Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1082264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2040 : 06.03.09 - klo: 21.39 »
Ainut vika mikä nyt haittaa harrastusta on radion lyhyt kantomatka,ei pysty ajaan kuin 20-30m päähän niin alkaa kaasu temppuileen.Radiona on tällähetkellä Futaban 3PM 40mhz!

Tehoputkea oon jo suunnitellut ja miettinyt tota Racing Factoryn putkea http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-AUTOT-JA-TARVIKKEET-SAMBA-tehoputket/Kromi-pilli-Marderiin-102450 ,onko kellään kokemusta tuosta putkesta?

Tutki vähän johtojasi ja varsinkin antennia ettei heilu lähellä tulppaa ja tuo dusterin mainitsema antenni homma. Mahdotontakaan ei ole että vastarin kanava kiusaa pelkästään kaasussa ja jarrussa jos kerran ohjaus toimii normaalisti?
Ennenkin on nähty kanavan pelkästään kiukuttelevan ja homma korjaantui vastarin uusimisella.

Samban on hyvä alavääntöputki. Ja kromisena todella tyylikäs. Voisin väittää että saundi parempi kuin valmistajan omassa tehoputkessa.
Nämä luonnollisesti omia "musiikkimakuja".

 

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2041 : 06.03.09 - klo: 21.53 »
Ainut vika mikä nyt haittaa harrastusta on radion lyhyt kantomatka,ei pysty ajaan kuin 20-30m päähän niin alkaa kaasu temppuileen.Radiona on tällähetkellä Futaban 3PM 40mhz!

Tehoputkea oon jo suunnitellut ja miettinyt tota Racing Factoryn putkea http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-AUTOT-JA-TARVIKKEET-SAMBA-tehoputket/Kromi-pilli-Marderiin-102450 ,onko kellään kokemusta tuosta putkesta?

Tutki vähän johtojasi ja varsinkin antennia ettei heilu lähellä tulppaa ja tuo dusterin mainitsema antenni homma. Mahdotontakaan ei ole että vastarin kanava kiusaa pelkästään kaasussa ja jarrussa jos kerran ohjaus toimii normaalisti?
Ennenkin on nähty kanavan pelkästään kiukuttelevan ja homma korjaantui vastarin uusimisella.

Samban on hyvä alavääntöputki. Ja kromisena todella tyylikäs. Voisin väittää että saundi parempi kuin valmistajan omassa tehoputkessa.
Nämä luonnollisesti omia "musiikkimakuja".

 

Mulla on kanssa 3PM 40 Mhz radiot, ja oli kantomatkan kanssa onkelmia. Mulla auttoi kun kietasin vastarin ympärille alumiinifoliota...

Poissa Mata76

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2042 : 07.03.09 - klo: 07.36 »
Pitääpä kokeilla tota folio juttua!
FG Marder 26cc,Axial AX-10(MambaMax/outrunner),Kyosho Escort.18

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2043 : 09.03.09 - klo: 16.13 »
moro! nyt tuli sellanen probleema vastaan mun marderin 26cc zenoah koneessa, että kun auton käynnistää niin kierrokset ovat heti täysillä ja kun jarrua painaa se ihan vähän laskee niitä.. tarkistin kaasarin niin siellä ei ainakaan ollut mitään roskia, kaasutinkin toimi normaalisti. Koneen säätöihin en ole mennyt roplaamaan,enkä radion, että mikäs sinä voisi olla? viisaammat neuvokaa!
 
aikaisemmin ajoin ilman mitään ongelmia niillä koneen säädöillä jotka siinä oli valmiina kun auto minulle tuli, olisiko mahdollista että säätöruuvit olisivat liikkuneet ajon aikana? koska aluksi kun ajoin niin se pikku hiljaa lisäsi itestään kaasua ja siiten sammutin ja käynnistin uudelleen sen jälkeen se heti kun auto käynnistyy niin menee kierrokset täysille!
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2044 : 09.03.09 - klo: 16.21 »
moro! nyt tuli sellanen probleema vastaan mun marderin 26cc zenoah koneessa, että kun auton käynnistää niin kierrokset ovat heti täysillä ja kun jarrua painaa se ihan vähän laskee niitä.. tarkistin kaasarin niin siellä ei ainakaan ollut mitään roskia, kaasutinkin toimi normaalisti. Koneen säätöihin en ole mennyt roplaamaan,enkä radion, että mikäs sinä voisi olla? viisaammat neuvokaa!
 
aikaisemmin ajoin ilman mitään ongelmia niillä koneen säädöillä jotka siinä oli valmiina kun auto minulle tuli, olisiko mahdollista että säätöruuvit olisivat liikkuneet ajon aikana? koska aluksi kun ajoin niin se pikku hiljaa lisäsi itestään kaasua ja siiten sammutin ja käynnistin uudelleen sen jälkeen se heti kun auto käynnistyy niin menee kierrokset täysille!
Moro joonas onkin kyse minun vanhasta autosta teki mulle joskus ihan samaa mulla oli tulppa veti viimisiä ja vähän roskaa ilman putsarissa...katso myös säädöt vaikkei normaalisti muutu ajaessa...
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2045 : 09.03.09 - klo: 17.04 »
kiitos avusta jesse! pitää heti kokeilla kun saan hommattua uudenvetostartin..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2046 : 09.03.09 - klo: 17.18 »
tietääkö kukaan kuinka iso moottori on kyosho FG Monster Trukissa tai FG Monster  :roll:Beetle 

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2047 : 09.03.09 - klo: 18.13 »
tietääkö kukaan kuinka iso moottori on kyosho FG Monster Trukissa tai FG Monster  :roll:Beetle 

Mullekki noita lääkkeitä!!
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2048 : 09.03.09 - klo: 19.35 »
Noin 15x16x8cm ilman kaasaria, pakoputkea ja kytkintä.
Axial SCX 10 TR

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2049 : 09.03.09 - klo: 20.09 »
moro! nyt tuli sellanen probleema vastaan mun marderin 26cc zenoah koneessa, että kun auton käynnistää niin kierrokset ovat heti täysillä ja kun jarrua painaa se ihan vähän laskee niitä.. tarkistin kaasarin niin siellä ei ainakaan ollut mitään roskia, kaasutinkin toimi normaalisti. Koneen säätöihin en ole mennyt roplaamaan,enkä radion, että mikäs sinä voisi olla? viisaammat neuvokaa!
 
aikaisemmin ajoin ilman mitään ongelmia niillä koneen säädöillä jotka siinä oli valmiina kun auto minulle tuli, olisiko mahdollista että säätöruuvit olisivat liikkuneet ajon aikana? koska aluksi kun ajoin niin se pikku hiljaa lisäsi itestään kaasua ja siiten sammutin ja käynnistin uudelleen sen jälkeen se heti kun auto käynnistyy niin menee kierrokset täysille!
Kuinkas sitten sen kaasuservon kanssa. Meneekö kaasu päälle kun laitat virrat autoon? Tarkistappa tuo asia myös. Minulla joskus epähuomiossa trimmiä tullut säädettyä kaasun puolelle.Paljon sai ihmetellä  :huh: ennenkuin huomasin laittaa trimmin nollille. Ja kokeile käsin sitä kaasarin toimintaa kun auto on käynnis tai sammuksis (pistä virta päälle). Eli varmista että se kaasu ei ole auki vaikka servo sitä ei pitäisikään auki. Toivottavasti löydät vian.

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2050 : 09.03.09 - klo: 20.19 »
tietääkö kukaan onkotoi fg monster truck vaikea säätää

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2051 : 09.03.09 - klo: 20.21 »
Jos meinaat moottoria, niin kaikki 2-tahti RC -bensa-autokoneet on ihan yhtä helppoja säätää.

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2052 : 09.03.09 - klo: 21.54 »
Eipä noissa autoissa ole mitään eroa säädöissä, koska koneet on kumminkin samanlaisia (eri kokoja/malleja toki).Idea on kaikissa sama mikäli puhutaan 2-T koneesta. Alaseos ja yläseos kohdalle (menee korva kuulolla) ja sitten vielä tyhjäkäynti. Yleensä tuolle välille n.½ - 2½ kierrosta auki/seos ja tyhjäkäyntiä sen verran että pysyy käynnis. Jos ei jaksa lähteä niin alaseosta (L) auki ja jos ei kulje ja huuda kuin hyeena niin yläseosta (H) auki. Jotenkin tuolla lailla.Käytä korvia säätäessä. Kyllä sen kuulee kun käy hyvin.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2053 : 10.03.09 - klo: 07.11 »
Mulla marderi temppuili kanssa. Siihen oli kyllä selkeä syy. Kansi oli lian löysällä kun toinen pultti ainaskin oli löysällä-->veti "hieman" laihalle ja rupes huutaa, muttei se muistaakseni pysyny käynnis oikein kun kaasusta ja oliko vielä, että vain ryypyn kanssa ees lähti käymään.

Voi olla myös, että sulla servo työntää kaasulle tms?
|HN X2|Slash|

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2054 : 10.03.09 - klo: 15.27 »
anteeksi voitko tarkentaa minkä "kannen" pultti oli löysällä? kun itellä samanlaisia oireita kun sulla oli marderissa.. voi olla että servossakin on vika mutta epäilen=/
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2055 : 10.03.09 - klo: 16.15 »
No pultti millä moottorinkansi on kiinni = vetää ilmaa lohkon/kannen välistä. Voi kannen tiivistekin olla mennyt ja jos avaa niin se kannattaa vaihtaa.

Löytyy päältä muovikopan alta ne kiinnityspultit.
Toki räjäytyskuvistakin näkee aika paljon, kun viitsii katsoa :wink:

Ja oikein kun miettii ja katsoo, että imusarjakin on kunnolla kiinni ja tiivisteet ehjät.
« Viimeksi muokattu: 10.03.09 - klo: 16.18 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2056 : 10.03.09 - klo: 19.51 »
okei, kiitos tarkennuksesta :laugh: no pitää ottaa se musta muovi irti ja kattoa onko ne löysällä..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2057 : 10.03.09 - klo: 21.03 »
no nyt tarkistin osan neuvoista mikä voi olla rikki niin tässä tulos:

servo: servo ei ollut kaasulla kun pani virrat päälle vaan ihan normaali asennossa.

kaasutin: kaasutin ei tuntunut yhtään väljältä, heilui sen verran edestakaisin että sormissa vain tuntui, hyvä että silmillä näki...

kannen pultit: kumpikin oli kireällä.

tulppa ja säädöt pitää vielä tarkistaa kun seuraavaksi lähtee ajamaan, uuden ilmansuodattimenkin vaihoin nyt. pitäis vielä jotenki fiksailla vetokäynnistin kuntoon kun se temppuilee, olis jo aika ostaa uusi... :tongue:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

timberjack

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2058 : 10.03.09 - klo: 22.59 »
Pitääpä kokeilla tota folio juttua!

Tuo folio tosiaan toimi. Tuli kantomatkaa mukavasti lisää  :smiley:


Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2059 : 11.03.09 - klo: 09.28 »
Vedä sillä foliolla vielä tulpanjohto :wink:
Axial SCX 10 TR

timberjack

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2060 : 11.03.09 - klo: 11.56 »
Vedä sillä foliolla vielä tulpanjohto :wink:

No nyt sekin on tehty. Kiitos vihjeestä  :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2061 : 11.03.09 - klo: 14.04 »
Sit jos vielä pätkii niin gigasta kehiin :wink:

Onko kauempana kaasussa viivettä?

Mulla oli Fg.ssä aikoinaan Futaba 3Pm FM radiolla kauempana n. 0.3-0.5 sec viivettä. Viive siis kasvoi mitä kauempana oli. Muuten ei pätkimistä tai kanto ongelmaa ollut.
Ihme vika, kun kaikilla ei kuulemma viivettä ole ollut.
Axial SCX 10 TR

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2062 : 11.03.09 - klo: 15.04 »
Mulla sama juttu eli kaasulla viivettä jos ajelee kauemmas ja viimein lopettaa kaasuservo toimintansa kokonaan, kun matkaa 50m.
Tuota folio juttuakin olen kokeillut, ei apua tosin en ole vielä vuorannut koko autoa folioon  :cheesy:
Kokeilitko duster1 tekikö samaa eri kiteillä?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2063 : 11.03.09 - klo: 15.41 »
Eipä tullut kiteitä kokeiltua.

Ja nykyään en kiteellisiin enää koske missään muodossa :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2064 : 11.03.09 - klo: 16.14 »
Gigaset radiot tilalle, niin voi keskittyä ajamiseen.

timberjack

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2065 : 11.03.09 - klo: 20.32 »
Mulla vielä kummassakin fg:ssä alkuperäiset hitecin ohjaimet ja tietenkin ne kiteelliset :grin:
Hyvin kuitenkin toimivat ellei sähkölinjoja ole lähellä  :laugh:

Kaasussa on kauempana viivettä edelleen hieman mutta ei niin paljoa kuin kuskilla viivettä ohjauksessa  :mrgreen:

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2066 : 14.03.09 - klo: 11.57 »
Ihmettelen kun jotkut valittaa että FG:t ei kestä ja HPI se olla pitää.
Itellä kokemusta molemmista. Yksi kesä(n.15L) uutena ostetulla Baja 5B:llä ja vähän 23cc moottorin ja alkuperäisten takarenkaiden kanssa ongelmia, ei juurikaan muuta. Nyt uutena ostetuilla FG:n monster ja stadium truckilla n.20 L ajaneena tuloksena vain yksi etupään ripustuksen kierteet korkannut ruuvi. Ja täytyy sanoa kokemuksena muista Hpi:n (sähkö) autoista että joissain tapauksissa kulutuskestävyys on kyllä aika huono. Taas ajettavuudessa kyllä Baja 5B voittaa FG:t.
Järjen kun pitää mukana näitten 1/5 ja 1/6 autojen kanssa niin kyllä ne kestävät yllättävän hyvin.Ja hauskaa on!
Itse kyllä aion jatkaa FG:n parissa tulevaisuudessakin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2067 : 14.03.09 - klo: 17.52 »
nooh  makuasioistahan ei voi kiistellä  :grin:  kyllä ollaan todettu oulun suunnalla että FG:t ja bajat kestää kyllä melkosta runtua itsellä ollut baja noin vuoden ja mitään valittamista ei ole mitä nyt muutamia laakereita mennyt ja yksi CY:n 29cm motti josta lähti cromit pytystä jo uutena mutta kinuski mikä kinuski FG:ssä pidän siitä että ne on tosi huolto ystävällisiä autoja. Kaikki on ns suoraan tarjottimella mutta kun tuli hommattua  avovaimollekkin baja niin siinä pysytään....  Kaukaisuudessa kyllä siintelee MCD  :afro:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2068 : 14.03.09 - klo: 19.37 »
Juu Fg on helpompi huoltaa. Kaikki tarjottimella kiville :lol:

Itse ajoin FG Monster Beetlellä yli 40 litraa ja meni 11kpl spurreja, 3 diffin kuorta + olikohan saman verran diffin rattaita. Ostin sen järeämmän cnc diffin kuoren niin loppu ainakin se kuoren hajoaminen.
Pirun typerää rakentaa diffi soralla ajettavaan autoon ilman mitään ulkoisia suojia. Itse piti nekin suojat väsättyä, että ei ihan jokainen kivi ollut rungon ja diffin välissä.

Entäs ne etutukivarret. Kestihän ne katkeamatta, mutta kun pallolinkin tuli läpi alta aikayksikön tai ruuvit korkkas.
Tästä syystä tukivarsiakin meni aika läjä, kun väljäks menee nopsasti.
Myös kaikki takapään linkit korkkas todella helposti kierteensä. Tähänkin hommasin lääkkeeksi teräspallolinkit.
Muuten kyllä kesti hyvin.
Iskareista ja alustasta nyt ei edes viitsi kirjoittaa. Ainakin iskarit oli todella huonot.

Bajassa todellakin vit..... kun pitää puol autoa purkaa kun huoltoa tekee tietyn osin.
Ainakin jos vaikka servon vaihtaa niin pitää jokapaikasta jotai irrotella.

Mutta kyllä alusta pesee 100-0 Fg.n
En puhu nyt Leopardista, joka on jo paljon parempi kuin "Marder" alustaiset eli nää monsut ja martuskat.

Ps: Kun Fg.n omistin oli 2005-2006, joten voihan se olla että ainakin muovin laatu on parantunut.

FG menoa vuosien takaa. Ihan surkee kuva, mutta ei jaksa latailla uudestaan.
http://video.google.com/videoplay?docid=8120035475759084894



« Viimeksi muokattu: 14.03.09 - klo: 19.59 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2069 : 14.03.09 - klo: 20.24 »
Juu Fg on helpompi huoltaa. Kaikki tarjottimella kiville :lol:

Itse ajoin FG Monster Beetlellä yli 40 litraa ja meni 11kpl spurreja, 3 diffin kuorta + olikohan saman verran diffin rattaita. Ostin sen järeämmän cnc diffin kuoren niin loppu ainakin se kuoren hajoaminen.
Pirun typerää rakentaa diffi soralla ajettavaan autoon ilman mitään ulkoisia suojia. Itse piti nekin suojat väsättyä, että ei ihan jokainen kivi ollut rungon ja diffin välissä.

Entäs ne etutukivarret. Kestihän ne katkeamatta, mutta kun pallolinkin tuli läpi alta aikayksikön tai ruuvit korkkas.
Tästä syystä tukivarsiakin meni aika läjä, kun väljäks menee nopsasti.
Myös kaikki takapään linkit korkkas todella helposti kierteensä. Tähänkin hommasin lääkkeeksi teräspallolinkit.
Muuten kyllä kesti hyvin.
Iskareista ja alustasta nyt ei edes viitsi kirjoittaa. Ainakin iskarit oli todella huonot.

Bajassa todellakin vit..... kun pitää puol autoa purkaa kun huoltoa tekee tietyn osin.
Ainakin jos vaikka servon vaihtaa niin pitää jokapaikasta jotai irrotella.

Mutta kyllä alusta pesee 100-0 Fg.n
En puhu nyt Leopardista, joka on jo paljon parempi kuin "Marder" alustaiset eli nää monsut ja martuskat.

Ps: Kun Fg.n omistin oli 2005-2006, joten voihan se olla että ainakin muovin laatu on parantunut.

FG menoa vuosien takaa. Ihan surkee kuva, mutta ei jaksa latailla uudestaan.
http://video.google.com/videoplay?docid=8120035475759084894



Taitaa meillä sitten olla aika erilaiset ajotyylit kun noin paljon osia mennyt sulla...
Itse tosiaankin ajoin viime kesänä FG:n monsterilla vajaa 20L ja ainut ongelma oli se yksi kierteet korkannut ruuvi,sekin korjaantui sopivalla lukitteella ja uudella ruuvilla.
Jos tykkää antaa kunnolla runtua ja hyppyyttää enemmän niin saattaahan se baja sitten parempi olla. Yleisesti kaikki puolet huomioiden olen FG:n autoon tyytyväisempi ollut.
Mutta näinhän se on että makuasioista ei voi kiistellä!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!