tuossa vielä 11t pinioni odottelee huomista testiä tämän combon kanssa.
Kiitos anyway!

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6171 : 23.04.15 - klo: 00.32 »
Kuinka moni kääminen on 7700kv 540 kokonen harjaton moottori?


Poissa Jalaju

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6173 : 25.04.15 - klo: 11.43 »
Terve, tuli sitten hankittua 200eurolla ja akkua ja laturia.  Eli nyt voimalinja siltä osin kunnossa. Kiitos neuvoista kaikille.

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6174 : 26.04.15 - klo: 14.07 »
Onko servotesterillä mitenkään mahdollista pyörittää moottoria? Siis ilman ESCiä.
Ei ole mahdollista. Servotesterillä ohjataan noparia joka taas puolestaan ohjaa moottoria.

Poissa TPI

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6175 : 14.05.15 - klo: 09.13 »
Minulla on autona savage flux kahdella 3s lipolla, voiko autolla ajaa pelkästään yhdellä akulla?
Savage flux, savage flux XL

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6176 : 14.05.15 - klo: 15.42 »
Miten ihmeessä nuo moottorin johdot sais yhdistettyä niin että virta kulkisi kunnolla? Tarkoitus siis jatkaa johtoja koska eivät muuten yltäneet. Moottorin johdot ovat tuollaista hyvin paksua johdinta. Eli siis yhteensä ehkä 10 kupari(?) lankaa. Ei millään tunnu tina tarttuvan. Miten tuollaisen saisi kiinni toiseen johtoon niin että virta kulkisi kunnolla?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6177 : 14.05.15 - klo: 17.00 »
Miten ihmeessä nuo moottorin johdot sais yhdistettyä niin että virta kulkisi kunnolla? Tarkoitus siis jatkaa johtoja koska eivät muuten yltäneet. Moottorin johdot ovat tuollaista hyvin paksua johdinta. Eli siis yhteensä ehkä 10 kupari(?) lankaa. Ei millään tunnu tina tarttuvan. Miten tuollaisen saisi kiinni toiseen johtoon niin että virta kulkisi kunnolla?

Onko kyse niistä käämilangoista jotka tulevat moottorin ulkopuolelle? Jos olet mennyt katkaisemaan ne liittimen juuresta niin lankojen päät pitää puhdistaa ennen tinaamista kun ovat suojattuja ettei tule oikosulkua moottorin sisällä. Rikkihappo voi olla yksi vaihtoehto mutta silloinki pitää ilmeisesti lakka saada jollain pois ennen käsittelyä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6178 : 14.05.15 - klo: 17.05 »
Käämijohdon lakan voi poistaa myös mekaanisesti eli vaikka veitsellä raapien.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6179 : 14.05.15 - klo: 17.37 »
2wd Slashin ohjaus kiukuttelee. Keskityskohta muuttuu kesken ajon ja trimmiä pitää vähän väliä säätää, välillä ei ole suostunut hetkeen kääntymään kuin toiseen suuntaan. Servokauppaan? Orkkis vai joku muu?