Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 609644 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.08.05 - klo: 09.02 »
Kaikkia varmaan kiinnostaisi lukea kokemuksista harjattomista moottoreista. Vanhoista viestiketjuista löytyy kyllä sieltä täältä tietoa noista harjattomista, mutta enemmänkin spekulointia.

Kertokaa esim Novakin racing stockista (175w) ja super sportista (195w),
nosramin matrix & storm (255w) ja lrp vector & sphere (265w) yhdistelmästä?

Entäs reedyn neo-moottori, onko kellään siitä kokemuksia?

Onko nuo paketit oikeasti tehokkaita ratkaisuja?
Piekseekö lehner basic & warrior yhdistelmä nuo 100-0?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #1 : 22.08.05 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "jtnevala"
Kaikkia varmaan kiinnostaisi lukea kokemuksista harjattomista moottoreista. Vanhoista viestiketjuista löytyy kyllä sieltä täältä tietoa noista harjattomista, mutta enemmänkin spekulointia.

Kertokaa esim Novakin racing stockista (175w) ja super sportista (195w),
nosramin matrix & storm (255w) ja lrp vector & sphere (265w) yhdistelmästä?

Entäs reedyn neo-moottori, onko kellään siitä kokemuksia?

Onko nuo paketit oikeasti tehokkaita ratkaisuja?
Piekseekö lehner basic & warrior yhdistelmä nuo 100-0?


No eipä ne tehollaan "häikäise", Lehnerin "mopoimmassakin" Basic XL koneessa on 7.2v jännitteellä 226W akselitehoa, tehokkaimmassa onkin jo 810W tehot.
Nämä Lehnerin Basic XL koneet ovat jopa alle 540 kokoisia (Sanoisinko 480 jos verrata voisi), joten kumman "hengettömiä" ovat nuo mainitsemasi koneet (Novak ja "kumppanit", mitkä taitavatkin tulla samalta tehtaalta).......
Lisäksi lehnerin säätimen uusin softa mahdollistaa "laturitoiminnon", jarrutuksessa moottori muuttuukin laturiksi ja lataa akkua, tämä on aika iso etu käytettäessä tehokkaimpia harjattomia moottoreita, ne kun muutoin tuppaavat "imemään" akun todella nopsaan tyhjäksi.
Mutta tästä voisi kertoa lisää Brutales jolla ko setti on "turistiautossa".   :wink:
Mielestäni Lehnerin koneet ja säätimet voittaa näissä ominaisuuksissa ylivoimaisesti.......
http://www.lehner-motoren.de/msbasic-xl.php
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #2 : 22.08.05 - klo: 14.59 »
No, hyvältähän se tuntuu. Touring-autoon riittäisi tehottomampikin kone, mutta tehoa on toisaalta helppo rajata pois, silloin kun sitä ei tarvitse. Tuolla maksimiteholla tavalliset akut kyllä kyykistyy totaalisesti, mutta rajaamalla tehoja tai ohjelmoimalla pehmeämmän startin ongelma on poistettavissa. Itse päädyin kylläkin tukeviin LiPo-akkuihin, niin ei tarvitse murehtia ko. asiaa.

Touring-autossa tuosta generaattori-ominaisuudesta ei ole paljoa hyötyä, koska jarrutukset on todella lyhyitä, no on siitä pieni apu siinäkin. Painavammalla autolla siitä olisi enemmänkin hyötyä.

Mutta, alkuperäiseen kysymykseen minulla ei ole mitään kerrottavaa, koska en ole päässyt vertailemaan noita perinteisten valmistajien koneita rinnan Lehneriin. Uskoisin niidenkin tehojen kyllä riittävän, suht samoissa luokissa kuin parhammilla harjallisilla ja kuitenkin paremmalla hyötysuhteella. Hyötysuhde-eron huomaa parhaiten siinä, kun vertaa sitä harjalliseen. Veljelläni on TC3 12-lankaisella harjallisella ja jos säädän omasta TC4-mallista tehot samaksi, niin minä ajan yhdella akulla yhtä kauan kuin veljeni kolmella akulla, ja minulla on neljä akkua + pikalaturi  :mrgreen:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #3 : 22.08.05 - klo: 15.31 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Mutta, alkuperäiseen kysymykseen minulla ei ole mitään kerrottavaa, koska en ole päässyt vertailemaan noita perinteisten valmistajien koneita rinnan Lehneriin. Uskoisin niidenkin tehojen kyllä riittävän, suht samoissa luokissa kuin parhammilla harjallisilla ja kuitenkin paremmalla hyötysuhteella. Hyötysuhde-eron huomaa parhaiten siinä, kun vertaa sitä harjalliseen. :mrgreen:


Hyvä, kertokaa vielä mistä olette lehner-säädin yhdistelmänne ostaneet ja antakaa vaikka linkki kaupan www-sivulle.

Eikös tuo lehner basic xl ole liian iso omaan autooni (asso b3 krossari)?

Kertokaa vielä mitä säädintä käytätte lehnereissä ja miten niitä pystyy ohjelmoimaan, tietokoneen avulla vai voiko niitä ohjelmoida manuaalisesti?

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #4 : 22.08.05 - klo: 15.42 »
Tuosta saat hyvän ja tehokkaan paketin edullisesti:
http://www.bk-electronics.com/catalog/product_info.php?cPath=36_152&products_id=1547

Säätimen voi ohjelmoida tietokoneen avulla, jos siihen ostaa lisäksi sivuilta löytyvän kaapelin, mutta välttämätöntä se ei ole. Itse hoidan tehon säädön yksinkertaisesti lähettimestä. Ensin kalibroin ohjaimen/säätimen normaalisti, sitten käytän ohjaimen EPA-säätöä rajoittamaan kaasun liikettä haluamani määrän. Säätö toimii hyvin, sillä saa ohjelmoitua tehot helposti kaverin autoa vastaavaksi, oli siinä sitten mikä kone vain.

Tuo moottori 6-lankaisena on varmasti liian tehokas Assoosi, mutta em. tavalla sen saa kesytettyä. Jos joskus siirrät moottorisi isompaan autoon, niin onpahan sitten tehoreserviä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa ChrLi

  • Tulokas
    • Profiili
Viestin aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #5 : 22.08.05 - klo: 15.44 »
Itse olen ajanut Novakin SS5800 (195w) vanhaa versiota kaksi vuotta ja pakko sanoa että ei ole valittamista.
Kunhan sulla on hyvät 3300 kennot (tai paremmat) mistä virta ja jännite rittää niin kiihdytys ja nopeus riittää haastamaan hitaimmat 1:8 autot.
Ainakaan mulla ei ole ollut tehokkaampi toimiva harjamoottori (mutta enpä ole 10 lankasta Reedy Ti:tä tehokkaampa testannutkaan).

Autona mulla on ollut alla XXX-S, XXX-T, XXX-4, TC4 ja BJ4 ja kaikissa on toiminut hyvin kunhan löytää hyvät välykset siihen.

Koekilin myös kerran mielenkiinnon takia 8,4V akun (kun löytyi 1 kenno rikkinäisestä akusta) ja meno oli aikalailla uskomaton...
Kiihdytys oli niin kova että slipperi huusi vaikka tiukalla oli ja huippunopeudessa moottori kuulosti melkein suihkumoottorilta... :twisted:

Säädin lämpenee kyllä jopa 120 asteeseen mutta eipä se näytä vaikuttavan huonolla tavalla ja vieläkään "thermal shutdown" ei ole tullut pääle...

Ainoa juttu mitä olen tosta Novakista kaivannut on "automaattijarru" (mikä löytyy SS+, GTB tai Sphere säätimestä), koska auto rullaa niin pirusti verrattuna harjamoottoriin.
Olen ymmärtänyt että ajettavuus ovat Lehnereissä huonompi koska ei ole sensoreita, mutta en ole kokeillut niitä niin en osaa sanoa varmasti
Ainkin SS säätimen kaasutuntuma on mielestäni erittäin hyvä kunhan on tottunut vääntäviin koneisiin (koska kyllä se vääntä jos vain akut antaa periksi).

Viimeistään ensi kesäksi ajattelin hankkia Sphere tai GTB säädin ja ehkä 7,5 tai 6,5 lankaisen koneen ulkoradoille että saisi piirun verran lisää tehoa :lol:  (mutta talvikaudeksi sisärdaoille tossa 5800  moottorissa (8,5 lankaa) on jo melkein liika tehoa meikäläiselle).

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #6 : 22.08.05 - klo: 15.49 »
Olisi mielenkiintoista päästä vertailemaan eri harjattomia paketteja. Etenkin sensorittomia sensorillisiin. Itselläni on tuo sensoriton (Lehner), enkä kyllä keksi mitään valittamista ajotunnossa, moottori vastaa kaasuun niinkuin pitääkin, tasaisesti ja juuri niin kuin siltä "pyytää". Mutta, ehken vain osaa vaatia enempää. Harmi vain, että näitä on sen verran harvassa, ettei pääse kokemuksia luonnossa vaihtamaan, vain näin teksti muodossa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa ChrLi

  • Tulokas
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #7 : 22.08.05 - klo: 16.34 »
Joo, samat sanat... kokeilu olisi tosi mielenkiintoinen.

Kyllä toi sensoriton systeemi tietääkseni pitäisi hyvin toimia kunhan sitä ei kuormiteta liika niin että se "hyppii vaiheitten yli" ja rupeaa nykimään.
Voi hyvin olla että yleensä se toimii myös näin kunhan on sopivat välykset?

Ymmärtääkseni sensoriton systeemi ei tiedä (muuten kun mahdollisesta virranmittauksesta arvaamalla) "pyöriikö moottori ja kuinka kovaa vai mitä se puuhaa"?, kun taas sensorit sensorillinen systeemi tietää tarkalleen kierrosluvut ja jopa roottorin kulma?

Mutta kyllä joku kokeilu olisi paras saada järjestetty... itse asun Salossa ja liikun Turun suuntaan silloin tällöin mutta ei paljon muualle, että jos joku tulee Lehnerin (tai jonkun toisen harjattoman) kanssa tänne niin voin koittaa tulla Novakin kanssa "viivalle". :lol:
Epäilen että saan nöyrtyä vauhdissa jos tarpeeksi pitkä suora ja parempi kuski löytyy mutta Salon 1:8 radalla voisin ehkä pärjätäkin?  :roll:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #8 : 22.08.05 - klo: 16.40 »
Lainaus käyttäjältä: "ChrLi"

Kyllä toi sensoriton systeemi tietääkseni pitäisi hyvin toimia kunhan sitä ei kuormiteta liika niin että se "hyppii vaiheitten yli" ja rupeaa nykimään.
Voi hyvin olla että yleensä se toimii myös näin kunhan on sopivat välykset?


Joo, tai sopiva rata? Parkkiskisat on sit oma lukunsa...  :lol:
---

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #9 : 22.08.05 - klo: 17.17 »
Minusta ei kuskina vastusta ole. Turisti minulla on ollut vasta reilun kuukauden... Mutta, muuten olisi kiva kokeilla muitakin.

Säädön ja toimivuuden kannalta minä itseasiassa olen ihmetellyt tuota sensorillista versiota. Näissähän ei ole mitään ihmeellistä, ihan normaalija kolmivaihemoottoreita joita taajuusmuuttaja ohjaa. Teollisuus on näitä koneita täynnä. Mutta, niissäkin ohjaus hoidetaan ilman ylinmääräisiä sensoreita. Mutta, voipi ollakin, että jotain ongelmia ilmenee tietyissä tilanteissa. Tuolla Touring-autolla ei vain saa millään ylikuormitettua tuota moottoria. Joka tilanteessa kun käskee täysille tehoille, niin kierrokset pomppaa maksimiin välittömästi, pito ei kevyellä autolla riitä. Mutta, pidetään viesti, josko joskus liikun sielläpäin, niin laitan viestiä. Yleensä liikun Lappeenranta - Tampere välillä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #10 : 25.08.05 - klo: 13.07 »
Minulle heräsi epäilys, että Lehner ja BK-elektronik on yksi ja sama firma... Eli, varmaankin nuo wanderer-moottoritkin tulee Lehneriltä.

Syy epäilykseen on se, että kun laitoin sähköpostia Lehnerille, kysyäkseni eräästä ongelmasta heidän ohjelmistostaan, niin minulle vastasi sama Barbara, joka laittaa myös BK-elektronikista sähköpostia minulle. Eli, ainakin asioita hoitaa sama nainen molemmissa firmoissa, vaikka sähköposti osoite on eri...

No, eipä tuosta sikäli mitään haittaa ole, mielenkiintoinen havainto vain.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #11 : 25.08.05 - klo: 14.16 »
Kyllä ne tietääkseni ovat eri firmoja, mut ne ovat ilmeisesti tiiviissä yhteistyössä keskenään. Tavaraa olen tilannut bk-elektronicksilta ja sit suoraan LMT:n tehtaalta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #12 : 25.08.05 - klo: 14.18 »
Jos aikoo ajaa kilpaa kannattaa tsekata on ko. ostettavalla koneella EFRA hyväksyntä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #13 : 25.08.05 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Jos aikoo ajaa kilpaa kannattaa tsekata on ko. ostettavalla koneella EFRA hyväksyntä.


Hyväksyntä?
Jaa etta säännöissäkö ei sitten ole määritelty moottorien speksejä, vaan EFRA "jakaa" moottoreille "hyväksytty kisakäyttöön" tarroja, tms.....
Onko tietoa millä perusteilla tuon hyväksynnäs saa (Rahalla  :lol: )?

EDIT. Komento takas...... EFRA:n säännöthän näyttävät olevan yhtenevät "jenkkilän" sääntöjen kanssa, eli hyväksyntää ei ilmeisesti tarvitse, vaan moottorin on täytettävä tietyt speksit. http://www.efra.se/news/download/2005-02-02_IFMAR%20Postal%20vote%20Electric.pdf

EDITTIÄ lisää....
Laitan nyt tännekkin nuo ROAR 2005 säännöt harjattomien osalta.

8.7.5.1 GENERAL DEFINITION OF A BRUSHLESS MOTOR

8.7.5.1 Sensored or sensorless motors are allowed.

8.7.5.2 The motor has to be rebuildable. Ball bearings are allowed.

8.7.5.3 If the motor is sensored:
It must use a six position JST ZH connector model number ZHR-6 or equivalent connector with 6 JST part number SZH-002T-PO.5 26-28 awg contacts or equivalent.
Wire sequence must be as follows:
Pin #1- Black wire-ground potential
Pin #2- Orange wire-phase C
Pin #3- White wire-phase B
Pin #4- Green wire-phase A
Pin #5- Blue wire-temp control, 10 k Thermistor referenced to ground potential
Pin #6- Red wire-+ 5.0 volts =/- 10%
For clarification pin #1 is on the left hand side of the above connector with the wires exiting the top of the connector and the plastic tangs that hold the contacts in the housing are facing forward. See drawing below.

Compatible speed control must use the six position JST header part number X-6B-ZR-SMX-TK (where the X denotes the style of the header), or equivalent.
The power connector has to be clearly marked A, B, C. on both speed control and motor.
A for phase A
B for phase B
C for phase C

8.7.5.4 . 05. size dimensions.
Can:
Overall maximum diameter is 36.02mm measured at whatever point yields the maximum dimension, excluding solder tabs or lead wires. Overall minimum diameter is 34.00mm measured at whatever point yields the minimum dimension, excluding solder tabs or lead wires. Maximum length is 53.00mm measured from the mounting face of the motor to the furthest most point of the end bell, not including solder tabs, lead wires or original manufacturer.s logo or name. Minimum length is 50.00mm measured from the mounting face of the motor to the furthest most point of the end bell, not including solder tabs, lead wires or original manufacturer.s logo or name. Motor mounting holes must be on 1.00- inch (25.40mm) centers.
Stack/Stator:
Stack minimum length 19.30mm, maximum 21.00mm. Stack inside diameter minimum 12.50mm, maximum 16.00mm. If a stack is used then it must be continuous. The laminations have to be one after the other without anything in between. The thickness of the stack plates is 0.35 +/- 0.05mm. All laminations must be of the same material.
Winding:
Only three slot (phase) .Y. wound stators are permitted. No delta wound stators allowed. Only circular (round) pure copper wire permitted. No turn limit.
Rotor:
Shaft diameter must be 0.125 inches (3.175mm). Only one piece, two pole bonded Neodymium or Ferrite magnetic rotors are permitted. Magnet minimum length 23.00mm, maximum 27.00mm. Magnet minimum diameter 12.00mm, maximum 15.50mm.

8.7.5.5 All motors must have the original manufacturer.s logo or name moulded into the end bell.

8.7.5.6 A minimum of two thousand (2000) brushless motors must be available at the time of approval. A minimum of three hundred (300) brushless motors must have been sold to at least three (3) distributors or hobby shops or OEM.s at the time of submittal. The manufacturer has to provide an address of a hobby shop or the like, that any driver who wishes to obtain these motors at the time of the approval can do so. No hybrid (mixing of parts from approved brushless motors) allowed.

8.7.5.7 The maximum retail price of a modified brushless motor shall be $129.00
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa mtroberg

  • Tulokas
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #14 : 31.08.05 - klo: 09.02 »
Tuollaista Graupner Inline 500 Car Nr. 6532 moottoria on käytetty Asson B4 vehkeessä. Antaa varsin hyvin voimaa, mutta 40 A lennokkisäädin ei oikein meinaa kestää. Tuo moottori on halpa (65,55 euroa) Andys's hobby shopissa. Moottori on ilmeisesti kiinalainen (Feiago 8 kierrosta?). Tuo pyörii n. 4300 rpm/v eli ei ole niitä kaikista kuumimpia, mutta ainakaan 2-veto vehkeeseen ei voimaa kaipaa yhtään lisää.

Säätimistä on tilattu Graupner Genius 70 joka kuuleman mukaan toimii hyvin. Itselle on vasta tulossa joten ei ole omia kokemuksia. Hinta on tuolla samassa paikassa 113 Euroa.

Mikael

Poissa matöör

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #15 : 03.09.05 - klo: 08.52 »
Tietääkö kukaan miten on että kuin paljon lb 4200 moottorin kenno suositus/rajoitus? minun säätimessä (warrior7020) on 20 kennoo vai onko moottorissa ollenkaan suositusta/rajoitusta
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Tavaraa olen tilannut bk-elektronicksilta ja sit suoraan LMT:n tehtaalta.

Olet tilannut tehtaalta? Mitkä sivut onko ne nämä www.lehner-motoren.de ? Kerro kokemuksia tuliko nopeemmin kun bk:lta? Niin jos ne on noi lehner-motoren.de niin mistä sieltä löytyy tilaus mahdollisuus :?:
Stampede LMT Basic 4200

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #16 : 03.09.05 - klo: 09.31 »
Lainaus käyttäjältä: "matöör"
Tietääkö kukaan miten on että kuin paljon lb 4200 moottorin kenno suositus/rajoitus? minun säätimessä (warrior7020) on 20 kennoo vai onko moottorissa ollenkaan suositusta/rajoitusta.

6-8 cell (Eli NiCd/NiMh kennoa = 7,2v-9,6v).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #17 : 03.09.05 - klo: 13.07 »
Parhaiten tilaus suoraan LMT:n tehtaalta onnistuu sähköpostilla, jos ei osaa puhua sujuvasti saksaa, itse en osaa. Itse aikoinaan ihmettelin kun tilasin sieltä tavaraa, että tavarat tulivat vielä jälkivaatimuksena, eli lasku tuli mukana, mielestäni loistavaa toimintaa moottorin valmistajalta koska siellä nettisivulla ei ole PayPal/Mastercard/Visa mahdollisuutta, mut hinnat ovat kutakuinkin samoja kuin nettikaupoissa.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #18 : 03.09.05 - klo: 23.26 »
moi



En viittiny alotttaa uutta aihetta ku mulla on vaan yks kysymys:Voiko 2 moottorisessa autossa moottorit olla eri merkkisiä/tehosia??

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #19 : 04.09.05 - klo: 02.01 »
Ei voi,... mut jos suunnittelet että laitat harjattoman moottorin autoon jossa on alunperin kaksi harjallista moottoria ,niin laitat vain yhden tarpeeksi tehokkaan harjattoman autoon.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #20 : 04.09.05 - klo: 10.21 »
En oikein tiedä mun Mabuchi 540 sh että onko se harjaton vai harjallinen.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #21 : 04.09.05 - klo: 10.36 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
En oikein tiedä mun Mabuchi 540 sh että onko se harjaton vai harjallinen.

Tuo Mabuchi 540 on "tavallinen" harjallinen moottori.....
Mabuchi valmistaa pääasiassa "kertakäyttömoottoreita", ei vahdettavia hiiliä eikä kuula laakereita.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #22 : 04.09.05 - klo: 10.38 »
Eli jos vaihtaisin mabuchini 1 harjattomaan moottoriin niin mikä olisi hyvä ja halpa.Tamiya wild dagger autoon. :)

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #23 : 04.09.05 - klo: 19.59 »
Halpoja ei harjattomien maailmassa tunneta, eli kait olet varannut budjettiisi yli 200,-??
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #24 : 04.09.05 - klo: 20.02 »
No en ihan niin paljoa auto makso melkein sen verran :shock:

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #25 : 04.09.05 - klo: 20.03 »
Silloin jos se on yli 200 niin saa rahoillensa vastinetta vai?? :D

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #26 : 09.09.05 - klo: 23.02 »
tietääkö kukaan mabuchi 540 sh:n lankarajotusta?? :D

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #27 : 09.09.05 - klo: 23.03 »
Kokeile googlettaa :wink: .
- Tapsa

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #28 : 09.09.05 - klo: 23.05 »
koklasin jo ei meinaa löytyy se olikin:mabuchi rs 540 sh :D

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #29 : 10.09.05 - klo: 08.36 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
tietääkö kukaan mabuchi 540 sh:n lankarajotusta?? :D


jotenkin sellainen muistikuva on että ko. moottorissa olisi 27 käämikierrosta. Ei liene ainankaan kaukana oikeasta.