Kirjoittaja Aihe: Kuusiokoloavaimet  (Luettu 33283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #30 : 25.01.06 - klo: 22.30 »
Nämä avaimet on ainakin kestänyt vääntöä.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25475&grpid=3804

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #31 : 26.01.06 - klo: 11.30 »
Kaikki ei voi edes käyttää niitä halvimpia, kun monessa jenkkiautossa
esim. on tuumaiset kuusiokolot.

Kyselin työkaluliikkeestä niin tuumakoon pienet kahvalliset avaimet
olis maksanu noin 15e +-2e eli RC-työkalut on halvempia jakestävämpiä
myös!

Mulla on menny nyt tosta LST:stä kaks ruuvia sileeks ja joutunu poraamaan
pois, mutta ongelma on ratkaistu jo uudella rosteriruuvisarjalla joka
olis tarkotus vaihtaa kokonaan talvenaikana.

Avaimia on menny poikki (niitä "huippuja" kahvallisia RC-malleja) jo
kolme jotka kaikki oli 1/16" eli toisiks pienin koko ja yleisimmistä
pienin :cry:  ekaa en muista, mut kaks viimeistä tais olla Integy (toinen hajos
toisella vai kolmannella ruuvauksella kisoissa ja sain "takuuseen" uuden
kun piloillani kysyin vieruskaverilta joka niitä myy :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa juhku81

  • Tulokas
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #32 : 26.01.06 - klo: 11.43 »
Bilteman siniset on hyviä. Ostin kerran biltemasta kaikkain halvimmat ja niissä ei kulmat pysyny ehjänä. Mutta hain samasta biltemasta viereisestä hyllystä siniset niinsanotusti takuu työkalut ja niissä on tarkat ja vahvat kulmat. Huonon avaimen tunnistaa mun mielestä siitä jos se taipuu helposti ja vielä jää uuteen muotoon, kun taas kunnon avaimet eivät juuri taivu, mutta napsahtavat poikki kun oikein taivuttaa. JA noita Würthin avaimia oon käyttäny paljon. Hyviä ovat. Hinnoista en muista..

Poissa juhku81

  • Tulokas
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #33 : 26.01.06 - klo: 11.44 »
Niin, ja kun ostaa yhen hyvän sarjan, niin ei tarvi tapella ruuvien kanssa ja ostaa montaa halpaa matkakuluineen..

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #34 : 26.01.06 - klo: 15.38 »
mulla on hobbylinnasta  GS-racing:in avaimet.  eikä satsaus kaduta yhtään. kunnollisilla työkaluilla on paljon mukavampi tehä hommii ja sit viel kun on kisoissa kiire niin ei oo aikaa jos ruuvi nylppääntyy. kyseiset avaimet ei ole kuluneet yhtään vaikka niitä on käytetty koko kausi. eipä myöskään montaa ruuvia ole pyöristynyt koska avaimissa on kulmat edelleen tallessa.

itse  olen sitä mieltä että kannattaa sijoittaa kunnon avaimiin!!!
Racers Group Finland Team

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #35 : 26.01.06 - klo: 16.33 »
Mitä pitäs tehä, kun mun yhdestä asson avaimesta on muljahtanu kärki, eikä mul oo sopivaa kiristintä tähän avaimeen?
- Tapsa

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #36 : 26.01.06 - klo: 16.42 »
Ostin tossa asson alukahvaisen avaimen ja katsoin sitä niin huomasin että kärki on vinossa kahvaan nähden. Kun otin kärjen pois niin havaitsin että se on suora mutta reikä on hieman vinossa. Onko tämä yleistä?
joo o

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #37 : 26.01.06 - klo: 16.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Korpse"
Kokemuksesta voin kompata noita Würthin kuusiokolosarjoja. Töissä niitä käytetään ja sitä kautta kotiinkin setti raahautunut...Kestäviä ja toisen pään pyöreä "nuppi" plussaa.

Ja offtopikkina; askarteluveitset jotka ostin hongkongista (taisi olla 2eur setti) bongasin sabesta täysin samanlaisen setin ~10eur hintaan eli kannattaa ne hongkongitkin kiertää läpi  :D


sellanen mullakin on toisina avaimina jo on paha paikka vääntää.

Siis mun mielestä vaikka kuinka kehutaan noita RC-kaupoista ostettuja ns. työkaluja niin ne on ihan KIINA tavaraa.
Ammattityökaluihin (Bahco, Würth, Kamasan jnejne) on sen verra luotettu että ne on pakko ja onkin hyviä.
Se on ihan sama onko se suunniteltu nimenomaa RC-autoihin vai ammattikäyttöön niin STANDARDIT pätee niissäkin pulteissa/ruuvveissa.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #38 : 26.01.06 - klo: 17.47 »
No sen verran että mulla on wurthin avaimet kanssa ja kyl noi infinityt on paremmat (kovemmat) ja malliltaan paljon käyttäjä ystävällisemmät! Siis ei ne wurthin oo huonot mut ei oikee toimi tässä hommassa ku ei oo semmosta kahvaa ja vähä pehmeet päät ku ei noi kannat oo tosiaan niin syviä!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #39 : 26.01.06 - klo: 17.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuhnu"
Siis mun mielestä vaikka kuinka kehutaan noita RC-kaupoista ostettuja ns. työkaluja niin ne on ihan KIINA tavaraa.
Ammattityökaluihin (Bahco, Würth, Kamasan jnejne) on sen verra luotettu että ne on pakko ja onkin hyviä.
Se on ihan sama onko se suunniteltu nimenomaa RC-autoihin vai ammattikäyttöön niin STANDARDIT pätee niissäkin pulteissa/ruuvveissa.


No meneppäs ja hanki RC käyttöön tehdyt avaimet niin yllätyt suuresti.
Tässäkään asiassa "kokemuksesi" ei päde pätkääkään.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #40 : 27.01.06 - klo: 09.43 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Tuhnu"
Siis mun mielestä vaikka kuinka kehutaan noita RC-kaupoista ostettuja ns. työkaluja niin ne on ihan KIINA tavaraa.
Ammattityökaluihin (Bahco, Würth, Kamasan jnejne) on sen verra luotettu että ne on pakko ja onkin hyviä.
Se on ihan sama onko se suunniteltu nimenomaa RC-autoihin vai ammattikäyttöön niin STANDARDIT pätee niissäkin pulteissa/ruuvveissa.


No meneppäs ja hanki RC käyttöön tehdyt avaimet niin yllätyt suuresti.
Tässäkään asiassa "kokemuksesi" ei päde pätkääkään.


olen samaa mieltä. kaikkea on koitettu.
Racers Group Finland Team

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #41 : 27.01.06 - klo: 12.11 »
Kokemuksia Integyn avaimista?

Tämä sarja kiinnostaa koska siitä löytyy kaikki tarvittavat koot eikä hintakaan ole paha... (Suomessa hieman alle 50e)


Hudyn PT:t olis myös kiinnostanu mutta ne on loppuneet suomesta...  :|
Pari viikkoa joutuis sellasia odottelemaan...

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #42 : 27.01.06 - klo: 12.31 »
Itsellä on ollut kyseinen sarja käytössä pari vuotta. Tai itseasiassa minulla on kyseinen sarja siten, että kaikki kahvat ovat noita pieniä lukuunottamatta keltaista 3mm, jonka ostin erikseen. Mitään valittamista ei ole ollut. Joidenkin käteen tuo iso kahva on jo hieman iso. Värit oppii tunnistaan helpolla, jolloin sekaisesta pakista oikean työkalun poimiminen on helppoa. Terät ovat ainakin minulla pysyneet todella hyvässä kunnossa, vaikka käyttöä on ollut paljon.

Olen saanut ainoastaan yhden avaimen rikki, ja sekin oli omaa tyhmyyttä. Kampesin avaimella yhtä juuttunutta laakeria irti, jolloin terä katkesi. En siis ruuvannut mitään ja voimaa oli reilusti käytössä. Onneksi uusia vaihtokärkiä saa 4,90 euron hintaan.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #43 : 27.01.06 - klo: 13.29 »
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
No sen verran että mulla on wurthin avaimet kanssa ja kyl noi infinityt on paremmat (kovemmat) ja malliltaan paljon käyttäjä ystävällisemmät! Siis ei ne wurthin oo huonot mut ei oikee toimi tässä hommassa ku ei oo semmosta kahvaa ja vähä pehmeet päät ku ei noi kannat oo tosiaan niin syviä!


Mistä asti Wurthin työkalut on ollut laadukkaita? Wurth tunnetaan monasti ammattimiehen Biltemana :D Eli, parempaa kuin Biltemassa, mutta ei oikeiden ammattityökalujen veroisia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #44 : 27.01.06 - klo: 14.01 »
Würthin työkaluja hankkiessa kannattaa katsoa mitä ostaa. Esim  Würth kauppaa Gorilla (tms niminen) avainsarjaa hintaan 60,- kun saman sarjan saa esim HongKongista hintaan 23,-. Mutta kemikaaleista on mistä valita ja ne ovat tehokkaita (ja kalliita).
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #45 : 27.01.06 - klo: 14.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Nämä avaimet on ainakin kestänyt vääntöä.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25475&grpid=3804

Kannattaisiko ostaa nuo avaimet? Vaikuttaa hyvälle, pääsis vihdoinki avaa kunnolla niitä ruuveja ku välillä menee kädet niiden huonojen halpis vääntimien kanssa.  :|

Mika R

  • Vieras
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #46 : 27.01.06 - klo: 14.16 »
Hyvä setti, suosittelen. Kestää

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #47 : 27.01.06 - klo: 14.26 »
Tilasin nyt tuon Integyn setin... Pitäis olla hyviä ja varakärjetkään ei ollu kalliita. hintaa tuli suunnilleen 45e :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #48 : 27.01.06 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Tilasin nyt tuon Integyn setin... Pitäis olla hyviä ja varakärjetkään ei ollu kalliita. hintaa tuli suunnilleen 45e :wink:

Mistäs tilasit?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #49 : 27.01.06 - klo: 18.53 »

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #50 : 28.01.06 - klo: 04.41 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
No sen verran että mulla on wurthin avaimet kanssa ja kyl noi infinityt on paremmat (kovemmat) ja malliltaan paljon käyttäjä ystävällisemmät! Siis ei ne wurthin oo huonot mut ei oikee toimi tässä hommassa ku ei oo semmosta kahvaa ja vähä pehmeet päät ku ei noi kannat oo tosiaan niin syviä!


Mistä asti Wurthin työkalut on ollut laadukkaita? Wurth tunnetaan monasti ammattimiehen Biltemana :D Eli, parempaa kuin Biltemassa, mutta ei oikeiden ammattityökalujen veroisia.

ne on kyllä ammatti toiminnassa ollut hyvät!!! mut niinku sanoin et ei toimi RC hommissa!! ja ei oo mulla mitkään gorillat vaan ihan wurthin omat avaimet laatu kamaa tarkoitukseensa!!! näitä avaimia joudun työn puolesta käyttämään päivittäin ja ovat hyviä omaan tarkoitukseensa!! mutta ei toimi pikkuatoissa  :wink:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #51 : 29.01.06 - klo: 16.40 »
mulla on tollanen clas ohlsonin sarja missä on sitte kaiken maailman päitä, on torxeja ja reijällisiä torxeja jne... onhan siinä sitä valinnanvaraa mut ainakaan ne pienimmät kuuskolot on aivan surkeita, mittatarkkuudet on mitä sattuu, jos noilla ei saa kantaa pyöreiksi ni ei millään. eli ei kannata ostaa jos aikoo pieniä kuuskoloja avata, mut on se paketti ihan hyvä kun oli halpa ja tuli räikkävääntiö mukaan (ruuvimeisseli mallinen) ja niitä päitä kyllä riittää joka lähtöön, et saa vähän eksoottisemmatkin ruuvit/pultit auki.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

rc-juhis

  • Vieras
Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #52 : 30.01.06 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Kokemuksia Integyn avaimista?

Tämä sarja kiinnostaa koska siitä löytyy kaikki tarvittavat koot eikä hintakaan ole paha... (Suomessa hieman alle 50e)


Hudyn PT:t olis myös kiinnostanu mutta ne on loppuneet suomesta...  :|
Pari viikkoa joutuis sellasia odottelemaan...


Joo no odotin kanssa 2 viikkoa mutta kyllä odottaminen kannatti.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #53 : 15.06.11 - klo: 21.51 »
Nyt tarvisi ammattilaisten vinkkejä, pääasiassa tarvitsen ainoastaan 2mm ja 2.5mm kuusiokolo avainta ton 1/8 krossarin korjailuissa. Jotain osia joutuu vetämään kovalla/keskikovalla lukitteella jatkuvasti kiinni ja pitäs saada sellaset avaimet että tuon varmasti kestäisi.

Hakusesas ehdottomasti "ei pallopäiset" mallit, pääasiana saada kuitenkin tiukassakin olleita ruuveja irti. Mietin tässä lähinnä että mitkä käytännön erot on Hudyn muovipäisillä ja metallipäisillä avaimilla. Saako kumpaankin samoja vaihtokärkiä? Hudyyn tässä on päädytty, esim. racingfactoryllä hinta tuntuis oleen ihan maailmanlaajusesti kohdallaan.

Mun vinkkejä mitä malleja suosittelette, muovikahvainen sopii omaan käteen oikein hyvin jos niissä ei ole jotain selvästi huonompaa kun metallikahvasissa.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #54 : 15.06.11 - klo: 21.57 »
Osta niitä Hudy:n avaimia, parempia et löydä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #55 : 15.06.11 - klo: 22.44 »
Ei oo Hudy huono ostos.Ihan sama kummalla kahvalla niin toimii

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #56 : 16.06.11 - klo: 00.02 »
Sekä muovi että alumiinikahvaiset avaimet ovat kärjiltään samoja.
Hudyn avaimissa ei siis ole mitään eroa kärjen keston tai toimivuuden suhteen sillä kumman kahvan valitsee.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #57 : 16.06.11 - klo: 00.52 »
Muovikahvaiset pysyvät pöydällä paremmin. Itse tuli ostettua alumiinikahvalla ja jos sen hiemankin kaltevalle pinnalle laittaa, niin se löytyy aina maasta  :grin: Turningyn meisseleissä sentään oli kunnon kahva, jonka avulla pysyi meisseli kaltevallakin pinnalla. Kärjet olivat ainakin 2 millin meisselissä tosin aika pehmeitä, joten en niitä suosittele. Hudy muovikahvalla olisi minun valintani.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa MatuvicRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #58 : 16.06.11 - klo: 02.24 »
Ite käytän LRP:n avaimia! Saan rikkinäisetki ruuvit irti!  :tongue:

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #59 : 16.06.11 - klo: 10.08 »
Nyt tarvisi ammattilaisten vinkkejä, pääasiassa tarvitsen ainoastaan 2mm ja 2.5mm kuusiokolo avainta ton 1/8 krossarin korjailuissa. Jotain osia joutuu vetämään kovalla/keskikovalla lukitteella jatkuvasti kiinni ja pitäs saada sellaset avaimet että tuon varmasti kestäisi.

Hakusesas ehdottomasti "ei pallopäiset" mallit, pääasiana saada kuitenkin tiukassakin olleita ruuveja irti. Mietin tässä lähinnä että mitkä käytännön erot on Hudyn muovipäisillä ja metallipäisillä avaimilla. Saako kumpaankin samoja vaihtokärkiä? Hudyyn tässä on päädytty, esim. racingfactoryllä hinta tuntuis oleen ihan maailmanlaajusesti kohdallaan.

Mun vinkkejä mitä malleja suosittelette, muovikahvainen sopii omaan käteen oikein hyvin jos niissä ei ole jotain selvästi huonompaa kun metallikahvasissa.

Muovikahvainen on tuskaisen liukas heti kun kädet vähän rasvaantuvat - ja tässä lajissa niin käy aina. Ihan kokemuksen perusteella suosittelen siis alukahvaisia avaimia. Joko Hudy tai Integy, jälkimmäisessä hinta-laatu-suhde on mielestäni jopa hiukan parempi, kumpiakin on itsellä käytössä. Hudyn alukahvaisissa avaimen koon näkee kahvaan työstettyjen rinkuloiden määrästä, Integyssä kahvan väristä.
Tiim Lahti