Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1935006 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6450 : 11.03.17 - klo: 16.03 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6451 : 11.03.17 - klo: 18.39 »
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.

Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)


Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)

Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin

Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat

Kiitos taas vaivannäöstä :) Vähän noihin Traxxasin Slash ja Rustler alkanu kääntyy.. tai siis toki vastaavat Arrmalta käy varmasti myös. Tossa paikallisessa myymälässä olisi noita Traxxassei. Ilmeisesti tuollainen Slash on aika suosittu?

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6452 : 11.03.17 - klo: 20.33 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo

Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6453 : 12.03.17 - klo: 10.54 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo

Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Poissa Kylmäkalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6454 : 12.03.17 - klo: 11.46 »
Kuulosta siltä että akkujännite romahtaa. Olisiko akku huono tai sitten akkuiitin tai juotos ei kestä kuormitusta.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6455 : 12.03.17 - klo: 12.54 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6456 : 12.03.17 - klo: 13.09 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?
« Viimeksi muokattu: 12.03.17 - klo: 13.54 kirjoittanut rcnipa »

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6457 : 12.03.17 - klo: 14.18 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Enpä usko,  nopari on mitoitettu 2-4s lipoille. Jos olet varmistanut että kaikki liittimet on ehjät ja nopari ja moottori saa virtaa niin eipä tuossa mitään muuta oikein jää kuin uuden noparin hommaaminen...valitettavasti.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6458 : 12.03.17 - klo: 14.39 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Enpä usko,  nopari on mitoitettu 2-4s lipoille. Jos olet varmistanut että kaikki liittimet on ehjät ja nopari ja moottori saa virtaa niin eipä tuossa mitään muuta oikein jää kuin uuden noparin hommaaminen...valitettavasti.

Mitä noparia suosittelisitte tai mikä sopisi motin kanssa? Kyllä, olen vielä aika aloittelija :tongue:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6459 : 12.03.17 - klo: 15.09 »
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.

Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)


Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)

Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin

Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat

Kiitos taas vaivannäöstä :) Vähän noihin Traxxasin Slash ja Rustler alkanu kääntyy.. tai siis toki vastaavat Arrmalta käy varmasti myös. Tossa paikallisessa myymälässä olisi noita Traxxassei. Ilmeisesti tuollainen Slash on aika suosittu?
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.

Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä  :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6460 : 12.03.17 - klo: 15.22 »


Mitä noparia suosittelisitte tai mikä sopisi motin kanssa? Kyllä, olen vielä aika aloittelija :tongue:
[/quote]

Riippuu mikä on budjetti. Säätimiä löytyy 70-300 EUR.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6461 : 12.03.17 - klo: 15.23 »


Mitä noparia suosittelisitte tai mikä sopisi motin kanssa? Kyllä, olen vielä aika aloittelija :tongue:

Riippuu mikä on budjetti. Säätimiä löytyy 70-300 EUR.
[/quote]

Budjetti ois 100e.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6462 : 12.03.17 - klo: 15.29 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Kannattaa uusia mielummin akku. Tuo mainittu akku on ihan alarajalla tuolle muulle kokonaisuudella. Ikääntyessään ei parane. Valitse seuraava akku yli 7000 mah.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6463 : 12.03.17 - klo: 15.42 »
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Kannattaa uusia mielummin akku. Tuo mainittu akku on ihan alarajalla tuolle muulle kokonaisuudella. Ikääntyessään ei parane. Valitse seuraava akku yli 7000 mah.

Se on itelläkin pyörinyt päässä.. Taidanpa hankkia uuden akun.

Kiitos kaikille jotka on nähnyt vaivaa vastatessaan kysymyksiin!

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6464 : 12.03.17 - klo: 18.57 »
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.

Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä  :wink:

Kiitos taas mielipiteestä! Ehkä mä kallistun tuon Furyn puolelle ihan hintansakin vuoksi. Eiköhän siihenkin varaosia saa, kun niitä hajoilee. Ne kai molemmat suoraan RTR pakettina suurin piirtein saman verran kulkee yms :)

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6465 : 12.03.17 - klo: 21.54 »
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.

Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä  :wink:

Kiitos taas mielipiteestä! Ehkä mä kallistun tuon Furyn puolelle ihan hintansakin vuoksi. Eiköhän siihenkin varaosia saa, kun niitä hajoilee. Ne kai molemmat suoraan RTR pakettina suurin piirtein saman verran kulkee yms :)
Hyvä valinta :) En usko että varaosia kauheasti tarvii, oma fury kestänyt hyvin jo uesamman vuoden ilman isompaa ongelmaa! Ja jos on alussa hankalaa niin kannattaa tosiaan säätää tehoja alemmaksi. Slash ja Fury kulkee suunnilleen saman vakiona ja LiPo akuilla vieläkin paremmin sitten kun sen aika koittaa.

Tossa video miten mun fury menee sisäradalla:
! No longer available
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kharik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6466 : 14.03.17 - klo: 09.50 »
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...

Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?

Tulipa tehtyä vertailuajot ja mittailtua tilannetta. Ekana ajettiin minimiteholla ja lumihangessa ryömitettäessä auto kyykkäsi parin minuutin sisään. 2S akun kennojen jännite oli tippunut tasoon ~4,1V 4,19 V:stä. Molemmissä kennoissa sama jännite. Toinen akku paikoilleen ja uusi testi. Sama homma, nyt sammumisen jälkeen nopeudensäädin kiinni ja uudestaan päälle, niin ajot jatkui. Muutaman kerran uudelleen käynnistys ja luovutus. Akun kennojen jännitteet ~3,9 V. Ensimmäinen akku laturista ja tehot täysille. Lumi pöllysi ja ajettiin stoppiin asti. Kennojen jänintteet 3,52V. Ajoaikaa ei tullut kellotettua, mutta täydellä teholla ajoaika oli noin 20 min.

Mitäs tästä voidaan päätellä? Moottorin pyöriessä hitaasti ja jännitteen ollessa rajallinen virrat nousee niin ylös, että akku tai nopeudensäädin katkaisee piirin?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6467 : 14.03.17 - klo: 12.40 »
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?

Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.

Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...

Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?

Tulipa tehtyä vertailuajot ja mittailtua tilannetta. Ekana ajettiin minimiteholla ja lumihangessa ryömitettäessä auto kyykkäsi parin minuutin sisään. 2S akun kennojen jännite oli tippunut tasoon ~4,1V 4,19 V:stä. Molemmissä kennoissa sama jännite. Toinen akku paikoilleen ja uusi testi. Sama homma, nyt sammumisen jälkeen nopeudensäädin kiinni ja uudestaan päälle, niin ajot jatkui. Muutaman kerran uudelleen käynnistys ja luovutus. Akun kennojen jännitteet ~3,9 V. Ensimmäinen akku laturista ja tehot täysille. Lumi pöllysi ja ajettiin stoppiin asti. Kennojen jänintteet 3,52V. Ajoaikaa ei tullut kellotettua, mutta täydellä teholla ajoaika oli noin 20 min.

Mitäs tästä voidaan päätellä? Moottorin pyöriessä hitaasti ja jännitteen ollessa rajallinen virrat nousee niin ylös, että akku tai nopeudensäädin katkaisee piirin?
Mulle ei tule kyllä mitään muuta mieleen kun Lipo-cut offissa joku ihme ongelma tai ominaisuus...
Ei se  käytä enemmän virtaa koska silloin jännite olisi pienempi ajon jälkeen

Miten niitä tehoja säädetään?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kharik

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6468 : 14.03.17 - klo: 14.00 »
Miten niitä tehoja säädetään?

Ohjaimessa, eli se mitä käsissä pidellään, on kiertosäädin mistä säädetään nopeutta/tehoja. Kaasulle ja pakille omat säätimet. Pakin puolella on muuten semmonen ominaisuus, että matalimmalle teholle laitettuna ei lähde ollenkaan peruuttaan. Noin 1/4 - täysillä pitää olla että suostuu peruuttaan.

Poissa Akihoo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6469 : 14.03.17 - klo: 16.08 »
Hyvä valinta :) En usko että varaosia kauheasti tarvii, oma fury kestänyt hyvin jo uesamman vuoden ilman isompaa ongelmaa! Ja jos on alussa hankalaa niin kannattaa tosiaan säätää tehoja alemmaksi. Slash ja Fury kulkee suunnilleen saman vakiona ja LiPo akuilla vieläkin paremmin sitten kun sen aika koittaa.

Hienosti näyttää videolla menevän. Tänään tuli oma postissa! :) Akku latauksessa ja ihmettelen mitä hemmettiä nää kaikki napit tekee ohjaimessa :D

Poissa Emppuli

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6470 : 19.03.17 - klo: 16.09 »
540 kokoisiin harjattomiin moottoreihin liittyen kysymys, voiko offroad -autossa käyttää moottoria jonka kyljessä on reikiä joista näkyy osa käämeistä ja muista osista? Pääseekö hiekka ja pöly tekemään tuhoja vai kestääkö kone? Kyseessä on turnigyn 8,5t moottori.

Poissa M0ra

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6471 : 21.03.17 - klo: 21.55 »
Aikeissa ostaa uudet sähköt vanhaan Kyoshon 1:10 truggyyn ja mahdollisesti siirtää sähköt myöhemmin 1:10 buggyyn.

Olen ihan aloittelija mutta tarkoitus myöhemmin olisi ainakin leikkimielisesti kisailla ja sitä varten sähkösetti olisi tarkoitus ostaa. Auto tulisi pääasiassa sisäkäyttöön. Radioissa näyttää olevan niin hirveä hintahajonta, että päivitän radion sitten kun kokemus kasvaa ja siitä paremmasta radiosta on oikeasti hyötyä. Tarkoitus ei myöskään ole ihan kaameaa rahamäärää käyttää tässä vaiheessa. Eli budjetti olisi suurinpiirtein tuollainen.

https://www.modelsport.co.uk/absima-brushless-combo-set-thrust-bl-eco-1-10/rc-car-products/404844
TAI
https://www.modelsport.co.uk/speed-passion-reventon-r-esc-2s-silver-comp-v3-0-8-5r-combo/rc-car-products/385527
+
https://www.modelsport.co.uk/absima-cr2s-v2-2-channel-2-4ghz-radio-control-system/rc-car-products/376271
+
https://www.modelsport.co.uk/alturn-usa-high-performance-race-servo-high-speed-/rc-car-products/359785

Onko tuollaisessa setissä mitään tolkkua?

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6472 : 22.04.17 - klo: 15.53 »
Moi, mikä on kun ei led valot pala oikein kirkkaana crawlerissa. Virta valoille tulee vastarin kolmannesta kanavasta. Valot kirkastuu välillä kun käännät ohjaimesta pyöriä. Kyseessä on prolinen led bar. Loppuuko virta jostain syystä, vai mikähän on?

Poissa softis

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6473 : 23.04.17 - klo: 21.19 »
Terve! Minkähän laista servoa kannattaa laittaa Asson B5M autoon? Itse siis olen servoa vailla...

Poissa gmckwcc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6474 : 29.04.17 - klo: 06.01 »
Hitec-servot hyviä ja saa eri voimakkuuksilla,omas 1/10 Cross Tigeris on 1kg ohjaus-servo ja hyvin on kestäny driftingiäkin.....huom.4-pyörävetoisella hiekoitusmurskeella asfaltin päällä noi halk.13cm kumit repeävät vanteelta.....on jo kolmas kokeilukerta ja eri sommitelma,kun aikaisemmin.....tein vähän "kovemmiksi"..näis kun mulla on tuo traktoriharkkokuvio :azn:

Poissa Kylmäkalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6475 : 29.04.17 - klo: 08.02 »
Tuota, itse kyllä suosittelisin B5M servoksi mielellään voimaltaan lähempänä tai yli 10kg. Esim Savox 1257tg tai vastaava. Varmaan löytyy savoxia edullisempiakin vaihtoehtoja
« Viimeksi muokattu: 29.04.17 - klo: 08.05 kirjoittanut Kylmäkalle »

Poissa softis

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6476 : 30.04.17 - klo: 09.44 »
Kiitokset vastanneille, tätä kysyisin, onko sijoittaminen Savöx 1251MG:hen järkevä?

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6477 : 14.05.17 - klo: 17.36 »
Terve. Törmäsin tässä jokin aikaa sitten ongelmaan, että ratista vääntämällä saa kaasua ja kaasua painamalla kääntyy ratti! Sähköt eivät olleet viikkon käytössä ja välillä on täytynyt tapahtua jotain. Kokeilin laittaa toisen vastarin ja sen kanssa toimineen ohjaimen. Polkimesta sai kaasuttaa edes ja taa mutta ratista ei mitään tapahtunut. Servo kummiskin sai virtaa ja pystyin trimmaanaan servoa! Mikä neuvoksi?

T. Ymmällään oleva Niilo :o

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6478 : 14.05.17 - klo: 18.59 »
Oisko menny servo ja nopari väärin kanaviin?
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa rcnipa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #6479 : 14.05.17 - klo: 19.56 »
Oisko menny servo ja nopari väärin kanaviin?

Siinä onkin sellainen mielenkiintoinen seikka että en saa tehtyä mitään jos en laita päinvastaisiin liittimiin.
Sekä nopari ei tee sitä sen aktivoitumis/ "im ready to go" pilpatusta jos en laita johtoja väärinpäin!