Kirjoittaja Aihe: Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?  (Luettu 20946 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #60 : 06.09.05 - klo: 06.30 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

HOBAO ON REILUSTI NOPEEMPI KU KYOSHO!
KYOSHO ON YKS TANAN ROMU PSSSSSKA!

Heh heh  :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Uudessa autossa aina kinnaa osat vastaan ja on todella vastahakoinen auto ajaa.


Ehkä olen sen verran huono etten huomaa eroa mutta Kz SP2 heitin suoraan boksista radalle uuden etudiffin kanssa eikä siinä mikään kinnannut. Välykset on about samat uutena kun 10G jälkeen eikä se klappaakaan. Pienet on toleranssit. Yhdestäkään Kz ei hajonnut diffi eikä tukivarret kisoissa eikä mitään muutakaan tietääkseni. Myllärillä meni kytkin soikeeksi mutta se ei ole K. Itsellä ainostaan takavakaajan lukitusruuvi löystyi auki toiselta puolelta yhdessä nousussa.

Ai niin, vaihdoinhan mä kytkinlaakerit, noi Miragen laakerit oli ihan p*skat jo lähtiessä (lauantaina), kello klappas ja piti ääntä vaikka kuinka shimmas. Laitoin orkkis Krytoxit niin johan pelitti sunnuntaina.

Toi hyppäämisjuttu saattaa kyllä olla missä Hobao on parempi ihan oikeesti, mutta kyllä ton Kz saa hyppäämään treenaamalla ihan kauniisti.

Kato muuten Hoke tää video missä lopussa nykyinen Hubbakuski Degani ajaa Kz :a, hyppää muuten aika siististi.
http://www.snrt.net/777/inferno.wmv
Niko ja muut tietää/tuntee Deganin paremmin mut luin haastattelun miks vaihto pois Kiosolta niin ei siihen käsittäkseni liity muuta dramatiikkaa kuin että halus rupee ajaa muuta ku Kz 4-5 vuoden jälkeen ja mahdollisuus nostaa muu merkki (HoBao) huippunimeksi ja mahis omaan signeerattuun autoon, jota K:lla tuskin olis saanut ku on YK.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #61 : 06.09.05 - klo: 07.54 »
Moneltakohan HoBao kuskilta hajos lauataina jotain autosta?

Ei ainakaan multa ja Arilta mitään.

Homma on mulla kaatunu lähes aina auton merkistä riippumatta johonkin muuhun kuin itse autosta johtuvaan vikaan.

Junnu finaalin jälkeen mulla irtos edestä vetari... Syykin löyty. Oli ruuvi irronnu ohjauspalasta. Se taas oli ihan oma vika kun olin laittanu lukitetta liian vähän ja ei tainnu olla muutenkaan ihmeemmin kiristetty.

Mitä tulee esim. diffejen kireyteen niin sen huomaa kyllä jos uuden diffin autoon laittaa, varsinkin kun sen laittaa perään. Perä on erittäin herkkä diffin toiminnalle.
Ja minulla on takatukivarret edelleen niin uutuuden jäykät että jousitus takkuaa. Lopuks taas tajus että ois pitäny ruiskia WD-40 joka erän välissä sinne perään niin ois toiminu.
Ei tule ajamisesta suoraansanottuna yhtään mitään kun auto lähtee yhtäkkiä hirveään luistoon ja sitä et saa korjattua vaikka mitä tekisit.
Mutta kuten sanoin jo kauan ennen niin minulla on ollut samaa jokaisen auton kanssa.
Reiskassa oli takadiffi niin uutuuden karhee että iski jopa lukkoon välillä. Rattaissa oli yksi kohta joka jumitteli. Tarpeeksi ajoa niin alko olemaan herkkä ja sittenhän se autokin alko pysymään hyppysissä.

Ja tuosta tulikin mieleen että enpä ole koskaan nähnyt hobaosta menevän esim takadiffiä rikki... Kyoshosta olen nähnyt yllättävän usein.
Taitaa siis olla kössössä heti uutena välykset sitä luokkaa että toimii herkästi, mutta sitten iänmukaan kuluu isommasta välyksestä johtuen nopeemmin pisteeseen jossa rattaat menee sileeks.
Tiedä sit.


Mutta edelleen niille paukapäille jotka eivät ymmärtäneet aikaisemmin taas sanaakaan.

Auton nopuden ratkaisee KUSKI.
Miettikää mitä tapahtuu kun vaihdetaan maailmalla Kyosho kuskit HoBaolle?
Aivan... HoBao rupee olemaan kummasti ykkösenä ja Kyoshon rooli pienenee.

Mika R

  • Vieras
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #62 : 08.09.05 - klo: 12.49 »
Hieno homma Hoke
Aika näyttää miten käy. Tebo ja Kortz Kyozholla on kyllä kovia.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #63 : 08.09.05 - klo: 15.26 »
eri merkkien paremmuutta perustellaan aina osien hinnalla ja saatavuudella. kyse ei aina ole näistä. ajettavuudesta ja kestävyydestä harvemmin on puhetta.
-Lithium Love Racing-

Poissa TT EB4 S3

  • Tulokas
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #64 : 08.09.05 - klo: 15.31 »
Eiköhän kinastelu kahden merkin välillä ole ihan turhaa !
Eniten ratkaisee KUSKI .
Lukitkaa nyt ihmeessä näin turhan päiväinen aihe ,keksikää kaverit järkeviä aiheita eikä mikä on paras.
TUX10 YRITÄ JO AIKUISTUA  :lol:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #65 : 08.09.05 - klo: 15.36 »
Kestävyys autoissa on kutakuinkin samaa tasoa, ajettavuus on kuljettajasta kiinni ja auton säädöistä. Ainoa faktoihin perustuva vertailu voidaankin siis oikeastaan juuri suorittaa osien saatavuuden ja hinnan suhteen.

Toki sokeakin sen näkee ettei Kyoshon 7.5RTR ole samassa kestävyysluokassa Hobaon RTR-mallin suhtee, joten "sport" luokassa Hobao tarjoaa rahalle parempaa vastinetta. Mikäli päätöstä siis perustellaan järkisyin, en näe Kyosholle ("sport") mitään järkiperustetta.

-Neulalaakeri kytkimessä (13€ - eikä kestä kuulalaakereiden tavoin)
-Muovinen pääratas (22€ - hajoaa jos neulalaakeri hajoaa)
-"Vajaat diffit"
(Tässä muutama pahimmista...)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #66 : 08.09.05 - klo: 15.50 »
Sami, kato mun uus nikki :mrgreen:
t.Mika

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #67 : 08.09.05 - klo: 16.16 »
Millon sä oot vaihtanu tunnusta :?: .
- Tapsa

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #68 : 08.09.05 - klo: 16.18 »
Lainaus käyttäjältä: "TT EB4 S3"
TUX10 YRITÄ JO AIKUISTUA  :lol:


Katso itse harrastustasi foorumin tiedoissa ja mieti sitten aikuistumista myös!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa kaide

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://Kaide.gfoto.com
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #69 : 08.09.05 - klo: 16.20 »
sulkekaa täää... HÄLYYTYS :!:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #70 : 08.09.05 - klo: 16.21 »
Onpas tulen-arka topikki :lol: .
- Tapsa

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #71 : 08.09.05 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Onpas tulen-arka topikki :lol: .


Ohan tä!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #72 : 08.09.05 - klo: 17.01 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Lainaus käyttäjältä: "TT EB4 S3"
TUX10 YRITÄ JO AIKUISTUA  :lol:


Katso itse harrastustasi foorumin tiedoissa ja mieti sitten aikuistumista myös!


Mikäs ihme tuossa harrastuksessa on vialla?
Polttiskrossaajaa ei harrastus pahenna, päinvastoin.

tux10... todellakin ainut joka täällä aikuistumista kaipaa olet sinä  :evil:  ja kaikki muut Kyoshoilla ajavat jotka yrittävät keksiä kokoajan syitä miksi se oma olis paras.

Fakta vaan on että nämä muutamat autot joita olemassa on, ovat niin lähellä toisiaan että erot ovat lähinnä hinnoissa ja tosiaan pienissä ajo-ominaisuus eroissa.
Jokainen kuski on niin paljon oma yksilönsä että on muutenkin mahdotonta sanoa mikä autoista on paras, koska pieni ero voi olla ero joka tekee autosta jollekkin mahdottoman ajaa.

Kestävyydessä en ole eroja pahemmin nähnyt.
Jokainen merkki hajoo kun tarpeeks rysähtää.
HoBaon vaan korjaa kaikkein halvimmalla.

Itse kun noin vuosi sitten olin ekaa autoa itselleni hankkimassa niin olin hommaamassa kössöä... varaosien saanti ja varsinkin hinta sai välittömästi miettimään alottaisko koko harrastusta edes. Sitten löysin HoBaon ja semmonen löyty parin viikon sisällä kotoa.
Varaosia sain treenaillessa menemään PALJON. Osia oli aina hyllyssä joten tavarat sai joko saman päivänä tai jos huonosti kävi niin viikonlopun jälkeen. Ja lompakko ei pahemmin keventynyt.
Kaverilla hajos Kyoshosta kytkin johon paloi enemmän rahaa kun mulla kaikkiin varaosiin yhteensä... ja tavaraakin sai odotella 2 viikkoa.
Nämä asiat vaan yksinkertaisesti ovat niitä jotka TODELLAKIN vaikuttavat auton paremmuuteen.

Mika R

  • Vieras
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #73 : 08.09.05 - klo: 17.13 »
No eiköhän tämä sitten ole selvä ja suljetaan tämä topikki. Annetaan kisatulosten ja muiden asioiden puhua jatkossa puolestaan.

edit: otin muutaman sanan pois ;-)

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #74 : 08.09.05 - klo: 17.34 »
Kummatkin autot ovat hyviä ja tasavertasia, mun mielestä (siis inferno ja hyperi)  :wink: .
- Tapsa

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #75 : 08.09.05 - klo: 17.35 »
EIEIEI! ei tux10:lle tullut mieleen että sillä joka pitää sitä ohjainta siellä ohjaajakorokkeella saattaisi olla vaikutusta? *millaista lyhytnäköisyyttä*

Mä ainakin ostan seuraavaksi yhden jokaista autoa jotta voin kirjoittaa edelleen samaa omaa puoluettonta kantaani ilman ettei kukaan himikiihkoilija vedä palkokasveja nenäsieraimiiin.

Tai tietenkin mun isi vois ostaa ne autot mulle. *WINK*

 - Hount

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #76 : 08.09.05 - klo: 18.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
EIEIEI! ei tux10:lle tullut mieleen että sillä joka pitää sitä ohjainta siellä ohjaajakorokkeella saattaisi olla vaikutusta? *millaista lyhytnäköisyyttä*


Siis ekassa viestissä oli vaan faktoja suomen tähänhetkisestä sm-sarjasta!
Minusta olen jo sanonut, että se kuskihan sitä autoa ajaa! Enne kun rupee aukomaan, niin voisi vaikka lukea koko topiikin.
Ihmetyttään vaan tuo, että miksi suurin osa suomen "nopeista" kuskeista jaa kyosholla? Miksei hobaolla, jos se on yhtä hyvä ja vielä melkoisesti halvempi?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #77 : 08.09.05 - klo: 19.29 »
Suurin osa suomen nopeista...  :lol:

Katselemaan sitä kierrosnopeutta vähän tarkemmin niin näet että kyllä sitä vauhtia löytyy aikalailla muistakin leireistä.

Kerros kuskit jotka on mua Aria tai sitten Josea NOPEEMPI (tai montaa muuta kuskia) radalla. On vaan ollu teknisiä onkkelmia porukalla niin paljon että ei vaan oo menestystä tullu sen paremmin.

Ja HUOM. ongelmat eivät ole johtuneet autosta vaan monesta muusta tekijästä.

Tanskassa mun nopeus oli ihan puhtaasti finaalitasoa (niinkuin oli myös Arilla), mutta muu tekniikka kränäs niin paljon että jäätiin heikommille sijoille.

Alotin nousut koko porukan hänniltä (79.) ja jokaisessa nousussa jonka jatkoon pääsin olin lähes 2 kierrosta ennen kakkosena tullutta maalissa...

Ja siis auto oli Xray... joka ei sekään ole yhtään sen nopeempi ku HoBao tai Kyosho.

Itseasiassa kun muistelee niin Suomiporukassa ei pahemmin muilla olli AUTON kanssa ongelmia kuin Sartesuolla jolla ei Kyoshon vetari pysynyt paikoillaan.  :wink:


Lopetettaskos tää typerä vinkuminen jo, ja palataan maanpinnalle.
JOKAINEN AUTO ON NOPEA KUN SITÄ KÄSITTELEE NOPEA KUSKI.
SIJOITUS EI MYÖSKÄÄN AINA KERRO KUKA ON NOPEA KULJETTAJA KOSKA ON SAATTANUT AUTOSTA RIIPPUMATON TEKNIIKKA PETTÄÄ.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #78 : 08.09.05 - klo: 20.18 »
je, ajakaa millä ajatte.
-Lithium Love Racing-

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #79 : 08.09.05 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
EIEIEI! ei tux10:lle tullut mieleen että sillä joka pitää sitä ohjainta siellä ohjaajakorokkeella saattaisi olla vaikutusta? *millaista lyhytnäköisyyttä*


Siis ekassa viestissä oli vaan faktoja suomen tähänhetkisestä sm-sarjasta!
Minusta olen jo sanonut, että se kuskihan sitä autoa ajaa! Enne kun rupee aukomaan, niin voisi vaikka lukea koko topiikin.
Ihmetyttään vaan tuo, että miksi suurin osa suomen "nopeista" kuskeista jaa kyosholla? Miksei hobaolla, jos se on yhtä hyvä ja vielä melkoisesti halvempi?


Miksi kuvittelisit että minä vastaisin yhteenkään topicciin ikinä lukematta koko topiccia pohtimattta hartaasti kunkin kiihkoilijateinin argumentteja syvemmin.

Minäpä kerron miksi nopeista kuskeista osa ajaa Kyosholla, koska Kyosholla on paljon hyviä kuskeja, niin ilmeisen moni vaihtaa merkkiä kun huomaa että ei pysty enää nopeasti kehittymään kuskina ensimmäisen kauden jälkeen, niin tuntuu helpolta oikotieltä vaihtaa tilastojen nojassa parempaan autoon.

Kuningas alkoholi tekee omiaan ja yliopiston bileet alkaneet joa 26min sitten, niin jätetään toiseen kertaan.

  - Hount

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #80 : 08.09.05 - klo: 21.18 »
No joo...
Aika huvittava keskustelu,tottakai se merkki jolla ajaa on "paras".Eli jos merkki muuttuu niin muuttuu myös mielipide...
Jokainen ajaa millä lystää, mutta ainoa asia KISOISSA millä on merkitystä on lopputulos!
HeiUA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #81 : 08.09.05 - klo: 21.20 »
Niin on, mutta ei mitään merkitystä sillä että millä kalustolla sen on saavuttanut.

Kisoissahan ei ole tavoittena jumbosija kellään...

Ja mun mottona on että tärkeintä ei oo voitto, vaan MURSKAVOITTO.  :lol:

Aikasemmin en oo tyytyväinen.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #82 : 08.09.05 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Niin on, mutta ei mitään merkitystä sillä että millä kalustolla sen on saavuttanut.

Kisoissahan ei ole tavoittena jumbosija kellään...

Ja mun mottona on että tärkeintä ei oo voitto, vaan MURSKAVOITTO.  :lol:

Aikasemmin en oo tyytyväinen.


anna hoke poekaen tapella
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #83 : 08.09.05 - klo: 21.38 »
Enkä anna... Lapset tekee vahinkoa toisilleen jos ei oo joku kaitsemassa.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #84 : 08.09.05 - klo: 21.39 »
Jatkakaa niin pitkään kuin mahdollista, tätä kun lukee niin ei voi olla nauramatta. :D
Eiköhän ne kaikki merkit ole omalla tavallaan hyviä, jotkut vaan tykkää äidistä, jotkut tyttärestä ja jotkut jopa mummostakin. :wink:
Josen pitäisi tulla sanomaan se legendaarinen kommentinsa niin tämäkin keskustelu loppuisi.


Ise ajan kyöstillä ja merkkiä en ihan heti ole vaihtamassa. 8)
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #85 : 08.09.05 - klo: 21.43 »
Hitto tää on kylläkin taas aika huvittava topicci. Jos vertailaan vaikka välillä kumpi on parempi s-market vai alepa. Miten joku voi jaksaa miettiä näitä asioita. Minä ajan ikivanhalla mugenilla joka on kyllä kestänyt todella hyvin varmaan paremmin kuin mikä tahansa muu merkki mutta siitä en vaan jaksa kiihkoita täällä sen enemmpää teille.
Jerzi

Toivotaan että saatte jompi kumpi voittajaksi.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #86 : 08.09.05 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Hitto tää on kylläkin taas aika huvittava topicci. Jos vertailaan vaikka välillä kumpi on parempi s-market vai alepa. Miten joku voi jaksaa miettiä näitä asioita. Minä ajan ikivanhalla mugenilla joka on kyllä kestänyt todella hyvin varmaan paremmin kuin mikä tahansa muu merkki mutta siitä en vaan jaksa kiihkoita täällä sen enemmpää teille.
Jerzi

Toivotaan että saatte jompi kumpi voittajaksi.


NIIN JA SIT LUKITAA KUKA SAMMUU niin...
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #87 : 08.09.05 - klo: 21.55 »
Ei ole muuten huono vehe tuo gs cl myöskään.
Juska miten huomenna lavankoon ajamaan monstereilla ja  näillä pikku sähkö peleillä, maistuuko.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #88 : 08.09.05 - klo: 22.04 »
Antakaa modet kummallekkin riitapukarille bannit :wink: . No ei kai nyt sentään :lol: . Antaa niiden tapella jos ne haluaa, mun mielestä se vaan on tosi lapsellista :lol: .
- Tapsa

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?
« Vastaus #89 : 08.09.05 - klo: 22.06 »
Kyoshon rtr sports suoraan kaupasta saatuna heikompi kun hobao, mutta jos haluaa ostaa autoon diffit, etutuen, metallisen päärattaan, iskarit, kytkinkellon, kallistuksen vakaajat ja tietysti hieman kalliimpia vara-osia niin siitä saa hyvän ja kestävän auton. Ei millään pahalla mutta toi tuli kokeiltua kyllä ja kyosho vaihtui, ei tosin itsellä mutta veljellä.

Suosittelen kyllä ainakin omasta puolesta GS storm rtr:ää tai miksei hobaotakin, mutta gs:ästä ei oo vielä ainakaan ollut huonoa sanottavaa.