Kirjoittaja Aihe: TT DUCATI 999r testasretta  (Luettu 19703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #60 : 16.10.05 - klo: 19.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee  8)


Jännä homma se tosiaan oli ohjauksessa kun piti ohjaimesta kääntää vipu reserve asentoon, eli kun pyörää piti kädessä ja käänti vaikka oikealle niin rengas kääntyi vasemmalle. :shock:  Niin hullulta kun se kuulostaakin niin ajossa se toimi aina sen vähän mitä pystyi ajamaan.  :mrgreen:


just prätkäkortin ajaneena. kuulostaa kyllä tutulta.
Eli perustuu siihen että pyörä ikäänkuin lähtee alta ja kallistuksen kautta kääntyy oikeaan suuntaan=vastaohjaus


Jotain tälläista mietittiinkin että miten se oikeassa motskarissa tapahtuu. Eli pitäisi ainakin olla ihan oikein säädetty ohjain, no treeniä lisää ja lisää. :wink:

EDIT: löytyihän netistä vihdoin tämä sivu missä on todella paljon hyödyllisiä vinkkejä näihin motskareihin. Suosittelen hanzu12 tutustumaan löytyy muuten aika paljon nippeli tietoa myös sinun tulevasta kyosho pyörästä.

http://www.steliosh.net/rcmoto/

Poissa kamikazair

  • Jäsen
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #61 : 17.10.05 - klo: 17.05 »
(sori offist)hieno javakello tuolla rcmoto sivulla.
jos näet lukea tämän ja jätät menemättä asiattoman kerhon sivuille olet liian lähellä, mutta kuitenkin liian kaukana

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Näin toimii rc-pyörän ohjaus
« Vastaus #62 : 17.10.05 - klo: 17.31 »
Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.

Terveisin
Ilpo 0400-668987

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Näin toimii rc-pyörän ohjaus
« Vastaus #63 : 18.10.05 - klo: 18.56 »
Lainaus käyttäjältä: "koivisi"
Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.

Terveisin
Ilpo 0400-668987


Kiitos ilpolle puhelin palvelusta moton ohjaus fysiikan suhteen, tosiaan tuli pieni oppitunti kuinka rc moottori pyörän ohjaus todella toimii. Eli jos oikein käsitin kuinka ohjaus tapahtuu niin esim: jos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle.  :?:  :shock: En ole varma käsitinkö oikein mutta jos jollain on lisättävää niin korjatkoon, no mutta nyt on ainakin uudet säädöt taas seuraavaa kokeilu kertaa varten tehty joten nähtäväksi jää kuinka homman käy. Tuli myös lesjoförs springiltä uusi suoja jousi etujarru vaijerin päälle joka on kuin mitta tilaustyönä tehty, tilasin vähän mutu tuntumalla 300mm pätkän joka osoittauitui juuri optimaaliseksi pituudeksi. Tässä vielä ilpolta saatu hyvä linkki rc moottori pyörä sivulle josta löytyy hyvää tietoa aina ohjausksesta nippelitietoon.


http://www.teambenwell.co.uk/

Poissa warthog

  • Tulokas
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #64 : 18.10.05 - klo: 20.31 »
Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.

Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #65 : 18.10.05 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "warthog"
Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.

Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html


Tämä oli todella hyvä linkki, johan ne minua jo töissä hulluksi luulivat kun kerroin mitä olin kuullut.  :D Nyt saavat oikein todisteita. :wink:

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #66 : 18.10.05 - klo: 21.05 »
Mulla on jokin nikko rc moottoripyörä (sähkö) niin siinä ei sarvet käänny servolla,eli menee lötkönä sarvien mukana,miten tänä siis toimii?   :shock:
RB,the power of champions.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #67 : 18.10.05 - klo: 21.21 »
mulla taitaa olla sama merkki on vaan tyco "radio ohjattavien ykkönen" siinäki on samat oireet ku juuzmolla :mrgreen:

Poissa warthog

  • Tulokas
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #68 : 18.10.05 - klo: 23.11 »
Jos ei sarvet käänny servolla niin onko siellä paino sisällä tai jotain muuta sellaista. Ja tuohon vastaohjaukseen tarvitaan riittävästi vauhtia
(->hyrrävoimat).

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #69 : 19.10.05 - klo: 12.20 »
Prätkää ohjataan vastaohjauksella tosiaan nopeiten kovissa vauhdeissa, hiljasessa köröttelyssä voi käydä huonosti. Mutta tosiaan tollaselle pienoismalliprätkälle ei oikein muuta keinoa kääntämiseen ole, koska ketään ei siinä kyydissä pääse painoa siirtämään.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #70 : 19.10.05 - klo: 12.32 »
Eiköskin joissakin pienoismalleissakin olekin ukkokin siirtämässäkin painopistettäkin sivuillekin :winkin:

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #71 : 19.10.05 - klo: 13.27 »
Kyoshossa taitaapi olla, vaikka taitaapi olla enemmän visuaalinen efekti vain

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #72 : 19.10.05 - klo: 13.33 »
Kyoshon pyörää nimenomaan ohjataan kuskin kääntelyllä. Etupyörä kääntyy vapaasti.

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #73 : 19.10.05 - klo: 13.35 »
No hyvä Jonni että korjasit, minulla ei ollutkaan asista tarkkaa kuvaa, sorry disinfo. Sepäs hieno.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #74 : 19.10.05 - klo: 14.21 »
ja aika helppo toteuttaa oikeastaan, servosta varsi  ukon takamukseen. eli ukkeli on kokonan servon varassa. tarvii vaan sopivan painoisen ukkelin.
-Lithium Love Racing-

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #75 : 19.10.05 - klo: 20.57 »
Nyt kokeilin ajaa kyoshon pyörällä. Etuhaarukka taittuu sivulle päin samas kuin ukko kallistelee. Vauhti ei päätä hurmaa noin juosku vauhtia (uus motti lähtee tilaukseen). Asfaltti oli märkä niin ei käännökset oikeen onnistunu kun perä lähti alta. Pyörä suoristui hitaasti voimakkaampi servo voi korjata asian.

Nyt pitää otta moottorin koko selville ja tilata ehkä harjaton.

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #76 : 23.10.05 - klo: 23.07 »
Lainaus
jos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle.


Noinhan se oikeissakin moottoripyörissä toimii kun ajaa suoraan ja kääntää tankoa niin pyörä kallistuu nimenomaan toiseen suuntaan.

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #77 : 30.10.05 - klo: 19.57 »
Aika viileetä tuning palaa tuolla http://www.crazynutracing.com/
Katos kenen auto on etusivulla ;-)
Dave Z laitto sinne esille ku lähetin sille kuvan lopputuloksesta  8)

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #78 : 30.10.05 - klo: 20.18 »
No on kyllä tosiaan sellasta palikkaa että kyllä varmasti jossain vaiheessa täytyy jotain pientä tilata.


Mika aika halvalla lähtee tuo sinun auto, sopiiko että noudan huomenna. :D  :D  :D

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #79 : 30.10.05 - klo: 20.28 »
Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #80 : 30.10.05 - klo: 20.35 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun


Katsoin varsinkin vanteita sekä rattaita niin näyttävät todella hyvin viimeistelyiltä, onko mika tuossa sinun kannessa jopa jonkun näköinen kromaus kun katsoin tuohon pyörään vanteita niin ovat ainakin hyvin lähellä jopa kromauksen kiiltoa.

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #81 : 31.10.05 - klo: 10.19 »
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #82 : 31.10.05 - klo: 14.30 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa


Ja noihin kiillotettuihin alumiini-osiin kun laittaa kunnon vahan(esim. Simoniz-keltainen karnaubavaha) päälle niin pysyvät kiiltävinä eivätkä rupea hapettumaan(alumiinin luontainen suojautumismekanismi).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Mika R

  • Vieras
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #83 : 31.10.05 - klo: 14.54 »
okei, kiitti tiedosta!

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #84 : 31.10.05 - klo: 15.31 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa


OK taytyy kyllä katsoa jos tuolta firmasta ottaisi nuo vanteet, en ole vielä noin kiiltäviä nähnyt missään muualla.


J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen:  :lol:

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
ducati
« Vastaus #85 : 31.10.05 - klo: 17.39 »
Lainaus
Jos näkyy niin siinä on vielä sisäänajo kesken ja pientä kaasuttelua vain


selkee desmo! kuulee kaukaa jo.. :mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #86 : 01.11.05 - klo: 14.36 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen:  :lol:


Yksi sana: mylly! Ihan ehdoton tuon vahan kanssa jos jotain 1:1 kokoluokkaa rupeaa vahaamaan(tai lähinnä sen kiillottaminen), mutta kyllä se sitten kiiltääkin.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #87 : 12.03.06 - klo: 14.34 »
Mitäs moottoripyörälle kuuluu? Koska nähdään ajovideota jossa palaa nakki ja keula nousee?  8)

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #88 : 12.03.06 - klo: 15.43 »
Mopo on viettänyt pitkän talven vitriinissä ja odottelee lumien sulamisia. Tässä talven aikana tuli sitäkin aika ajoin ruuvailtua ja testailtua kaiken näköisiä virityksiä. Varmasti tulee kumin poltto videoo kun uudet renkaatkin on valmiiksi odottelemassa paketissa. Mutta aivan ekana ennen mitään muuta sillä olisi tarkoitus myös oppia ajamaankin kun se jäi viime vuonna vähän myöhäseksi ennen kuin oli jo talvi.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
TT DUCATI 999r testasretta
« Vastaus #89 : 01.05.06 - klo: 17.45 »
Terve: ensiksi täytyy sanoa että sori kaverit että en saanut vieläkään videota tältä päivältä, tosiaan käytiin tänään tattarin radalla hieman kokeilemassa pyörää. Moottori lähti taas todella nätisti käymään ja muutenkin toimi moitteettomasti, siinä alkuun muutaman testi rundin pyöräytin ennekuin uskalsin lähteä ihan rataa kiertämään. Pyörä toimi ainakin omasta mielestä vähintäänkin kohtalaisesti ottaen huomioon että ei ole hirveästi kertynyt kokemusta rc pyöristä. Ehkä hieman liian loivat käänökset olivat mutta se pitäisi hoitua ihan ohjaus kulman säädöllä, täytyy kyllä sanoa että sen muutaman rundin mitä ajoin niin oli kyllä todella kauniin näköinen menemään radalla jopa pari sauvakävelijää kävivät ihmettelemässä radan päädyssä että mikä pieni se siellä sirisee. Mutta tämän jälkeen sitten astui murphyn laki voimaan, ei saakeli olisi pitänyt toiselle harrastelijalle mennä kehumaan tuota moottoria että kun se toimii niin varmasti ja hienosti :evil:  kun siinä seuraavaa kertaa oltiin starttailemassa niin moottori ei edes luvannut lähteä käyntiin sekä kaasuttimen juuresta vuotaa aivan solkenaan fuilia pihalle aina pyöräyttäessä moottoria. :shock:  Siis aivan käsittämätöntä juurihan se puoli tuntia sitten oli kuin pakasta vedetty, siinä kun ruvettiin tutkimaan konetta niin ensiksi epäilin että kaasutin on vain löysällä tai joku letku vuotaa yms yms. Loppujen lopuksi purettiin koko moottori irti radalla ja oli todettava että etu laakeri oli syynä paineen ja fuilin karkaamiseen, mutta kotiin tultua ja vielä enemmän tutkittua myös tiger drive tyyppinen käynnistys mekanismi oli todella jäykän oloinen pyörittää, luulen että tuosta jäykästä käynnistys akselista lähti alun perin koko "tapahtuma" sarja liikkelle joka johti loppujen lopuksi laakerin väljystymiseen. :roll:  :?:  :|  Mutta tässä pari kuvaa jotka kerkesi veli ottamaan ennekuin leikki loppui, saatta mennä vähän aikaa ennekuin tuota mopoa seuraavan kerran lähden kokeilemaan. Sen verran jäi ajo himot päälle että täytyy käydä ensi viikonloppuna ottamassa ekat testi talven jälkeen kasi autolla. :wink: