Kirjoittaja Aihe: FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003  (Luettu 6494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
FT 2003 ohjeisto

FTT - FinTrack Talvisarja (5/7)
FTK - FinTrack Kesäsarja (4/6)


Kilpailut ja niiden yhteyshenkilöt:

Matto FT (talvisarja FTT)
FTT 1    11.1    Kymen PAK             
- Kari Kinnunen, kypak@luukku.com
FTT 2    25.1    Tam UA
- Heikki Helin, heikki.helin@jippii.fi   
FTT 3    15.2    Turun UA                
- Martti Pyhältö, martti.pyhalto@pp.inet.fi
FTT 4    1-2.3    Oulun UA,    + Mattorata SM          
- Vesa Yli, vesa_yli@luukku.com
FTT 5    29.3    Mäntsälän SRK, Touring       
- Olli Andersson, olli.andersson@oilon.com
FTT 6    12.4    Laukaan MM, kupolicrossi XIV       
- Seppo Kankainen, seppo.kankainen@ahlsell.fi
FTT 7    26.4    Seinäjoen SRK             
- Mauno Parviainen, mauno.parviainen@evl.fi

Asfaltti FT (kesäsarja FTK)
FTK 1    17-18.5    KymenPAK             
- Kari Kinnunen, kypak@luukku.com
FTK 2    31.5-1.6    Vantaan AU, LRP-Touring       
- Aake Kutvonen, aake.kutvonen@pp.inet.fi
FTK 3    28.6       TurunUA, Turku Touring II       
- Martti Pyhältö, martti.pyhalto@pp.inet.fi
Rata SM12-13.7    HyvinkäänUA, Touring SM + TouringPolttis SM
- Teemu Saarinen, teemu.saarinen@vepro.fi
FTK 4    26.7       LaukaanMM, IV Laukaa Touring       
- Seppo Kankainen, seppo.kankainen@ahlsell.fi
FTK 5    16-17.8    Riihimäen UA             
- Timo Levänen, timo.levanen@hyrinet.fi   
FTK 6    30-31.8    Vaasan UA,    + Touring PM      
- Jussi Luopajärvi, jussi.luopajarvi@vaasanua.net

Varsinainen FT -kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan ns. Touring -pääluokat.

Ajettavat luokat:
TJ-10 (TouringJuniori, avoin), TS-10 (TouringSaloon, avoin)

TS-10 SM -kilpailun (12-13.7) yhteydessä ajetaan Nuorten Mestaruudesta (alle 16v) TJ-10 luokassa, sen lisäksi ajetaan TJ-10 luokassa vakioluokan Mestaruudesta, avoin.

Osanottomaksut kaikissa FT-sarjan luokissa 20€. SM ja PM -kilpailujen osanottomaksut järjestäjän päätettävissä.

Sunnuntaipäivä on järjestäjän päätettävissä haluaako ajattaa lisäluokkia ja mitä luokkia ajattaa. Kysyttyjä luokkia lisäluokiksi ovat: C-12 (<- suositeltavaa, prioriteetti 1, sillä ko. luokassa ajetaan myös SM, tämän vuoksi suositellaan ajettavaksi lauantaina, ainakin yksipäiväisissä kisoissa!), TSF-10 (TS-10 auto, Foam -renkain), Syndicate ja ProStock. Syndicate -säännöt sitä sponsoroivalta maahantuojalta/edustajalta. ProStock -säännöt, "vapaasti RC-maailmasta".
Koko sarjan palkinnot
Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 1€. Sarjan viimeinen järjestäjä hommaa sarjan yhteispalkinnot, jotka siis jaetaan myös viimeisessä kilpailussa. Kilpailujen järjestäjät tilittävät tämän maksun suoraan tilille:
FTT -kisat: ____________________(Seinäjoki)
FTK -kisat:____________________(Vaasa)

Kilpailuformaatti:

Aloitetaan lauantai aamulla klo 8:00
- 3 kpl ohjattu harjoitusta
- 1 eräharjoitus
- 3 alkuerää
- 3*A finaalit, 2* muut finaalit

Sarjapisteet (pisteitä ylläpitää ko. luokan yhteyshenkilö)

sij   pist      sij   pist      sij   pist      sij   pist      sij   pist
1   100      2   95      3   90      4   86      5   82
6   78      7   74      8   70      9   67      10   64
11   61      12   58      13   55      14   52      15   50
16   48      17   46      18   44      19   42      20   40
21   38      22   36      23   34      24   32      25   30
26   28      27   26      28   24      29   22      30   21
31   20      32   19      33   18      34   17      35   16
36   15      37   14      38   13      39   12      40   11
41   10      42   9      43   8      44   7      45   6
46   5      47   4      48   3      49   2      50   1
52->   1                                    

   * B finaalin kolmelle parhaalle lisäpisteet 3, 2, 1. Mikäli lähtijöitä vähemmän kuin 5, lisäpisteitä ei jaeta.                                    
   * C finaalin kahdelle parhaalle lisäpisteet 2, 1. Mikäli lähtijöitä vähemmän kuin 4, lisäpisteitä ei jaeta.                                    
   * D, E mahdolliset muut finaalit, voittajalle yksi lisäpiste      

Tuomarointi suosituksia:
Sääntökirjan kertoman lisäksi tulee huomioida seuraavaa:
1.   Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) missä tahansa tilanteessa (harjoitus yms.), liputus pois erästä !
2.   Tilan antaminen: Kuulutetaan numero (jonka tulee antaa tilaa), jollei tule tilaa -> Stop And go.
3.   Lähitilanteessa (ns.hiostaessa) peräänajo: Jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle, homma jatkuu jos ei, Stop and Go. (kansainvälinen tapa).
4.   Kilpailun johtaja/tuomarit valvoo kärkikuskien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.
5.   Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos hylätään !
6.   Varaslähtö on lähettävän tuomarin käsissä ainoastaan.
7.    Radalle paluu ilman kolhimista !!!

Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja toumaristopalaverissa !




Autojen numerointi

Järjestäjän jakamat eränumeroinnit jäävät pois ja siirrytään uuteen käytäntöön tässä asiassa.

TJ-10 ja TS-10 sarjassa auton takalasissa pitää olla kilpailijan nimi ja numero, joka saadaan edellisen vuoden sijoituksista. Esim mestarin takalasissa on numero 1 (2 cm korkeat numerot) ja nimi (1 cm korkeat kirjaimet)

TJ:ssä numerointi alkaa 101, 102, 103 ...

Takalasissa: Numero päällimmäisenä ja sen alapuolella kuljettajan nimi ja sukunimi (pitkät sukunimet voidaan ja pitääkin varmaan lyhentää, mikäli ei muuten sovi takalasiin). Väreillä ei väliä, pääasia, että se erottuu, myös tummennetusta takalasista.

Ko. listaa ylläpitää sarjan luokkayhteyshenkilö: Heikki Helin  heikki.helin@jippii.fi (vuoden 2002 puolella Tuomo.Iso-Aho@octel.fi)

-   Sarjan yhteyshenkilö lähettää sähköpostilla ko. listan kilpailunjärjestäjille, siten että vastuu uusien kilpailijanumeroiden jakamisesta on järjestäjällä kilpailua edeltävänä viikkona. Tällä mahdollistetaan ko. listan paikkansapitävyys ja päällekkäisyyksien poisto, sekä toiminnan joustavuus. Ilmoittautumiset kilpailuun kun tapahtuu aina kilpailua edeltävällä viikolla, niin silloin on myös luontevaa, että kilpailun järjestäjällä on ko. lista ja hän siitä näkee uudet sarjaan ilmoittautuneet kilpailijat ja täten voi antaa saman tien uuden numeron kilpailijalle.
-   Sarjaan voi ilmoittautua jo nyt mukaan ( luokkayhteyshenkilölle ) ja täten saada oman kilpailijanumeron valmiiksi. Se ei vielä ole varsinainen ilmoittautuminen kilpailuun, vaan ilmoitus halukkuudesta ajaa sarjakilpailua ja täten saa sen oman numeron ja voi alkaa suunnittelemaan omaa koria valmiiksi.
-   Numerojen teko ei tänä päivänä ole varmaankaan kenellekään ongelma. Tietokoneita löytyy, tulostimia löytyy, tarrapaperia löytyy, ja mitä vielä ? Paras ja näyttävin vaihtoehto tietenkin on kun ko. numerot maalaa auton kylkeen...

Sen lisäksi auton kyljessä tulee olla kilpailijan samainen "kilpailijanumero", 55mm korkeilla numeroilla, joidenka viivan paksuus tulee olla 5mm. Numerot saa maalata tai myös valmista numerotarraa saa käyttää. Ko. numerot tulee olla mustalla värillä ja taustan tulee olla valkoinen.

TJ -luokassa ajetaan TJ:n numeroilla ja TS -luokassa TS:n numeroilla, näin myös silloin kun sarjaa vaihdetaan kesken kauden TJ:stä ylöspäin.

Suositukset (jokaisen järjestäjän päätettävissä)
Ilmoittautuminen päättyy edellisenä tiistaina. Osallistumismaksu maksettava ennakkoon järjestäjän osoittamalle tilille (eräpäivä = viimeinen ilmoittautumispäivä). Jos maksua ei ole suoritettu ajoissa, ilmoittautuminen on puutteellinen (ei tarvitse ottaa mukaan kilpailuun tai voidaan periä jälki-ilmoittautumismaksu)

Aikataulut, erä- ja harjoituslistat julkaistava internetissä (Esim. RC -maailman keskustelupalstalla) vähintään 24 tuntia ennen kilpailun alkua (mieluiten 48 tuntia ennen kilpailun alkua).

Kuljettajat eriin
-   Kuljettajat jaetaan alkueriin ja finaaleihin oheisen kaavion mukaan:
-   Pyritään jakamaan kuljettajat eriin sarjatilanteen mukaan, mutta huomioidaan myös vajaan sarjan ajaneet jne..

Kuljettajia   ae 1   ae 2   ae 3   ae 4   ae 5   a-fin   b-fin   c-fin   d-fin   e-fin
                              
1   1   ***   ***   ***   ***   1   ***   ***   ***   ***
2   2   ***   ***   ***   ***   2   ***   ***   ***   ***
3   3   ***   ***   ***   ***   3   ***   ***   ***   ***
4   4   ***   ***   ***   ***   4   ***   ***   ***   ***
5   5   ***   ***   ***   ***   5   ***   ***   ***   ***
6   6   ***   ***   ***   ***   6   ***   ***   ***   ***
7   7   ***   ***   ***   ***   7   ***   ***   ***   ***
8   8   ***   ***   ***   ***   8   ***   ***   ***   ***
9   9   ***   ***   ***   ***   9   ***   ***   ***   ***
10   10   ***   ***   ***   ***   10   ***   ***   ***   ***
                              
11   6   5   ***   ***   ***   6   5   ***   ***   ***
12   6   6   ***   ***   ***   7   5   ***   ***   ***
13   7   6   ***   ***   ***   7   6   ***   ***   ***
14   7   7   ***   ***   ***   8   6   ***   ***   ***
15   8   7   ***   ***   ***   9   6   ***   ***   ***
16   8   8   ***   ***   ***   10   6   ***   ***   ***
17   9   8   ***   ***   ***   10   7   ***   ***   ***
18   9   9   ***   ***   ***   10   8   ***   ***   ***
19   10   9   ***   ***   ***   10   9   ***   ***   ***
20   10   10   ***   ***   ***   10   10   ***   ***   ***
                              
21   7   7   7   ***   ***   10   6   5   ***   ***
22   8   7   7   ***   ***   10   6   6   ***   ***
23   8   8   7   ***   ***   10   7   6   ***   ***
24   8   8   8   ***   ***   10   7   7   ***   ***
25   9   8   8   ***   ***   10   8   7   ***   ***
26   9   9   8   ***   ***   10   8   8   ***   ***
27   9   9   9   ***   ***   10   9   8   ***   ***
28   10   9   9   ***   ***   10   9   9   ***   ***
29   10   10   9   ***   ***   10   10   9   ***   ***
30   10   10   10   ***   ***   10   10   10   ***   ***
                              
31   8   8   8   7   ***   10   10   6   5   ***
32   8   8   8   8   ***   10   10   6   6   ***
33   9   8   8   8   ***   10   10   7   6   ***
34   9   9   8   8   ***   10   10   7   7   ***
35   9   9   9   8   ***   10   10   8   7   ***
36   9   9   9   9   ***   10   10   8   8   ***
37   10   9   9   9   ***   10   10   9   8   ***
38   10   10   9   9   ***   10   10   9   9   ***
39   10   10   10   9   ***   10   10   10   9   ***
40   10   10   10   10   ***   10   10   10   10   ***
                              
41   9   8   8   8   8   10   10   10   6   5
42   9   9   8   8   8   10   10   10   6   6
43   9   9   9   8   8   10   10   10   7   6
44   9   9   9   9   8   10   10   10   7   7
45   9   9   9   9   9   10   10   10   8   7
46   10   9   9   9   9   10   10   10   8   8
47   10   10   9   9   9   10   10   10   9   8
48   10   10   10   9   9   10   10   10   9   9
49   10   10   10   10   9   10   10   10   10   9
50   10   10   10   10   10   10   10   10   10   10

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #1 : 02.12.02 - klo: 14.01 »
Voisi olla mahdollista myös nuo numerot antaa vaikka edellisen FT sarjan mukaan.. tässähän jää puolet porukasta ilman numeroita... :oops:  onneks nimi sentää löytyy kaikille...

Saako avoimessa stanussa ajaa myös "kilpakuljettajat" ? Esim. siis edellisenvuoden stanukärki ja viritetynluokan kuljettajat?

Turhin sääntö laitettu painoitettavaksi... "renkaidenlämmitys" tai auton suoraan kulkemisen testaamista on turhaa vaikeuttaa väärään suuntaan ajamisen rangaistuksia koventamalla? Erän ollessa käynnissä ymmärrän, mutta miksi esim. lähtöruudukossa ei saa katsoa kulkeeko auto suoraan yms? tyyli siis olisi tämä: TQ auto nykäisee ennen lähetystä ruudusta... kuski ajaa auton takaisin paikalleen... lähtötapahtuu... ja TQ kuski liputetaan pois radalta... ymmärsinkö oikein?

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #2 : 02.12.02 - klo: 14.15 »
"Teppo"]Voisi olla mahdollista myös nuo numerot antaa vaikka edellisen FT sarjan mukaan.. tässähän jää puolet porukasta ilman numeroita... :oops:  onneks nimi sentää löytyy kaikille...

*** Aina on mahdollisuuksia... nyt vain otettiin mestaruuskisasta lähtötilanne.. Ja jos luit ohjeen hyvinkin tarkasti, niin totesit, että kaikille tulee löytymään numero ! .....

Saako avoimessa stanussa ajaa myös "kilpakuljettajat" ? Esim. siis edellisenvuoden stanukärki ja viritetynluokan kuljettajat?

*** Jokainen kuski ajanee vain sen yhden tietyn luokan, ei kahta luokkaa.. sääntökirjan mukaan eletään puhuttaessa ns. "kilpakuljettajasta" kohta 1.3...

Turhin sääntö laitettu painoitettavaksi... "renkaidenlämmitys" tai auton suoraan kulkemisen testaamista on turhaa vaikeuttaa väärään suuntaan ajamisen rangaistuksia koventamalla? Erän ollessa käynnissä ymmärrän, mutta miksi esim. lähtöruudukossa ei saa katsoa kulkeeko auto suoraan yms? tyyli siis olisi tämä: TQ auto nykäisee ennen lähetystä ruudusta... kuski ajaa auton takaisin paikalleen... lähtötapahtuu... ja TQ kuski liputetaan pois radalta... ymmärsinkö oikein?[/quote]

*** Eiköhän tässä ole "terve" järjen käyttö sallittua.. samaten kuin tuossa lähdön hetkellä TQ-auto nykäisee.. riippuu tietenkin missä vaiheessa ko. nykäisy tapahtuu, mutta tuon perusteella, taitaa mennä jo pian varaslähdön piikkiin ?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #3 : 02.12.02 - klo: 16.19 »
Hyvä, että kisoihin saadaan nyt käsikirjoitus, joka pätee kaikkialla, ja jonka jokainen tuntee jo etukäteen! Vähän sulattelemista siinä voi olla yhdelle sun toiselle, mutta kyllä se siitä. Tämä on eteenpäin menoa ja kehitystä, jota mikä tahansa laji, yritys tai tuote tarvitsee.

Ennen kaikkea erien ajajamäärien standardisointi on erinomainen asia. Vitsinä voinkin kertoa tapahtuman erään menneen kesän FT-kisan finaalien alusta: 16 min ennen TJ:n A-finaalin alkua kuulutettiin: ”TJ-10:n A-finaalissa ajaa 8 autoa, ja B-finaalissa 7”. Oletus oli tietenkin ollut, että A-finaalissa ajaa 10, koska muuta tietoa ei esim. ajajakokouksesta ollut annettu. Tämä oli täydellinen moka, olivathan akutkin 10 autolla jo lähes valmiit. Puhumattakaan hölmistyneestä pettymyksestä, jolla iskettiin kuskeja no. 9 ja 10.
No, siitäkin selvittiin, tosin vasta isäpappojen lempeällä asioihin puuttumisella :mrgreen:

Samassa kisassa kantautui muuten korviin toinenkin sammakko. Kun TS:n A-finaali oli startannut ja ajanut ensimmäisen kierroksen, ajanottaja huusi pelästyneenä: ”NN:llä ei ole ponderia, pitäiskö peruuttaa lähtö!?” NN sattui olemaan nimekäs kuljettaja. Ei onneksi peruutettu, kiitos kilpailujohtajan tilannetajun.
Nämä tapaukset siis vain vitseinä. Kevennyksiksi :wink:

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #4 : 02.12.02 - klo: 21.54 »
*** Jokainen kuski ajanee vain sen yhden tietyn luokan, ei kahta luokkaa.. sääntökirjan mukaan eletään puhuttaessa ns. "kilpakuljettajasta" kohta 1.3...

Voiko kauden aikana vaihtaa luokkaa vai onko luokka päätettävä ennen kauden alkua? Nytkin näyttää samoja kuskeja olevan molemmissa luokissa. Näissä tapauksissa ei ainakaan kannata maalata numeroa koriin.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #5 : 03.12.02 - klo: 08.01 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
*** Jokainen kuski ajanee vain sen yhden tietyn luokan, ei kahta luokkaa.. sääntökirjan mukaan eletään puhuttaessa ns. "kilpakuljettajasta" kohta 1.3...

Voiko kauden aikana vaihtaa luokkaa vai onko luokka päätettävä ennen kauden alkua? Nytkin näyttää samoja kuskeja olevan molemmissa luokissa. Näissä tapauksissa ei ainakaan kannata maalata numeroa koriin.


Kappas vain muutama nimi vielä on  jäänyt....
No joka tapauksessa luokan vaihto TJ:stä -> TS:ään on aina sallittu, mutta ei toisinpäin.. Ko. kuljettajat varmaankin osannevat päättää kumpaako luokkaa ajanevat ja täten osaavat valmistautua kilpailuun oikein...

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #6 : 11.12.02 - klo: 09.32 »
Ko. listaa ylläpitää sarjan luokkayhteyshenkilö: Heikki Helin  heikki.helin@jippii.fi

Sarjaan voi ilmoittautua jo nyt mukaan ( luokkayhteyshenkilölle ) ja täten saada oman kilpailijanumeron valmiiksi. Se ei vielä ole varsinainen ilmoittautuminen kilpailuun, vaan ilmoitus halukkuudesta ajaa sarjakilpailua ja täten saa sen oman numeron ja voi alkaa suunnittelemaan omaa koria valmiiksi.

Kysymys. Ilmoitin halukkuudesta ajaa ft2003 sarjaa. Milloin sen henk. kohtaisen kilpailu numeron oikein saa tietää? Laitoin viime viikolla Helinille sähköpostia eikä vastausta ole kuulunut?? Olenko missannut jotain?
Sponsored by own wallet

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Re: FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #7 : 11.12.02 - klo: 21.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Ko. listaa ylläpitää sarjan luokkayhteyshenkilö: Heikki Helin  heikki.helin@jippii.fi

Sarjaan voi ilmoittautua jo nyt mukaan ( luokkayhteyshenkilölle ) ja täten saada oman kilpailijanumeron valmiiksi. Se ei vielä ole varsinainen ilmoittautuminen kilpailuun, vaan ilmoitus halukkuudesta ajaa sarjakilpailua ja täten saa sen oman numeron ja voi alkaa suunnittelemaan omaa koria valmiiksi.

Kysymys. Ilmoitin halukkuudesta ajaa ft2003 sarjaa. Milloin sen henk. kohtaisen kilpailu numeron oikein saa tietää? Laitoin viime viikolla Helinille sähköpostia eikä vastausta ole kuulunut?? Olenko missannut jotain?

Sama täällä... Ei ole kuulunut mitään numerosta :?:

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
No niin...
« Vastaus #8 : 12.12.02 - klo: 09.55 »
Tuossa Heikin kanssa keskusteltuani päädyttiin siihen, että allekirjoittanut hoitaa loppuvuoden ajan ko. numero shown, sillä Heikillä on aikamoisia työkiireitä, eikä täten ole sähköpostin äärellä koko aikaa...

Joten kilpailunumeronsa haluavat voivat sitä kysellä allekirjoittaneelta, ilmoittamalla seuraavat tiedot..

a) oma nimi
b) kerho/seura
c) luokka ( TJ tai TS )

tuosta osoitteesta --> tuomo.iso-aho@octel.fi

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #9 : 12.12.02 - klo: 12.27 »
"Sen lisäksi auton kyljessä tulee olla kilpailijan samainen "kilpailijanumero", 55mm korkeilla numeroilla, joidenka viivan paksuus tulee olla 5mm. Numerot saa maalata tai myös valmista numerotarraa saa käyttää. Ko. numerot tulee olla mustalla värillä ja taustan tulee olla valkoinen."

Kummassa kyljessä ?
IMO toi 55mm on melko paljon sikäli, etten muista nähneeni yhtään valmista, noin suurta numerotarraa, ainakaan kisoissa.
-Pekka

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #10 : 12.12.02 - klo: 12.33 »
MOLEMMISSA kyljissä, ...

Valvojapäivillä päädyttiin 60mm kokoon, josta sitten hieman olen nipistänyt...

Tämä johtuu ihan siitä, että halutaan ko. numeroiden näkyvän selvemmin..

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Surku sinänsä
« Vastaus #11 : 12.12.02 - klo: 16.47 »
Jestas :shock: !! Tulee kyl ikävä niitä Corallyn valmistamia kilpailunumero tarroja joita olen tottunut käyttämään kisoissa, ne kun oli mielestäni oikean kokoisia, siis suhteessa auton kokoon :cry:
Sponsored by own wallet

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #12 : 12.12.02 - klo: 16.47 »
Keulaan ei siis numeroa tarvita. Kuinka tarkkoja ollaan numeron ja takalasiin tulevan nimen fontin suhteen eli millaisia kirjaimia ja numeroita saa käyttää/maalata?

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #13 : 12.12.02 - klo: 16.50 »
Yippo, sul kun se nro 13 katossa riittävän isolla, niin takalasiin vois sit lätkästä nimen goottilaisilla kirjaimilla :mrgreen:
Sponsored by own wallet

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #14 : 12.12.02 - klo: 16.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Keulaan ei siis numeroa tarvita. Kuinka tarkkoja ollaan numeron ja takalasiin tulevan nimen fontin suhteen eli millaisia kirjaimia ja numeroita saa käyttää/maalata?



Jep, keula on pois jätetty.. Mitat on annettu, kunhan ne ovat selkeitä niin, että meidän "hyvä silmäisetkin" tuomarit ne selkeästi erottavat..

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Surku sinänsä
« Vastaus #15 : 12.12.02 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Jestas :shock: !! Tulee kyl ikävä niitä Corallyn valmistamia kilpailunumero tarroja joita olen tottunut käyttämään kisoissa, ne kun oli mielestäni oikean kokoisia, siis suhteessa auton kokoon :cry:


Elä muuta virko.
55mm on justiinsa maksimi monissa koreissa, mikä ylipäätään mahtuu oveen/kylkiin ilman, että menee ikkunan päälle :(
-Pekka

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
koko
« Vastaus #16 : 12.12.02 - klo: 17.29 »
Reittilä: muistaakseni NasCar autoissa jenkeissä on kanssa ihan isot kirjaimet ?
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #17 : 12.12.02 - klo: 17.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo, sul kun se nro 13 katossa riittävän isolla, niin takalasiin vois sit lätkästä nimen goottilaisilla kirjaimilla :mrgreen:


Ei mulla oo hetkeen ollu tota 13:sta vaan 42... Nyt pitää maalata joku hemmetin kutonen...

Mitenkäs muuten on saako edelleenkin maalata jonkun muun numeron katolla vai katsotaanko se hämääväksi?

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Numeroista vielä
« Vastaus #18 : 12.12.02 - klo: 19.14 »
cai: Minä en mielellään henk.koht. haluaisi ajaa millään nascar versiolla... isot numerot ei vaan ruleta :roll:

yippo: Miten tuo sinun numeriikka oikein menee....13....42... ja nyt 6...??? :mrgreen:
Sponsored by own wallet

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: Numeroista vielä
« Vastaus #19 : 13.12.02 - klo: 08.54 »
Yippo: Eikö nuo koko sivun täyttävät kissan kokoiset numerot riitä? Meinaan vaan että katolle tuskin tarvii enää mitään helikopterin hätälasku merkkiä maalata?? Ja siksi toisekseen, eikö tuon numero asian olisi voinut ratkaista toisinkin..... eli pienemmät = sirommat numerot ja ratatuomareille isommat kiikarit silmille 8) . Sorry, jos joku (Tumppi) vetää herneet tästä, mutta tämä on vaan minun mielipide asiasta. Aina jonkun pitää rutista joka asiasta joten tästä tämä nyt alkoi.... :shock:
Sponsored by own wallet

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Numeroista vielä
« Vastaus #20 : 13.12.02 - klo: 09.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo: Eikö nuo koko sivun täyttävät kissan kokoiset numerot riitä? Meinaan vaan että katolle tuskin tarvii enää mitään helikopterin hätälasku merkkiä maalata?? Ja siksi toisekseen, eikö tuon numero asian olisi voinut ratkaista toisinkin..... eli pienemmät = sirommat numerot ja ratatuomareille isommat kiikarit silmille 8) . Sorry, jos joku (Tumppi) vetää herneet tästä, mutta tämä on vaan minun mielipide asiasta. Aina jonkun pitää rutista joka asiasta joten tästä tämä nyt alkoi.... :shock:


Niin en tiedä miksi mun "pitäisi" herneitä nenään vetää tossa asiassa...
Kuten olen aikaisemminkin sanonut, olen tehnyt yhteistyössä kisajärjestäjien ja valvojapäivillä käytyjen keskustelujen pohjalta ko. ohjeiston. Suomeksi sanottuna olen koonnut yhteen pakettiin sen informaation, johon on ko. keskusteluissa päädytty... En sitä siis itse ole keksinyt..

Katsotaan ensi vuosi miltä homma näyttää ja parannetaan sitä vuodelle 2004, niin se homma pelaa...

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
KORJAUS AIKAISEMPAAN...
« Vastaus #21 : 13.12.02 - klo: 09.04 »
Mikäli TJ kuski vaihtaa luokkaa kesken kauden TS:ään (tulee ensimmäisenä mieleen ainakin, SM -kisat), hänen ei ole pakko uusia koriansa, vaan hän voi ajaa siinä tapauksessa TJ numerolla.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Re: koko
« Vastaus #22 : 13.12.02 - klo: 12.24 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Reittilä: muistaakseni NasCar autoissa jenkeissä on kanssa ihan isot kirjaimet ?


Niinhän niillä on.
Kerroin mielipiteeni lähinnä siksi, että kierroslaskentahan tapahtuu AMB:llä, joten numerot on pitkälti kosmetiikkaa ja vaikka niitä pitäisikin voida lukea "vauhdista" ei esim. tähän asti käytetyt pienemmätkään numerot ole aiheuttaneet ongelmia ?`
-Pekka

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #23 : 13.12.02 - klo: 12.30 »
Käytännössä, jos kori ei ole valkoinen, pitää numeroihin se valkoinen tausta sääntöjen mukaan tehdä ts. numerosta tulee helpostikin 60mm tai suurempi, jotta säännön pykälät täyttyvät. Joissakin korimalleissa tämä tarkoittaa sitä, että numero menee osittain ikkunan päälle.
Eihän se vauhtiin vaikuta, mutta onpahan karmeen näköinen.
-Pekka

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #24 : 13.12.02 - klo: 22.16 »
Tein tänään tarrapaperille kokeiluja. Numeron koko oli 57mm ja se juuri mahtui V2 korin kylkeen pienellä valkoisella taustalla ilman että meni ikkunan päälle.

Tumppi: Et vielä vastannut esittämääni kysymykseen että saako edelleen maalata esim auton katolle jonkin muun numeron kuin oman kilpailijanumeron, vai katsotaanko se häiritseväksi tuomareiden kannalta?

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Re: Numeroista vielä
« Vastaus #25 : 13.12.02 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo: Eikö nuo koko sivun täyttävät kissan kokoiset numerot riitä? Meinaan vaan että katolle tuskin tarvii enää mitään helikopterin hätälasku merkkiä maalata?? Ja siksi toisekseen, eikö tuon numero asian olisi voinut ratkaista toisinkin..... eli pienemmät = sirommat numerot ja ratatuomareille isommat kiikarit silmille 8) . Sorry, jos joku (Tumppi) vetää herneet tästä, mutta tämä on vaan minun mielipide asiasta. Aina jonkun pitää rutista joka asiasta joten tästä tämä nyt alkoi.... :shock:


Mulla on se numero ollu katolla muun syyn takia kuin jonkun sijoituksen... Tuskin enään maalaan koska se olisi semmoinen numero kuitenkin jolla jokin muu ajaa kilpaa ja se saatetaan katsoa harhautusyritykseksi kun autossa on 2 eri numeroa...

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #26 : 13.12.02 - klo: 23.03 »
Olisikohan fiksua jos kilpailunjärjestäjälle annettaisiin velvollisuudeksi järjestää kilpailijoille mahdollisuus näiden numeroiden ja tekstien teettämiseen. Eli vaikkapa varikolla olisi tietokone, tulostin ja tarrapaperia kilpailijoiden käytössä.
Näin jokaisella olisi varmasti mahdollisuus tarrojen tekemiseen, ja viimehetken korjaukset numeroissa olisi mahdollisia, jos esim. on annettu kahdelle kilpailijalle sama numero.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #27 : 13.12.02 - klo: 23.34 »
Mielestäni kaikkien osapuolten kannalta (kilpailijoitten, tuomareitten ja katsojien) on hyvä, että numerot ovat mahdollisimman suuret. Tuomareitten velvollisuutena ei voi olla opetella ulkonäön perusteella tunnistamaan autoja, puhumattakaan, jos autot vielä näyttävät samanlaisilta. Vältytään väärien tuomioitten antamiselta tai siltä, ettei väärästä ajotavasta anneta rangaistusta ollenkaan, kun ei tunnisteta autoa.
Katselijoilta on tullut useasti negatiivista palautetta siitä, ettei pysty seuraamaan kisaa, kun numeroita ei näy.
Pienempi haitta on se, että isot numerot eivät ehkä ole esteettisen näköisiä.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #28 : 14.12.02 - klo: 01.17 »
Joku meni varastamaan sen mun Nascar numeron... ihan varmasti kerkesin ekoissa huudoissa mukaan ajoissa...  :? Mul oli jo maalauskin tilattuna... pöh..
..arvaaks kukaan ketä on mun Nascar idoli tuosta vihjeestä?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
FinTrack Talvi- ja Kesäsarjan -säännöt kaudelle 2003
« Vastaus #29 : 14.12.02 - klo: 10.31 »
Uudet numerot (14.12.2002):

TS-10
1   Rinne Timo, TamUA
2   Mäkinen Reima, TUA
3   Lehtimäki Ari, RauUA
4   Yli Vesa, OUA
5   Nyman Harri, LMM
6   Tammela Simo, OUA
7   Torikka Tommi, RauUA
8   Lehto Kalle, KyPak
9   Lipsanen Pekka, PiekUA
10   Eskelinen Matti, JyvSrk
11   Ström Petri, LMM
12   Luopajärvi Jussi, VUA
13   Tenhunen Henri, LMM
14   Bloigu Risto, OUA
15   Termonen Jouko, HySrk
16   Leppänen Aki, VAU
17   Rinne Markku, SeiSrk
18   Tiirikainen Pasi, IisUA
19   Kervola Harri, LMM
20   Mielonen Joni, LMM
21   Auranen Tuure, LMM
22   Andersson Christer, MäntSRK
23   Hintsala Mikko, JyvSRK
24   Joentakanen Aki, VAU
25   Mänty Mika, OUA
26   Kauppinen Teppo, VAU
27   Reittilä Pekka, Järvenpäänsrk
28   Fager Carl-Magnus, VAU
29   Konoila Jyri, VAU
30   Raikas Tony, KyPAK
31   Ollinmäki Antti, Järvenpään srk
32   Löflund Olli, Järvenpään srk
33   Kyykkä Ari-Pekka, SeiSRK
34   Mäkinen Veini, JärvSRK
35   Pyylampi Perttu, SeiSRK
36   Saarinen Tomi, LohUA

TJ-10
101   Mäkinen Turo, TUA
102   Ström Petri, LMM
103   Kilpeläinen Tomi, PiekUA
104   Mielonen Joni, LMM
105   Sillanpää Eetu, PiekUA
106   Eskman Henri, TamUA
107   Koskivuo Juho, VAU
108   Lumperoinen Janne, LMM
109   Vehniäinen Panu, ÄkiUA
110   Järvimäki Joni, KyPak
111   Minkkinen Joni, LMM
112   Kutvonen Viljami, VAU
113   Kumpulainen Jani, IisUA
114   Himanen Tommi, MikUA
115   Puupponen Joonas, LMM
116   Salminen Ari, RiihUA
117   Laaksonen Tomi, Mäntsälän srk
118   Helmijoki Visa, TamUA
119   Karvanen Teemu, RuKART
120   Ainasjärvi Petri, RuKART
121   Koivisto Ilpo, RuKART
122   Kallio Jesse, RuKART
123   Lehto Jyrki, ATAK/UA
124   Salminen Marko, RiiUA
125   Vuorinen Ismo, KyPAK