Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1078396 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3750 : 22.05.15 - klo: 23.44 »
NYT on tuhtia laparengasta tarjolla.

http://www.davesmotors.com/top-secret-racing-dune-ripper-hpi-baja-paddle-sand-tire.html



Tollaset kun losiin taikos kiinni joka kulmaan, niin lumi/hiekka saisi uuden käsityksen :grin:
Bajassa lisäisi entisestään pitoja hiekalla....

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3751 : 22.05.15 - klo: 23.49 »
Mikäs se tällänen reed port oikein on :shocked:
http://www.davesmotors.com/DGI-Reed-Valve-Box-for-Zenoah-CY-RCMK-Engines.html


DGI Reed Valve Box for Zenoah/CY/RCMK Engines
23cc- 30.5cc
Direct fit to above engines
with the reed valve no insulator required
better performance, easy start,
all necessary gaskets and screws included
engine in pictures is not included.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3752 : 22.05.15 - klo: 23.50 »
täytyy kyllä nakata jossain välissä losiin tommoset lapa gummit
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3753 : 22.05.15 - klo: 23.57 »
JA eikä siinä vielä kaikki!!!!!

Britit ovat tehneet ensimmäisen vyötetyn renkaat RC bensa-autoon  :grin:
10kk takuulla vielä :tongue:
http://www.davesmotors.com/UberRC-Viper-Tire-for-Baja-5b.html

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3754 : 23.05.15 - klo: 00.00 »
Nuo on kyllä pakko pistää kokeiluun toho twiniin.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3755 : 23.05.15 - klo: 00.47 »
Ei ainakaan petä alle  :grin:

Poissa Juspe86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3756 : 26.05.15 - klo: 17.59 »
Miten näissä bajoissa on muilla pysynyt iskareissa mehut sisällä?
Ajanut tuolla omalla nyt 3 litraa bensaa ja toinen etuiskari vuotaa jo vaikka ajettu suht tasaisella pellolla vain.
Slash 2wd vxl lcg + Hpi baja 5t

Poissa Welho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3757 : 26.05.15 - klo: 19.36 »
Minkä mittasia vetareita löytyy eri bensa vehkeistä? Nyt alko Maverickista antautuun vetarit ja mietin et löytyskö kestävempiä sopivia muista autoista. Pituutta alkuperäisillä 135mm siis tappien väli.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3758 : 26.05.15 - klo: 20.39 »
Miten näissä bajoissa on muilla pysynyt iskareissa mehut sisällä?
Ajanut tuolla omalla nyt 3 litraa bensaa ja toinen etuiskari vuotaa jo vaikka ajettu suht tasaisella pellolla vain.

Onko SS vai RTR malli?

Poissa Juspe86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3759 : 26.05.15 - klo: 23.05 »
RTR malli, mutta ainakin hpi omien sivujen mukaan pitäis olla samat VVC/HD iskarit, kun SS mallissakin
« Viimeksi muokattu: 26.05.15 - klo: 23.10 kirjoittanut Juspe86 »
Slash 2wd vxl lcg + Hpi baja 5t

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3760 : 27.05.15 - klo: 14.41 »
Omassa sc mallissa on mehut pysynyt sisällä ilman ihmeellisyyksiä.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3761 : 27.05.15 - klo: 15.47 »
Iskarihan voi olla sama.mut kun se on rtr,niin se on voinu olla laatikossa vaikka vuoden.jona aikana o rengas on tarttunut iskarin varteen.kun otit sen ekakerran laatikosta niin siinä se vaurio jo saattoi tulla.minun auto sylki etuiskarin tyhjäksi yhdellä tankilla,oli ex omistajalla ollu hyllyssä pitkään.eli vähän sama kuin ois ottanu rtr än laatikosta.sit jos juuri huollettu iskarit ei pidä öljyjä sisällä niin saattaa olla erijuttu.

Ps ei juuri kokemusta,mut noin ajattelin et vois olla.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3762 : 01.07.15 - klo: 09.15 »
Hommasin out wearsin ilmanputsarille.niin aattelinpa kysyä kokeneemmilta että kuinka suuri vaikutus sillä on.jos montulla joutuu joka tankilla vaihtamaan suodattimen niin kärsiikö out wearsilla ajaa kaks tankkia?

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3763 : 01.07.15 - klo: 09.47 »
Jos on punaiset o-renkaat niin tuppaa murenemaan kunnon o-renkaat ja vaseliinia peliin pitäis vuotojen loppua.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3764 : 15.07.15 - klo: 10.42 »
Mikäs se tällänen reed port oikein on :shocked:
http://www.davesmotors.com/DGI-Reed-Valve-Box-for-Zenoah-CY-RCMK-Engines.html


DGI Reed Valve Box for Zenoah/CY/RCMK Engines
23cc- 30.5cc
Direct fit to above engines
with the reed valve no insulator required
better performance, easy start,
all necessary gaskets and screws included
engine in pictures is not included.

Tuo on niin sanotusti köyhän miehen reedi, käytännön hyötyä ei ole jos et porttaa konetta sillein että se ei ole enää mäntäohjattu. Kaverille yhden tuollaisen koneen porttasin että imu aukosta kampikammioon on suorayhteys riippumatta männän asennosta, höysteeksi vielä ikkuna on mäntään imupuolelle tehty/ ylösvirtaus kanavien kohdille reijät että seos pääsisi kanaviin nopeammin. Niin ja reed koneiden ajoitukset ovat hieman erilaiset kuin mäntä ohjatun joten niihinkin joutuu hieman perehtymään että kaiken hyödyn irti saa.

Helpommalla pääsee ostamalla suoraan aidon reed motin.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3765 : 07.09.15 - klo: 21.01 »
Reed ohjattu on sama kuin pienissä 0,8cc COX lelumoottoreissa:  kampikammion kyljessä on iso aukko jossa kammion puolella reed eli läppä.(useimmiten useampi pienempi läppä rivissä) Kun mäntä menee ylöspäin, alipaine aukaisee läpän ja ilma /fuiliseos virtaa kampikammioon. Kun mäntä on ylhäällä ja alkaa mennä alas kampikammiossa syntyy paine joka sulkee läpän mutta kun portit sylkyssä männän tullessa taas alas avautuvat ja  kampikammiossa oleva paine painaa seoksen sylinteriin.
Systeemi on erittäin mainio kun ajetaan pienillä kierroksilla/osakaasulla, sillä kovien ajotusten kylkiäisenä ilmaantuva "Blow back" eli porteista paine meneekin takaisin kaasariin kun käytetään kampiakseli tai luistiohjattua ajoitusta.Tämä tuhoaa motin väännön jos on avarat portit.
Kovilla kierroksilla taas Reedit eli läpät ei ehdi mukaan vaan kierrosluvulle tulee rajoituksia. kaikkein paras systeemi on "Zimermann kiekko", hihnavetoinen jakolevy joka aukaisee ja sulkee ammottavan aukon kampikammion kyljessä.Zimmermann kiekolla saadaan aikaan ajoituksia jotka on paljon yli 180 astetta kokonaisuudessaan, kun sekä mäntä ohjatulla ja reedillä se rakenteellisista syistä jää aina tuohon 180 kokonais ajoitukseen.

http://www.matheengines.com/Technicalbullettins.html

Tällaisien KÖNIG hydrovene moottoreiden  mottien  mekasuna olin ennenkuin Nitrovehkeet  tuli ajankohtaisiksi 70 luvun alussa. Tässä näkyy hyvin tuo Zimmerman levyn hihnaveto valtavien kaasuttajan aukkojen takana:

https://www.youtube.com/watch?v=CX340WU-dIs
« Viimeksi muokattu: 07.09.15 - klo: 22.01 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Arto rc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3766 : 15.09.15 - klo: 14.56 »
Mulla olis tommonen rc auto myynnissä ja vähäsen varaosia http://rc-car-online.de/shop/de/products/smartech_uno_23-smartech-uno-off-roader-23-cm-2-4-ghz-fernsteuerung.html
Noin 4 kertaa käytetty myydään tarpeettomana 400 euroa
Puh: 0404858578
« Viimeksi muokattu: 15.09.15 - klo: 22.50 kirjoittanut Arto rc »

Poissa siffonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3767 : 13.10.15 - klo: 23.03 »
Myyntiosasto on erikseen!
Hpi Baja 5B SS

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3768 : 13.10.15 - klo: 23.11 »
Myyntiosasto on erikseen!

Kuukauden vanhaan viestiin hyvä herätä nyt..  :grin:

Poissa siffonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3769 : 14.10.15 - klo: 16.37 »
Jooh, eipä tullu kateltua mutta kuitenkin sama miten vanha viesti :D
Hpi Baja 5B SS

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3770 : 13.11.15 - klo: 22.34 »
Shell Advance Ultra 
Motul 710
Castrol Power 1 Racing

Mikä noista? vai onko väliä? Moottorina vakio 26cc fuelie.
pöö

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3771 : 14.11.15 - klo: 00.17 »
Mahollisimman hyvää kannattaa käyttää. Minä käytän motul kart grad prix öljyä. On kehitetty korkeakierroksisille koneille.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3772 : 16.11.15 - klo: 19.11 »
Kovin on alkanut kiinnostaa nämä oikealle bensalle haisevat laitteet ja katsellut eri valmistajien laitteita. Lähinnä mietityttää noissa fg:n autoissa tuo vetolaitteiden avonaisuus ja kestävyys jos ajatellaan ajoa hiekkaradalla. Onko porukalla kokemuksia ja ratkaisuja kuinka esim. rattaat saisi suojattua?
Hpi ja kingmotor näyttänee ratkaisseen ongelman kotelolla.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3773 : 16.11.15 - klo: 19.15 »
Kovin on alkanut kiinnostaa nämä oikealle bensalle haisevat laitteet ja katsellut eri valmistajien laitteita. Lähinnä mietityttää noissa fg:n autoissa tuo vetolaitteiden avonaisuus ja kestävyys jos ajatellaan ajoa hiekkaradalla. Onko porukalla kokemuksia ja ratkaisuja kuinka esim. rattaat saisi suojattua?
Hpi ja kingmotor näyttänee ratkaisseen ongelman kotelolla.

Kyllähän noihin FG autoihin saa kotelon rattaiden suojaksi.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3774 : 16.11.15 - klo: 19.53 »

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3775 : 16.11.15 - klo: 20.03 »
Okei. No hyvä tietää jos tässä fg:n tuotteisiin kallistuu. Merkkinä tuo lienee kuitenkin kiinalaista parempi laadultaan..

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3776 : 18.11.15 - klo: 16.55 »
FG heikoin lenkki on juurikin tuo voiman siirto! Nelikossa talvisin hihna jäätyminen myös ongelmallinen.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3777 : 18.11.15 - klo: 18.35 »
Katselin kanssa että perävälitys on myös paljaana.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3778 : 18.11.15 - klo: 21.23 »
Ihan mielenkiinosta, kerro lisää.
Meinaan itselläni oli aikoinaan FG 4wd Mini enkä ainakaan sillä huomannut moista ongelmaa. Tosin mulla oli rataissa se fg oma suoja mutta että hihna, höh.

FG heikoin lenkki on juurikin tuo voiman siirto! Nelikossa talvisin hihna jäätyminen myös ongelmallinen.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #3779 : 19.11.15 - klo: 15.48 »
Eli rattaiden stopruuvit pyörii auki johon kunnon ruuvilukite auttaa mutta sitten seuraavaksi rattaiden akseli antaa periksi stopruuvin kohdalla ja pyörähtää pyöreäksi. Kytkin kellon ja ison rattaan laakereita menee tuon tuosta jolloin hammaskosketus kasvaa ja rattaat alkavat rivetä = kytkin kellon ratas sileäksi.

Tosiaan tuon nelikon hihna jäätyy talvella jumiin. Tämä esiintyy jos autoa ei ole kuivattu kunnolla seuraavaa ajokertaa varten ja pakkasessa kerkee hiukan aikaa olemaan liikkumatta. Tai silloinkin kun ajat vähän aikaa ja pidät tauon ja jatkat niin hihna kerennyt jäätyä että  koko laite ei liiku! Tämä koskee juurikin tuota Hihna mallia. Kaveri piirissä kaksi fg monsteria ja kumpikin kärsi hihnan jäätymisestä siihen asti kunnes muuttivat takavetoisiksi autot!
Itsellänikin samat kokemukset edes menneen FG:n neliveto monsterin kanssa. Myös edellä mainitut ratasongelmat ovat vaivanneet kaikkia FG:n pelejä mitä meidän kaveri piiristä löytyy.

Varmasti kestäisi paremmin vakio 26cc+sikari lootalla. Mutta kuka jaksaa vakiolla ajella...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.