Kirjoittaja Aihe: Kuusiokoloavaimet  (Luettu 33392 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #90 : 21.10.12 - klo: 21.29 »
Onko kukaan saanut hudyn avainten kärkiä pyöreiksi? Ainakaan kukaan ei oo sanonut pahaa sanaakaan niistä. Oman ensivaikutelman pilasi se, kun vaihdettavat varret olivat löysästi kiinni kahvassa ja olin kaikki vanhat kahden millin avaimet väännellyt pyöreeksi  :afro:. Mutta ensivaikeuden jälkeen sain jopa irti ruuveja, jotka oli kuluneilla WERA avaimilla pyöristellyt torxia sun muuta odottelemaan  :police:
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #91 : 21.10.12 - klo: 21.45 »
Kaikki kuluu käytössä. Hudy on ehkä kestävin.

Kun kärki pyöristyy pystyy sen teroittamaan uudelleen. Smirgelillä lyhentää sen verran että kuluma on poissa. Ja rauhalliseen tahtiin, muuten katoaa karkaisu ja kärki on entinen. Värinmuutos kertoo lämmön olleen liian korkea.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #92 : 12.05.14 - klo: 11.04 »
Saako noihin Hudyn kuusiokoloavaimiin jostain pelkkiä uusia kahvoja eli kädensijoja  ?



Kärjet kestävät kyllä loputtomasti, mutta kahvat pettävät tuon tuostakin :sad:

Vaikka kärjet on lukittu lukitusaineella kahvoihin, niin lopulta lukitusruuvi pettää ja juuri kun olet saamassa tiukassa olevan ruuvin auki kahva sutasee tyhjää.
Saahan noihin porättua uudet reiät ja kierre perään, mutta jossakin vaiheessa se kahva alkaa muistuttamaan reikäjuustoa  :grin:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #93 : 12.05.14 - klo: 13.48 »
kyl mul on kärjet kulunu ja kahvat kestäny, yhtään kahvaa ei oo hajonnu.
Pari kertaa kun on kärjen terottanu niinkuin lindgren tossa mainitsee, niin sen jälkeen kun kuluu niin rupee olee roskis kamaa. Tosin kärjestä vois vielä tehä vaikka hinge pinnejä tms.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #94 : 12.05.14 - klo: 14.36 »
Tommonen "yleismeisseli" tarttui koriin samalla kun varaosaa autoon tilasin brittein maalta:

http://www.modelsport.co.uk/fastrax-multi-driver-set/rc-car-products/370422

Aika näyttää onko mistään kotoisin, mutta vaikuttaa melko vankalta konstruktiolta ja tuossa on ne tuumaisetkin mukana ja pari pientä risti- ja talttapäätä, joilla voi kiristellä vaikka ajopaikalle hamuavan 1:1 autokuskin silmälasien sankojen ruuveja :)
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #95 : 12.05.14 - klo: 15.06 »
Tommonen "yleismeisseli" tarttui koriin samalla kun varaosaa autoon tilasin brittein maalta:

http://www.modelsport.co.uk/fastrax-multi-driver-set/rc-car-products/370422

Aika näyttää onko mistään kotoisin, mutta vaikuttaa melko vankalta konstruktiolta ja tuossa on ne tuumaisetkin mukana ja pari pientä risti- ja talttapäätä, joilla voi kiristellä vaikka ajopaikalle hamuavan 1:1 autokuskin silmälasien sankojen ruuveja :)
Ystäväni kokemuksella voi sanoa, että paljon on eri kokoja mutta se lukitus joka pitää tuon tietyn koon kiinni kahvassa hajosi muutamalla kerralla :undecided: Eli nyt jos avainta pitää niin, että tuo näyttää maata kohden niin se tipahtaa tuosta kahvasta..

Näin kävi siis täysin vastaavalla Gaui merkillä..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #96 : 12.05.14 - klo: 15.23 »
se lukitus joka pitää tuon tietyn koon kiinni kahvassa hajosi muutamalla kerralla :undecided:

Okkei - täytyypä siis käsitellä mahdollisuuksien mukaan kuin "jotain painokelvotonta tähän kohtaan" ( foorumilla on kuitenkin alaikäisiä )  :lipsrsealed:

Täytyy sitten kun hajoaa niin keksiä jotain patenttia kahvaksi, jos nuo kärjetkään nyt osoittautuu kelvollisiksi  :huh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #97 : 12.05.14 - klo: 16.42 »
Lukitusnesteellä lukitut ruuvit kartiokannalla purevat kovaan.

Useimmiten hajoaa se 3.0mm kuusiokolon kahva, se pidätinruuvi korkkaa kierteistään kovassa väännössä ja sitten sutasee kahva tyhjää...korjasin sen taas äsken. Nyt on jo niin monta reikää ympäriinsä että seuraavaksi katkeaa varmaan koko kahva juuresta.

Nuo Hudyn kärjethän ovat ihan sika kovaa kamaa, ennemmin hajoaa 12.9 ruuvista kanta kun kulmat pyöristyy  :cool:

Tilasin kokonaan uuden 3.0mm "ruuvarin"  ja samalla myös uudet konekärjet varalle ja niihin sopivan Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.



http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #98 : 12.05.14 - klo: 19.20 »
Yleisestihän 3mm kannalla oleva kartio on jo se verran jäykkää kokoluokkaa että jos se metalliin vedetään ruuvilukitteella niin ei oo ihme että kahvat hajoaa :) Riippuu toki mitä lukkoa käytetään mut jos sinne lurataan keksikovaa/kovaa lukitetta niin ei oo ihme jos vehkeet hajoaa :) (kova selkeesti pahempi vielä).

Jos noin rajuilla lukitteilla tarttee härvätä niin melkeimpä sinne pitäs lämpöö antaa ennen avausta, sillähän se kierrelukite on tehty avattavaksi.

Joskus samaisia kantoja krossarista irroteltiin mikä kaverille tuli eipä noista muutama lopulta lähtenyt muuten kun dremelillä koko kannan mittanen ura ja iskukoneella isoimmalla tasakärjellä hakkas niin lähti. Luultavasti olis menny ihan jees kun olis heti antanu lämpöö eikä vaan koitellut :)

Aika harvassa paikkaa tuntuu rc:t tarviivan kovaa lukitetta.. "keskikova" tuntuu riittävän miltei kaikkialla isoimmassa osassa tuo pehmeäkin riittää.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #99 : 12.05.14 - klo: 21.29 »
Parhaita meisseleitä on ollu EDS:n kamppeet.
Kärjet on todella mittatarkkoja,ja kovuus eri luokkaa jopa hudyyn verrattuna.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #100 : 12.05.14 - klo: 21.45 »
Locktiten kova ruuvilukite ei irtoa kuin lämmittämällä. Niin tiukkaa kamaa ei RC-autoissa tarvitse. Se miedoin lukite on ihan sopivaa moneen paikkaan.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #101 : 15.05.14 - klo: 15.58 »


Tilasin Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.



http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209

Ruuvarit tulivat tänään ja tuo konekärkiä käyttävä kahva vaikuttaa todella asialliselta. Kärki napsahtaa napakasti kiinni magneettiin ja reijitetty kahva tuntuu huomattavasti mukavammalta käteen, kun Hudyn normaaleissa ruuvareissa olevat kädensijat. Possitiivista on myös että kahvan päässä on valmiina tulppa, jonka normaalisti joutuu ostamaan erikseen. Vääntiö on tukevan oloinen, mutta sen kiinnitys kahvaan on arvoitus, jotenkin prässätty - puristussovite ?
Ainoa miinus on että kahva + kärki yhdistelmä on tuuman verran lyhyempi kun normaali ruuvari.

Sehän siinä 3.0mm ruuvarissa juuri on, puhumattakaan 4.0m, että ruuvien koko on jo sen verran suuri että puree lukitteen kanssa aika rajusti kiinni, lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #102 : 15.05.14 - klo: 16.17 »
Tilasin Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209

Ruuvarit tulivat tänään ja tuo konekärkiä käyttävä kahva vaikuttaa todella asialliselta. Kärki napsahtaa napakasti kiinni magneettiin ja reijitetty kahva tuntuu huomattavasti mukavammalta käteen, kun Hudyn normaaleissa ruuvareissa olevat kädensijat. Possitiivista on myös että kahvan päässä on valmiina tulppa, jonka normaalisti joutuu ostamaan erikseen. Vääntiö on tukevan oloinen, mutta sen kiinnitys kahvaan on arvoitus, jotenkin prässätty - puristussovite ?
Ainoa miinus on että kahva + kärki yhdistelmä on tuuman verran lyhyempi kun normaali ruuvari.

Sehän siinä 3.0mm ruuvarissa juuri on, puhumattakaan 4.0m, että ruuvien koko on jo sen verran suuri että puree lukitteen kanssa aika rajusti kiinni, lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.
Jos hudyn kärjet on 1/4 sovitteella, siihen käy hylsysarjan räikkä adapterilla tai hankit ruuvinvääntimen.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #103 : 15.05.14 - klo: 16.38 »
Juu toki, tollasella väännellään sillon kun ei ruuvarilla...vissiin on vaan eri topikki ruuvinvääntimille  :wink:

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #104 : 15.05.14 - klo: 16.58 »
Lainaus
Sehän siinä 3.0mm ruuvarissa juuri on, puhumattakaan 4.0m, että ruuvien koko on jo sen verran suuri että puree lukitteen kanssa aika rajusti kiinni, lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.

4mm ja isommat alkaa toki olemaan jo T-avaimella ehkä järkevämpi väännettävä, toki siitä en tiedä onko nuo kuinka kestäviä verrattuna Hudyyn tms.

Empä oo vielä mitään kierrelukitetta löytäny mikä ei lämmöllä irtoaisi. Kierrelukitteethan on tehty juuri niin että lämmöllä saa irrotettua, eihän tollasta kovaa lukitetta muuten pirullakaan saa irti. Peruskama aika laaja käsite muutenkin, kyllä niistä yleensä vähintään se 3erilaista vahvuuttakin löytyy oli merkki mikä vaan.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #105 : 15.05.14 - klo: 18.30 »
Hoh hoijaa... :shocked:

Kukas on väittänyt ettei lukite aukea lämmöllä ?

Topiccin aihe oli tosiaan kuusiokoloavaimet eli vissiin ei olisi saanut todeta että noiden kahvat on ihan shaissea, mutta minkäs teet kun se kärjen lukitus ei vaan ole kestävä.

Bensa-autojen isommissa ruuveissa käytän toki Facom T-avaimia 4, 5 ja 6 mm ja ruuvinväännintä konekärjillä 2.0 - 6 mm aina kun mahdollista.



Ruuvilukitteena käytän PEHMEÄÄ jos se ei vieläkään selvinnyt.

Lukitteita on yleensä kolmea lujuutta, pehmeä, keskikova ja erittäin kova...värit ehkä vaihtelee merkeittäin, mutta punainen on yleensä aina se kovin. Yleensä on pärjätty sillä pehmeällä kaikissa harrastelaitteissa, niin 1/1 koon kun 1/ 8 - 1 / 5 lelujakin ruuvatessa. Samaa laitoin Chevyn pikkulohkoonkin kun viimeksi kasasin.

Taas näitä topicceja jossa porukka alkaa näköjään vänkäämään ihan kaikesta :shocked:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #106 : 15.05.14 - klo: 20.22 »
Lainaus
... lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.

Tuosta äkkiä saa sen käsityksen ettei lukite olisi lämmittämällä irrotettavaa, mutta eiköhän ne kaikki ole lämmöllä aukeavia. Kunhan nyt aattelin varmistaa ettei käytetä jotain ihan muuta litkua siellä välissä jos ei lämmöllä irtoa. Ei tästä tarvi itseensä ottaa :)

Samaisia Facomeita tullut käytettyä töissä ja tuntuu ihan päteviltä laitoksilta. Stahlwillen T-avaimet olleet myös toimivia.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloavaimet
« Vastaus #107 : 16.05.14 - klo: 17.58 »
Multa löytyy j perkinsin kuusiokoloavaimet.Hyvin ovat kestäneet. Mitä nyt muutaman kerran 2.0mm kärkeä teroittanut,kun ruuvaajalla livennyt. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst