Kirjoittaja Aihe: Kosteus suojaus  (Luettu 2927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxis

  • Jäsen
    • Profiili
Kosteus suojaus
« : 05.01.06 - klo: 20.39 »
Elikkä etsin ja etsin mutta tuloksetta.

Tiivistelin servon silikoonilla ja kosteussuojasin vastaanottimen elektroniikalle tarkoitetulla suojalakalla.

Mites on sit tuon moottorin laita? Tarviiko se minkäänlaista kosteussuojaa vai selviääkö se kosteudesta paljaaltaankin? Mitä sille pitäis tehdä et pystyis nyt talvellakin ajelee?

Autona on HBX Bonzer vakio rähinöillä.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #1 : 05.01.06 - klo: 21.14 »
Laita suht paksua rasvaa servo horn.in juurelle ja laita sitten tuo servo saveri päälle niin saat senkin kohdan vesi suojattua.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Kosteus suojaus
« Vastaus #2 : 05.01.06 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Maxis"
suojalakalla.

Mites on sit tuon moottorin laita? Tarviiko se minkäänlaista kosteussuojaa vai selviääkö se kosteudesta paljaaltaankin? Mitä sille pitäis tehdä et pystyis nyt talvellakin ajelee?

Autona on HBX Bonzer vakio rähinöillä.


Isommat reijät moottorista voi tukkia vaikka teipillä, tosin se ei välttämätöntä ole.
Moottorin laakerit kannattaa kuivata ajon jäljiltä ja voidella kunnolla öljyllä (niin kuin pyörän laakeritkin).
Talvi ajo on muuten paljon siistimpää, auto pysyy suht puhtaana vielä (Eikä ole hiekka ja pöly kuluttamassa paikkoja).
Ainakin omat autoni ovat olleet talven jäljiltä liki kuin uusia, viimmeisetkin saven "kikkareet" katoavat talven myötä autosta....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Kosteus-suojaus
« Vastaus #3 : 26.02.06 - klo: 13.46 »
Pistä vastari ilmapallon sisään ja ympäröi vielä vastari talouspaperilla ennen kuin laitat ilmapallon ja vielä suu kiinni nippusiteellä.
Saman voi tehdä noparille.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #4 : 11.03.06 - klo: 12.06 »
vastarin voi myös suojata sinitarralla...estää hyvin veden pääsyn vastariin...
The

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #5 : 08.10.06 - klo: 18.49 »
Mulla on vähän oireilua sähköissä. En tiedä sitten, onko itseä syyttäminen, kun en kunnolla suojannut servoja, mutta tuntuu, että aika herkästi menee ohjaus pimeäksi, ja failsafe päälle, kun ajan XB8:lla esim. pienestäkin lätäköstä, tai vähän aikaa märällä asfaltilla. Sit hetken päästä alkaa toimia. Availin vähän noita systeemejä, mutta vastarikotelossa ainut kohta, josta löysin havaittavaa kosteutta, on akun pinnalla, sekin pidemmän ajon jälkeen. Vastari oli kuiva. Kotelon ulkopuolelta sen sijaan löytyy enemmänkin kosteutta, mutta en ole varsinaisesti paikallistanut tuon "vian" aiheuttajaa. Oireista päätellen se saattaisi olla virtaliitinkin, mutta voikohan tuo johtua servon kastumisesta? Avasin nekin, mutta ihan kuivalta vaikutti.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Kosteus suojaus
« Vastaus #6 : 08.10.06 - klo: 20.30 »
Minulla oli samaa ongelmaa vesikelillä ajettaessa. Tahtoi katkaista virrat lätäköstä ajettaessa. Ongelma korjaantui sillä kun kietaisin muovia virtaliittimen ympärille ja kiinni parilla nippusiteellä. WD-40 voi myös auttaa.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #7 : 08.10.06 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Minulla oli samaa ongelmaa vesikelillä ajettaessa. Tahtoi katkaista virrat lätäköstä ajettaessa. Ongelma korjaantui sillä kun kietaisin muovia virtaliittimen ympärille ja kiinni parilla nippusiteellä. WD-40 voi myös auttaa.


Löysinkin jo saman vian yksinkertaisella testillä. Tiputtamalla pari pisaraa vettä päälle. Pitää tiivistellä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #8 : 09.10.06 - klo: 08.10 »
Itse olen servon akseliin laittanut pienen O-renkaan.
Servojen saumat olen vetänyt kynsilakalla.

Nopari ja vastari ilmapallon sisään.

Akku muovipussiin.

Ulkopuolelle jäävät liittimet elmukelmulla pakettiin ja teipillä kiinni, kun joutuu jatkuvasti irroittelemaan.

Sähkömoottorin päälle myös ilmapallo.

Tällä tavalla oli aikoinaan E-Maxx talvella ja sai kuuman suihkun alla pestä lumet ja sohjot pois :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kosteus suojaus
« Vastaus #9 : 09.10.06 - klo: 15.06 »
Kesä oli itse asiassa niin kuiva, ettei paljon tarvinut miettiä kosteussuojaa. Nyt jos meinaa ajella, ni ei oo paljon vaihtoehtoja.
Märkä asfaltti on muuten aika hauska ajoalusta.