Kirjoittaja Aihe: hihnan kiristys  (Luettu 4521 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« : 18.11.02 - klo: 08.37 »
miten näissä kyoshon touringeissa voi kiristää hihnat? kun taakse vaihoin ihan uuden hihnan ja nyt jo hyppii yli kun asfaltilla koittaa kiihdyttää. en oo hirveesti vielä kerenny asiaa tutkia, mutta jos joku osais neuvoo.

ja mistäs vois johtua, että pakki ei enää toimi? ajelin lumella jonkin aikaa ja sit rupes servo jäätymään , eli ei jaksanu enää ees kunnolla kääntää. otin kopan pois niin auto oli ihan yltäpäältä lumessa , sillon pakki vielä toimi. mut sit koitin täyttä akkua kotona niin ei enää pakki tullu päälle, eteenpäin menee ja jos koittaa ajaa pakilla niin iskee vaan renkaat lukkoon...  :|

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
hihnan kiristys
« Vastaus #1 : 18.11.02 - klo: 12.39 »
ettei vaa sähkö osia menny tuolla pakkasella ???  :?
Galant VR-4

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #2 : 18.11.02 - klo: 15.03 »
eteenpäin menee ja jos koittaa ajaa pakilla niin iskee vaan renkaat lukkoon...

Oisko mahollista et joku kosketushäiriö noparissa, ettei saa pakilla tarpeeks virtaa ja ei siten lähde pyörittämään renkaita?
Tamiya roks.

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #3 : 18.11.02 - klo: 17.19 »
nii en tiedä , tolla noparilla ei oo ajettu vielä kunnolla ees yhtä akullista. ihan uus siis. purin sen kyllä ja katoin et oisko vettä jne. mutta ihan puhas oli kaikkialta...

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #4 : 18.11.02 - klo: 17.24 »
Joo, mutta jos se nopari oli kuivunut kun purit sen, niin silloin se oli jo periaatteessa rikki. Ja tuskimpa saat takuussa uutta jos oot lumessa ajellut..
Tamiya roks.

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #5 : 18.11.02 - klo: 18.13 »
niin , se on mahollista. mut mistäs ne siellä tietää missä mä oon ajellu..  :P  pitää nyt viel kattoo rupeiskose vaikka toimimaan, on nää vehkeet ennenki reistaillu..

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
hihnan kiristys
« Vastaus #6 : 18.11.02 - klo: 22.47 »
Rullaako auto taaksepäin jos kädellä työnnät?

Jos kerta TOURING autosta on kyse (kerta siinä on hihnat), niin on hyvin mahdollista että johonki väliin on mennyt jokin roska/kivi/muuta joka antaa systeemin pyöriä eteenpäin mutta ei taakse.

Hihnaautot ei välttämättä ole parhaimillaan lumessa...

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #7 : 19.11.02 - klo: 09.14 »
Mikäköhän Kyoshon auto on kyseessä?
SC10 4x4

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #8 : 19.11.02 - klo: 15.27 »
joo no pitää toi testata viel. auto on joku kyoshon pure 10 touring car series.. varmaan tosi laatua..  :D  mitenkä jäykkä tollasen pitäs olla työntää eteenpäi? kun toi tuntuu aika jäykälle...ei rullaa hyvin jos tönäsee eteenpäi , kaverin yokomo rullaa "hiukka" paremmi...

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #9 : 19.11.02 - klo: 16.05 »
Oletko aivan varma, että se on takahihna, joka hyppii?
Minulla ei yhdessäkään kyoshossa ole vielä takahihna häiritsevästi hyppinyt (kokemusta on, usko pois). Pitkän hihnan kanssa on kyllä monenkin automerkin kanssa ollut ongelmia. Toisaalta taas, niin kauan kun hihnassa pysyy hampaat kiinni ja auto kulkee hyvin, ei pienistä rutinoista kannata hihna-autojen kanssa välittää, ne kuuluvat ominaisuuksiin.

Mä en kyllä lähtis vertaaman sun pureten rtr autoa kaverin yokomoon, se on varmaan maksanutkin siitä hiukkasen enemmän. Täällä aina valitetaan Kyoshojen laadusta, mutta kukaan ei ajattele sitä, että SITÄ SAA MISTÄ MAKSAA. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen omistamaani V-one R(R):ään.
SC10 4x4

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
hihnan kiristys
« Vastaus #10 : 19.11.02 - klo: 18.35 »
Eipä näkynyt Kyoshon sivuilla mitään autoa joka vastaisi kuvausta, eikä ole mitään kokemuksia kyoshon tuotteista, mutta arvaan kuitenkin että sen auton pitäisi ainakin jotenkin rullata jos sille antaa vauhtia, ja moottori ei ole kiinni, eli moottori ei jarruta menoa. Varmasti rullaa huonommin kun oikeat kilpurit, mutta ei sen heti kädestä irrottua ainakaan pitäisi pysähtyä, tietenkin hiukan riippuen siitä millä voimalla sitä vauhtia antaa...

Kannattaa varmaan puhdistaa sitä autoa, ja varmistaa että kaikki liikkuu niin herkästi mitä nyt kyseisessä autossa voi liikkua, näin varmistat että auto toimii.

Tietenkin voit testata sitä noparia ottamalla moottorin irti autosta, ja koittamalla jos vaikka sitten toimis pakki. Jos ei, niin kytke vaikka 1:1 auton polttimo siihen nopariin, ja koita sitten. Jos polttimo syttyy myös pakilla niin nopari on ilmeisesti ehjä.

Moottoriinkin voi mennä pikkunen kivi joka sitten estää moottorin pyörimistä. Aika tuuria on kyllä jos se kivi asettuu niin että se lukitsee pakin mutta ei estä eteenpäin menemisen, mutta kaikki on mahdollista.

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #11 : 19.11.02 - klo: 20.29 »
kyllä mä oon 100% varma että se hyppii siitä takahihnan yläkiinnikkeestä yli... ja ei se mitenkää vähä rutise.. vaan takaa kuuluu kokoaja kiihytyksessä mieletö raksuminen. ja ei toi kaverinkaa auto nyt niin kallis ollu , jotai alta 300e muistaakseni..  :P  mut onhan toi mun auto hinnaltaa varmaa jotai 10e  :roll:

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #12 : 20.11.02 - klo: 09.20 »
Toivottavasti tarkoitat hihnapyörää, kun puhut yläkiinnikkeestä, sillä hihnan ei kuulu olla missään kiinnitettynä.
Vaihdoitko muuten hihnapyörät, kun vaihdoit hihnan? Vika voi myös olla kuluneissa hihnapyörissä.
SC10 4x4

Poissa lenkkipena

  • Jäsen
    • Profiili
hihnan kiristys
« Vastaus #13 : 21.11.02 - klo: 11.16 »
joo siis sitä tarkotin.. eli siitä se pomppii yli.. en vaihtanu hihnapyöriä.. eli toi on sama ku oisin vaihtanu ketjut ja jättäny vanhat rattaat...
no pitääpä purkaa koko p*ska tänää jos on vaan aikaa..
ja siihen et toi on jäykkä työntää voi vaikuttaa se että toi ratas on aika perkuleen vino , siis se pääratas vai mikä onkaa , se iso..