Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 610755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #120 : 17.10.05 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Ja nykysäännön ongelma on siis todellakin se, että sääntöjen mukaisilla  harjattomilla ei pärjää vapaakäämisille harjallisille  :shock: . Tavoite on saada kilpailijat ja harrastajat siirtymään harjattomiin koneisiin, mutta nykysääntö ei rohkaise siihen.


Entäpä jos säännöissä sallittaisiin harjallisissa edelleenkin "vain" 12 t.  ?
Tuotakin on EFRAan ehdotettu, mutta näyttää aika epätodennäköiseltä. Yksi hyvin todennäköinen vaihtoehto on ajoajan pidentäminen viriluokissa 7 minuuttiin, mikä voisi suosia harjattomia paremman hyötysuhteensa ansiosta. Lisäksi tämä ohjaisi harjallisen koneen setupin vähän terveempään suuntaan. Nykyisillä 5 minuutin ajoajoilla ja nykyakuilla kun tuota tehoa haetaan hyötysuhteen kustannuksella.

Viikonlopun rallikisoista sen verran, että liukkalla radalla ei tehoa saa tiehen. Tästä syystä koneetkin kesti huomattavasti paremmin, kuin tavallisissa touring-kisoissa. Itse ajoin esim. alkuerät 12-lankasella koneella. Finaaleissa tuli sitten kokeiltua vähän kireämpää konetta Kapinoita varten. En siinä B-finaalissa seurannut Jessen ajoa "sillä silmällä", mutta huomattavan ylivoimainenhan Jesse oli.

Harjattomista kisavehkeistä minulla on kokemusta yhden päivän testaamisen verran. Ratana Kuusankosken sisätouring-rata ja pakettina tuo Novakin "5.5-rundinen". Radassa oli hyvä pito ja paljon lähes paikaltaan kiihdytyksiä ja (yllätyksekseni) huhujen mukaista alapään löysyyttä ei ollut. Tony ajeli samaan aikaan 9 rundisella, enkä tehoissa antanut mielestäni kyllä yhtään tasoitusta. Lämmötkin pysyivät maltillisina, mutta 3700 akun sai poljettua 5 minuutissa loppuun. Tuntumaksi jäi se, että ainakin sisäradoilla tuollaisella paketilla pärjää (ehkä tiimikuskeja lukuunottamatta) tehojen ja ajettavuuden suhteen varsin mainiosti.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #121 : 17.10.05 - klo: 13.24 »
Minulla oli Sphere+Vector yhdistelmässä semmoista ongelmaa, että aina kun painoi kaasun pohjaan niin auto ottaa hyvin kierroksia, mutta se laskee vähän kierroksia ja taas nostaa kierroksia. Siis tämä tapahtui koko ajan, kun kaasu pidettiin pohjassa. Ja Sphere oli ohjelmoitu oikein, kun semmoinen henkilö ohjelmoi sen säätimen samalla tavalla kuin omansa.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #122 : 17.10.05 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"

Tuo kohta mielestäni oli heitto harjattomien tehottomuuden suuntaan. Auton vauhti ja kiihtyvyys määräytyy pitkälti teho/painosuhteesta, etenkin kun tässä tapauksessa verrataan samanlaisia autoja. Eli, kyse on likimain ainoastaan tehoista ja vääntöalueesta. Edelleen voin lyödä vaikka 500,- vetoa, että jos jarkkom tuo oman 8-lankaisensa ja minä oman harjattoman Assoni vaikka tuohon FK-radan suoralle, ja kokeillaan kummassa on voimaa kiihdyttää auto ensimmäisenä 200m suoran päähän, niin minä kävelen 1000,- taskussa kotiin.


En nyt oikein tykkää tästä "syyllistämisestä" kohdallani, mutta olisi mielenkiintoinen idea toteuttaa tämä. Kokeillaanko ensikesänä Hyvinkäällä? Ilman rahaa toki ja akkuina silloiset Nimh-patterit.

Pitäisikö hiilellisen koneen ennakko säätää siten, että koneella ajaa 5 minuutin erän ilman tehohäviötä vai vain sen suoranverran?  :mrgreen:
---

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #123 : 17.10.05 - klo: 14.22 »
NiMh akuilla en viitsi edes lähteä kotiradalleni (eikä minulla sellaisia enään ole) . Autoa ei saa niillä edes liikkeelle muuta kuin "narraamalla". SHD-lipot on tarkoitettu tähän turistiin, eli kennot vapaat...
Ennakon saat säätää niinkuin haluat, minä jätän ennakon säädön säätimen automaattiasentoon.
Hyvinkäälle asti en viitsi erikseen lähteä ilman rahaa, mutta ilman rahaa voin lähteä vaikka Ouluun, silloin molemmille tulee riittävästi matkaa jotta pitää olla omasta pärjäämisestään melko varma. Sinne ehtisi vielä tänä syksynä, vaikka marraskuun alussa. Siellä olisi yksi tehdashalli, jossa olisi mahdollisuus kokeilla kiihdyttää...

Mutta, taitaa olla niin, että tätä vääntöä on turha jatkaa, tämä ei palvele mitenkään tätä topicia. Jos joku haluaa vielä uudestaan alkaa vääntää kättä, kummassa moottorityypissä on enemmän tehoa, niin siitä voi aloittaa ihan uuden keskustelun. Tämä keskustelu on tarkoitettu kuitenkin heskusteluksi harjattomista, hiilimoottoreille voi perustaa omansa jos sitä ei vielä ole.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #124 : 17.10.05 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
NiMh akuilla en viitsi edes lähteä kotiradalleni (eikä minulla sellaisia enään ole) . Autoa ei saa niillä edes liikkeelle muuta kuin "narraamalla". SHD-lipot on tarkoitettu tähän turistiin, eli kennot vapaat...
Ennakon saat säätää niinkuin haluat, minä jätän ennakon säädön säätimen automaattiasentoon.
Hyvinkäälle asti en viitsi erikseen lähteä ilman rahaa, mutta ilman rahaa voin lähteä vaikka Ouluun, silloin molemmille tulee riittävästi matkaa jotta pitää olla omasta pärjäämisestään melko varma. Sinne ehtisi vielä tänä syksynä, vaikka marraskuun alussa. Siellä olisi yksi tehdashalli, jossa olisi mahdollisuus kokeilla kiihdyttää...


Eikö tässä jo tää akkuasia tullut käsiteltyä.

 :lol:
---

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #125 : 17.10.05 - klo: 15.49 »
LiPo vs. NiMH väittely on vähintäänkin mielenkiintoinen, sillä edes SHD LiPo-kennoista ei luvata kun 20C purkuvirtaa, piikkikesto saattaa olla hiukan suurempi, kukaan ei kuitenkaan lupaa mitään sellaista.
Taas esim. GP:n sivuilta kattelin että GP3700-kennon sisäinen vastus on 3mOhm josta jokainen voi itse laskea mikä tällöin on maksimi ulostuleva virta, jatkuva virrankesto onkin sitten ihan halutusta eliniästä kiinni, mutta kyllä minä olen tyhjentänyt huonompiakin kennoja jossain 3min ajassa, jolloin pitkälti kaikki ketjussa oli valmista kamaa, PAITSI kennot.

Touring kilpaautoissa, joissa tällä hetkellä taitaa olla suurimmat vaatimukset sekä akuissa että moottoreissa, piikkivirta on ehdottoman tärkeä, sillä kiihdytyksessä nimenomaan tarvitaan tätä. Ja jos joku nyt alkaa väittää jotain rinnakkainkytketysitä LiPoista (kuten Kokam SHD 6400 Pro2S), niin muistuttaisin että NiMH-akkujakin voi kytkeä rinnan...
Jatkuvalla virrankestolla ei sinänsä ole merkitystä, sillä kaikki kilpakäyttöön tarkoitetuissa akuissa on helposti riittävästi virrankestoa.

Ja jos joku väittää että LiPosta irtois enemmän virtaa kennokohtaisesti kuin vastaavankokoisesta (mAh) NiMH-kennosta niin sanon vaan että  :shock:

Oikeassa paikassa oikein käytettynä, LiPo ja Harjaton on oivallinen ratkaisu, mutta väärinkäytettynä LiPo-akku on hengenvaarallinen!

Kokemusta löytyy niin hyvistä että huonoista LiPo-akuista, harjattomista lennokkikoneista sekä harjattomista automoottoreista.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #126 : 17.10.05 - klo: 16.25 »
Otappas nyt huomioon että yksi Li-Po kenno on 3.7V ja niitä ei tarvita kuin 4kpl kunnon (6000-7000mAh) pakan 7.4V rakentamiseen ja purkuvirtaa löytyy jo aikalailla 20C:n kennoista rakennettuna ja siltikään tämä pakka ei paina kuin yhden 6-kennoisen NiMh-akun verran, joten jos haluat noita NiMh-akkuja kasata rinnan samanlaisia purkuvirtoja saadaksesi niin autostasi tulee melko painava. Itse olen luopunut noiden NiMh-kennojen käytöstä jo kokonaan ja samoten myös harjallisten moottoreiden käytöstä, mut en myöskään kilpaile.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #127 : 17.10.05 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"
...sillä edes SHD LiPo-kennoista ei luvata kun 20C purkuvirtaa, piikkikesto saattaa olla hiukan suurempi, kukaan ei kuitenkaan lupaa mitään sellaista.

20C purkuvirralla akku saadaan tyhjäksi kolmessa minuutissa. Noille kokamin kennoille luvataan 40C piikkivirtaa, eli 6,4Ah kennossa n. 256A, jatkuvaa 128A. Tämän kokoinen paketti painaa ilman piuhoja 340g, eli vähemmän kuin normaali NiMh-paketti. Fyysinen koko on toki isompi, joten se vaatisi alustaan muutoksia.. Ajoaikaa on lähes tuplaten verrattuna nimh-pakettiin ja jännitettäkin on hiukan enemmän. Hintaa kertyykin sitten yhdelle Kokam 2x2 3200mAh paketille hulppeet 170eur :)

Miten tämä sitten on käytännössä - se on eri juttu, mutta mikäli nuo laskut ja valmistajien loruilut pitää edes jotenkin paikkaansa, lipot ovat jo aika varteenotettava vaihtoehto NiMh-akkujen rinnalle. Niitten tulo vain vaatii aikaa ja rahaa.. Ja lipoakutkin kehittyy kokoajan siinä missä NiMh-akut.

Edit. LiPokeskustelut jatkossa vaikka jossain muualla kuin harjattomat-topicissa?
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Harjattomat oikeuksiinsa
« Vastaus #128 : 17.10.05 - klo: 17.04 »
Tuossa ohessa laji jossa voi tämänhetkisiä harjattomia kiusata...
Mallisuoritus vaikka 1/1 autoista...

http://www.engbergracing.com/video/arneb5.wmv
http://www.engbergracing.com/video/larssonb6.wmv

ja sit vaan härveleitä rakentamaan...itselle tulossa harjaton mäkiauto...
tervetuloa vapaasti viivalle, leikkimielellä!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #129 : 17.10.05 - klo: 17.08 »
savagella tuota on harrastettu jo jonkin aikaa :wink: hauskaa hommaa...
pitäsi vaan tilata lapakumit mutta hinta suht suolanen 66e sarja... vanteet 15e sarja...

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #130 : 19.10.05 - klo: 15.58 »
Lainaus käyttäjältä: "[url=http://www.medasec.com/do?action=group&id=57
Medasec[/url]"]Tähän tuoteryhmään on pian tulossa myös Lehner ja BK-electronics -tuotteet. ( http://www.bk-electronics.com/ )


Vihdoin joku on tajunnut alkaa myymään näitä, hyvä medasec.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #131 : 27.10.05 - klo: 00.59 »
Nyt on tullut harjattomalle Castlen Mambasetille (1/18 autoille) vaihtoehto, nimittäin Tekin on tuonut markkinolle vastaavia harjattomia settejä http://www.teamtekin.com/Brushless%20ESC.asp
Myös noparin ohjemointi ja profiilin vaihto on mahdollista läppärillä USB kaapelin kautta.


Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #132 : 30.10.05 - klo: 12.27 »
Moi
minäs mieltä ootte tästähttp://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ALI0SY0033
hinta on ainakin kohdallaan :D onko toi ihan auto käyttöön hyvä?? :|

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #133 : 30.10.05 - klo: 12.35 »
Ei taida olla autoihin sopiva, näyttäis olevan lennokkiin/helikopteriin tarkotettu..
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #134 : 30.10.05 - klo: 12.41 »
Hö :(

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #135 : 30.10.05 - klo: 13.09 »
Liian pieni kone, 400 kokoa, pitäs olla mielellään 540 kokoinen jne...
- Tapsa

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #136 : 30.10.05 - klo: 13.11 »
Entäs jos laitan microon harjattoman, Kulkeeko tarpeeksi 300
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #137 : 30.10.05 - klo: 14.05 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Liian pieni kone, 400 kokoa, pitäs olla mielellään 540 kokoinen jne...

Ei 400 kokoluokan harjaton autokäyttöön liian pieni ole (Tuon Align 400S max teho on 290W 14.4v akulla, autokäytössä päästään siis noin puoleen tuosta), jo parhaat 300 kokoluokan harjattomat antavat 130W tahoa ulos (Siis liki kolmanneksen enemmän kuin normaalit RTR pakettien 540 kokoiset vakiokoneet).
Tosin tuo Alingn on "väärällä käämillä", siis turhan suurelle kennomäärälle käämitetty.
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Entäs jos laitan microon harjattoman, Kulkeeko tarpeeksi 300

Katso tämä ja kysy sitten uudestaan  :lol:   http://www.bigsquidrc.com/videos/bigsquidrc_mamba_04252005.wmv
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #138 : 30.10.05 - klo: 14.50 »
Arvaan että videossa autossa paukkuu vetarit tai jotain hajoo, mutta katsotaan
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #139 : 30.10.05 - klo: 14.54 »
Huh mikä nopus tolle autolle :lol:  :shock:  Minulla on kyllä hpi micro rs4 että jos siihen laitan harjattoman niin sopiiko se siihen ilman modauksia? Kun ei nyt ole varaa siihen harjattomaan niin kulkeeko se kovempaa esim graupnerin speed 400 mottorilla, kuin vakio koneella?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #140 : 30.10.05 - klo: 15.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Huh mikä nopus tolle autolle :lol:  :shock:  Minulla on kyllä hpi micro rs4 että jos siihen laitan harjattoman niin sopiiko se siihen ilman modauksia? Kun ei nyt ole varaa siihen harjattomaan niin kulkeeko se kovempaa esim graupnerin speed 400 mottorilla, kuin vakio koneella?

Ainakin täällä vaäiitävät että sopii http://www.rcuniverse.com/forum/m_2032828/mpage_4/tm.htm
Tuon auton moottori on 180 kokoinen (Niinkuin on ilmeisesti Castlen Mamba setin konekkin) ja ei todellakaan 400 kokoinen siihen sovi........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #142 : 30.10.05 - klo: 15.56 »
Mutta, kulkeeko se paremmin sillä graupnerin speed 400 moottorilla kuin tuolla hpi micron vakio moottorilla, vaikka se nyt ei siihen satukkaan ilman modauksia.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #143 : 30.10.05 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Mutta, kulkeeko se paremmin sillä graupnerin speed 400 moottorilla kuin tuolla hpi micron vakio moottorilla, vaikka se nyt ei siihen satukkaan ilman modauksia.

Jos alla olevan kuvan runkoon sovitat 400 kokoisen moottorin aikas seppä olet (Ei riitä pelkät modaukset, saat tehdä perän kokonaan uudelleen).



Jos katsot niin jo pelkästään takajousitus estää isomman moottorin laiton, alaspäinkään sitä ei voi viedä (Ottaa pohjalevyyn kiinni).
Takuulla kulkisi kovempaa.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #144 : 30.10.05 - klo: 16.59 »
Seppähän mä oon kii mutta en mikään taikuri
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #145 : 31.10.05 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Minulla on kyllä hpi micro rs4 että jos siihen laitan harjattoman niin sopiiko se siihen ilman modauksia? Kun ei nyt ole varaa siihen harjattomaan niin kulkeeko se kovempaa esim graupnerin speed 400 mottorilla, kuin vakio koneella?


Itselläni on Microssa Speed 300 moottori ja vauhtia on huomattavasti enemmän kuin vakiomoottoreissa tai HPI:n virimoottoreissa. Ainoa huono puoli tuossa on, että vaati oman muunnossarjan, jossa moottorin kiinnityslevy ja korokkeet runkoon. Tämän lisäksi jouduin käyttämään melkoisesti Dremelliä, jotta sain moottorin tarpeeksi lähelle spurria pienellä pinionilla (11t). Ainakin Towerista sai kesällä noita muunnossarjoja. Muuten kyllä vähän kivenalla.

Helpommin viritys varmaankin onnistuu Mamban setillä, jossa moottori on halkaisijaltaan pienempi kuin 300 ja kiinnitysruuvien paikat vastaa micron oman moottorin paikkoja. 300:ssa kiinnitysruuvien väli ~4mm suurempi kuin vakiossa.

En sitten tiedä kuinka järkevää microon on laittaa tehokasta harjatonta, sillä ei sen ajo-ominaisuudet tahdo riittää kovissa nopeuksissa. Alkaa pomppia pienistäkin epätasaisuuksista, ehkä toimii tasaisilla 1/10:n touringradoilla auttavasti.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #146 : 08.11.05 - klo: 22.50 »
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani, siis yleensä että ostin harjattoman, on ollut moottorin suhteen huoletonta ajoa. Meillä on kerhossa nykyään kolmella harjattomat turistissa, kahdella LRP:n vermeet ja minulla nuo moneen kertaan täällä mainitut vermeet. Täytyy sanoa, että kyllä turistiin tuo LRP:n paketti sattuu kuin nyrkki silmään, tehoa sopivasti, ihan riittävästi ja ajoaika selvästi pidempi kuin mitä on harjallisilla. Tottakai myös tuo minun pakettini sopii turistin voimanlähteeksi hyvin, mutta siitä joutuu turhaan kuristamaan tehoa pois, mistä ei tietty ole mitään haittaa, mutta ei sitä tehoa pysty mitenkään hyödyntämäänkään. Pito ei riitä slickseillä ja pitoaineilla, ei edes 30mm foamien ja pitoaineiden kanssa, joten sikäli LRP:n paketti riittää turistiin hienosti.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #147 : 10.11.05 - klo: 20.26 »
Muuten, joku jos tarvitsee harjattoman kaveriksi 32 pitch/5mm pinioneita esim Traxxasin harjattomaksi muuttamiseen, niin minulla olisi pari ylinmääräistä. Tilasin vahingossa Jenkeistä niitä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #148 : 03.12.05 - klo: 01.22 »
Vähän tietoa TMM:än edullisista säätimistä. http://www.mgm-compro.com/main.php?id=products&id2=controllers-about-tmmxxxx3cb&m=123
Niistä löytyy 1024 step (asennon) kaasu, varmaan tyydyttänee herkimpiäkin kaasusormia. ;)
Myös ohjelmiston pitäisi olla "älykkäämpi" kuin aiemmin, niissä on myös Freewheel toiminne (Tavallaan vapaa kun hellittää kaasun......).

Esim 80A säädin joka riittää 1/10 autoille yleensä maksaa noin 138€.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #149 : 13.12.05 - klo: 07.05 »
Oletteko muuten huomanneet että noita Novakin GTB- settejä on myynnissä harva se päivä käytettynä. Miksiköhän porukka haluaa myydä ne niin hanakasti? Onko niissä jotain ongelmia? LRP:n Sphereä ei juurikaan näy.... :?