Kirjoittaja Aihe: Schumacher Havoc  (Luettu 55446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« : 08.09.05 - klo: 19.43 »


Tuossa sitten speksejä ja hypetystä Lontoon murteella:
Introducing the New Schumacher Havoc....The World's First Stunt Truck!

The Havoc is not just another Me-Too Monster Truck. Schumacher Racing has always been a leader creating new product categories with highly powered, ultra speed vehicles like the 21 XTR, Fusion 21 and Menace 21. The Havoc is highly powered, featuring a new Thunder Tiger .28 Pro engine, and it is fast, with a top speed over 50 mph but it does a lot more!

Everywhere you look you see monster truck videos showing drivers launching trucks off huge ramps and quarter pipes. The results are usually spectacular crashes and broken cars. Hobbyists see this and want to do the same things but get frustrated buy the frequency and cost of repairs. The concept of the Havoc Stunt truck revolves around control and survivability. The Havoc is 2wd because 2wd trucks are easier to control in the air then 4wd trucks. 2wd trucks have half the rotational inertia of a 4wd truck so throttle or brake inputs result in changes in attitude or controlled flips not out of control movements. Special suspension geometry, 70mm of suspension travel per corner and and minimal chassis overhang allow the
Havoc to right itself and end up wheels down even after less than perfect landings. The Havoc's oversized suspension components are designed to survive when things don't go quite as planned. The Havoc is not unbreakable but it will survive most tumbles and hard landings that would send the owners of other trucks on a trip to the local hobby shop.

The Havoc opens the door to an all new category of R/C Vehicles...Stunt Trucks!
-------------------------------------------------------------------------------------

Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta vehkeeltä,tukivarretkin on jykevät kuin mitkä!
Tuolla vähän lisää kuvia:
http://www.jpsportspics.com/schum/album04

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #1 : 08.09.05 - klo: 20.01 »
Nyt tuntuu tulevan näitä uusia autoja jonkunverran...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
Schumacher Havoc
« Vastaus #2 : 08.09.05 - klo: 20.03 »
Koko ajan tulee lisää uusia autoja.
Nyt on sitten kai uusien autojen kausi 8)

Aika siistin näköinen toikin

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #3 : 08.09.05 - klo: 20.08 »
Toivotaan että uusien autojen ja autojen yleistymisen takia hinnatkin alkaa laskea  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #4 : 08.09.05 - klo: 21.50 »
Vaihteisto on täysin teräksinen.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #5 : 08.09.05 - klo: 23.37 »

Ihan hauskalta tuo näyttää ja voisi olla kiva sellaiseen sähläykseen jne. saisi murehtimatta hyppiä sellaisia isoja hyppyjä!  :lol:
Tosin ei noihin mainospuheisiin aina uskomista mutta toivotaan.  :wink:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #6 : 09.09.05 - klo: 07.12 »
Pohja on 4mm paksua alumiinia,eli melkoisen tuhtia tavaraa :shock:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #7 : 17.11.05 - klo: 20.35 »
Nyt kun Schumacher on ilmoittanut Havocin ilmestyvän parin viikon sisällä lienee syytä laittaa vähän päivitystä:
Täältä löytyy video.
Täällä on paljon kuvia ilman koria.
On kyllä vähän rahastuksen makua noissa uusissa hexeissä,uudet renkaat halutessaan täytyy joko ostaa Schumin omat vanteet tai sitten Schumin 23mm hexadapterit :mrgreen:
Toinen pieni miinus on tuo pilli,ei taida ihan kaikki moottorin tehot tuolla irrota.Tuplaulostulot on ihan kivat kylläkin.
Noita kahta (ja muovista spurria) lukuunottamatta näyttäis olevan aika hieno laite.

Luultavasti tulee olemaan erittäin suosittu auto maailmalla.Ai miksikö? No siksi että hinta tulee olemaan yksinkertaisen rakenteen ansiosta erittäin edullinen,Suomessa tod.näk. noin 330-400€ moottorin kanssa.Luultavimmin lähellä 350€.
Saksassa nimittäin hinnaksi on eräässä liikkeessä ilmoitettu 350€.Sama liike myy Menacea hintaan 445€.
Kun Atala-RC myy Suomessa Menacea hintaan 422€,niin siitä voi itse kukin vetää omat johtopäätöksensä.
Täytyy vain toivoa että jokin Schumacheria myyvä liike (esim.Atala) ottaa tämän valikoimiinsa.

Tiivistettynä voisi sanoa että tästä voisi olla odotettavissa nitropuolen Stampede,jos ymmärrätte vertauksen :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #8 : 17.11.05 - klo: 20.46 »
On vaan takaveto... :?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #9 : 17.11.05 - klo: 20.58 »
Kuuluu tavallaan tämän auton "filosofiaan".Jos se olisi neliveto niin helppo huollettavuus katoaisi,hinta nousisi jne.

Tässä muuten Schumin USA-puolen johtonaaman jutustelua vähän kaikesta Havociin liittyvästä,mm.julkaisun jatkuvasta lykkäämisestä:

Lainaus käyttäjältä: "AdrianM"
Regarding Delays:

All car releases have delays.  It took Associated 13 agonizing months to get the TC3 ready for sale.  I am as impatient to get them as anyone else.  I am the US Schu Distributor and we have loads of pre orders and dealers sold on the Stunt Truck concept.  However, Schumacher, as always wants to get it right before it is released.  The latest delay was due to shock shafts that were over hardened and would snap.  Quality Control caught the problem and rejected the shafts.  They are being remade now this is the cause of the latest 2 week delay.  If all goes well and everything passes QC the truck will be out in 2-3 weeks.  If some component comes in sub par there will be more delays.  That’s how it goes.

Regarding the Single vs. 3 speed issue.

Schumacher USA wrote up a wish list for a new category of truck in October 2004.  We wanted to do what we do best and create a new market for ourselves.  We did it with the XTR, Fusion 21 and Menace focusing on speed.

The Havoc takes us on a new tack.  It is VERY fast but speed was not the primary goal.  The goals for the Havoc are durability and controllability.  The Havoc is a monster stunt truck.  Stunt trucks are tough like 1/8 buggies, with the suspension travel of a monster truck and the ease of control of a 2wd nitro stadium truck.

In our proposal for a Stunt truck we specified these points.

1. 2wd for better jumping and aerial control.  4wd trucks have too much inertia tied up in their wheels.  Small braking and throttle inputs in the air can easily send a 4wd truck out of control.  2wd is easier to control and do tricks with.

2. Single speed for the same reason.  If you jump and squeeze the throttle to get the nose up or do a back flip a 3 speed would unload, shift and send the truck out of control.  Single speeds easier to control and do tricks with.

We did test 2 and 3 speed Havocs.  Mainly to appease guys in the UK office who were still stuck on the speed thing.  Cooler heads prevailed and we ended up sticking to the original concept of the truck.

If you want to go faster there will be a higher speed gear set available.

I am a hard core sedan racer.  Every spare penny I have I spend on batteries, motors tires etc.  I don’t own any play R/C cars.  That said, the first Havoc to arrive in the US is all mine.  I have driven the prototypes and they are an absolute blast.  I want one bad!

Those of you that are knocking the choices made with this truck need to drive one.  Then you can voice your opinion…if you can wipe the huge grin off your face….lol!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Schumacher Havoc
« Vastaus #10 : 17.11.05 - klo: 21.13 »
Jäi mietityttämään nuo ylätukivarret :?

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Schumacher Havoc
« Vastaus #11 : 17.11.05 - klo: 21.13 »
Näyttää aika lupaavalle ainakin ulkoon päin suuntautuu radalle
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Schumacher Havoc
« Vastaus #12 : 17.11.05 - klo: 21.16 »
Ensivuoden mosteri kisat ovat varmaan mielenkiintoiset :)

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #13 : 17.11.05 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
On kyllä vähän rahastuksen makua noissa uusissa hexeissä,uudet renkaat halutessaan täytyy joko ostaa Schumin omat vanteet tai sitten Schumin 23mm hexadapterit
Tosin nuo alkup. renkaat näyttää ihan hyvältä rata-ajoa ajatellen, tosin en tiedä miten kovasti kuluvat  :|

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #14 : 19.11.05 - klo: 14.46 »
Näyttää hyvältä , hyperi myyntiin ja toi tilalle.  :lol:  
(tai sit ei..)

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #15 : 19.11.05 - klo: 14.52 »
Hui kauhia. Tulee mielenkiintoista värkkiä kauppaan ja budjettia ei ole vielä ensimmäiseenkään kun muut rojektit viepi kaikki rahat  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #16 : 19.11.05 - klo: 17.47 »
renkaat on ihan samanlaiset kuin HPI:n dirt bonzit, kopiotu!! :?

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Schumacher Havoc
« Vastaus #17 : 19.11.05 - klo: 17.53 »
Takaveto ihanaa :D. Takaveto kivempi ajettava kuin neli veto, voi sudittaa ja tehdä kivoja stuntejja, eihän sitä pitoa tarvitse, eihän se mikää oikea henkilö auto ole.  :twisted:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #18 : 19.11.05 - klo: 18.08 »
väitäkö ettei neliveto sudi  :twisted:

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Schumacher Havoc
« Vastaus #19 : 19.11.05 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
väitäkö ettei neliveto sudi  :twisted:


En  :mrgreen:  siis kyllä neli veto on hyvä, Mutta se on mielipide kysymys.  8)
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #20 : 20.11.05 - klo: 08.16 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Ensivuoden mosteri kisat ovat varmaan mielenkiintoiset :)


On juu..Ohjelmaa riittää jo siinä kun väistelette minua kun on leveet linjat ja huono pysymään uralla :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Schumacher Havoc
« Vastaus #21 : 31.12.05 - klo: 00.33 »
Nyttenhän sitä on myynnissä sitten. Sekä rtr ja arr settejä rtr 399 egee ja arr 365 egee jr-hobbysta.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #22 : 31.12.05 - klo: 01.47 »
Näyttää aika pelkistetyltä ja kestävältä.
Takaveto on varmasti ratkaisu joka jakaa tulevia ostajaehdokkaita, mutta ihan fiksu päätös mielestäni. Helppo huollettavuus, yksinkertainen rakenne ja puolittunet rullavoimat ilmalennon aikana kääntävät vaakakuppia ensimmäistä monsteria hankkivan suuntaan.

Toisaalta vähän liiankin pelkistetty rakenne tuo hieman halvan-lookin ja karsii säätökohteita (liekö ollut yksi lähtökohdista) Hinta on ainakin saatu alas joka on hyvä asia. Ja eiköhän kohta sitä blingblingiä tule tuutin täydeltä.

 - Hount

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
muuten hyvä...
« Vastaus #23 : 31.12.05 - klo: 11.50 »
Varmaan aivan soiva peli!!! :mrgreen:

Ja tuo 399€ rtr setistä ei ole tosiaankaan paha.

Mutta näin suomen oloissa: Tähän luokkaan on jo auto, Hpi savage! :lol:
Ja varsinkin siitä syystä että varaosahuolto toimii schumacherin autoihin lähestulkoon ainoastaan englannin kautta. Mutta jos kortin ja nettiyhteyden omistaa niin sehän ei sitten ole ongelma. (hiukan vain odotuttaa osia)

Savageen kun  taas saa lähes poikkeuksetta osan kuin osan päivässä.

Savagen puolella on vielä neliveto, joka on otettava huomioon kun täällä pohjolassa lähes puolet vuodesta vietetään lumen ja jään seurassa.

Mutta varmaan ei tule havocinkaan omistaja pettymään valintaansa...sen verran räväkkää auton meno oli videolla.
Jos jollakin on kokemuksia tästä uudesta schumista niin eikun topicille jatkoa!
   :)
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Re: muuten hyvä...
« Vastaus #24 : 31.12.05 - klo: 16.14 »
Itseasiassa tuo ei ole lainkaan samaan luokkaan kuin Savage.

Suomennus:

Viivytyksiin liittyen:

Kaikkissa autojulkaisuissa on viivytyksiä. Associatedilla kesti 13 pitkää kuukautta saada TC3 myyntivalmiiksi. Olen yhtä Kärsimätön saada omani, kuin kukatahansa muukin. Olen jenkkien Shumacher jälleenmyyjä ja meilä on läjäpäin varauksia. Kuitenkin Shumacher, kuten aina, haluaa kaiken olevan kunnossa ennen julkaisua. Viimeisin viivytyksen syy olivat iskunvaimentimen varret, jotka olivat liian kovia ja olisivat katkenneet. Laadunvalvonta huomasi ongelman ja hylkäsi varret. Niitä tehdään paraikaa uudestaan, tästä johtuu viimeisin kahden viikon viivytys. Jos kaikki sujuu hyvin ja laadunvalvonta ei löydä uusia ongelmia, auton tulisi olla myynnissä 2-3 viikon kuluessa. Jos jokin osa tulee jälkijunassa, niin lisää viivytyksiä on luvassa. Niin se vaan on.

Koskien yksi- vs. kolmivaihteisuus asiaa.

USA:n Schumacher teki toivomuslistan uuden luokan autolle elokuussa 2004. Me halusimme tehdä sitä, mitä parhaiten osaamme ja luoda uuden markkina-alueen itsellemme. Tämän teimme XTR:ssä, Fusion 21:ssä ja Menacessa joissa keskityimme nopeuteen.

Havoc vie meitä uuteen suuntaan. Se on TODELLA nopea, mutta auton nopeus ei ole pääajatuksena. Havocin tavoitteina ovat kestävyys ja hallittavuus. Havoc on monster stunt truck. Stunt truckit ovat kestäviä kuten 1/8 buggyt, ulosjoustot kuten monstereissa ja sama helppo hallittavuus kuin takavetoisissa polttis stadiumeissa.

Meidän stuntti truckin suunnitelmissa näimme seuraavat kohdat tärkeiksi:

1. 2-veto paremman hyppyominaisuuksien ja ilmakontrollin takia. 4-veto autot omaavat liian paljon rullavoimia renkaissaan. Pienikin jarrutus tai kaasun hipaisu ilmalennon aikana saattavat helposti saattaa 4-vetoauton hallitsemattomaan lentoon. Takavetoa on helpompi hallita ja tehdä temppuja.

2. Yksivaihteisuus samoista syistä. Jos hyppää ja painaa kaasua saadakseen nokkaa nousemaan, niin vaihteistön lyödessä kolmosen pesään joutuu auto hallitsemattomaan lentoon. Yksivaihteista on helpompi hallita ja tehdä temppuja.

Testasimme 2 ja 3 vaihteisia Havocceja. Pääosin tyydyttääksemme Isobritannian osastoa, jotka vielä jumittivat vauhti-asian tiimoilla. Järki voitti ja päädyimme takaisin alkuperäisiin suunnitelmiin.

Jos haluat päästä kovempaa, niin pidempiä välityksiä on saatavilla myös.

Minä olen turistikuski henkeen ja vereen. Jokaisen ropon olen käyttänyt akkuihin, moottoreihin, renkaisiin jne. En omista yhtään "ajelu-autoa", niimpä ensimmäinen Havoc joka saapuu jenkkeihin on minun! Olen ajanut prototyyppejä ja ne ovat aivan mahtavia. Haluan sellaisen heti!

Te jotka vielä ihmettelette valintoja joita teimme tämä auton suhteen, niin teidän täytyy päästä ajamaan tätä. Sitten voitte sanoa valituksenne ääneen, jos saatte pyyhittyä hymyn pois naamaltanne... LOL!

 AdrianM


 - Hount

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hävökki
« Vastaus #25 : 31.12.05 - klo: 18.36 »
Kyllä se aika paljon monsulta näyttää. ja jos se on isopyöräinen auto tarkoitettu hupiajeluun ja hyppimiseen niin eikös se sitten kuulu vähän niinkuin samaan kategoriaan savagen kanssa....? vai..? :lol:

Vai mihin se savage on sitten tarkoitettu..?

Saahan sitä stuntti-autoksi kutsua jos haluaa...vai pitäisikö sanoa temppu-auto?

No oli miten oli, mulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia schumin autoista.

ja varmaan tuo havoc on kova peli...mutta talvella luulisin että nelivedosta on aikasta paljon hyötyä..
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #26 : 01.01.06 - klo: 13.32 »
Luulisin kyllä että Havocilla ja savagella on "eroa kuin yöllä ja päivällä".
Havocci on oikeen kunnolla keskittynyt siihen järjettömien temppujen ja hyppyjen tekoon. Savage on taas sellainen "joka paikan höylä".
Luulisin myös että tuo havoc on paljon kestävämpi.  :wink:

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
liekkö
« Vastaus #27 : 01.01.06 - klo: 13.54 »
Lienekkö schumi kestävämpi... voihan se kyllä ollakin.

Takapotku on kyllä niin paljon simppelimpi että varmaan
huolto ja putsaus sujuu helpommin.  :)

Sen näkee kunhan kokemuksia omistajilla alkaa karttumaan.

Eroa varmaan on, varmaan ajo-ominaisuuksien puolesta schumin
eduksi...ovat tehneet historiansa aikana aika monta maailmanmestari autoa.... :mrgreen:

Mutta tuskin kun yöllä ja päivällä. Senhän näkee vasta kun autoa on kunnolla testattu, muidenkin kuin schumin omien testaajien puolelta.

paljonko havocissa on muuten sisäänjoustoja...??
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #28 : 01.01.06 - klo: 14.31 »
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Havoc
« Vastaus #29 : 01.01.06 - klo: 15.44 »
Miks toi spurri on muovii, eikö se olis parempi jos se olis metallii :?:
- Tapsa