Kirjoittaja Aihe: Nopari jossa ei ole viivettä pakin kytkeytymiselle?  (Luettu 1103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Topic kertonee jo paljon...
Autossani on siis Nosram Force Micro Reverse nopari, muuten loistava, mutta lienee tuon noparin ominaisuutena se että kun ajaa eteenpäin, vääntää lähettimestä pakin "päälle", kestää sekunnin pari ennenkun auto alkaa peruttamaan.
Kysymys siis kuuluu, 1. onko tuo varmasti feature ja sitä ei saa pois?
2. joku muu micro-koon nopari?, ilman moottorirajoitusta, potilaana siis asso rc18mt.
3. muu, mikä?
/ Jere Siirilä

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Nopari jossa ei ole viivettä pakin kytkeytymiselle?
« Vastaus #1 : 23.11.05 - klo: 06.06 »
En tunne juuri kyseistä säädintä, mutta yleensä pakittavat toimivat juuri noin.
Tällä pyritään vähentämään voimansiirron rikkoutumista.
-Pekka

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Nopari jossa ei ole viivettä pakin kytkeytymiselle?
« Vastaus #2 : 28.11.05 - klo: 08.32 »
Minun käsitykseni mukaan on olemassa neljä tapaa joilla peruutuksen kytkeminen järjestetään:

1. viive
Kun vedät kaasuvipua jarru/pakki -suuntaan, niin jonkin aikaa nopari jarruttaa ja sitten vaihtaa pakille. Sama mikä sulla on.

2. tuplakytkentä
Vedettäessä kaasuvipua jarru/pakki -suuntaan ensin se toimii jarruna, mutta jos sen käyttää välillä vapaalla (keskiasennossa) ja vetää taas jarru/pakki -suuntaan se toimii pakkina. Se mikä mulla on.

3. 50-50 (tai kuten Nykäsen Matti sanoisi fifti-siksti)
Alkumatka vivun liikkeestä jarru/pakki -suuntaan toimii jarruna, mutta kun ylitetään liikematkan puoliväli alkaa peruutus.

4. Tunnistava (joku joka tietää oikean termin korjatkoon)
Nopari tunnistaa pyöriikö moottori ja sen perusteella vaihtaa jarrulta pakille vasta kun moottori ei enää pyöri.

Siinä kaikki pakin kytkemis tavat, joista minä olen kuullut.